Европейският институт по пътна безопасност започна тестове на системи, свързани с автономното управление на автомобилите. Към момента от организацията правят тестове на системи като адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата, такава за екстремно спиране и т.н. - все технологии, свързани с различните нива на автономно шофиране. В първите тестове взимат участие Audi A6, BMW 5er, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Mercedes-Benz С-Klasse, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla и Volvo V60.
най-интересни са два от тестовете. В първата ситуация пред колата рязко се престроява друг автомобил, а втората ситуация симулира изпреварване, при което внезапно се появява препятствие в лентата на изпреварващия. С други думи ситуациите дават изключително малко време на електрониката да реагира. За съжаление нито една от системите на тестваните коли не се справя идеално със ситуацията. Вижте.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #2
10:51 22.10.2018
2 Анти галфон
До коментар #1 от "Driving pleasure":
С толкова много крайни дебили, двукраки бозайници и подчовеци, точно от такива системи има нужда.Коментиран от #4
11:03 22.10.2018
3 333
11:06 22.10.2018
4 Driving pleasure
До коментар #2 от "Анти галфон":
тази система трябва да работи в изключително динамична среда, която е невъзможно - прекалено комплексна е, разчита на прекалено много датчици и обработка на прекалено много данни и най малкото отклонение при получаване на данните (а всички знаем колко е надеждна електрониката) води след себе си тежки последствия! Ако не се чувстваш добре зад волана по-добре слез от колата вместо да се качваш в електронен убиец!Коментиран от #5, #6
11:08 22.10.2018
5 Анти галфон
До коментар #4 от "Driving pleasure":
1903 г. едно научно списание в САЩ излиза със заглавие: "автомобилът никога няма да се наложи като масово превозно средство"Та и ти така...
Коментиран от #14
11:20 22.10.2018
6 Анти галфон
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Наясно ли, че самолетите с 500 пътници сами кацат по пистите?В непрогледна мъгла(CAT III landing)
Виж в кой век живееш - не сме във Възраждането. До няколко години тези системи ще са навсякъде, във всички коли и дебилите няма да могат да убиват безразсъдно с такава лекота.
Коментиран от #8, #15
11:23 22.10.2018
7 Анти галфон
11:25 22.10.2018
8 Driving pleasure
До коментар #6 от "Анти галфон":
А ти ще се качиш ли на самолет без пилот? На самолета може ли да му излезе странично дете тичащо след топката си и той да го регистрра и избегне? самолетите имат много по-малко данни за обработка и въпреки всичко автопилота е само за поддържане на ешалона - излитане и кацане все още си е работа на пилота - и слава богу!Коментиран от #9
11:33 22.10.2018
9 Анти галфон
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Прочети за cat iii кацане преди да пишеш лозунги. Такова кацане се извършва без намеса на пилота. Добре дошъл в 21 век.Коментиран от #10
11:55 22.10.2018
10 Random
До коментар #9 от "Анти галфон":
Вземи се гръмни бе джендър недоклатенКоментиран от #11
12:12 22.10.2018
11 Анти галфон
До коментар #10 от "Random":
Остани си в 18 век, крепостен селянин.Коментиран от #12, #13
12:22 22.10.2018
12 Driving pleasure
До коментар #11 от "Анти галфон":
Цитирам ти Джери Макгавърн шеф дизайнер на Ягуар: "Мисля, че светът леко е превъртял около тази свързаност. Същото се отнася и до бъдещето на автономното шофиране. Питал ли е някой клиентите дали искат автономна кола? Говоря сериозно. Ние не продаваме стоки за масово потребление. Ние продаваме автомобили - неща, към които хората се привързват. И част от тази емоционална връзка е възможността да караш колата си. Удоволствието идва от шофирането и от усещането, че си свързан с машината. Ако премахнеш това, премахваш част от очарованието." явно и той е от средновековието...?!12:55 22.10.2018
13 Random
До коментар #11 от "Анти галфон":
С КЕФ, ДА ТЕ Е ЯД!14:55 22.10.2018
14 Зорлем
До коментар #5 от "Анти галфон":
От друга страна по същото време много хора са припадали в захлас пред дирижаблите и в тяхното развитие са набити чудовищно количество пари и енергия. Знаем какво е станало с тях. Знаем, също така, докъде сме и със свръхзвуковите граждански полети, нищо че покрай Конкорд се наслушахме на какви ли не прогнози и пророчества как ей сега ще летим до другия край на света за по няколко часа.15:52 22.10.2018
15 Зорлем
До коментар #6 от "Анти галфон":
А ти наясно ли си, че първият вариант на автопилот за самолет съществува още от зората на самолетостроенето? Не ми се рови да проверявам, но по спомени беше някъде около 1920г.15:53 22.10.2018