Една скоростна кутия, различни цени

Публикувана: 12 Ноември, 2018 18:08
8 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10831

Една и съща трансмисия на немската компания Getrag струва различно в зависимост от марката, на чийто автомобил се монтира, разказва американското сп. Road and Track. С роботизираната скоростна кутия 7DCL750 се оборудват както Ford GT, така и модели на Ferrari и Mercedes-Benz, но цената ѝ варира в доста широки граници.

Седемстепенната роботизирана предавателна кутия с два съединителя Getrag 7DCL750 е предназначена за автомобили с разположен отпред или в средата двигател. Проектирана е за работа със спортни мотори с входящ въртящ момент до 790 Нм и лимит 9 500 об/мин.

В различните си варианти тази трансмисия се монтира на Ford GT, Ferrari 458 и 488, California и F12, Mercedes-Benz SLS и Mercedes-AMG GT. Те се различават само по предавателните числа и формата на картера на съединителя.

Цената на 7DCL750 обаче зависи от марката, чийто автомобил се оборудва с нея. При Ford скоростната кутия носи каталожен номер HG7Z-7000-A и струва $27 624 (€24 519), при това ако се върне старата. В противен случай трябва да се доплатят още $5 000 (€4 438).

В каталога на Ferrari скоростната кутия за модела 458 носи номер 263938 и излиза "само" $22 186 (€19 689). Същата трансмисия излиза още по-евтино в каталога на Mercedes-AMG - $14 940 (€13 261). Собствениците на суперколата AMG GT обаче могат да икономисат още повече ако купят рециклирана в заводски условия трансмисия, която струва $11 715 (€10 398).

Този ценоразпис не изглежда особено логично ако се отчита традиционната за производителите добавка за "премиалност". Според Road and Track цената зависи от производствените обеми. Автомобилите на Ferrari и Mercedes-AMG, оборудвани с Getrag 7DCL750, се продават в доста по-големи тиражи от Ford GT.

Само от Ferrari 458 са купени над 15 000 бройки от началото на производството, а същата трансмисия се монтира и на други модели на италианската марка. Само през миналата година пък от Mercedes-AMG GT са продадени над 4 000 екземпляра.

В същото време Ford GT се сглобява на ръка в бутикови обеми от канадската инженерингова компания Multimatic. През 2017 г. са изработени едва 138 бройки, а общият тираж на модела няма да надхвърли 1 000 екземпляра.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Радан Кънев
Политикът от ДСБ Радан Кънев с коментар за Асенов
И от двете страни са ченгета от ДАНС"

Още бисери