Отговор на този въпрос ни дава германското автомобилно издание Autobild, което разказва за историята на един германец и неговото Audi 100. Педантичният собственик на автомобила, го купува чисто нов преди 30 години и от тогава до днес си води записки за всички разходи по автомобила.
Германецът е запазил всички касови бележки за гориво, обслужване и резервни части. Сега той прави калкулация на разходите, като включва и сумата за придобиване на колата, както и ремонтните дейности по няколкото леки ПТП-та.
Днес, Audi-то е с пробег от 430 000 километра, което не е толкова много за германска кола на 32 години. За този период сериозни поражения по колата не е имало и за нея е похарчена сумата от 110 000 евро.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 българче
Коментиран от #3, #5
12:07 02.07.2018
2 Стоян
12:12 02.07.2018
3 гост
До коментар #1 от "българче":
Току що изръси върховна глупост ! Преди 32 години е било 1986 г. и тая кола е струвала трийсетина хиляди марки или около 15 000 евро приравнено ! Тоест за 430 000 км остават 95 000 евро или 0,22 евро/км ! Което не променя факта , че на всеки 10 години е плащал още 2 ДВА ПЪТИ колкото стойноста на колата или общо на ШЕСТ ПЪТИ досега !!! И това е без данъците и застраховките , а ако живее в по-голям град и без неизбежните такси за паркиране ! Та не се чудете защо дори в Германия при средна заплата 3000 евро и "увлечение" по автомобили , все пак почти половината население не притежава собствен автомобил , а поучванията сред 15-25 годишните поставят притежанието на автомобил на някъде към 7-8 място като намерение !!Коментиран от #8, #12, #17, #24
12:32 02.07.2018
4 Любо
Ако се разпределят разноските по равно излиза, че е давал всеки месец по 286,46 евро (ако беше нашенец 572.91 лв., приблизително).
Пък тук за тия пари си купуваш апартамент и го изплащаш също толкова време...
Коментиран от #7
12:33 02.07.2018
5 гост
До коментар #1 от "българче":
И също така да уточня за неразбрали като теб , това е сметка за НОВА кола !! При употребявана съотношението цена на колата - гориво и поддръжка може да стигне и над 20 / 1 , в зависимост от пробега и "надежността" на кюмбето !!12:46 02.07.2018
6 Буко Баламата
13:03 02.07.2018
7 CL500
До коментар #4 от "Любо":
Какво толкова те учудва тази сума. Ами и тук като имаш кола среден клас и по-мощна имаш да кажем 2000 лв. каско, 300 лв. гражданска, 1000 лв. данък (казах по-мощна кола) и дотук станаха 3300 лв / 12 = 275 лв/месец. Като сложиш смяна на масло и филтри (което трябва да е всяка година по спецификация, без значение от изминатите км), сумата става над 300 лв/месец. Тоя човек е смятал дори и горивото - е тук вече става много относително. Ако харчи като моята 20/100 градско, то само с един резервоар на месец (90 л. х 2,20 = 200 лв ) да изкара трябва дори малко да кара. И ето станаха 500 лв/месец. А тук не се броят неизбежните ремонти на това-онова (разбира се непокрити от каското).Това е за по-мощна кола около 40 хил. лева. Ами за скъпа мощна лимузина - смятай пак и каското и данъка, че може да стане сметката х2.
13:05 02.07.2018
8 filo
До коментар #3 от "гост":
Кое ауди еквивалентно на А 6 струва ново 15 000 евро. Намери ми такова и веднага го купувам.Коментиран от #9
14:40 02.07.2018
9 гост
До коментар #8 от "filo":
И защо ново Ауди "еквивалентно" на А 6 трябва да струва 15 000 евро не разбрах ?? Или не вдяваш също , че тия 95 000 за гориво и поддръжка в следващите 32 години ще са поне по три , да не кажа по пет ??!! Я провери цените на горивата , частите , че и труда преди 32 години и сега !! Или да ти обяснявам как преди 32 години не е имало технология как да се изчислява "програмирано" стареене и живот на детайлите ?? Това , че не виждате по далече от носа си и не можете да направите елементарна сметка не значи , че нещата не са такива !! Айде поне сметни какъв ти е разхода на гориво за 100 000 км и го си представи колко кошника можеш да купиш за тия пари !!! Ама бензин и нафта втора ръка не съм виждал , за другото отделно !!Коментиран от #11
15:08 02.07.2018
10 GTE
15:18 02.07.2018
11 Зорлем
До коментар #9 от "гост":
"... Айде поне сметни какъв ти е разхода на гориво за 100 000 км и го си представи колко кошника можеш да купиш за тия пари !!!..."Тъкмо тези дни смятах, че за нашето 7-местно Рено, купувано чисто ново с газова уредба, за 10г и 125 хил. километра (явно не караме кой знае колко много) сме дали към 19-20 хил. лева за гориво. Та, какво разправяш за купуването на "кошници" от магазина с пари, спестени от гориво?
Коментиран от #23
16:55 02.07.2018
12 Теодор
До коментар #3 от "гост":
Човек нищо не ти разбрах17:30 02.07.2018
13 Алекс
17:44 02.07.2018
14 Гоуст
18:20 02.07.2018
15 бмв
Коментиран от #18
19:43 02.07.2018
16 Spec b
19:45 02.07.2018
17 Иван
До коментар #3 от "гост":
Тази средна заплата от 3000 евро от къде я измисли ?!Специалисте!Живея от 7 години в Германия и мога да ти кажа че редовите германци не получават повече от 1500-2000.Да не кажа че има и доста нискоквалифицирани със заплата-1000-1500.Коментиран от #22
20:38 02.07.2018
18 CL500
До коментар #15 от "бмв":
Цифрите, които писах са за моята кола с уточнението, че данъкът ми не е 1000 лева, а около 800. Дали карам Мерцедес или Москвич - ами то никът ми показва каква ми е колата. Не казвам, че е много мощна (388 коня е), само коментирах цифрите, вкл. разхода (20/100 без задръствания, щото докато чакаш кат идиот може да отиде 25-30/100. Разходът е голям, защото моторът реално е 5500 кубика V8 и атмосферен).Коментиран от #19, #21
23:32 02.07.2018
19 гост
До коментар #18 от "CL500":
Машала хвалипръцко.Коментиран от #20
01:05 03.07.2018
20 CL500
До коментар #19 от "гост":
Офф, абе човек.. какъв хвалипръцко, какви глупости пишеш. С какво да се хваля - с 11 годишна кола ли? С кола за около максимум 40 хил. лева (заради състоянието)? Дори не е АМГ! Ако е Ес-купе АМГ след 2014-та, по-бих те разбрал.Ако видиш 1-я ми пост, въобще не споменавам за марка и тип кола, единствено за разхода на моята, който не е много за хвалене! После отговорих на БМВ-иста, как се получават цифрите...
Хвалел съм се бил, то поне да имаше с какво, ама ... :-)
07:06 03.07.2018
21 незнайко
До коментар #18 от "CL500":
Явно не си софиянец защото в София данъка е по малък! Или сте от Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора и още някои други градове с такъв данък или изобщо нямате такава кола !!!Коментиран от #25
07:58 03.07.2018
22 гост
До коментар #17 от "Иван":
Средната месечна работна заплата в Германия е на нива между 1672 и 5200 евро28 Март 2017 15:22
http://www.infostock.bg/infostock/control/world/news/81395-srednata-mesechna-rabotna-zaplata-v-germaniya-e-na-niva-mezhdu-1672-i-5200-evro
Научете се първо какво е брутна и какво нетна заплата и недей да си мислиш , че "редовните" германци са тия като теб , това че познаваш само нископлатени работници , не значи че няма много повече други , които получават двойно и тройно !
Коментиран от #30
08:24 03.07.2018
23 гост
До коментар #11 от "Зорлем":
Ами благодаря за примера , сам доказа моите думи ! Значи САМО за 120 000 километра и то на ГАЗ си дал 20 бона !!!! Без да смятаме обслужването !!!! И това за 10 г , при положение , че си минавал 1000 км/месец , което е нищо ! А при нормално каране , да не говорим за друго , ще е поне двойно !! Тоест 40 000 за 240 000 км за 10 години ! И то на газ , да не говорим за дизел или бензин не дай си боже ! И пак без обслужването да не забравяме !! Айде сега отвори си тукашното мобиле и виж колко десетгодишни кошника можеш да купиш за 40 000 лева !!! Поне десет и то от "по-скъпите" , от другите и за двайсет ще стигнат !!Коментиран от #29
09:11 03.07.2018
24 Колега,не бих се съгласил напълно с теб!
До коментар #3 от "гост":
По-скоро бих казал,чи иват по няколко коли,но не ги карат на всякъде,и винаги!!!И от еко гледна точка,от място за паркиране,и даниси какво работи Немеца!!!10:14 03.07.2018
25 CL500
До коментар #21 от "незнайко":
Не съм от София, да. А данъкът ми по спомен е към 770 лв мисля, че беше (+/- 20-на лева).10:38 03.07.2018
26 Икономист
Коментиран от #31
10:50 03.07.2018
27 Мани бегай
10:53 03.07.2018
28 Джамбо
11:07 03.07.2018
29 Зорлем
До коментар #23 от "гост":
Нали говорехме за нови кошници, защото при втората ръка има какви ли не безумия? А и обслужването за тези 10г е пряко сили 4000лв, но ако искаш и 5 да ги пишем. Т.е. като дръпнем чертата първоначалната "инвестиция", плюс всички разходи до тук, и тамън съм на цената на придобиване на електрическо Рено ЗОЕ или Нисан Лийф. И това след 5-10 години експлоатация и пак повтарям на 7-местен ван (дори скоростният му лост е горе до волана като на бус!!!), а не на хеджбек от клас Б.14:30 03.07.2018
30 Иван
До коментар #22 от "гост":
Ти къде живееш да попитам?Защото аз живея в Германия ,както казах и знам чудесно разликата от брутна и нетна заплата .Ти уточни ли за каква писа в първият си пост ?Не!И не гледам статистики,а реалният живот.За твое сведение работя на бензиностанция като продавач на каса и stellvertreter .Като си толкова отворен виж превода.16:33 03.07.2018
31 Антон 1
До коментар #26 от "Икономист":
И какво общо има Ладата с Ауди 100 ?23:26 04.07.2018