13 40827

Изненада от миналото в двигателя на BMW M850i

  • bmw-
  • 8er-
  • m850i

Подобно на останалите немски производители BMW разчита на сензори и електроника за измерване на равнището на маслото в двигателя от поне десетилетие. В крайна сметка не са много купувачите на луксозни автомобили, които изгарят от щастие да цапат ръцете си под предния капак.

Новата осма серия на баварците обаче крие изненада, която със сигурност ще зарадва традиционалистите. Снимка, публикувана от Bimmerpost, показва, че двигателят на M850i има най-обикновена щека за проверка на маслото.

Върховата (засега) версия на BMW 8er се оборудва с нов V8 с код N63B44. Той заменя използвания досега N63, който в продължение на години се монтираше на мощните "петици", "шестици" и "седмѝци" и нямаше щека. Изглежда добрият стар ритуал по проверка на маслото с "аналогови" методи се връща на мода.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Георги

    169 2 Отговор
    Един инструмент, който работи и няма да те излъже никога. Не всичко трябва да клони към датчици и електроника.

    Коментиран от #8

  • 2 Перър

    73 0 Отговор
    Чак пък изненада. Какво пречи да има и едното и другото?

    Коментиран от #21

  • 3 BMW

    47 14 Отговор
    От зор, че са смотаняци и имаха толкова много проблеми с измерването на нивото на маслото при N63, сега връщат щеката... че ги боли джоба да харчат толкова много пари за гаранционна смяна на двигател...
  • 4 Гост

    87 4 Отговор
    Абе сензори, датчици, п*тки ма*ни! Стане нещо, протече и датчика се е развалил, ще ме предупреди, като закове мотора! Не е ли да си опъна щеката и да видя дали има масло вътре и в какво състояние е, не ми го хвалете! Твърде много се предоверяваме на техниката и се превръщаме в едни немислещи консуматори, които освен да ядат и да серат за друго да не мислят! Браво на БМВ за това!!! Нека си има датчиците, ама визуалната проверка си е най-сигурна!

  • 5 Вуте

    43 48 Отговор
    Като падне снежец - вадиш и ако снега е над MIN на щеката заключваш BMW-то ... поглеждаш нагоре и псуваш времето докато ти поолекне!После пеш до метрото и така до юни ... 😢😢😢

    Коментиран от #12, #14, #15, #22, #23

  • 6 Зорлем

    28 3 Отговор
    Ехидно може да се изкоментира, че явно хардуеристите и софтуеристите все още едно измерване на нивото на маслото не могат да направят като хората, но за сметка на това чак за автономни автомобили бленуват.
  • 7 onq s konq

    52 2 Отговор
    Язе маслото на беенвето доса не съм го сменял отка съм го купил прес 1988 -ма!Само кога ми светне лейката на таблото доливам по едно кило M10D и доса не съм имал никакви проблеми !

    Коментиран от #9, #24

  • 8 Ники

    7 21 Отговор

    До коментар #1 от "Георги":

    Аз проблеми с електронното мерене на маслото не съм имал никога ... даже подробна иформация дава и има повече от един датчик така че и да стане нещо няма да увиснеш без масло ... по логиката , че аналоговото мерене е най-надеждно ... и прозорците с ръчка са по надеждни .... защо са я сложили тая щека не знам ..

    Коментиран от #11, #16

  • 9 даааа

    26 2 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Ако колата ти харчи по 1 литър на 2000 км и двигателя събира 5 литра маасло , то тогава ти караш винаги с прясно сменено масло. :)

    Коментиран от #10, #13

  • 10 на коня комшията

    8 1 Отговор

    До коментар #9 от "даааа":

    Коня си е решил проблема
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ivan

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "Вуте":

    X drive
  • 13 Random

    3 10 Отговор

    До коментар #9 от "даааа":

    Да ама не, гори първо новото масло понеже е по-течно, старото е като грес и не може да мине през сегментитв за да изгори. Така че кара на старо масло постоянно и ще му гръмне двигателя...
  • 14 ванката

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Вуте":

    бяха ли мокри чаршафите тако се събуди???

  • 15 Асдф

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Вуте":

    Научиса да шофираш и дотогава штее добре даси с метрото..

    Коментиран от #20

  • 16 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ники":

    Ти се радвай че си нямал проблем-иначе ще ревеш като кърпатска мечка със запек
  • 17 Евала Вуте

    3 5 Отговор
    Вуте, прав си, тия с БМВ-тата се юскат като на буащи се коуички зимаска, като сняг забръска

    Коментиран от #18

  • 18 Да да да

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Евала Вуте":

    Така е
  • 19 Audi A8

    9 2 Отговор
    Уникалната дигитална система за мерене на маслото без щека, работи уникално в Audi A8 (D4). Трябва колата да е загряла около 60-70 градуса (дизел), за да можеш да премериш колко масло има в мотора, като вече си го сменил и не му знаеш точно нивото. Уникално, зимата на студа трябва да караш 30 мин. за да разбереш колко е нивото. А дали има масло, кой ще ни кажееее...
  • 20 Научи се

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Асдф":

    Научи се да пишеш,после коментирай.Писна ми от неграмотници.По три пъти им чета коментарите за да схвана какво са искали да кажат.
  • 21 саддса

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Перър":

    Прав си, М57 дизелов двигател има и двете
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 25 Голям Слон

    3 0 Отговор
    Общо взето, липсата на щека при коли и камиони е възможно най-голямата простотия, която може да се измисли. Наслагат разни глупави некачествени датчици и ходи си наблюдавай маслото: с няколко копчета от волана или джойстика на борд компютъра. Но производителите сами си го нахендриха. Спира да работи този въпросен датчик в гаранция, ти си караш като пич и накрая ти дават нов автомобил, защото датчикът-умник е казал, че всичко е наред, когато вместо 7 литра масло в картера имаш 2. :-) Това с тия всички излишна джаджи, според мен, е въпрос на мода. И тя ще отшуми.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Алфа Ромео

    2 1 Отговор
    Поне да бяха я направили цветна да се откроява като при другите коли, великите инженери на БМВ...