Ако карате автомобил с автоматична скоростна кутия, най-вероятно знаете колко повече главоболия може да предизвика изтощеният акумулатор в сравнение с трансмисиите с ръчно превключване. Колата не може да бъде преместена или издърпана, защото скоростният лост просто не може да бъде преместен от позиция "паркинг".
Причината за това е функцията Shift Lock. Тя предотвратява включването на скорост без да е натиснат педалът на спирачката. Така се избягва рискът от инциденти ако лостът да бъде поставен в позиция Drive или Reverse по невнимание.
Проблемите започват ако акумулаторът се е изтощил и двигателят не може да бъде стартиран. В такъв случай единственият вариант колата да бъде преместена остават кабелите за подаване на ток или репатракът. Ако пък се касае за друга повреда, работа върши само втората опция.
Точно тук идва на помощ същата функция Shift Lock. Как става това показва видео от Nissan Owner Channel. За пример е даден моделът Altima, но с известни нюанси функцията е идентична при повечето автомобили с автоматични трансмисии.
Процедурата започва с поставяне на контактния ключ на позиция Lock, след което той се изважда и се активира ръчната спирачка. Обикновено в пряка близост до скоростния лост има капаче, което трябва да бъде отстранено (внимателно, за да не се надраска пластмасата).
В отвора под капачето има слот, който трябва да се натисне с отвертка и скоростният вече може да бъде преместен на "неутрална". Остава само контактният ключ да бъде върнат в ключалката, за да се отключи воланът, да се освободи ръчната спирачка и автомобилът вече може да бъде преместен.
Не всички производители обозначават Shift Lock с надпис, тъй като предпочитат да оставят използването на тази функция в ръцете на професионалисти. Тя обаче е стандартна за всяка автоматична трансмисия и в YouTube има предостатъчно упътвания как да бъде открита в случай, че се наложи да бъде използвана при други марки и модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Уес
Коментиран от #4
17:57 14.08.2018
2 Полско фиатче
20:55 14.08.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Ефтини сензации
До коментар #1 от "Уес":
Като чукчата писател не прави разлика между shift и shifter...22:39 14.08.2018
5 бял
23:44 14.08.2018
6 onq s konq
Коментиран от #10, #12, #17
00:38 15.08.2018
7 Powershift
Коментиран от #11
01:03 15.08.2018
8 ЛУД ИДИОТ
01:09 15.08.2018
9 Америкън мотърс
Коментиран от #22
13:10 15.08.2018
10 Америкън мотърс
До коментар #6 от "onq s konq":
По доводите ти тогава всички щяхме да караме само колелета! Ама като гледам накъде ни тика мафията от Брюксел може и дотам да се стигне! Явно никога не си се качвал на кола с голям атмосферен мотор и автоматик.13:20 15.08.2018
11 ааааааааааа
До коментар #7 от "Powershift":
Форда е добра кола,ма глупаците не вярват16:43 15.08.2018
12 Ххххх
До коментар #6 от "onq s konq":
Пълна глупост, разликата в разхода е минимална, по отношение на 20 процента по-ниска мощност - само ще кажа че новите автомати често дават по добро ускорение от ръчките, виж в гугъл, ако не вярваш, а смяната на масло да така е два пъти по честа ама след 300 000км... Карай си ръчка, пести си по 2 лв на 100км и някой ден може да спестиш за смяна на съединител, проблем, който не ти идва на главата с автомата... Но това е друг въпрос, сигурно и климатик не ползваш за още 2 лв, ми то направо си вземи колело - най-еФтино ще ти е.Коментиран от #13, #23
19:29 15.08.2018
13 onq s konq
До коментар #12 от "Ххххх":
Да уточним:"Новите автомати" струват и "нови пари"!/пардон за уточнението ако не те бъркат парите/.А колкото до ускорението-то идва най-вече от мощността на двигатела,а не от скор. кутия.Верно че различните кутии са настроени по различен начин някои ускоряват повече при малките а други-при големите предавки,НО КАТО ЦЯЛО...За маслото пояснявам:Веднъж се сменя 2 пъти по-често от колкото при ръчката и втори път Е 2 ПЪТИ ПОВЕЧЕ КАТО ЛИТРИ.Най-важното обаче:Ръчката ще зарови колата,докато автомата Е МАНЕКЕН НА СЕРВИЗИТЕ а ремонта е доста солен.Коментиран от #14
21:25 15.08.2018
14 123
До коментар #13 от "onq s konq":
Такива глупости си написал, че направо не мога да повярвам.А уж си 'някои' във форума! Аха, сега вече се изяви! Да ръсиш смешни простотии си ОК, да дадеш смислено обяснение си боза!
Коментиран от #15
21:50 15.08.2018
15 onq s konq
До коментар #14 от "123":
Коткретно приятелю,конкретно-това-простотия,това-умнотия.Ама за ми говориш с общи приказки-НЕ ПРИЕМАМ!Чакам-имаш право на 1 опит.Коментиран от #16, #21
22:21 15.08.2018
16 123
До коментар #15 от "onq s konq":
Добро утро, приятелю!Ти какви факти посочваш, общи приказки, без нищо зад тях! По честа смяна на маслото? Ок, то българина и без това не сменя масло на ръчката, ама да приемем че е така! Новите кутии няма да ги гледаме викаш, тези без обслужването? Нищо, така да е! Тука има резон в думите ти, факт, по скъпо е обслужването.
Не можела по инерция колата да се пуска? Ко речи? Мойта защо може да си 'отцепи' кутията? Сигурно карам луноход? Били по бавни в набирането? Моля? Кои кутии са това? Тези от преди 20 години, или тези новите с по 2 съединителя? Колко бавни? Стотни, милисекунди!
Загуба на 20% от мощността? Защо? С какво са по различни от нормалните кутии при предаването на мощността?
И защо да гледам Гугъла какво пише? Аз вярвам на това което аз виждам, използвайки автомат!
Сори брат, ама наистина глупости си писал!
Коментиран от #19
07:33 16.08.2018
17 Boxer
До коментар #6 от "onq s konq":
От ръчната с.к. по-голем кеф нема. Там е шофирането. Реалността е, че караме в конвейра 90% от времето, там шофирането се е превърнало в пазене на дистанция. За това се налагат автоматиците и автопилотите. Твоите аргументи са верни за по-старите автоматици, а на колегите, за по-новите. Така,че всеки да решава, къде и как му се кара, и от там да си избере ръчка или автомат. За мен статията беше полезна и коментарите , както винаги интересни : )07:39 16.08.2018
18 Кольо Дапа
10:18 16.08.2018
19 Питанка
До коментар #16 от "123":
Автоматик с два съединителя а какво е туй torque converter??Обаче ще навлезем в дълбока полемика какво е автоматична какво е роботизирана СК.
11:51 16.08.2018
20 Иии
12:08 16.08.2018
21 лекси
До коментар #15 от "onq s konq":
цялата ти логика издиша в момента, в който попиташ някой, който е карал ръчка и е минал на автомат дали иска да чуе пак за ръчка. Аз такъв човек не познавам, като говоря за зрели хора, а не за келеши, мечтаещи тати да им купи М-ка. Имал съм десетика коли с ръчна кутия, в момента карам 4-ти автомат и въпреки неприятностите, които съм имал с поддръжката, няма сила, която да ме накара пак да карам ръчка. Зарибил съм всичките си приятели да карат автомат и няма някой недоволен и да вика - ти ме прее.ба. И само за сведение - най-големи ядове съм имал със скоростите на с една R32-ка ръчка.17:22 17.08.2018
22 Незнам
До коментар #9 от "Америкън мотърс":
Точно за да преместиш лоста от “паркинг“ е Shift Lock-а! Без да си “на контакт“ забрави да изключиш от “паркинг“...лоста ще счупиш, но няма да изключи. Автоматика може да се тегли на буксир, но не е желателно, понеже дисковете в С.К. не се смазват така (за няколко десетки метра не е болка за умиране). Я ми кажи автоматик със заключени скорости как се товари на платформа...или суркаме гуми? Аз работя в авто сервизи там като трябва да избутаме някой автоматик в или извън бокса как мислиш се случват нещата?18:38 19.08.2018
23 Стратиев
До коментар #12 от "Ххххх":
Кога трябва да се смени маслото на на автоматична скоростна кутия моята е на 190 000 километра Сеат 1.9 този 105 коня мисля че досега не е сменяно12:30 23.02.2019