Новини

Заработи първият скоростен тунел на Илон Мъск

Публикувана: 19 Декември, 2018 11:11
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5629
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Шефът на The Boring Company, Space X и Tesla Илон Мъск откри първия скоростен транспортен тунел под Лос Анджелис. Проектът, наречен Loop (да не се бърка с Hyperloop), предвижда прокопаването на подземна мрежа, по която ще се движат пътнически капсули и автомобили със специални колесари със скорост над 240 км/ч.

По време на церемонията по откриването на тунела Мъск е обяснил, че колите, които ще се движат в тунела, ще се оборудват с прибиращи се странични колела. Новата технология е демонстрирана с електромобил Tesla Model X и според предприемача може да бъде адаптирана и за други марки автомобили.

Новият подземен участък под Лос Анджелис е демонстрационен и има дължина около 1 миля (1 609 метра). Движи се успоредно на пистата на общинското летище "Хоторн", а единствената станция е разположена на частен терен на Space X. Целта е на Мъск е да докаже нагледно, че технологията работи, а компактните размери на асансьора за достъп на автомобили до тунела позволяват монтажа му във всяка съществуваща сграда.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ГосТ
1 Отговор
Надземните скоростни влакове сега се движат със средна скорост 300. Като достигат и до 500 във Франция и Япония. Тези скорости са достатъчни за големи разстояния. Не виждам с какво изграждането на стотици килограми подобни тунели е предимство. Не виждам с какво придвижването в градове с тези скорости също е предимство,при положение че трябва да има различни спирки и висок капацитет за пътници. Това май като оная ракета с колата му, която руснаците (ракетата) отдавна не произвеждат, защото е абсолютно безсмислено

Коментиран от #2


Оценка:
-16 +14

незнайко
2 Отговор

До коментар #1 от "ГосТ":


Виждали ли сте отблизо високоскоростна линия ? Знаете ли как се пази такава от животни ? В тенела няма такива !!! Строителснвото не заема площ от повърхноста . Може да мине и през гора без да бъде
ИЗСЕЧЕНА !!! Много са предимствата.

Коментиран от #4, #5, #27, #32


Оценка:
-5 +40

Бесен Язовец
3 Отговор
Да ама, русняцити напрайли влекач !

Коментиран от #6


Оценка:
-5 +10

ГосТ
4 Отговор

До коментар #2 от "незнайко":


Дам, много пъти ;) И tgv и shinkansen. Прекрасни съоръжения. Слагат се огради само на някои места. нека си ги правят мусковите гениалности,ама айде само при тях ;)

Оценка:
-12 +5

ГосТ
5 Отговор

До коментар #2 от "незнайко":


Искате да кажете, че има някакво предимство в това да прокопаят стотици километри тунели... предполагам не са толкова зле и ще ги правят надземни, което пак е безумие,но поне няма да копаят ;)

Оценка:
-9 +6

ГосТ
6 Отговор

До коментар #3 от "Бесен Язовец":


Еми сто пъти по рационално ;). Както споменах, руснаците също така спират производството на "Енергия" доста отдавна, която се оказва по мощна от тера,гига,мега ултра ракетата на онзи паляк

Коментиран от #7, #8


Оценка:
-11 +5

цасф
7 Отговор

До коментар #6 от "ГосТ":


паляк ше викаш на баща си че е успял с двете ръце в **за да те направи та къв киртак.

Оценка:
-3 +6

Бесен Язовец
8 Отговор

До коментар #6 от "ГосТ":


Ти как го сметна така бързо, че китайско-американо-немския влекач, дет уж го били напрайли русняцити е баш пък 100 пъти по рационален, след като тунела на Маск има съвсем друго предназначение ?? Я дай малко факти, цифри !

Оценка:
-5 +7

Пичч
9 Отговор
Интересна идея, но ако ти прилошее или те пререже корем и спешно трябва да излезеш от колата? Погледнете видеото и си представете да гледате половин, един час тунела как преминава, не ще ти прилошее, ами и разтройството не ти мърда! ха ха ще трябват памперси и легенче за повръщане!

Оценка:
-6 +9

ГосТ
10 Отговор
😂 балЪчетата в екстаз ааааХАХАХА. Е заради такива като вас има такива като муск. Що не емигрирате в хамерика? Много ясно, че това е поредният тера тъпизЪм на продавача на вестници, който движи космическата програма на сащ хахахаха

Коментиран от #29


Оценка:
-11 +10

ГосТ
11 Отговор
ахахаха колко плюсове сложили, моля ти се на въпрос номер две. Не само, че съм виждал и съм ползвал,но продължавам да ползвам ахахаха. Не като, турист,по работа и когато ходя да спортувам в планината. И забележете-ползвам и tgv и shinkansen. Добре ли е ? А вие тая простотия никога няма да ползвате,не за друго,а защото според мен дори американците не са толкова зле за да инвестират в това безумие....но знае ли човек...

Коментиран от #13


Оценка:
-6 +4

Зорлем
12 Отговор
Интересно, че пак няма никаква информация дали в копаенето на тунела има нещо иновативно или си е като при всички останали. На всички са ясни предмиствата, но също така на всички им е ясно и колко трудно се копае и подсигурява тунел, пък бил той е с диаметър към 2-2,5м.

Коментиран от #14


Оценка:
-2 +5

rtjtr
13 Отговор

До коментар #11 от "ГосТ":


Ползваш високовкоростните влакове и като се събудиш двата пръста в контакта, краката в леген със вода и **ъза ти ръкопляска

Коментиран от #15


Оценка:
-5 +6

гост
14 Отговор

До коментар #12 от "Зорлем":


Боринг компанията разработи собствени копачи със 10 пъти по-висока скорост на копаене спрямо тези на пазара. Като копачът едновременно полага и плоскостите, стъпва на тях и се избутва, за да продължи напред. Иновативното е, че в Л.А. наземен маршут с влак от летището до центъра отнема 22мин, с кола, шатъл, автобус или такси над 30мин, а този тунел намалява пътуването до 6мин. и струва 20долара, което е малко над цената на влака, 16долара и под цената на такси от над 30долара. Затова е измислен, да намали натоварването на наземните пътища. Вие просто си нямате представа какво е да има 5км. задръстване на влизане и излизане от многомилионен град и да висиш с часове на ден. Това е решението, въпросът е как са решили рисковите ситуации като пожар, инфаркт на пътник, рискова ситуация на борда или земетресение.

Коментиран от #16, #19


Оценка:
-4 +7

ГосТ
15 Отговор

До коментар #13 от "rtjtr":


Дестинации -Токио - Нагано и Гренобъл-Париж
Хохохо. Пак казвам, просто се налага заради работа и спорт. За туристите трябва да бъдат наложени рестрикции. За полети и всичко останало. И за да не се нарушава демокрацията, просто тройни цени ;) За спорта лесно се удостоверява,участия и класиране на състезания, дори в полупрофесионална категория ;)

Коментиран от #17


Оценка:
-4 +0

Зорлем
16 Отговор

До коментар #14 от "гост":


Е, де, е, де, 10 пъти по-бързо копане?! Айде, посмалете малко, бе манговци! Хората обикновено подобряват в рамките на проценти, обаче тези от Боринг-а изведнъж направо избухват с подобрения в пъти. Вярно, че се пишат космически инженери от Спейс Х, ама айде пък всички останали да не ядат доматите с колците, а? Или ще кажеш, че Боринг и компания са разработили някаква концептуално нова технология на копане и вместо с "лопати", копаят с лазери, микровълни, етери или нещо подобно?

Коментиран от #18, #20


Оценка:
-4 +8

Зорлем
17 Отговор

До коментар #15 от "ГосТ":


Браво и честито! Току-що изобрети "крепосничеството", "изходните визи" и останалите прийоми на тоталитарните режими. А за спортните състезания ще се иска ли подпис и печат от местния партиен секретар или само ще има демонстрации на спортни умения пред граничаря? Как пък все към забрани ви влече, бе!

Коментиран от #22


Оценка:
-1 +3

Зомби с квадратно чело
18 Отговор

До коментар #16 от "Зорлем":


Новата технология е тунел с по-малък диаметър :)). Ако сравниш тръбата на метрото или стандартен тунел и тези на Тесла ще видиш че диаметърът е около 2 пъти по малък . Предимството е скоростта на копане не е правопропорционално на диаметърът, като при 2-пъти по малък диаметър се копае 4-пъти по бързо. Ако прокопаят просто къртичина скоростта на копане ще бъде невъобразимо бърза за съвременните стандарти :).

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +5

Зомби с квадратно чело
19 Отговор

До коментар #14 от "гост":


Гост всичко хубаво ама нещо объркваш времената, хайде превключи на бъдещо време и после започни да ни разправяш приказки от шипковият храст :)

Оценка:
-1 +4

Антиелектрика
20 Отговор

До коментар #16 от "Зорлем":


Е де, нима оспорваш съществуването на етера като оня евреин спонсориран от Хитлер със смешната Теория на относителността? Тесла е един и Мъск е негов пророк. Отречи се веднага от науката, за да не последва истеричния смях на праведния "гост".

Оценка:
-3 +4

Зорлем
21 Отговор

До коментар #18 от "Зомби с квадратно чело":


Ако е така да им ... и иновативността, и чудото! Защото и това с "полагането на плоскости" също е чутовна глупост. Още преди 150 години така са опъвали железопътните линии през Дивия Запад - според някои историци скороста на полагане е била колкото човешки ход. Да не говорим, че съвременните копачки на тунели също направо леят бетона покрай тях. То бива човек да е с ниска обща култура и познания по история, ама чак пък толкова не бива.

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +3

ГосТ
22 Отговор

До коментар #17 от "Зорлем":


Привилегии само за майсторите на спорта, тези привилегии трябва да бъдат за сметка на тройните или по-добре четворни цени за туристите ;)

Коментиран от #25


Оценка:
-1 +0

ГосТ
23 Отговор
Факти трябва да имат раздел нелепости или нещо подобно. Много от информацията е именно за такъв раздел. Определено и тази 😂

Оценка:
-2 +0

Българин
24 Отговор

До коментар #21 от "Зорлем":


Еми виж видеото забелязваш ли че е еднопосочно???
Това което си мисли гост е че Мъск получава знания от космоса а не живее на планетата земя:). Всъщност преди нещо ново да се въведе в експлоатация минава много време и всеки го знае единствено което остава като награда е патента. Мъск няма никакъв научен потенциал да измисли нещо ново той както и примерно Стив Джобс просто е добър бизнесмен и знае къде да влага парите си. А забравих за разлика от Джобс е с ГОЛЯЯЯЯЯЯМА УСТА което понякога му носи беди.

Оценка:
-1 +4

Зорлем
25 Отговор

До коментар #22 от "ГосТ":


Що пък за майсторите точно на спорта? Според мен пък привилегиите трябва да са за най-заслужилите поети или моряци например (по взаимстване от една стара песен).

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +0

ГосТ
26 Отговор

До коментар #25 от "Зорлем":


Разбира се и за старши научни сътрудници. Но и за поети и моряци съм съгласен. Говоря за спорта, защото пътуването по работа по лесно се доказва с командировъчни. А пък си мисля, че все пак и тези които отиват да спортуват полупрофесионално също трябва да могат да пътуват по евтино.

Оценка:
-1 +0

Някой
27 Отговор

До коментар #2 от "незнайко":


Аз живея в Германия и тука както може би знаеш има високоскоростни влакове така наречените ICE. Движат се доооста бързо , до сега не е имало случай на инциденти.

Коментиран от #28


Оценка:
-1 +0

куку руку ку
28 Отговор

До коментар #27 от "Някой":


Ади бе, 1998 година край Ешеде? Дето дерайлираха от третия вагон назад, та се събраха всички под надлез?

Оценка:
-0 +1

1944
29 Отговор

До коментар #10 от "ГосТ":


турбо селяндура рогозин ръководи роскосмос... уверено... и към фалит. да здравствуют ракеты в океане.

Оценка:
-0 +3

Нико
30 Отговор
Това за превоз на товари ще е удачно решение.
Ама представете си да пътуват хора на големи разстояния -направо откровено отвратително

Оценка:
-0 +2

Георги
31 Отговор
Това "метро" за коли ми се вижда ефективно само ако няма голям трафик, сигурно са го измислили де, ама и то като теслата - уж има замисъл, ама не баш, уж върши работа, ама не се знае дали си заслужава.

Оценка:
-0 +3

Др Охумря
32 Отговор

До коментар #2 от "незнайко":


Ами като се повреди първата кола какво става с втората, третата и т.н.? Нахакват се в първата ли? Откъде се "спасяват" пътниците? Да изреждам ли още минуси....

Оценка:
-0 +4

Валери
33 Отговор
Маймунските джендъри от личната гвардия на другаря Мъск са ми много смешни как се хвърлят в боя при всяко споменаване на свещеното му име! Евала, достолепни наследници на идеята за заселване на Марс сте! Сигурно вярвате, че и другаря Мъск строи кораби да отидете до там :)

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бертолд Колер
Издател на в. "Франкфуртер алгемайне цайтунг" в коментар за вестника
По-скоро камила ще мине през иглено ухо, отколкото канцлерът Ангела Меркел да смени курса в бежанската политика"

Още бисери
ТОП 5