Last news in Fakti

14 Август, 2018 17:48 59 169 23

Какво е Shift Lock и за какво служи?

  • shift lock-
  • автоматик-
  • автоматична трансмисия
Какво е Shift Lock и за какво служи? - 1
Снимка: Shutterstock

Ако карате автомобил с автоматична скоростна кутия, най-вероятно знаете колко повече главоболия може да предизвика изтощеният акумулатор в сравнение с трансмисиите с ръчно превключване. Колата не може да бъде преместена или издърпана, защото скоростният лост просто не може да бъде преместен от позиция "паркинг".

Причината за това е функцията Shift Lock. Тя предотвратява включването на скорост без да е натиснат педалът на спирачката. Така се избягва рискът от инциденти ако лостът да бъде поставен в позиция Drive или Reverse по невнимание.

Проблемите започват ако акумулаторът се е изтощил и двигателят не може да бъде стартиран. В такъв случай единственият вариант колата да бъде преместена остават кабелите за подаване на ток или репатракът. Ако пък се касае за друга повреда, работа върши само втората опция.

Точно тук идва на помощ същата функция Shift Lock. Как става това показва видео от Nissan Owner Channel. За пример е даден моделът Altima, но с известни нюанси функцията е идентична при повечето автомобили с автоматични трансмисии.

Процедурата започва с поставяне на контактния ключ на позиция Lock, след което той се изважда и се активира ръчната спирачка. Обикновено в пряка близост до скоростния лост има капаче, което трябва да бъде отстранено (внимателно, за да не се надраска пластмасата).

В отвора под капачето има слот, който трябва да се натисне с отвертка и скоростният вече може да бъде преместен на "неутрална". Остава само контактният ключ да бъде върнат в ключалката, за да се отключи воланът, да се освободи ръчната спирачка и автомобилът вече може да бъде преместен.

Не всички производители обозначават Shift Lock с надпис, тъй като предпочитат да оставят използването на тази функция в ръцете на професионалисти. Тя обаче е стандартна за всяка автоматична трансмисия и в YouTube има предостатъчно упътвания как да бъде открита в случай, че се наложи да бъде използвана при други марки и модели.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Уес

    1 31 Отговор
    Чакайте малко shift lock не е ли за кракцерска скорост?Имам сузуки автомат и в мануала пише ,че се използва зс крайцерска скорост.Например караш на равен път на последна предавка и натискаш бутона колата да не сменя скоростите при промяна на оборотите

    Коментиран от #4

  • 2 Полско фиатче

    6 15 Отговор
    Викат му круиз контрол. И аз го имам.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Ефтини сензации

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "Уес":

    Като чукчата писател не прави разлика между shift и shifter...
  • 5 бял

    9 1 Отговор
    Касабов , пак се усра , не си инженер и за нищо не ставаш ,престани с глупащините , да не те спреме...
  • 6 onq s konq

    18 28 Отговор
    От "РЪЧКАТА" по-здраво и икономично няма.Лошото е,че вече се изхвърля от "ПРОГРЕСА" ,защото с автомата било по-удобно.Всъщност целта е да се вдигне цената както на автомобила като цяло,така и да се скубе купувача му с ПОСЛЕДВАЩИ РЕМОНТИ.А фактите са безкомпромисни:В пъти по-честа смяна на маслото при автомата,което е и 2 пъти повече от ръчката.15-20% отнемане НА МОЩНОСТТА НА АВТОМОБИЛА.Значително повече преразход на гориво при автоматика и невъзможност за дв-е на колата по инерция.Мудност при ускорение на автоматика при равни условия .И накрая-НЕ МИ СПОРЕТЕ-просто напишете в Гугъла "Предимства и недостатъци при ръчната и автоматична скор. кутия" .

    Коментиран от #10, #12, #17

  • 7 Powershift

    4 6 Отговор
    Ела да видиш PowerShift-а ми па колко е муден. На старт цепи доста по-силни коли, ама само на старт :) Пък като дам Res на круиза, даже с педала не мога да изцепя толкова бързо...

    Коментиран от #11

  • 8 ЛУД ИДИОТ

    6 2 Отговор
    Полезно.
  • 9 Америкън мотърс

    4 5 Отговор
    Това което пишете не е правилно. Лоста може да бъде преместен. А това което показва видеото е как да си ОТКЛЮЧИТЕ лоста ако бъде ЗАМЕСТЕН (реално не лоста се замества, а една част в ск. кутия) на П, примерно при наклон, когато ръчната спирачка е слаба или не дай си боже ептен забравена. Друг е въпроса че автоматика не се тегли на буксир!

    Коментиран от #22

  • 10 Америкън мотърс

    7 5 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    По доводите ти тогава всички щяхме да караме само колелета! Ама като гледам накъде ни тика мафията от Брюксел може и дотам да се стигне! Явно никога не си се качвал на кола с голям атмосферен мотор и автоматик.
  • 11 ааааааааааа

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Powershift":

    Форда е добра кола,ма глупаците не вярват
  • 12 Ххххх

    24 4 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Пълна глупост, разликата в разхода е минимална, по отношение на 20 процента по-ниска мощност - само ще кажа че новите автомати често дават по добро ускорение от ръчките, виж в гугъл, ако не вярваш, а смяната на масло да така е два пъти по честа ама след 300 000км... Карай си ръчка, пести си по 2 лв на 100км и някой ден може да спестиш за смяна на съединител, проблем, който не ти идва на главата с автомата... Но това е друг въпрос, сигурно и климатик не ползваш за още 2 лв, ми то направо си вземи колело - най-еФтино ще ти е.

    Коментиран от #13, #23

  • 13 onq s konq

    10 10 Отговор

    До коментар #12 от "Ххххх":

    Да уточним:"Новите автомати" струват и "нови пари"!/пардон за уточнението ако не те бъркат парите/.А колкото до ускорението-то идва най-вече от мощността на двигатела,а не от скор. кутия.Верно че различните кутии са настроени по различен начин някои ускоряват повече при малките а други-при големите предавки,НО КАТО ЦЯЛО...За маслото пояснявам:Веднъж се сменя 2 пъти по-често от колкото при ръчката и втори път Е 2 ПЪТИ ПОВЕЧЕ КАТО ЛИТРИ.Най-важното обаче:Ръчката ще зарови колата,докато автомата Е МАНЕКЕН НА СЕРВИЗИТЕ а ремонта е доста солен.

    Коментиран от #14

  • 14 123

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "onq s konq":

    Такива глупости си написал, че направо не мога да повярвам.
    А уж си 'някои' във форума! Аха, сега вече се изяви! Да ръсиш смешни простотии си ОК, да дадеш смислено обяснение си боза!

    Коментиран от #15

  • 15 onq s konq

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Коткретно приятелю,конкретно-това-простотия,това-умнотия.Ама за ми говориш с общи приказки-НЕ ПРИЕМАМ!Чакам-имаш право на 1 опит.

    Коментиран от #16, #21

  • 16 123

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "onq s konq":

    Добро утро, приятелю!
    Ти какви факти посочваш, общи приказки, без нищо зад тях! По честа смяна на маслото? Ок, то българина и без това не сменя масло на ръчката, ама да приемем че е така! Новите кутии няма да ги гледаме викаш, тези без обслужването? Нищо, така да е! Тука има резон в думите ти, факт, по скъпо е обслужването.
    Не можела по инерция колата да се пуска? Ко речи? Мойта защо може да си 'отцепи' кутията? Сигурно карам луноход? Били по бавни в набирането? Моля? Кои кутии са това? Тези от преди 20 години, или тези новите с по 2 съединителя? Колко бавни? Стотни, милисекунди!
    Загуба на 20% от мощността? Защо? С какво са по различни от нормалните кутии при предаването на мощността?
    И защо да гледам Гугъла какво пише? Аз вярвам на това което аз виждам, използвайки автомат!
    Сори брат, ама наистина глупости си писал!

    Коментиран от #19

  • 17 Boxer

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    От ръчната с.к. по-голем кеф нема. Там е шофирането. Реалността е, че караме в конвейра 90% от времето, там шофирането се е превърнало в пазене на дистанция. За това се налагат автоматиците и автопилотите. Твоите аргументи са верни за по-старите автоматици, а на колегите, за по-новите. Така,че всеки да решава, къде и как му се кара, и от там да си избере ръчка или автомат. За мен статията беше полезна и коментарите , както винаги интересни : )
  • 18 Кольо Дапа

    2 6 Отговор
    Автоматик само при Мерцедес! Удоволствието да караш ръчка е за истинските карачи.
  • 19 Питанка

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Автоматик с два съединителя а какво е туй torque converter??
    Обаче ще навлезем в дълбока полемика какво е автоматична какво е роботизирана СК.
  • 20 Иии

    2 0 Отговор
    Като копирате статия, поне пуснете линк към източника: https://www.autoevolution.com/news/what-does-the-shift-lock-do-video-43980.html
  • 21 лекси

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "onq s konq":

    цялата ти логика издиша в момента, в който попиташ някой, който е карал ръчка и е минал на автомат дали иска да чуе пак за ръчка. Аз такъв човек не познавам, като говоря за зрели хора, а не за келеши, мечтаещи тати да им купи М-ка. Имал съм десетика коли с ръчна кутия, в момента карам 4-ти автомат и въпреки неприятностите, които съм имал с поддръжката, няма сила, която да ме накара пак да карам ръчка. Зарибил съм всичките си приятели да карат автомат и няма някой недоволен и да вика - ти ме прее.ба. И само за сведение - най-големи ядове съм имал със скоростите на с една R32-ка ръчка.
  • 22 Незнам

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Америкън мотърс":

    Точно за да преместиш лоста от “паркинг“ е Shift Lock-а! Без да си “на контакт“ забрави да изключиш от “паркинг“...лоста ще счупиш, но няма да изключи. Автоматика може да се тегли на буксир, но не е желателно, понеже дисковете в С.К. не се смазват така (за няколко десетки метра не е болка за умиране). Я ми кажи автоматик със заключени скорости как се товари на платформа...или суркаме гуми? Аз работя в авто сервизи там като трябва да избутаме някой автоматик в или извън бокса как мислиш се случват нещата?
  • 23 Стратиев

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ххххх":

    Кога трябва да се смени маслото на на автоматична скоростна кутия моята е на 190 000 километра Сеат 1.9 този 105 коня мисля че досега не е сменяно