Last news in Fakti

28 Юни, 2018 15:52 35 541 39

Шофьор кара два камиона едновременно

  • камион-
  • автоматизирана колона-
  • автономен автомобил-
  • германия

По германската магистрала A9 между Мюнхен и Нюрнберг започва експериментално движение на колони от камиони с един водач, съобщава DW. Проектът ще стане първия практически опит за използване на полуавтономни системи за управление на товарни автомобили.

Експериментът ще започне с два камиона, които ще се движат на разстояние 15 метра един след друг. Шофьор ще има само във водещата машина, а втората ще бъде управлявана от компютър. За сравнение минимално допустимата дистанция между камиони с ремаркета по немските магистрали е 50 метра.

Според транспортния министър на ФРГ Андреас Шойер новият метод ще направи превозите по-безопасни, ще повиши рентабилността им и ще намали вредите за околната среда. Движението на принципа slip stream ("въздушен джоб", "аеродинамична сянка" и др. названия на зоната с разреден въздух зад движещ се автомобил, в която въздушното съпротивление е по-малко) ще помогне за спестяването на 3 литра дизелово гориво на 100 км.

Автоматизираните колони от камиони също така заемат по-малко пространство на пътя. "Влак" от два "тира", например, се простира на 40 вместо на 90 метра. Компютърът на полуавтономната система реагира на всяка промяна в пътната ситуация за хилядни от секундата, което ще повиши сигурността на пътя.

Засега обаче германските власти предпочитат да се застраховат срещу евентуални откази на системата. Движението на автоматизирани колони е позволено само при условие, че зад волана на втория камион има шофьор. Дори да не участва в управлението, той ще трябва да бъде на линия във всеки момент да се намеси в случай на нужда.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Guest

    23 17 Отговор
    Браво !!!

    Коментиран от #3, #35

  • 2 Иванов

    98 22 Отговор
    Ще се управлява от компютър, но ще има и шофьор, който ще се дзвери като теле в железница, накъде ще го засили компютърът! Това е много тъпо, като онова с мигрантите.
  • 3 Гост

    47 9 Отговор

    До коментар #1 от "Guest":

    Не. не е браво! Това, че някой прави нещо не трябва да ни радва. Трябва всеки от нас да прави нещо.

    И как така ще има шофьор, който да реагира в случай на нужда. хайде ти се качи да се возиш и да не знаеш във всеки един момент какво ще откаже и кога трябва да поемеш управлението и да реагираш. Този 2рия отзад си е пътник. Само го излагат на риск . Като искат да тестват да го направят като хората и да тестват тогава и да го пуснат на пътя , когато е готово и тествано .

    Коментиран от #10, #23

  • 4 смях

    12 28 Отговор
    Добре, че беше Мъск да им го покаже като идея при представянето на Tesla Semi.

    Коментиран от #5, #37

  • 5 Зорлем

    9 23 Отговор

    До коментар #4 от "смях":

    Това немците ще излязат по-добри копирачи от китайците, бе! Има-няма шест месеца откак Мъск ги открехна и те вече експериментират с неговата идея, а?
  • 6 Гост и то просъ

    22 13 Отговор
    Глупости.При страничен вятър къде ще му е вакума.Има наука аеродинамика.Не очаквах от немците такава глупост.
  • 7 Бай Тошо

    53 5 Отговор
    Така ще има двойно по силен удар тъкмо при ПТП. Като заспи шофера и влезе в някоя нива, втория камион ще го последва
  • 8 бат мишо

    22 6 Отговор
    е то при ПТП ще ти е все едно колко тира те удрят 1 или 5 се тас
    виж ако води взривоопасти работи на околните ще им пука
    ма се кефя де
    кът зная руските хакери в следнащата война срещу германия
    русия няма да загуби и 1 войник
    щом угасиха крушките на доналд кук
    по немските пътища ще настане мармалад
  • 9 бат мишо

    19 7 Отговор
    туй не го пиша щото съм тирадгия просто тея системи няя как да заработят на сегашното техническо и морално ниво на човечеството
    рашките верно ще ти изтребат с собствените им возила станат ли компютрицирани
    и не че нещо ама в щатите спряха автономните коли щото уби човек едната
    хем ограничена до 60 км н час уби 1 жена и президента им каза ай сиктир дотука бяхте
  • 10 Анонимен

    10 6 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Вие наясно ли сте, че отзад няма да има даже и пътник? Празна кабина ще е. :(
  • 11 СтарТИРаджия

    21 6 Отговор
    Аха, значи си возим и шофера, щото като слезем от аутобанЯ и до там с автономията май! Еле пък, ако шенкеровци дойдат да си карат умните МАНьОве тук... Ум ша им зайде от перфектните пътища, пък адресите, ах тези адреси?! Цялата мощ на Майкрософт нема да им стигне за софтуера! Тва ще е поредният булшит по тематиката! Малко рекламка.
  • 12 Жоро

    15 5 Отговор
    А ,ако има знак за спазване на дистанция 100 м.или някой турист мине между двата камиона,или пък полицията реши да спре вторият камиона 😁
  • 13 Искрен

    24 0 Отговор
    Ами те емигранти ще слагат.

    Коментиран от #39

  • 14 Marinov

    13 3 Отговор
    По-добрия вариант е двата седлови влекачи да са свързани механично на буксир и да са с единно управление и система за проследяване. Някои хора живеят с електрониката, а забравят че за сега тя все още не може да бъде добра сигурност в Електронните системи за самоуправление.
    Политиците го Удрят на Фасмагории, расат големи пари за тях и естествено некой ги усвояват!
  • 15 бат мишо

    14 3 Отговор
    иначе туй 1 да кара мн каруци е измислено 2 века назад
    е 2 маааааалки разлики .
    1 иска релси
    2 тос дет кара му викат машинист а не шофер
    кът ги махнем тес разлики е възможно
  • 16 бат мишо

    10 3 Отговор
    най ми е интересно кът спука гума ко прай тенекето дет кара
    или при друга авария или по лед .....
    еле дет вика колегата в някой трап .оле чайко ше стане ,ко стана че не вечерафме
  • 17 бат мишо

    11 3 Отговор
    давам каса бира да видя кът спрат такос тенеке ДАИ и му кажат оттука само с вериги ххххххххххаааахахахах
    ко стаа . сетих са ДАИ джиите ще ги слагат кът са наредат на витиня 5000 тира хахахаах
    а полицаите ще им помагат
    хахахахаахах
    а тенекето ще сърфира в нета
  • 18 onq s konq

    18 1 Отговор
    След като шофьорът "обслужва" 2 коли,ЩЕ ВЗЕМА ЛИ 2 ЗАПЛАТИ?Гарантирано няма.Защото фирмата превозвач не е вкарала пари във въпросната скъпа технология "за тоя дето духа",а за да СПЕСТИ ОТ ФОНД "РАБ. ЗАПЛАТА" и да увеличи печалбата си.А равносметката от автоматизиране и компютъризиране на процесите е:Повече печалби за малко хора,повече безработица и мизерия за доста повече хора!И щом безпилотни самолети,ракети и дронове летят безпрепятствено и стигат целта си,извън съмнение е че професията "резервен шофьор" просто е обречена на ликвидация .

    Коментиран от #19, #20, #33

  • 19 Шофер

    9 6 Отговор

    До коментар #18 от "onq s konq":

    Точно обратното е! НЯМА ЖЕЛАЕЩИ за шофьори, въпреки относително високите заплати. Това е проблемът, който искат да решат.
  • 20 Селянин

    14 0 Отговор

    До коментар #18 от "onq s konq":

    Тук съм съгласен с теб. Техническият прогрес, който би трябвало да прави живота на хората по-лесен, всъщност го прави по-лесен за шепа хора, а доста по-труден за останалите
  • 21 Тираджия

    14 1 Отговор
    Проблема им е, че демокрацията им отгледа малоумници.А те не могат да карат коли, камо ли камиони.Става както каза по горе колегата ако ги турят на релси.Има професии при които човека е незаменим.
  • 22 Гост

    14 2 Отговор
    Глупави са тези шваби , вместо един германец да работи за 5000евро може да вземат 5 Българи за по 1000 евро и ето им икономия
  • 23 no name no face no number

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    15 метра дистанция, шанса за успешна реакция е минимален, луда работа. Чудят се как да оставят хората без работа да умират от глад. Стискат се вече и за една заплата, не че са достатъчни тези пари при това ежемесечно поскъпване и замръзнали :)заплати от години Дано нищо не направят пожелавам им новите технологии заместващи човешки труд да се провалят

    Коментиран от #34

  • 24 Шофьорът

    7 1 Отговор
    А знаете, ли че от офиса,ще ръководят един камион поне двама или трима души само някой взема пари за тези идеи.
  • 25 camionero

    3 0 Отговор
    Мисля ,че е рано за това
  • 26 Гост

    6 0 Отговор
    Лесно си го представям в права посока как 2 камиона се движат, вторият следва първият, ама как ще изпреварват? или ще заобикалят препятствия ?
  • 27 инженера

    9 1 Отговор
    Голяма глупост изръсиха немците. Тия май от емиграция и от Южна Корея на световното нещо ги изтряска в главите. Простият шофьор ще го направи по добре - тури му един твърд теглич 2 метра и не ти требе компютър, ни втори водач ни 15 м дистанция, ни нищо друго. Може да му пуснеш само една жица за палене, за газта и спирачката и ще икономисаш не 3 л. нафта ами 50% от всичко.

    Коментиран от #30

  • 28 123.300д

    4 0 Отговор
    Карат си двата камиона и Ханс тръгва да ги изпреварва,задния камион пука предна лява гума и се пита в задачата-в коя болница е Ханс в момента потрошен
  • 29 Светлини

    6 1 Отговор
    Има хора на всеки проблем търсят решение, само българите на всяко решение търсят проблема ...
  • 30 123.300д

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "инженера":

    Шведите отдавна карат с по 2 полуремаркета с влекачи над 550 коня

    Коментиран от #31

  • 31 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "123.300д":

    А за австралийците няма да отваряме думи какво карат. Чак филмчета по Дискавъри правят за тях.
  • 32 Доган

    1 0 Отговор
    Звучи като керван с камили
  • 33 Камаза

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "onq s konq":

    Помисли за двойна каруца
  • 34 Камион без колела

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "no name no face no number":

    Ти прочете ли статията???
    Шофьорът остава!!!
    Идеята е не да спестят заплата дори не е и толкова икономия като пари за гориво а по-скоро екологията е на мода, така ще се гори по-малко гориво и по-малко замърсяване и ЦО2 емисии.
    Иначе това ще е само за магистрали, неприложимо е другаде, и има логика, немците не са толкова тъпи.
  • 35 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Guest":

    И как се изпреварва този влак минавайки покрай "джоба" с висока скорост ? Доста шофьори ще пострадат ако не са подготвени !

    Коментиран от #36

  • 36 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "незнайко":

    Няма ли да е по добре да ги съчленят ??? Ще отпаднат доста радари !!!
  • 37 Бачо Киро

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "смях":

    Ей, прост си кат налъм... Мерцедес тестват на живо програмата от 2016а, а за нея почна да се говори още миналия век. .. Чакали на оня смешник Мъск... Дето тогава си е барал пишока в задния двор...
  • 38 някой

    0 0 Отговор
    Това е супер идея и ще стане.Такива полуавтономни системи имаше в автомобилите серийно още през 2004 та.Honda Legennd поддържаше сама лената и разстоя нието до предния автомобил.Сега вече много автомобили имат такива системи.
    По този начин ще се намали и броя на шофьорите,което е голям проблем за повечето фирми.
  • 39 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Искрен":

    Ааа...Не ! Те са само лекари и инДжинери, доценти и ...учени, а не Шофери .