13 Юли, 2018 14:06 8 810 39

Шеф на Shell: Забранете двигателите с вътрешно горене

  • shell-
  • автомобили-
  • двг-
  • електромобили
Шеф на Shell: Забранете двигателите с вътрешно горене - 1

Шефът на Royal Dutch Shell Бен ван Берден призова правителството на Великобритания по-бързо да се откаже от двигателите с вътрешно горене. Берден е на мнение, че колкото по-бързо бъдат забранени бензиновите и дизеловите коли, толкова по-скоро държавата ще се справи със замърсяването на въздуха.

Ще припомним, че британските власти вече приеха решение за забрана на продажбата на нови коли с ДВГ, но това ще се случи чак след 22 години. Според Берден този срок трябва да се съкрати значително. Самата компания Shell отдавна е приела неизбежното преминаване от коли с ДВГ към електрически и вече действа по нови инвестиционни решения, които ще и помогнат бързо да се преориентира в обстановката.

В сервизните центрове на Shell вече се монтират зарядни станции за електромобили, като идеята на компанията е първоначално чрез тях да привлича собственици на хибриди. На по-късен етап електрически зарядни станции ще започнат масово да се монтират и по бензиностанциите на марката.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами

    29 6 Отговор
    Тракторите и комбайнит и те ли ще стават електрички

    Коментиран от #2, #4, #36

  • 2 гост

    13 23 Отговор

    До коментар #1 от "Ами":

    Те пък са най-лесните , експерте ! И като товарните даже ще изпреварят леките , дето такива като тебе още се правят на разбирачи , а бъкел не вдяват !! Ако имаше познат сериозен фермер щеше да знаеш , че дават мило и драго за трактор без "тракторист" с 3 до 5 пъти по-малък разход на декар и без "обслужване" !!

    Коментиран от #14, #32

  • 3 Антиелектрика

    36 12 Отговор
    Наглостта няма граници! Шефът на Шел призовавал за забрана на ДВГ - уникален двуличник. Като е такъв радетел за чист въздух, защо Щел продължават да продават горива? Иначе си продаваме петролец и трупаме милиарди - повдига ми се от такива!

    Коментиран от #5

  • 4 гост

    13 15 Отговор

    До коментар #1 от "Ами":

    Само за сведение , да не кажеш че не си знаел , да направиш автономен трактор е поне 20 пъти по-лесно отколкото да направиш автономен автомобил , като почнеш от скоростта на движение и стигнеш до възможните "препятствия" !!! Да не говорим , че със сменяеми батерии (най-вероятния вариант ) въобще няма да го прибират от нивите , а с отпадането на кабината със всички уреди и глезотии за "тракториста" напълно компенсират цената на батериите дори в момента !!

    Коментиран от #9

  • 5 гост

    8 8 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Като има балъци да го купуват , ще продава , само арабите и руснаците ли искаш да продават , хахахха !! Което не пречи човека да е наясно какво предстои съвсем скоро и да прави каквото трябва , за да е пак в играта за разлика от гореспоменатите петролопитеци !!!

    Коментиран от #7

  • 6 NOKIAN

    21 5 Отговор
    Като се появи смислена алтернатива на ДВГ, те ще си отминат по естествен начин. Такава алтернатива обаче скоро няма да има.
  • 7 Антиелектрика

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ами то балъка май си ти, щом се кефиш на такива двуличници като този. Ако ти кажа, че продавам ракия, но не мога да я трая и апелирам към забраната и, дали ще си купиш ракия от мен? Аз лично с това изказване на този клоун, няма да стъпя в Шел - не, че до сега много стъпвах там де. Да не мислиш, че ако забранят ДВГ в Англия тия ще спрат да продават горива - наистина трябва да си много заблуден електрофил.
  • 8 Марио

    10 3 Отговор
    Тоя шеф да иде да се обеси някъде.Да ми каже с какво ще се движим като ги забранят???Не разсъждава.

    Коментиран от #37

  • 9 Зорлем

    14 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Така като те слушам, направо си готов да се цаниш за главен конструктор на Джон Диър или Ню Холанд! Като си пускаш автобиографията обаче, гледай да не забравиш да им обясниш как точно се вадят и слагат батерии по тон-два (поне!) с водно охлаждане на средата на полето, че те явно са тъпички и няма да успеят сами да го измислят. Пък това дето препятствията при орането и жъненето са много по-лесни за автоматизиране може да го каже само човек, който е виждал нива и комбайн/трактор докато минава покрай тях с колата си по някой асфалтиран път.

    Коментиран от #12, #23

  • 10 Random

    7 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Самата компания Shell отдавна е приела неизбежното преминаване от коли с ДВГ към електрически.
    Ясно...
  • 11 Гост

    10 7 Отговор
    По големи боклуци не съм виждал от хибрид и електромобилите!!!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Електрика

    14 0 Отговор
    Дори след като забранят ДВГ, ще продължат да добиват петрол. Петролът не се използва само за горива.
  • 14 Язе

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    То е ясно,че дават мило и драго за трактор без тракторист.Отдавна не им се дават заплати.То и всички останали не искат да дават заплати но това е друг въпрос.Като не искат трактористи да си орат сами.Може и с лопата,така разходите им ще клонят към нула.

    Коментиран от #15

  • 15 Комбайнер

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Язе":

    Дори и в момента има автономни комбайни. Не виждам връзката с това дали са с ДВГ и автономността, нещо сте се объркали.
  • 16 злобар

    5 1 Отговор
    Минавали на парни двигатели . Тръгваш на море с ремаркенце отзад пълно с около 2 тона въглища.
  • 17 HHO cars

    8 0 Отговор
    ДВГ има още 1000 години бъдеще, ако се ползва фосилно гориво 20% и Браун-газ 80% (30-40 Ампера)
  • 18 гост

    8 8 Отговор
    Някои хорица тук преди няма и две години се кълняха във каквото се сетят , че електромобилите никога нямало да станат масови , а вече се водят спорове на най-високо ниво дали да забранят ДВГ след 20 или след 10 години !!!!!! И тогава и сега им обяснявам , че решат ли веднъж големите производители да минат на ток ( а те вече го решиха) , ще искат да стане по най-бързия начин , защото никой няма нито сметка , нито възможност да поддържа две взаимно изключващи се производства !!! Само си дайте сметка за една голяма фирма със гама от 20-тина модела какво значи да поддържа и петролен и електрически вариант на всичките !!!! Двоен брой доставчици , двоен брой компоненти и двойни производствени мощности или усложнена до невъзможност една такава !! Но най-важното на който и от двата варианта да направят по-добри характеристики , моментално ще изяде другия , тоест ЗАГУБИ !!!! След като и правителствата казаха категорично , че са за електрифициране , нещата ще се развиват в геометрична прогресия , а който не вдява , да се готви да заминава в забрава !!!

    Коментиран от #19

  • 19 Зорлем

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    А други хора преди 20 години с излизането на първия Приус се кълняха в тяхното бъдеще и твърдяха, че "до 5-10 години" всички ше караме хибриди. А едни немски хора твърдяха, че до 2020 година по пътища на Германия ще има поне 1 милион ел. автомобила. Преди доста години, разни хора са твърдяли, че към края на 20-ти век ще си имаме домашни атомни реактори. Пък още по-преди това, едни други хора са твърдяли, че бъдещето на транспорта са дирижаблите. И те така с твърденията за бъдещето и за "до 10 години"...

    Коментиран от #20, #21, #24

  • 20 Чайна майна

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    А нещо да кажеш за Китай? Дали там няма да се случи каквото са решили за електромобилите? Не само ще се изпълнят плановете, а ще се преизпълнят. Падането на цените на батериите не се измерва в години, а в броя удвоявания на произведените количества. С всяко удвояване, цените на батериите падат с 30% ВЪПРЕКИ ЧЕ ЦЕНИТЕ НА МАТЕРИАЛИТЕ СЕ ПОКАЧВАТ. Цените на кобалта например са се покачили с пъти, а не с проценти.

    Коментиран от #28

  • 21 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    Какво общо има тъпия Приус с електромобилите ??? И кога съм казал , че "хибридите" са бъдеще , дори тези със зареждане от мрежата ??? Това беше последния опит на автомобилната мафия да удължи живота на тъпия ДВГ !!!! И единствените , които го провъзгласяваха за бъдеще са пак само и единствено те и НИКОЙ друг !!! Каква по тъпа идея може да има от това да сложиш ДВГ със всичките му НЕПРЕОДОЛИМИ и ПРИНЦИПНО присъщи недостатъци (меко казано) и малък електромотор с малка батерия , на които щял да се движи 30-50 км , видиш ли , колкото да го обявим за екологичен , като си запазваме цялата галимация със трансмисии (по-сложни при това ) , части и "обслужване" на ДВГ ?? И кой ти каза , че 2020 да не е , ама 2022 в Германия няма да има 1 милион електромобила ?? Че може и отгоре !!! И това не са приказки на "някои хора" , а държавни програми и закони , а пък на теб ти остава само да пишеш мемоари : " Краят на едно недоразумение !!" , хахахахха !!

    Коментиран от #29

  • 22 незнайко

    2 1 Отговор
    Веднага си представих мастодонта БЕНТЛИ като електричка !!! Каква ли ще му бъде цената тогава ???

    Коментиран от #25

  • 23 Баш гост

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "Зорлем":

    Човека ти обеснява за нормалните държави.Не за нашата реалност където нивите са като носна кърпичка.В САЩ и даже в Русия полята са необятни и когато на един комбайн му свършат батерийте,тръгва друг.Не е трудно да се синхронизира процеса,но явно при теб синхрона с харда не работи.

    Коментиран от #26, #30

  • 24 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    Не виждаш ли, че единствената им надежда е диктатурата и забраните? За такива същества няма смисъл да се отделя време, за да им се обяснява каквото и да било. Кой нормален човек ще се радва на забрани на неща, които научно е доказано, че не са по-добра и чиста алтернатива?
  • 25 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "незнайко":

    Не знам какво си "представяш" , ама те отдавна го показаха и то официално в Женева !! И точно пък Бентли и Ролс Ройс , както и всички лимузини са последните които се нуждаят от смърдящо и виещо желязо под капака !!
    https://www.digital.bg/bentley-exp-12-speed-6e-e-parviqt-luksozen-elektricheski-avtomobil-na-kompaniqta-article571809.html

    Коментиран от #27

  • 26 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Баш гост":

    Пък човека ти обяснява точно за реални ситуации. Свършва батерията на комбайна и друг тръгвал, а този го заебваме на полето, нали? Иначе си тръгнал да обиждаш човека, че изразява мнение, а ти дори не знаеш как да напишеш правилно думата батериИ. БатериЙ да не е някой римски император - хахахахаха
  • 27 Антиелектрика

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Ама те електричките хич нямат виещи и смърдящи железа. Сигурно левитират или направо те телепортират - хахахаххаха
    Хайде слез на земята и не се напъвай много, защото като те гледам още не караш електричка. Пък и не си никой да ми казваш аз какво да карам, след като колата ми е напълно изправна и отговаря на еконормите!
  • 28 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Чайна майна":

    Оф, добре, бе, малко взе да ми омръзваш с тая мантра за количество и намаляване на цената. Аз пък ще те контрирам, че всяко правило си има изклчения, така че вземи смени плочата и кажи кога ще паднат цените на крайните изделия.
  • 29 Зорлем

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Дадох ти примери за разни гръмки "ще"-та от миналото и фибридите са най-близкото до темата за ел. автомобили. Трудно ти е да разбираш алегории, или? А по въпроса за милионите ел. автомобили в Германия и електричеството за тях, въпросите можеш да ги отнесеш към федералния им енергиен министър. Предполагам той има повече информация от мен, теб и Електрика, и целия форум тук, взети заедно. "Енджой" - https://www.youtube.com/watch?v=2gLK8UjXNNA
  • 30 Зорлем

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Баш гост":

    Гледам, че Анти-то ти е сипал вече, така че ще те пропусна. Само ще добавя, че като придобиеш достатъчно интелигентност и знания за нещо така елеменетарно като това кога и как се използва пълен член в българския език, можеш да дойдеш да ми обясняваш за връзки, хардуер, Русия, САЩ и т.н., и т.н. Дотогава можеш само да ме разходиш, докато ме държиш за "долуподписания", защото акъл за друго очеизбодно нямаш!
  • 31 Информация =пари

    3 1 Отговор
    А така, брей че информирани сте били, всичко знаете бе, ми тогава да ме светнете каде да си инвестирам парите. В батерии на базата на графен дето са 20 пъти по добри от литиевите и в твърдолитните който са само трипъти по добри но явно ще излязат първи на пазара. Да уточня смъртта на ДВГ е сигурна, и на мен ми харесва как звучи 8 цилиндров но просто си е технология от повече от 100 години, и то неефективна и сложна. Електрическият мотор е в пъти по добър и само остарелите батерии го спират. Това го знаят всички с малко сиво вещество и пари, и само чакат коя компания ще излезе първа с продукт от ново поколение и променящ изцяло картите на масата.

    Коментиран от #33, #34

  • 32 NO_NAME

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    ти па си голям разбирач , за нивички по 50-100-200 декара тоя автономен трактор/комбайна нз как ще се справи и деретата денивелаций и прочие , човека няма как да се замени скоро специално в този сектор и в камионите зърновози и дори пордови с различни кофти адреси софия,пловдив ,варна . вземи се пойнетересувай ,РАЗБИРАЧО
  • 33 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Информация =пари":

    Тази стратегия не ти ли писна? Като няма какво да кажеш и хоп - нов ник и същата простотия как ДВГ бил на 100 години и смъртта му била сигурна заради 170 годишния ел. двигател. Но най-любимо е като кажеш, че ДВГ бил сложен и за това нямал място - хахахахахха Щял да инвестира в твърдотелни батерии и графен - хахахахахахаха Я по-добре инвестирай в лекарства - хахахахахаха
  • 34 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Информация =пари":

    Първо те съветвам да научиш български правопис, напр. кога се пише "който" и кога "които", и ако успееш да преодолееш това "тежко препятствие" за умствената ти дейност, можем да говорим за пари, графени, електролити и т.н.

    Коментиран от #35

  • 35 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Зорлем":

    Не му се връзвай, може да пише много добре, но нарочно пише с поредния си измислен ник, за да внушава електрофилска масовост. Едва ли е чак толкова неграмотен, че да напише кАде, вместо къде ;)
  • 36 БГ Фермер

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ами":

    Къде мога да си купя два трамвая за сенокоса? Ел. мрежата ще опъна сам
  • 37 Манджукич

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Марио":

    Не знам с какво ще се движим, ама май ще е по релси
  • 38 Ще стане

    1 1 Отговор
    В човешката природа е да се противоустои на промяната.... защото се излиза от баланс... и трябва да се постига нов. Но прогреса си върви и хич не пита дали някой много желае да се ползва нефт или не. Разберете нещо, ако не се адаптирате ще отпаднете от играта. Така че играта видимо отива към пълно премахване на нефтените продукти... дали сега ДВГ и след 100 години всички полимери и производни, това ще се случи. Закостенелите мозъци трябва да го проумеят и прегърнат, важно е да оставите страха от неизвестното и да бъдете смели, решение на проблемите ще се намери.. важно е да повярвате. Щом Шел са го разбрали, значи връщане на зад няма..

    Коментиран от #39

  • 39 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Ще стане":

    Поредната доза глупост, с поредния безумен и нелеп ник! Та кой беше ти - помниш ли след толкова превъплащения на интернет сцената? Единственото, което може да стане е някой ден хората да ви пребият с камъни заради лъжите, демагогията и зелената диктатура!