По германската магистрала A9 между Мюнхен и Нюрнберг започва експериментално движение на колони от камиони с един водач, съобщава DW. Проектът ще стане първия практически опит за използване на полуавтономни системи за управление на товарни автомобили.
Експериментът ще започне с два камиона, които ще се движат на разстояние 15 метра един след друг. Шофьор ще има само във водещата машина, а втората ще бъде управлявана от компютър. За сравнение минимално допустимата дистанция между камиони с ремаркета по немските магистрали е 50 метра.
Според транспортния министър на ФРГ Андреас Шойер новият метод ще направи превозите по-безопасни, ще повиши рентабилността им и ще намали вредите за околната среда. Движението на принципа slip stream ("въздушен джоб", "аеродинамична сянка" и др. названия на зоната с разреден въздух зад движещ се автомобил, в която въздушното съпротивление е по-малко) ще помогне за спестяването на 3 литра дизелово гориво на 100 км.
Автоматизираните колони от камиони също така заемат по-малко пространство на пътя. "Влак" от два "тира", например, се простира на 40 вместо на 90 метра. Компютърът на полуавтономната система реагира на всяка промяна в пътната ситуация за хилядни от секундата, което ще повиши сигурността на пътя.
Засега обаче германските власти предпочитат да се застраховат срещу евентуални откази на системата. Движението на автоматизирани колони е позволено само при условие, че зад волана на втория камион има шофьор. Дори да не участва в управлението, той ще трябва да бъде на линия във всеки момент да се намеси в случай на нужда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Guest
Коментиран от #3, #35
15:58 28.06.2018
2 Иванов
16:19 28.06.2018
3 Гост
До коментар #1 от "Guest":
Не. не е браво! Това, че някой прави нещо не трябва да ни радва. Трябва всеки от нас да прави нещо.И как така ще има шофьор, който да реагира в случай на нужда. хайде ти се качи да се возиш и да не знаеш във всеки един момент какво ще откаже и кога трябва да поемеш управлението и да реагираш. Този 2рия отзад си е пътник. Само го излагат на риск . Като искат да тестват да го направят като хората и да тестват тогава и да го пуснат на пътя , когато е готово и тествано .
Коментиран от #10, #23
16:49 28.06.2018
4 смях
Коментиран от #5, #37
17:10 28.06.2018
5 Зорлем
До коментар #4 от "смях":
Това немците ще излязат по-добри копирачи от китайците, бе! Има-няма шест месеца откак Мъск ги открехна и те вече експериментират с неговата идея, а?17:57 28.06.2018
6 Гост и то просъ
17:58 28.06.2018
7 Бай Тошо
18:04 28.06.2018
8 бат мишо
виж ако води взривоопасти работи на околните ще им пука
ма се кефя де
кът зная руските хакери в следнащата война срещу германия
русия няма да загуби и 1 войник
щом угасиха крушките на доналд кук
по немските пътища ще настане мармалад
18:17 28.06.2018
9 бат мишо
рашките верно ще ти изтребат с собствените им возила станат ли компютрицирани
и не че нещо ама в щатите спряха автономните коли щото уби човек едната
хем ограничена до 60 км н час уби 1 жена и президента им каза ай сиктир дотука бяхте
18:22 28.06.2018
10 Анонимен
До коментар #3 от "Гост":
Вие наясно ли сте, че отзад няма да има даже и пътник? Празна кабина ще е. :(20:14 28.06.2018
11 СтарТИРаджия
20:19 28.06.2018
12 Жоро
22:40 28.06.2018
13 Искрен
Коментиран от #39
22:46 28.06.2018
14 Marinov
Политиците го Удрят на Фасмагории, расат големи пари за тях и естествено некой ги усвояват!
23:48 28.06.2018
15 бат мишо
е 2 маааааалки разлики .
1 иска релси
2 тос дет кара му викат машинист а не шофер
кът ги махнем тес разлики е възможно
01:13 29.06.2018
16 бат мишо
или при друга авария или по лед .....
еле дет вика колегата в някой трап .оле чайко ше стане ,ко стана че не вечерафме
01:16 29.06.2018
17 бат мишо
ко стаа . сетих са ДАИ джиите ще ги слагат кът са наредат на витиня 5000 тира хахахаах
а полицаите ще им помагат
хахахахаахах
а тенекето ще сърфира в нета
01:23 29.06.2018
18 onq s konq
Коментиран от #19, #20, #33
05:58 29.06.2018
19 Шофер
До коментар #18 от "onq s konq":
Точно обратното е! НЯМА ЖЕЛАЕЩИ за шофьори, въпреки относително високите заплати. Това е проблемът, който искат да решат.06:32 29.06.2018
20 Селянин
До коментар #18 от "onq s konq":
Тук съм съгласен с теб. Техническият прогрес, който би трябвало да прави живота на хората по-лесен, всъщност го прави по-лесен за шепа хора, а доста по-труден за останалите08:44 29.06.2018
21 Тираджия
08:48 29.06.2018
22 Гост
09:07 29.06.2018
23 no name no face no number
До коментар #3 от "Гост":
15 метра дистанция, шанса за успешна реакция е минимален, луда работа. Чудят се как да оставят хората без работа да умират от глад. Стискат се вече и за една заплата, не че са достатъчни тези пари при това ежемесечно поскъпване и замръзнали :)заплати от години Дано нищо не направят пожелавам им новите технологии заместващи човешки труд да се провалятКоментиран от #34
09:45 29.06.2018
24 Шофьорът
10:02 29.06.2018
25 camionero
10:30 29.06.2018
26 Гост
12:19 29.06.2018
27 инженера
Коментиран от #30
15:34 29.06.2018
28 123.300д
17:01 29.06.2018
29 Светлини
17:43 29.06.2018
30 123.300д
До коментар #27 от "инженера":
Шведите отдавна карат с по 2 полуремаркета с влекачи над 550 коняКоментиран от #31
17:43 29.06.2018
31 Зорлем
До коментар #30 от "123.300д":
А за австралийците няма да отваряме думи какво карат. Чак филмчета по Дискавъри правят за тях.17:52 29.06.2018
32 Доган
21:34 29.06.2018
33 Камаза
До коментар #18 от "onq s konq":
Помисли за двойна каруца21:39 29.06.2018
34 Камион без колела
До коментар #23 от "no name no face no number":
Ти прочете ли статията???Шофьорът остава!!!
Идеята е не да спестят заплата дори не е и толкова икономия като пари за гориво а по-скоро екологията е на мода, така ще се гори по-малко гориво и по-малко замърсяване и ЦО2 емисии.
Иначе това ще е само за магистрали, неприложимо е другаде, и има логика, немците не са толкова тъпи.
06:00 01.07.2018
35 незнайко
До коментар #1 от "Guest":
И как се изпреварва този влак минавайки покрай "джоба" с висока скорост ? Доста шофьори ще пострадат ако не са подготвени !Коментиран от #36
10:15 01.07.2018
36 незнайко
До коментар #35 от "незнайко":
Няма ли да е по добре да ги съчленят ??? Ще отпаднат доста радари !!!10:20 01.07.2018
37 Бачо Киро
До коментар #4 от "смях":
Ей, прост си кат налъм... Мерцедес тестват на живо програмата от 2016а, а за нея почна да се говори още миналия век. .. Чакали на оня смешник Мъск... Дето тогава си е барал пишока в задния двор...09:04 02.07.2018
38 някой
По този начин ще се намали и броя на шофьорите,което е голям проблем за повечето фирми.
10:55 02.07.2018
39 гост
До коментар #13 от "Искрен":
Ааа...Не ! Те са само лекари и инДжинери, доценти и ...учени, а не Шофери .19:21 08.07.2018