Last news in Fakti

2 Юли, 2018 11:56 18 726 31

Колко струва поддръжката на Audi за 30 години?

  • audi-
  • 100-
  • поддръжка
Колко струва поддръжката на Audi за 30 години? - 1

Отговор на този въпрос ни дава германското автомобилно издание Autobild, което разказва за историята на един германец и неговото Audi 100. Педантичният собственик на автомобила, го купува чисто нов преди 30 години и от тогава до днес си води записки за всички разходи по автомобила.

Германецът е запазил всички касови бележки за гориво, обслужване и резервни части. Сега той прави калкулация на разходите, като включва и сумата за придобиване на колата, както и ремонтните дейности по няколкото леки ПТП-та.

Днес, Audi-то е с пробег от 430 000 километра, което не е толкова много за германска кола на 32 години. За този период сериозни поражения по колата не е имало и за нея е похарчена сумата от 110 000 евро.Колко струва поддръжката на Audi за 30 години?


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 българче

    26 6 Отговор
    Правилото е - за всеки лев похарчен за колата, на километър се харчи още лев.

    Коментиран от #3, #5

  • 2 Стоян

    71 7 Отговор
    Няма кофти кола, има лоша подръжка!
  • 3 гост

    21 13 Отговор

    До коментар #1 от "българче":

    Току що изръси върховна глупост ! Преди 32 години е било 1986 г. и тая кола е струвала трийсетина хиляди марки или около 15 000 евро приравнено ! Тоест за 430 000 км остават 95 000 евро или 0,22 евро/км ! Което не променя факта , че на всеки 10 години е плащал още 2 ДВА ПЪТИ колкото стойноста на колата или общо на ШЕСТ ПЪТИ досега !!! И това е без данъците и застраховките , а ако живее в по-голям град и без неизбежните такси за паркиране ! Та не се чудете защо дори в Германия при средна заплата 3000 евро и "увлечение" по автомобили , все пак почти половината население не притежава собствен автомобил , а поучванията сред 15-25 годишните поставят притежанието на автомобил на някъде към 7-8 място като намерение !!

    Коментиран от #8, #12, #17, #24

  • 4 Любо

    27 2 Отговор
    Реално никъде не се разбира дали тази сума е малко или много?
    Ако се разпределят разноските по равно излиза, че е давал всеки месец по 286,46 евро (ако беше нашенец 572.91 лв., приблизително).
    Пък тук за тия пари си купуваш апартамент и го изплащаш също толкова време...

    Коментиран от #7

  • 5 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "българче":

    И също така да уточня за неразбрали като теб , това е сметка за НОВА кола !! При употребявана съотношението цена на колата - гориво и поддръжка може да стигне и над 20 / 1 , в зависимост от пробега и "надежността" на кюмбето !!
  • 6 Буко Баламата

    20 3 Отговор
    На днешните кенефи цената ще Х3
  • 7 CL500

    14 3 Отговор

    До коментар #4 от "Любо":

    Какво толкова те учудва тази сума. Ами и тук като имаш кола среден клас и по-мощна имаш да кажем 2000 лв. каско, 300 лв. гражданска, 1000 лв. данък (казах по-мощна кола) и дотук станаха 3300 лв / 12 = 275 лв/месец. Като сложиш смяна на масло и филтри (което трябва да е всяка година по спецификация, без значение от изминатите км), сумата става над 300 лв/месец. Тоя човек е смятал дори и горивото - е тук вече става много относително. Ако харчи като моята 20/100 градско, то само с един резервоар на месец (90 л. х 2,20 = 200 лв ) да изкара трябва дори малко да кара. И ето станаха 500 лв/месец. А тук не се броят неизбежните ремонти на това-онова (разбира се непокрити от каското).
    Това е за по-мощна кола около 40 хил. лева. Ами за скъпа мощна лимузина - смятай пак и каското и данъка, че може да стане сметката х2.
  • 8 filo

    7 4 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Кое ауди еквивалентно на А 6 струва ново 15 000 евро. Намери ми такова и веднага го купувам.

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "filo":

    И защо ново Ауди "еквивалентно" на А 6 трябва да струва 15 000 евро не разбрах ?? Или не вдяваш също , че тия 95 000 за гориво и поддръжка в следващите 32 години ще са поне по три , да не кажа по пет ??!! Я провери цените на горивата , частите , че и труда преди 32 години и сега !! Или да ти обяснявам как преди 32 години не е имало технология как да се изчислява "програмирано" стареене и живот на детайлите ?? Това , че не виждате по далече от носа си и не можете да направите елементарна сметка не значи , че нещата не са такива !! Айде поне сметни какъв ти е разхода на гориво за 100 000 км и го си представи колко кошника можеш да купиш за тия пари !!! Ама бензин и нафта втора ръка не съм виждал , за другото отделно !!

    Коментиран от #11

  • 10 GTE

    11 1 Отговор
    В днешно време Ауди А6 за евридейка няма как да се случи. А ако някой може да си го позволи, то за 500 000 км ще изхарчи поне 350 000 евро, разходи за гориво и ако го подържа съвестно.
  • 11 Зорлем

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    "... Айде поне сметни какъв ти е разхода на гориво за 100 000 км и го си представи колко кошника можеш да купиш за тия пари !!!..."

    Тъкмо тези дни смятах, че за нашето 7-местно Рено, купувано чисто ново с газова уредба, за 10г и 125 хил. километра (явно не караме кой знае колко много) сме дали към 19-20 хил. лева за гориво. Та, какво разправяш за купуването на "кошници" от магазина с пари, спестени от гориво?

    Коментиран от #23

  • 12 Теодор

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Човек нищо не ти разбрах
  • 13 Алекс

    2 1 Отговор
    Сега ми се падна да пътувам с бензинка 1.8 120 коня. За 1400 км съм налял бензин за 160 лв. Което ще рече, че една груба сметка за 140 000км сумата става 16 000 лв и много повече, защото този разход е постигнат извънградско с икономично каране, разход около 6.5 л / 100 км
  • 14 Гоуст

    7 2 Отговор
    А някой замисля ли се за инфлацията и "покупателната стойност" на едно евро сега и преди 30г. Ако се направи една по-точна и доста сложна сметка, ще се получи, че човека е похарчил може би 2 или 2,5 пъти по 110 000Е. приравнено на съвременна "покупателна стойност" на еврото.
  • 15 бмв

    1 1 Отговор
    CL500 Виждал си ти мощна кола.Сигурно караш мерцедес или москвич.

    Коментиран от #18

  • 16 Spec b

    3 0 Отговор
    Всяка кола е само изваждане от към финанси, няма никога плюс:) едни папкат повече, други се чупят по-често - всеки си прави сметката според джеба - и да кеф цена няма - който иска да лети ниско изважда много повече от чичовци като тоя практичен шваба:) или от съседо с гоуфа/рендака - безсмислена статия...
  • 17 Иван

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Тази средна заплата от 3000 евро от къде я измисли ?!Специалисте!Живея от 7 години в Германия и мога да ти кажа че редовите германци не получават повече от 1500-2000.Да не кажа че има и доста нискоквалифицирани със заплата-1000-1500.

    Коментиран от #22

  • 18 CL500

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "бмв":

    Цифрите, които писах са за моята кола с уточнението, че данъкът ми не е 1000 лева, а около 800. Дали карам Мерцедес или Москвич - ами то никът ми показва каква ми е колата. Не казвам, че е много мощна (388 коня е), само коментирах цифрите, вкл. разхода (20/100 без задръствания, щото докато чакаш кат идиот може да отиде 25-30/100. Разходът е голям, защото моторът реално е 5500 кубика V8 и атмосферен).

    Коментиран от #19, #21

  • 19 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "CL500":

    Машала хвалипръцко.

    Коментиран от #20

  • 20 CL500

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Офф, абе човек.. какъв хвалипръцко, какви глупости пишеш. С какво да се хваля - с 11 годишна кола ли? С кола за около максимум 40 хил. лева (заради състоянието)? Дори не е АМГ! Ако е Ес-купе АМГ след 2014-та, по-бих те разбрал.
    Ако видиш 1-я ми пост, въобще не споменавам за марка и тип кола, единствено за разхода на моята, който не е много за хвалене! После отговорих на БМВ-иста, как се получават цифрите...
    Хвалел съм се бил, то поне да имаше с какво, ама ... :-)
  • 21 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "CL500":

    Явно не си софиянец защото в София данъка е по малък! Или сте от Пловдив, Варна, Бургас, Плевен, Стара Загора и още някои други градове с такъв данък или изобщо нямате такава кола !!!

    Коментиран от #25

  • 22 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "Иван":

    Средната месечна работна заплата в Германия е на нива между 1672 и 5200 евро
    28 Март 2017 15:22
    http://www.infostock.bg/infostock/control/world/news/81395-srednata-mesechna-rabotna-zaplata-v-germaniya-e-na-niva-mezhdu-1672-i-5200-evro

    Научете се първо какво е брутна и какво нетна заплата и недей да си мислиш , че "редовните" германци са тия като теб , това че познаваш само нископлатени работници , не значи че няма много повече други , които получават двойно и тройно !

    Коментиран от #30

  • 23 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Зорлем":

    Ами благодаря за примера , сам доказа моите думи ! Значи САМО за 120 000 километра и то на ГАЗ си дал 20 бона !!!! Без да смятаме обслужването !!!! И това за 10 г , при положение , че си минавал 1000 км/месец , което е нищо ! А при нормално каране , да не говорим за друго , ще е поне двойно !! Тоест 40 000 за 240 000 км за 10 години ! И то на газ , да не говорим за дизел или бензин не дай си боже ! И пак без обслужването да не забравяме !! Айде сега отвори си тукашното мобиле и виж колко десетгодишни кошника можеш да купиш за 40 000 лева !!! Поне десет и то от "по-скъпите" , от другите и за двайсет ще стигнат !!

    Коментиран от #29

  • 24 Колега,не бих се съгласил напълно с теб!

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    По-скоро бих казал,чи иват по няколко коли,но не ги карат на всякъде,и винаги!!!И от еко гледна точка,от място за паркиране,и даниси какво работи Немеца!!!
  • 25 CL500

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "незнайко":

    Не съм от София, да. А данъкът ми по спомен е към 770 лв мисля, че беше (+/- 20-на лева).
  • 26 Икономист

    0 0 Отговор
    За 42 годишна Лада на 94 хил. оригинални километра, стойността на издръжката излиза около 25 хил. лева за периода, включително първоначалната цена от около 6 хил. лв.

    Коментиран от #31

  • 27 Мани бегай

    1 0 Отговор
    Тази кола е от времето по което ги правеха здрави, никоя днешна обикновена кола няма да доживее тази възраст особено с модерното консуматорско мислене "ползваш и хвърляш", а ако някой се опита ще му струва състояние.
  • 28 Джамбо

    2 0 Отговор
    Това Ауди го продавам точно за 5 минути в Топ състояние и сервизна книжка на 160 х. км.
  • 29 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Нали говорехме за нови кошници, защото при втората ръка има какви ли не безумия? А и обслужването за тези 10г е пряко сили 4000лв, но ако искаш и 5 да ги пишем. Т.е. като дръпнем чертата първоначалната "инвестиция", плюс всички разходи до тук, и тамън съм на цената на придобиване на електрическо Рено ЗОЕ или Нисан Лийф. И това след 5-10 години експлоатация и пак повтарям на 7-местен ван (дори скоростният му лост е горе до волана като на бус!!!), а не на хеджбек от клас Б.
  • 30 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Ти къде живееш да попитам?Защото аз живея в Германия ,както казах и знам чудесно разликата от брутна и нетна заплата .Ти уточни ли за каква писа в първият си пост ?Не!И не гледам статистики,а реалният живот.За твое сведение работя на бензиностанция като продавач на каса и stellvertreter .Като си толкова отворен виж превода.
  • 31 Антон 1

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Икономист":

    И какво общо има Ладата с Ауди 100 ?