В новата китайска Гигафабрика на Tesla Motors ще се сглобяват Model 3 и бъдещият Model Y, обявиха властите в Шанхай. Заводът ще може да произвежда по 250 000 електромобила годишно, като в началото това ще бъдат най-евтините предложения в гамата на калифорнийската компания.
Представител на Tesla не е коментирал изявлението на китайците, но според Reuters изборът на Model 3 и Model Y е повече от логичен предвид спецификата на местния пазар. По-голяма част от продукцията ще бъде предназначена именно за него, а произведените на място електромобили ще бъдат много по-евтини, отколкото ако се внасят.
Model Y ще бъде бюджетна версия на Model X, изградена на платформата на Model 3. По-рано тази година Илон Мъск обяви, че евтиният кросоувър ще бъде представен през март 2019-а, а серийното производство ще започне в началото на 2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 31311
17:50 29.10.2018
2 омъскаряване
17:50 29.10.2018
3 Driving pleasure
Коментиран от #6, #9, #41
17:52 29.10.2018
4 Гриша Ганчев
Коментиран от #5
17:57 29.10.2018
5 ямкс
До коментар #4 от "Гриша Ганчев":
Недей бе, държавата ще обеднее, няма да има акциз от горивата за бюджетния излишък, и щедрия крал-слънце ще стане доста по-стиснат в нелепите си подаяния си към матриала от неговите пари.18:07 29.10.2018
6 Бухахахахахха
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Той фабрики няма,има палатки.хихихухухахаха19:03 29.10.2018
7 Радо
19:12 29.10.2018
8 Кольо Камиона
Коментиран от #14, #15, #16
22:07 29.10.2018
9 Къмпинг Тесла
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Веднага местиме палатката в Китай, така се печели, дори може да предложим на зомбираните да си сглобяват колите сами в палатката щот разбираш ли, Тесла не е просто превозно средство, а начин на живот и ние сме едно голямо щастливо семейство и живеем в една голяма щастлива палатка. Нещо като we all live in a yellow submarine.Коментиран от #10, #17
22:13 29.10.2018
10 гост
До коментар #9 от "Къмпинг Тесла":
За начало премести палатката дето ти пречи да четеш преди да се правиш на "оригинален" !!!! Публикувано във факти.бг: В новата китайска Гигафабрика на Tesla Motors ще се сглобяват Model 3 и бъдещият Model Y, обявиха властите в Шанхай !!!!! ВЛАСТИТЕ В ШАНХАЙ , да ти повторя !!!! И тях ли ще обявиш за лаладжии и "финансови пирамиди" , хахахахха !!!! С всеки ден "лоши" новини , ама за дружинката петролно зависими , хахаха !!!!Коментиран от #11
23:53 29.10.2018
11 Къмпинг Тесла
До коментар #10 от "гост":
Просто чета внимателно, но явно ти четеш по-добре, така че моля да разясниш, властите в Шанхай хубаво обявиха, но казаха ли откъде ще дойдат парите? Ако това ти е прекалено сложно ще се опитам да задам въпроса на твоето интелектуално ниво: Ако Пешо обяви че в събота ще се яде и пие на корем, това значи ли че Пешо ще плаща?Коментиран от #12, #13, #21, #23
04:27 30.10.2018
12 Психолог гост
До коментар #11 от "Къмпинг Тесла":
Не се учудвай, това е често срещано състояние при жените, възприемат реалността не такава каквато е а такава каквато им се иска да бъде. Среща се и при джендърите, но те направо живеят в паралелен джендърски свят.06:06 30.10.2018
13 гост
До коментар #11 от "Къмпинг Тесла":
Нямаш си понятие от бизнес или ако имаш, то той се ограничава до това да зареждаш някой клек-шоп, а си тръгнал да учиш човек, който успешно се справя с ръководството на 4 огромнни компании в различни сектори, които са лидери в това, което правят. Усешташ ли колко си неуместен? Тесла към момента разполага с близо 900млн. кеш, а фабриката в Китай ще струва ориблизително 2млрд. Имат си достатъчно пари и приходи, достигат заложените цели, макар и да минават през трудности. В момента всички други компании се мерят с Тесла и постигат сходни продукти само че с 10г. закъснение. Всички инженери признават, че по-добра архитектура и мениджмънт на батерия, мотори и софтуеър няма, куцат им други неща, а за катастрофите са виновни основно лекомислените ползватели.08:40 30.10.2018
14 гост
До коментар #8 от "Кольо Камиона":
Ето ти поредната добра новина , от НЕМСКИ тестващи , за твое най-голямо съжаление !!!!!! Тест направен в Германия сравнява зареждането и пробега на Tesla Model X и Jaguar I-PACE.За теста е използват Model X 90D с 90 кВтч батерия, каквато има и Jaguar I-PACE. Капацитетът е еднакъв, но резултатите от теста са много различни.
Тестът е на германския YouTube канал nextmove, направен по-рано този месец и мнението на екипа е, че има какво да се желае като подобрение в разхода и мощността на зареждане на I-PACE.
Маршрутът за теста е бил от Йена до Берлин, с общо разстояние 268 км. Model X е по-голям и по-тежък, което подсказва, че I-PACE би се справил по-добре. По средата на теста, обаче, става ясно, че Jaguar I-PACE, въпреки по-малките си размери и тегло, дава по-висок разход от Model X. При скорости между 93 км/ч и 110 км/ч, например, разходът на I-PACE е средно 22.5 кВтч/100 км срещу 17.5 кВтч/100 км за Model X, което прави последния с 23% по-ефективен, поне при този тест. !!!!! Разход при скорост до 110 км/ч:
Tesla Model X – 17.5 кВтч/100 км
Jaguar I-PACE – 22.5 кВтч/100 км
Разход при скорост 130 км/ч:
Tesla Model X – 25 кВтч/100 км
Jaguar I-PACE – 29.5 кВтч/100 км
При зареждането Tesla Model X също има предимство, тъй като дърпа енергия с мощност над 100 кВт, докато максимумът за I-PACE е бил 84 кВт, заради ограничения на зарядната станция. Малко е странно, защото I-PACE е зареждан на
Коментиран от #25
09:07 30.10.2018
15 гост
До коментар #8 от "Кольо Камиона":
Малко да обобщя , щото на вас дружинката трябва повече да ви се обяснява !!!! Първо Тесла Х сложи в малкото си джобче поредния "убиец" , което обяснява продължаващото "ще , ще , ще " на любимите ви "премиуми" за обречените им електрички !!! И второ , ДОКАЗАН от НЕМСКИ независими тестващи РАЗХОД на Тесла Х разход 25 квтч /100 км при магистрална скорост 130 км/ч !!!!!!! Тоест ДОКАЗАН при тази скорост пробег от 400 км !!!!!!! И Тесла Х е модела на Тесла с НАЙ-ГОЛЯМ разход , познай за другите !!!!! А честито !!http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2698-tesla-model-x-jaguar-i-pace-sravnenie-probeg-magistrala
Коментиран от #26
09:14 30.10.2018
16 гост
До коментар #8 от "Кольо Камиона":
Почвайте да мислите новите опорки , щото "с това не можеш стигна от София до морето" оттече окончателно !!!!09:16 30.10.2018
17 гост
До коментар #9 от "Къмпинг Тесла":
Когато ваште любимци ако ще и в космическа станция направят това дето прави Тесла в "палатка" , можеш да се пробваш да се правиш на интересен !!! И тая Тесла Х , дето е отнесла Ягуара като пиле домат е със старите батерийни клетки , от догодина ще се слагат новите , които се слагат в Модел 3 и са с 20% по-голяма енергийна плътност !! Демек Модел С и Х ще станат със 110 и 130 квч батерии , тоест пак Ягуари , Аудита , Мерцедеси и вся остальная сволоч ( че нали обичате по руски) ще гледат жално и безпомощно как чисто новите им модели са безвъзвратно остарели още преди да излязат !!09:33 30.10.2018
18 Електротехникът
Значи, проверката на фактите показва, че през 1905-1907 г. един електрически автомобил в САЩ е бил точно на цената на един бензинов автомобил, че и по-евтин. Конкретно: цена на Бейкър Електрик в 1907 г.-1800 долара; цена на Уинтън, 4 цилиндъра, 16-20 конски сили в 1907 г. - 1800 долара.
И после Хенри Форд почва масовото производство на Форд Т, цената пада на 850 долара през 1908 г. и електрическите автомобили постепенно отпадат. Но какво би станало ако електрическите автотехнологии бяха продължили да се развиват? Отговор: сега щяха да бъдат даже по-евтини от ДВГ, по-чисти и с по-голям пробег.
В същото време автомобилите с ДВГ бяха по евтини,
09:40 30.10.2018
19 Електротехникът продължение
Автомобилът с ДВГ беше добра технология за свят с 1-2 млрд души, ако искаш карай и V8, но с 8 млрд и нагоре не става, няма как, остаряла работа е.
Коментиран от #22
09:43 30.10.2018
20 гост
09:47 30.10.2018
21 гост
До коментар #11 от "Къмпинг Тесла":
Ето ти и "откъде ще дойдат парите" , та да се успокоиш , че сигурно не можеш да спиш от интерес !!! Компанията Baillie Gifford, един от водещите акционери в американската компания Tesla, е готова да инвестира още пари в концерна, съобщава CNBC.Инвестиционното дружество, който притежава дял от 7,72% в Tesla, сподели, че подкрепя дългосрочните амбиции на изпълнителния директор на компанията Илон Мъск, определяйки го като предприемач на „визията и амбицията, който работи за общото благо“. „Ако той се нуждае от повече капитал, ние ще го подкрепим“, заяви Ник Томас, партньор в Baillie Gifford . Tesla завърши тримесечието с 3,5 млрд. долара в кеш, след като похарчи 510,3 млн. долара за капиталови разходи за тримесечието. По думите ѝ средствата в брой ще останат непроменени през четвъртото тримесечие въпреки плащанията, които предстоят.
10:09 30.10.2018
22 Антиелектрика
До коментар #19 от "Електротехникът продължение":
Няма как да не се обадя, след поредното съчинение. Къде и с какви факти боравиш за измисленото Глобално затопляне? Хиляди пъти съм давал примери и учени, които не са съгласни с това. Сега Хенри Форд ли ви е виновен за провала на електричките?10:51 30.10.2018
23 врътката е в детайлите
До коментар #11 от "Къмпинг Тесла":
Разбира се!!!!!1.Другариииии,трябва да приемаме бежанци,другарииии.......Ти мислиш ли,че мигрантската мангасария например, не яде и не пие на корем??!!Мислиш ли??!!И кой плаща??!!2.Другари,въздухът много мръсен,другариииии,помооощ......Е,схващаш ли логиката??!!А познай кой ще плаща,само че-''Made in China",''Product of China''.12:02 30.10.2018
24 Грую
13:06 30.10.2018
25 Димов
До коментар #14 от "гост":
Все си мисля, че клиентите на Ягуар не го избират заради икономичността му. И имам нахалството да подозирам, че такива хора ще продължат да го предпочитат пред Теслата, пък ако ще и разликата в пробега да е двойна. При такава класна марка определящият фактор е друг, за какъвто Тесла още не е дорасла.Коментиран от #27, #28
20:15 30.10.2018
26 Бухахахахахха
До коментар #15 от "гост":
Бухахахахахха.400км при скорост 130км....само,че на писта,без вятър,без климатик,без радио и празна като глава на талибани.При тази скорост на мен по борд комп.ми показва скромните 1200км.И сега един опит.Тръгвам от Сф до Созопол.Стигам Бургас и бегом на колонлата за зареждане.Номер 90-100 на опашката.Бухахахах.Хем съм на 60-70км от крайната точка но ми заминава поне още ден за да стигна до Созопол.Зареждам,отивам до Созопол,свършва почивката тръгвам обратно към Сф и на Траянови врати ми свършва тока и......търпението.Паля и натерията и да заминава там откъдето е дошла.Бухахахаха.След седмица тя сама се пали,изгаря РПУ-то,всички полицаи и пожарникари гасят,няма пукнат полицай на магистралата а аз вече с 20годишното дизелче я поря с 150-170 и си пея. Ай сиктир с тая технология.Бухахахах20:59 30.10.2018
27 гост
До коментар #25 от "Димов":
Аз пък все си мисля , че въпросният Ягуар е на пазара вече повече от половин година и то след около година "подгряване" на тия "претенциозните" дето ги сънуваш , по всякакви начини и с всички възможни рекламни средства !!! И след всичко това за половин година е продал колкото Тесла Х продава за седмица и то без стотинка за реклама !!! А и като гледам оттук нататък ще продаде още по-малко , та по икономичност ли , по ускорение ли (щото и там Тесла отдавна го скъса ) или по всичко останало , ама "клиентите на Ягуар" явно вече са клиенти на Тесла , ауууу как можаха , такова предателство , хахахахх !!!!Коментиран от #31
23:43 30.10.2018
28 гост
До коментар #25 от "Димов":
Нали не си забравил , че съвсем наскоро Тесла надмина Ягуар по общи продажби след има няма три месеца производство на Модел 3 , което не важи за Ягуар , щото той си е продавал пълни 9 месеца и по твоите думи е отдавнашен "избор" !!!! И само не почвай да ми обясняваш как бюджетните автомобили ще изчезнат и цял свят ще купува "премиуми" , щото другия вариант е ясен нали , колкото и да ти е неприятен !!!Коментиран от #32
23:48 30.10.2018
29 гощо
Коментиран от #30
07:22 31.10.2018
30 Boss
До коментар #29 от "гощо":
Мисля че грубо около 300 000 хиляди човека го направиха , и повече от тях са нормални , а много от тях и заможни.А и кои модели на водещите марки можеха да изберат , че аз нещо не се сещам някоя от тези марки да произвежда такива масови модели , освен Нисан Лииф , но хората предпочитат Теслата и пред Нисана .
08:15 31.10.2018
31 Димов
До коментар #27 от "гост":
Нещо не схващаш ли?.... Ягуар не е кола за масите. Това е луксозен автомобил за определен кръг от хора. Целта му никога не е била бройката. По тъпата ти логика, дори Фолксваген Поло е по-добър от Ягуара. Ама ти верно, че си знаеш твоето....10:21 31.10.2018
32 Димов
До коментар #28 от "гост":
Нито бюджетните ще изчезнат, нито премиумните. Но класните марки ще продължат да печелят от малко бройки, защото имат класа и лукс, предназначени за хора със стил и вкус, а масовките ще продължат да зариват пътищата с нискобюджетни, набързосглобени, китайски боклуци, с интериор като от тролей, предназначени за хората от работническата класа.Коментиран от #33
10:27 31.10.2018
33 гост
До коментар #32 от "Димов":
Оооо , да !!! Само дето Модел Х във върховата версия е около два пъти ПО-СКЪПА от същата на тоя Ягуар , хахаххах !!! Та викаш кола за масите , а ??? И тия от Ягуар изобщо по никакъв начин не искат да продават повече , алилуя !!!! Сакън , даже са "забранили" официално да се приемат заявки за повече бройки , хахахах !!!! Кого си мислиш ,че заблуждаваш с изтърканите си клишета ??? Те затова Ягуар вече приеха решение до 2025 да преминат изцяло на електрички и пак не е сигурно дали ще ги бъде !!!!Коментиран от #35
13:39 31.10.2018
34 Да да
17:45 31.10.2018
35 Димов
До коментар #33 от "гост":
Нищо не мога да ти пробутвам, след като виждам, че някой вече ти е пробутал калпава трева. Политиката на двете фирми е коренно различна. Сравняваш ги по параметър, по който луксозните марки изначало си поставят за цел много по-ниски стойности от тези, каквито гонят масовките. За да го схванеш и да спреш с ентусиазираните тъпотии, ще ти го обясня възможно най като за тебе. Все едно, някое кифла да се сравнява с тебе, че имала по-големи ц*ци от твоите, и да се кефи, че те е минала по този показател. Естествено, че и луксозните марки искат да продадат повече, но те нямат заложени такива продажби в плановете си, каквито си залага Тесла. Пред Ягуар стои програма, според която трябва да задоволи определен брой клиенти. А пред Тесла стои задачата да влезе едва ли не във всеки дом.Коментиран от #37
19:06 31.10.2018
36 Димов
19:16 31.10.2018
37 гост
До коментар #35 от "Димов":
Глупости на търкалета и шменти капели на кълбета , хахаххах !!!! ВСИЧКИ премиуми си умират за колкото може по-големи продажби , ако можеха от утре биха ги вдигнали ДЕСЕТОРНО !!!! Ама не могат !!!! Защото пазарът им е ограничен и нараства с не повече от 2-3 % годишно !!! И това е доказано именно от историята на същите през миналите години и "грандиозните" годишни ръстове с такива проценти , представяни от шефовете им за "небивали" успехи , едва ли не чудо !!!! И именно затова всичките те сега с ужас и безумие гледат как Тесла отхапва всяка година ОГРОМНИ късове от ТЕХНИЯ пазар и това е само началото , щото тя тепърва почва да произвежда сериозни бройки , а както се вижда клиентите все още са в пъти повече от произведените !!! И са точно от бившите клиенти на същите "премиуми" , щото други на тия цени НЯМА !!!! Мерцедес , БМВ , Ауди и Порше са продали миналата година общо има няма 3 милиона автомобила , айде да сложим Ягуар , Ленд Ровър , Лексус , Инфинити и Акура , ще станат 4 милиона !!! ВСИЧКИТЕ в ценови клас 40 000 - 120 000 долара !!! И това е , финито !!!! Други няма и няма да има !!! И при положение , че Тесла продава вече 30-35 000 МЕСЕЧНО , а догодина и по 40 000 , какво стана , 480 000 за годината !!! 12% от пазара отгърмяха !!! За една година !! Ами следващите ?? А знаеш ли какво означава твоите любимци да загубят още следващата година 12% от продацбите и да продължават да губят все повече всяка следваща , а ??? Е скоро ще разбереш , ама нямаКоментиран от #38, #39, #40
20:53 31.10.2018
38 Димов
До коментар #37 от "гост":
Публикувано във факти.бг: "ВСИЧКИ премиуми си умират за колкото може по-големи продажби , ако можеха от утре биха ги вдигнали ДЕСЕТОРНО !!!! Ама не могат !!!! " Ето това вече са глупости на търкалета. Всяка луксозна марка автомобили може да стане масова. Просто трябва да занижи нивото на оборудване, като така смъкне цената и стане достъпна за масите. Тогава и ти ще си купиш Ягуар, и не само Ягуар, но и Ферари, Ламборгини, Мазерати, Астън Мартин, Ролс Ройс, Майбах и всички луксозни коли, просто трябва да престанат да са луксозни и ще продават по 20 пъти повече от сега. Но няма да го направят, защото тези марки залагат на малко произведени бройки с висок клас оборудване и цена, докато политиката на масовките е точно обратна – много бройки с нискокачественни материали. Защо ти е трудно да го проумееш?09:06 01.11.2018
39 Димов
До коментар #37 от "гост":
"Защото пазарът им е ограничен и нараства с не повече от 2-3 % годишно !!! И това е доказано...." Аз гледам различни доказателства от твоите. Гледам, че за 2016 Ягуар Ленд Ровър са обявили 20% ръст в продажбите. И че само луксозните модели на Ягуар са скочили със 77%. Ти де гледаш не те знам. Я виж как е за 2017.09:28 01.11.2018
40 Димов
До коментар #37 от "гост":
Я гледай тука: За последната една година (от миналият октомври до сега), барабар с невероятният си ръст за последното тримесичее, Тесла са реализирали 184000 коли, с 45000 служители. Падат се по 4 коли на човек. Само миналата година, с почти толкова служители (43000) Ягуар Ленд Ровър са достигнали 614000 коли. Това са по 14 коли на човек. Хората на ЯЛР са почти 4 пъти по продуктивни от тези на Тесла. При това постоянно чета как техните хора са доволни от работата си, докато в заводите на Тесла, работниците изнемогват от нечовешкото натоварване и постоянно се оплакват от условията на труд там. Ягуар си правят коли както винаги, докато Тесла не спря да си опъва пи*ката, да изглежда голяма.09:45 01.11.2018
41 Оня без коня
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Печелят ами да бе са като тебе форумни незаплатени специалисти аххахаха19:40 03.11.2018