Швейцарската компания Innolith обяви, че е измислила нов тип акумулаторни батерии за електромобили. Според тях, съвсем скоро ще се появи електрическо возило, което благодарение на техните иновационни батерии, ще може да изминава над 1000 километра с едно зареждане.
По думите на швейцарските специалисти, техните батерии имат плътност 1000 ват часа на килограм - показател, който е четири пъти по-голям от този на батериите, използвани в електромобилите Tesla.
Представителите на Innolith не разкриват повече подробности относно новата им батерия. Казват само, че са използвали нови материали, които освен, че увеличават съхранението на енергия, а опасността от самозапалване е доста по-малка. До завършване на технологията обаче ще са необходими от три до пет години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 майстора
Коментиран от #11, #13
11:37 07.04.2019
2 Batushka
Коментиран от #3, #14, #63
11:46 07.04.2019
3 Дидо
До коментар #2 от "Batushka":
Няма страшно за "изедника". Ако ще ходиш на работа като работник никога няма да я имаш. Пробвай да осигуриш поне пет работни места и да носиш целия риск отговорност и грижа и след много труд и ядове може и дя си купиш подобна някога.Коментиран от #4, #6
11:51 07.04.2019
4 Batushka
До коментар #3 от "Дидо":
Това е хумор бе осигурителю на работни места...басни тъпунгерите има в тая кочина...Коментиран от #68
11:54 07.04.2019
5 гост
Коментиран от #10
11:56 07.04.2019
6 Batushka
До коментар #3 от "Дидо":
А,и що като сте толкоз етап осигурителите работниците ви никога няма да имат такива коли?Ебем ви в осигурителите на ПЕТ работни места...Коментиран от #12
11:56 07.04.2019
7 Alpha_Lone_Wolf
11:59 07.04.2019
8 С мойта
Коментиран от #67
12:05 07.04.2019
9 Driving pleasure
12:29 07.04.2019
10 Информацията тук е от Агенция ЕЖК
До коментар #5 от "гост":
Госте, информация има достатъчно, но тук не искат да я дадат за да създават определени внушения. Как звучи само "Абе някой някъде казал нещо за някакви батерии които уж..." Ето какво пишат другите по тематаОсновният елементInnolith разработва литиевойонни батерии с течен електролит. Единствената разлика на техните продукти от другите, е разтворителят. Компаниите най-често използват органични разтворители, които лесно се възпламеняват. Швейцарските специалисти са решили да използват неорганичен разтворител, консистенцията на който прилича на сол.
„По този начин ние елиминирахме риска от запалване, понеже по принцип в нашите батерии няма какво да гори. Премахнали сме и всички реактивни компоненти. По този начин се повиши капацитетът, като стабилността се запази на същото ниво“ – заяви председателят на борда на директорите Алън Грийншилдс пред The Verge.
Innolith изгражда първата си поточна линия за новите акумулаторни батерии в Германия. Първите партиди трябва да излязат след около 3 години, а масовото производство се очаква да бъде настроено и стартирано след 5 години.
12:48 07.04.2019
11 Kirumo
До коментар #1 от "майстора":
Електрически автомобили се правят от близо 200 години и оттогава на всеки 15 години се появява някой нов "революционен" модел и всеки заблуден казва - "това е бъдещето". Аз не живея в бъдещето, аз живея в настоящето и нямам избор освен да използвам неща от настоящето, а в него, най-доброто си е вътрешното горене.Коментиран от #28
12:51 07.04.2019
12 гост
До коментар #6 от "Batushka":
Еми точно за тебе работа , покажи на тия хора как се праи !! Открий 50 работни места и плащай по 10 бона заплати , какво чакаш ???13:02 07.04.2019
13 Фуко
До коментар #1 от "майстора":
ами да супер са ... купувай си тролей , че ще свършат ...13:04 07.04.2019
14 Мангал прес
До коментар #2 от "Batushka":
В бъдеще това ще е една от екстрите за привличане на персонал.Коментиран от #15
13:27 07.04.2019
15 Не само на персонал
До коментар #14 от "Мангал прес":
Защо не и на клиенти? Вече има такъв бизнес модел по моловете. Ако си клиент на даден магазин, получаваш един или два часа безплатен паркинг. Нищо не пречи, на 50 лв оборот да ти подаряват по 5 киловатчаса електроенергия, като тя става двойно, ако си клиент в ненатоварените часове.Коментиран от #16, #20
14:18 07.04.2019
16 Мангал прес
До коментар #15 от "Не само на персонал":
Абе те да свалят цената на тока пък ние ще му мислим къде да зареждаме.Коментиран от #22
14:20 07.04.2019
17 Нептун
14:45 07.04.2019
18 майстора
Коментиран от #19
14:57 07.04.2019
19 Антиелектрика
До коментар #18 от "майстора":
Добре че си ти да ни кажеш къде е бъдещето. Такива глашатаи като теб с лопата да ги ринеш. Аз пък да ти кажа, че най-сигурно в бъдещето е, че ще всички ще си отидем от този свят. На фона на тази преходност изглеждаш твърде жалък с величаенето на някакъв бизнесмен и 200 годишна технология. И на всички ни писна да се правят едни и същи глупави и неадекватни паралели с мобилните телефони, защото мобилността с електрически превозни средства я има от векове и отричането на ДВГ за сметка на тролеите, е меко казано тъпа! Нека направят батерията, пък тогава няма лошо да влезе в бита и транспорта.Коментиран от #21, #23, #26
15:27 07.04.2019
20 гост
До коментар #15 от "Не само на персонал":
Какви 5 квт бе човек ! СЕГАШНИТЕ зареждачки на Кауфландите са 50 квт !!!!!! За час , стига колата да може да ги поеме , щото доста още не могат да зареждат с такава мощност !!!! И са безплатни !!!! А следващите най-вероятно ще са два пъти по толкова !!Коментиран от #50
15:38 07.04.2019
21 гост
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Всъщност меко казано тъпо е да продължаваш да пробутваш допотопното недоразумение двг , в което явно само ти вече виждаш качества , щото всички останали отдавна се убедиха , че е за боклука и само безнадеждни петролофили и почитатели на араби и ушанки могат да се опитват да пробутват !!!!Коментиран от #31
15:42 07.04.2019
22 гост
До коментар #16 от "Мангал прес":
Еми по-ниска от безплатно колко да я свалят ??? Или ще ни кажеш , че ако пуснат безплатна нафта ще си я "вариш" в къщи ??? Ама това за нафтата не е било и няма да бъде , а за тока само ще се увеличават местата с безплатно зареждане !!!15:45 07.04.2019
23 майстора
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Предлагам ти да се заключиш в някоя колиба високо в планината ...защото в края на краищата аз ще се окажа прав а ти не !!Коментиран от #32
15:47 07.04.2019
24 ТЕСЛА ПИТА. ША НИ ПРОДАДЕТЕ
16:21 07.04.2019
25 букова глава
Коментиран от #30
16:35 07.04.2019
26 Годините на откриване нямат значение
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Една технология се налага масово, тогава когато и дойде времето. Всичко ново, е добре забравено старо. Писането на писма и ползването на куриери, беше заменено с цифрова технология наречена телеграма. Там информацията се подаваше в двоичен код с точки и тирета. Тази технология беше изместена от телефоните, които подаваха аналогов сигнал по кабел. Това се е случило почти по същото време, когато ДВГ измести електромобилите, а правотоковите електропроводи бяха изместени от променливотоковите. Колелото обаче се завъртя и в момента отново комуникираме чрез двоичен код, както при телеграмите, защото се промени бързината с която може да изпращаме точките и тиретата и е възможно да изпратим цял роман за времето, през което можеш да кажеш едно единствено изречение. Отново се използват правотокови електропроводи, защото загубите на дълги разстояния са много по-малки при прав ток, а прекарването на електропроводите по-евтино. По същият начин, съхранилите батерии ще изместят ДВГ. Батериите, а не електродвигателят който дори преди 200 години е бил по-добър от ДВГ. Преди 5 години, най-бързото възможно зареждане за 100 километра беше три часа. Съвременен е-Голф, вече се нуждае само от 40 минути за същото упражнение. Тесла модел 3, за изминаване на 1000км се нуждае, от същите 40 минути зареждане. Предимствата на ДВГ се топят с всеки изминал ден.16:42 07.04.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 незнайко
До коментар #11 от "Kirumo":
От 200 години се "пробват", но от 2008 има масово производство след като успяха да се преборят с нефтените магнати !!! Това е благодарение на КИТАЙ !!! През 2003 година Дженерал мотърс унищожават 400 електромобила ЕВ 1 под давлението на нефтената мафия !!! Справка филма ( Кой уби електрическата кола ) !!!Коментиран от #33
16:48 07.04.2019
29 Цени бензиностанции
До коментар #27 от "Йозеф":
А колко мислиш, че струва една бензиностанция? Този шкаф с колонката, може да се постави на всяка отбивка на магистралата. Знаеш ли колко струва само земята за бензиностанциите покрай магистралите?17:04 07.04.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Антиелектрика
До коментар #21 от "гост":
А всъщност се научи как да използваш думите по предназначение. Допотопен се отнася към по-старата технология, която е тази на електричките. И не аз бленувам за забрана и диктатура, а ти! Я кажи ти каква електрическа кола караш, че толкова се напъваш?17:57 07.04.2019
32 Антиелектрика
До коментар #23 от "майстора":
Май плюнченето ти пречи да четеш? Виж какво съм написал: Публикувано във факти.бг: "Нека направят батерията, пък тогава няма лошо да влезе в бита и транспорта". Аз за разлика от електрофилите не се впечатлявам от празни приказки и ако направят една по-безопасна батерия, ще е супер. Единствено остава въпроса за силното ЕМП и мисля, че електричка до 200 к.с. с една надеждна батерия ще е добро решение за града.Коментиран от #35
18:01 07.04.2019
33 zxcvbn
До коментар #28 от "незнайко":
Според някои филми Земята е плоска и опасана с кемтрейлс от рептили. И тях ли да гледаме за доказателства към теорията на конспирацията?Коментиран от #34
19:34 07.04.2019
34 Какво искаш да кажеш?
До коментар #33 от "zxcvbn":
Че всичко във филма е измислица и никога не е имало такива електромобили произведени от general motors? Ако вярваш в това, значи ти си от онези, които вярват в теориите на конспирациите. Ако все пак вярваш, че е имало такива автомобили, каква според тебе е причината да бъдат иззети от собствениците им и да бъдат унищожени?Коментиран от #47
21:18 07.04.2019
35 200 коня?
До коментар #32 от "Антиелектрика":
Абе как 200 коня? Ти не знаеш ли, че 200 коня са над 100 киловата, а над 100 киловата мощност, електродвигателите започват да отделят рентгенови лъчи и да разболяват всичко наоколо от рак? Виж какво става в Щатите? Освен това за коя мощност на електродвигателите говориш? За номиналната, максималната или пусковата?Коментиран от #36
21:23 07.04.2019
36 Антиелектрика
До коментар #35 от "200 коня?":
Игнор многоников троле!Коментиран от #38
21:48 07.04.2019
37 СНиколов
когато някой производител
ми даде такъв акумулаторен пакет
да монтирам в моето ситроенче
и от Варна дойда до София и обратно без да зареждам.
До тогава тия новини не ги броя
някой измислил щял да направи и т.н.
Чак като видя в производство и като пипна на живо
тогава ще повярвам,
до тогава с електромобилчето само градско.
Коментиран от #40
22:17 07.04.2019
38 Ахаа
До коментар #36 от "Антиелектрика":
Забравих, че това го твърдеше преди година и вече осъзна какви глупости си говорил тогава. След година ще си разбрал какви глупости говориш днес, но тогава ще говориш други. Нищо ново под слънцето. Сега иди да прочетеш, че стартовия ток на електрическите двигатели, може да бъде десетина пъти по-голям от номиналния. Това означава, че ако имаш старт с 200 коня, ще можеш да поддържаш за неопределено време ... 20-30 коня, без да прегрееш двигателя. Честито!Коментиран от #39
22:20 07.04.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Ахаа
До коментар #37 от "СНиколов":
Още един черноглед. Ти бензин само у вас в гаража ли зареждаш? От чешмата без пари ли го наливаш? Вече са на пазара в реалността и електричките и зарядните за тях, които позволяват зареждане на 125км пробег за 5 мин. Ако си тръгнал с пълна батерия, ще ти се наложи да спреш два пъти по за 10 минути за зареждане. Само, че ако има КЪДЕ да спреш. Технологията я има по света, но не и в България. Защо ли? Заради прословутото черногледство на мнозинството!Коментиран от #41
22:31 07.04.2019
41 СНиколов
До коментар #40 от "Ахаа":
Уважаеми г-н АхааНаричайте ме като на вас ви е удобно,
аз говоря от позицията човек който притежава и ползва електромибил ежедневно.
http://www.evalbum.com/5252
Citroen Saxo Electrique
ОригилналдЪ заводски.
Кратка история на Филма в който влязох
защото си е филм и е само за фенове.
Преди 5 години докарахме от германия
въпросният електромибил без батерията.
Оригиналните акумулаторите са били оловни решено беше
с цел малко мисъл в перспектива да монтираме литиевойонни
Поръчахме чисто нови естествено китайска то други за простосмъртният човек няма от къде да се купят.
Почакахме 5-6 месеца корабът с батериите.
После монтаж добавка на система за баланс мениджмънт на батерията и други дреболии.
Цялата сметка 20000 лъвъ половината за акумулаторите.
(ако някой каже, че има и по Йофтини много да мЪ извинява или да ги покаже тия Йофтините в кавички)
В края на Април тази година ще станат 4 години от както автомобилът официално си е регистриран в КАТ.
За този период от време съм изминал малко повече от 30000 километра предимно градско шофиране.
По документация животът на тази батерия е 2500 цикъла заряд разряд по 100 километра толкова мога да мина на един път
това прави 250000 километра нека да ги намалим на 200000
все пак батерията старее. Едно пълно зареждане от 0 до 100 процента отнема 5 часа. При зареждане сме като домашен бойлер
3kW тоест по малко от 3 лева на дневна енергия на нощната още по малко тоест 3 лева за 100 километра пробег. Сега
Коментиран от #46
23:31 07.04.2019
42 СНиколов
да и разхвърлим цената 10000 на 200000 километра излиза 5 лъвъ.
Тоест 3 лъвъ за електричество и 5 за батерията общо 8 лъвъ за 100 километра пробег
Още малко плйсове нямаме класически двигател с вътрешно горене
тоест свещи масла флтри гарнитури потенциални проблеми.
Няма и скоростна кутия няма стартер няма карбуратол или инжекцион и т.н.
Все потенциално проблеми.
Механиката е сведена до минимум.
До ту Ок все плюсове автомобилът в перспектива е добър.
Обаче тук идва голямото Но тоя автомобил изминава 100 километра пробег максимум преди да трябва да се зареди батерията
Тоест това е автомобил изцяло за кратки разтояния тоест в градска среда.
Не че не съм ходил и извън градъ но сие малко като екскурзионно летуване,
разчинам на ятаци по градове села и паланки :)
За да може да преминава по големи разтояния трябва по голяма батерия
логично тя ще струва повече левчета.
Да предположим че ги събера тия левчета.
Трябва образно казано батерия с по голям капацитет в същия обем
На пазара няма от къде простосмъртният да се купи такава батерия простичко няма.
ако случайно има цената ще е в тавана тоест икономически към момента неизгодна.
Та накратко тия новини дето ни ги пускат през два дена в еди коя си лаборатория
измислили незнам каква батерия принципно не са лоши но реално не са полезни.
Искам новина завод еди кой си започна производство на еди какви си батерии на еди каква си цена
за п
Коментиран от #53, #54
23:47 07.04.2019
43 СНиколов
за простосмъртните (не за великите автопроизводители)
Като видя такава новина тогава ще ръкопляскам.
:)
23:50 07.04.2019
44 Японеца
Коментиран от #45
12:31 08.04.2019
45 Е как какво?
До коментар #44 от "Японеца":
Най-умното което могат да измислят, е да ги купят. Ако смятат, че има реален потенциал в тази технология, най-вероятно вече са провели преговори.12:48 08.04.2019
46 Браво
До коментар #41 от "СНиколов":
Радвам се, че има такива ентусиасти и в България. Все си мисля, че това ще е нашият начин за развитие на електрическата мобилност. Ще купуваме за без пари електромобили без батерии и ще им слагаме рециклирани. Дай малко повече информация. Какъв тип батерии му сложихте на citroen-чето? Колко киловатчаса стана батерията? Фабричното бордово зарядно ли използвате за зареждане на батериите? На колко волта е инвертора? Всякаква техническа информация ще ми е полезна и интересна.Коментиран от #57
12:53 08.04.2019
47 2уяаьож
До коментар #34 от "Какво искаш да кажеш?":
Въпросът е, че да изтъкваш някакъв филм като доказателство за тезата си е върховна малоумщина.13:18 08.04.2019
48 Пътешествие
Коментиран от #52, #66
13:30 08.04.2019
49 ББББ
И все пак подкрепям настоящето, а бъдещето ще си го чакаме
13:34 08.04.2019
50 Кауфланди
До коментар #20 от "гост":
50кв друг път. Тръгват на 31 и падат на 14 след 40 мин.Коментиран от #51
13:41 08.04.2019
51 гост
До коментар #50 от "Кауфланди":
Щото толкова ти може батерията , затова !!! Вземи прочети малко за процеса на зареждане !! Или виж някъде като дойде някоя Тесла 100 квт батерия дали ще почне на 30 и ще падне на 14 !!! А ако искаш провери официалните данни или питай някой дето разбира !!!15:30 08.04.2019
52 Настояще
До коментар #48 от "Пътешествие":
Цъ, ни пузна. Настоящето е караш 200 километра, зареждаш за 8 минути с модел 3. Или ако искаш караш 375 километра, зареждаш 15 минути. Това за което говориш ти не е технология от настоящето, а от миналото.15:39 08.04.2019
53 гост
До коментар #42 от "СНиколов":
Такааа , господине Николов , а защо всички ние сме виновни , че вие сте мислили с това отзад , вместо с главата си и кой и кога ви каза , че в някакъв гараж и с някакви подръчни средства ще направите нещо дори близко до промишленото ???? Да не говорим за безумните цени които ни навирате тука в очите и искате да ви съчувстваме за глупостта ??? Значи за де не обяснявам сто часа давам директен пример , мога да дам и поне 5 линка , но ще ги изтрият !!! Какво правят някои хора по на изток от нас , които също не са от богаташите !!! Един Нисан Лийф или Рено Зое вече се намират на 8-9 години за не повече от 5-6 000 долара с батерия която е на 70% и изкарва въпросните 100 км !!! Втора батерия , също втора ръка , щото има много от първата серия които са си сменили батерията с по-мощна и нова , струва около 2000-2500 долара и дава още 100 км !!! И се събира без проблем в багажника и не го намалява прекомерно !! Тоест за 7000 до 8500 долара имате ФАБРИЧЕН електромобил , с всичката поддръжка и части на производителя с поне 200 км пробег и зареждане в най-лошия случай 11 квт , а съвсем малко по-скъпо и с 22 квт !!! И с гарантиран пробег същите 200 000 км , щото след 70% батерията почти спира да намалява капацитета си !!! Има десетки описания в тубето как се прави и какъв е резултата и то за много по-лоши условия от нашите !!! Следващия път повече мислете и питайте , а по-малко действайте на "направи си сам" !!!!Коментиран от #58, #59, #64
15:53 08.04.2019
54 гост
До коментар #42 от "СНиколов":
Между другото в момента за въпросните 20 000 лева , без да смятам смешния Ситроен , може да се купи 5-6 годишна ударена Тесла !!!!! Която всеки по-сръчен тенекиджия може да докара до съвсем приличен вид и ако се откажете от онлайн системата на Тесла , абсолютно годна за експлоатация !!! Това също често се практикува във въпросните Украйна и Русия и то с гарантиран ефект !!!15:58 08.04.2019
55 Грую
Коментиран от #56
16:31 08.04.2019
56 гост
До коментар #55 от "Грую":
Ток от въглища няма да има до десет години дори в България , в Европа поне 5 години по-рано !!! Само Тесла досега е инсталирала фотоволтаици произвеждащи ток колкото за 6 (ШЕСТ) ПЪТИ повече елктромобили отколкото е произвела въобще откакто съществува и продължава да инсталира изпреварващо !!!18:01 08.04.2019
57 СНиколов
До коментар #46 от "Браво":
г-н Бравона този адрес
http://www.evalbum.com/5252
кратка техническа информация за автомобила
там има и електронна поща може да пишете
и да задавате директни въпроси.
Коментиран от #60
21:11 08.04.2019
58 СНиколов
До коментар #53 от "гост":
уважаеми г-н Гостщом смятате, че мисля с това си отзад то е ваше право аз не мога да ви променя мнението то си е ваше.
Но искам за протокола да кажа никъде не съм писал, че някой ми е виновен
ако съм написал нещо подобно моля да ми го покажете.
Цената която съм написал аз лично не смятам за безумна (да скъпа е, но не е безумна)
и подчертавам, че това е цена от преди 5 години.
(през 90те години един компютър който е струвал 600 долара примерно
може ли да се сравнява със съвременен такъв за същата цена, логично не,
сега за същите 600 долара ще си купите компютър който може много повече от тогавашният)
Тоест има вече повече предлагане съответно макар и малко на електромобили втора ръка.
За същите 20000лева които аз тогава съм инвестирал в превозно средство
сега може да се закупи 3-4 годишен електромобил с много добри показатели
без да се налага да правите по него каквото и да било.
(но в този период от време съм имал съответният вид превозно средство и съм го експлоатирал
ако чакам да дойде нещо по ново и по ефтино то винаги ще има по ново и по ефтино до тогава да не ползвам ли ? )
Относно закупуването на ударена "Тесла" за същата сума ако вие купите такава
и я въведете в експлоатация лично ще дойда и ще ви стисна ръката. :)
За съжаление моя опит сочи друго
в така наречената Тесла акумулаторната батерия има 24 модула (не съм сигурен в бройката)
един такъв модул втора употреба гони цена 1000 долара и сега ги сметнете по 24 :)
Относно това
21:56 08.04.2019
59 СНиколов
До коментар #53 от "гост":
Относно това което се прави на изток от насвсеки който има желание може да порови в ютуб и да намери канала на teslaservice. kiev
там има много ревюта и обяснения които са реални от хората които ремонтират и експлоатират такива автомобили.
Мен лично "Тесла" не ми трябва това е автомобил във високия клас
това което имам и тритежавам удовлетворява повече от 90%
транспортните ми нужди в градски условия.
Вече 4 години експлоатация.
Не смятам че някой ми е длъжен или трябва да ми съчуства.
споделил съм опитът си ако на някой му е полезен.
Аз лично не съжалявам за това което съм предприел.
21:57 08.04.2019
60 Антиелектрика
До коментар #57 от "СНиколов":
Доста културно и възпитано отговаряш, явно си нов тук. Браво, че си опитвал, но знай, че този на който отговаряш, пише с най-различни имена в една и съща статия и диалог с него е абсолютно невъзможен.Коментиран от #61
22:11 08.04.2019
61 СНиколов
До коментар #60 от "Антиелектрика":
Сайта го чета много отдавна но просто не коментирам.Оставам с лошото впечатление че тук коментарите са крайни без значение темата.
Това което пиша е от личен опит на който може да му е полезен да го ползва.
Относно електричките
20ти април 2019 сбирка на Електромобилен клуб Варна
всеки който желае можа да дойде да разгледа.
Ще има от невзрачни двуместни електромобилчета до прехвалената "Тесла"
във фейсчука трябва да има тема по въпросът
:)
Коментиран от #62
22:27 08.04.2019
62 Антиелектрика
До коментар #61 от "СНиколов":
Нека не правя впечатление, че съм против електричките - никът ми не е антиелектрички, а антиелектрика, защото този с многото имена първоначално пишеше с име електрика. Аз съм против всякаква лъжа и демагогия, а той е олицетворение на точно това! Просто много пъти съм казвал, че при електричките ме притесняват токсичните батерии склонни към самозапалване и силното ЕМП на прекалено мощните от тях. Не случайно в трамваите и тролеите двигателите са по 200 к.с.22:39 08.04.2019
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 До гост
До коментар #53 от "гост":
СНиколов даде културен и смислен отговор, сега е Ваш ред да напишете какво сте постигнали. Не се притеснявайте да включите всичко, кое с мислене отпред, кое с мислене отзад, кое направено с подръчни материали, кое в лабораторни или заводски условия, като не забравяйте да напишете марката и модела на автомобилите които притежавате или ползвате.Коментиран от #65
06:42 09.04.2019
65 ФауВе
До коментар #64 от "До гост":
Не може. На 14г е. Притежава само семейния компот и клевети от него.20:46 11.04.2019
66 ФауВе
До коментар #48 от "Пътешествие":
Много приличен електромобил.Имах щастието да седна и покарам.По-добър е от Модел 320:47 11.04.2019
67 Елка
До коментар #8 от "С мойта":
Точно така казваха и за дизелите преди 20на години, пък виж сега21:26 11.04.2019
68 Лумпен
До коментар #4 от "Batushka":
Лумпенски хумор09:04 25.04.2019