22 Октомври, 2018 10:42 2 802 15

Автономните коли все още не са перфектни

  • euro ncap-
  • автономни коли-
  • тестове
Автономните коли все още не са перфектни - 1

Европейският институт по пътна безопасност започна тестове на системи, свързани с автономното управление на автомобилите. Към момента от организацията правят тестове на системи като адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата, такава за екстремно спиране и т.н. - все технологии, свързани с различните нива на автономно шофиране. В първите тестове взимат участие Audi A6, BMW 5er, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Mercedes-Benz С-Klasse, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla и Volvo V60.

най-интересни са два от тестовете. В първата ситуация пред колата рязко се престроява друг автомобил, а втората ситуация симулира изпреварване, при което внезапно се появява препятствие в лентата на изпреварващия. С други думи ситуациите дават изключително малко време на електрониката да реагира. За съжаление нито една от системите на тестваните коли не се справя идеално със ситуацията. Вижте.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    14 9 Отговор
    И никога няма да бъдат перфектни! А са и безкрайно ненужни! Всички тия електрони джаджи са залъгалки за идиoти! Ако не можеш да си караш колата - слез от нея и използвай обществен транспорт!

    Коментиран от #2

  • 2 Анти галфон

    7 10 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    С толкова много крайни дебили, двукраки бозайници и подчовеци, точно от такива системи има нужда.

    Коментиран от #4

  • 3 333

    7 10 Отговор
    Къде го тоя обществен транспорт? Дори по големите градове е колкото да отбият номера.
  • 4 Driving pleasure

    13 6 Отговор

    До коментар #2 от "Анти галфон":

    тази система трябва да работи в изключително динамична среда, която е невъзможно - прекалено комплексна е, разчита на прекалено много датчици и обработка на прекалено много данни и най малкото отклонение при получаване на данните (а всички знаем колко е надеждна електрониката) води след себе си тежки последствия! Ако не се чувстваш добре зад волана по-добре слез от колата вместо да се качваш в електронен убиец!

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Анти галфон

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    1903 г. едно научно списание в САЩ излиза със заглавие: "автомобилът никога няма да се наложи като масово превозно средство"
    Та и ти така...

    Коментиран от #14

  • 6 Анти галфон

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Наясно ли, че самолетите с 500 пътници сами кацат по пистите?
    В непрогледна мъгла(CAT III landing)
    Виж в кой век живееш - не сме във Възраждането. До няколко години тези системи ще са навсякъде, във всички коли и дебилите няма да могат да убиват безразсъдно с такава лекота.

    Коментиран от #8, #15

  • 7 Анти галфон

    6 6 Отговор
    Тези системи са абсолютно необходими заради 80-те процента човекоподобни примати с по една гънка за равновесие по пътищата.
  • 8 Driving pleasure

    6 4 Отговор

    До коментар #6 от "Анти галфон":

    А ти ще се качиш ли на самолет без пилот? На самолета може ли да му излезе странично дете тичащо след топката си и той да го регистрра и избегне? самолетите имат много по-малко данни за обработка и въпреки всичко автопилота е само за поддържане на ешалона - излитане и кацане все още си е работа на пилота - и слава богу!

    Коментиран от #9

  • 9 Анти галфон

    6 5 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Прочети за cat iii кацане преди да пишеш лозунги. Такова кацане се извършва без намеса на пилота. Добре дошъл в 21 век.

    Коментиран от #10

  • 10 Random

    5 7 Отговор

    До коментар #9 от "Анти галфон":

    Вземи се гръмни бе джендър недоклатен

    Коментиран от #11

  • 11 Анти галфон

    6 6 Отговор

    До коментар #10 от "Random":

    Остани си в 18 век, крепостен селянин.

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Driving pleasure

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "Анти галфон":

    Цитирам ти Джери Макгавърн шеф дизайнер на Ягуар: "Мисля, че светът леко е превъртял около тази свързаност. Същото се отнася и до бъдещето на автономното шофиране. Питал ли е някой клиентите дали искат автономна кола? Говоря сериозно. Ние не продаваме стоки за масово потребление. Ние продаваме автомобили - неща, към които хората се привързват. И част от тази емоционална връзка е възможността да караш колата си. Удоволствието идва от шофирането и от усещането, че си свързан с машината. Ако премахнеш това, премахваш част от очарованието." явно и той е от средновековието...?!
  • 13 Random

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Анти галфон":

    С КЕФ, ДА ТЕ Е ЯД!
  • 14 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Анти галфон":

    От друга страна по същото време много хора са припадали в захлас пред дирижаблите и в тяхното развитие са набити чудовищно количество пари и енергия. Знаем какво е станало с тях. Знаем, също така, докъде сме и със свръхзвуковите граждански полети, нищо че покрай Конкорд се наслушахме на какви ли не прогнози и пророчества как ей сега ще летим до другия край на света за по няколко часа.
  • 15 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Анти галфон":

    А ти наясно ли си, че първият вариант на автопилот за самолет съществува още от зората на самолетостроенето? Не ми се рови да проверявам, но по спомени беше някъде около 1920г.