Last news in Fakti

7 Април, 2019 11:30 6 610 68

1000-километров пробег на ток

  • innolith-
  • акумулатори-
  • електромобили
1000-километров пробег на ток - 1

Швейцарската компания Innolith обяви, че е измислила нов тип акумулаторни батерии за електромобили. Според тях, съвсем скоро ще се появи електрическо возило, което благодарение на техните иновационни батерии, ще може да изминава над 1000 километра с едно зареждане.

По думите на швейцарските специалисти, техните батерии имат плътност 1000 ват часа на килограм - показател, който е четири пъти по-голям от този на батериите, използвани в електромобилите Tesla.

Представителите на Innolith не разкриват повече подробности относно новата им батерия. Казват само, че са използвали нови материали, които освен, че увеличават съхранението на енергия, а опасността от самозапалване е доста по-малка. До завършване на технологията обаче ще са необходими от три до пет години.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 майстора

    60 16 Отговор
    И да се дърпате и да хленчите на там е бъдещето

    Коментиран от #11, #13

  • 2 Batushka

    43 13 Отговор
    Отиваш на работа и си я закачаш за промишления ток на изедника...после си джиткаш цяла седмица!

    Коментиран от #3, #14, #63

  • 3 Дидо

    72 16 Отговор

    До коментар #2 от "Batushka":

    Няма страшно за "изедника". Ако ще ходиш на работа като работник никога няма да я имаш. Пробвай да осигуриш поне пет работни места и да носиш целия риск отговорност и грижа и след много труд и ядове може и дя си купиш подобна някога.

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Batushka

    28 27 Отговор

    До коментар #3 от "Дидо":

    Това е хумор бе осигурителю на работни места...басни тъпунгерите има в тая кочина...

    Коментиран от #68

  • 5 гост

    19 2 Отговор
    То и сега има подобни, но се ползват еднократно, като тъят надежда, че ще ги направят да се зареждат отново бързо като литий-йон, ама никой не го е измилил още. Ще, ще, ще, ама докато не подкарат колата с такива батерии и тя не навърти 100х.км не е за вярване, защото обещания има от много години и нищо приложимо не е заменило лития. Ето, преди повече от 5г. предтавиха технологията за твърд електролит, незапалим и евтин, но още няма таква батерия, нито пък с нанотръби и силикон, нито пък с натрий, та когато я предтавят готова заедно с технология за масово производство и компания, която да прави милиони клетки, тогава може вече да им се вярва.

    Коментиран от #10

  • 6 Batushka

    9 22 Отговор

    До коментар #3 от "Дидо":

    А,и що като сте толкоз етап осигурителите работниците ви никога няма да имат такива коли?Ебем ви в осигурителите на ПЕТ работни места...

    Коментиран от #12

  • 7 Alpha_Lone_Wolf

    9 3 Отговор
    Сигурно новата им батерия ще е разработка на бъллгарската. Пък ние ще стоим сгушени и ще се надяваме. Нито имаме по-добри зимни курорти от Австрия и Швейцария, нито по-хубави летни, че и евтини от Гърци и Турция, нито ще имаме повече ниви и овце от Румъния. И нямаме никакво намерение да се развиваме технологично.
  • 8 С мойта

    10 16 Отговор
    Дачия Дъстър минавам повече ,електрокарете са за джендърите.

    Коментиран от #67

  • 9 Driving pleasure

    14 4 Отговор
    Всяка седмица има поне по 2 такива новини. Ще има да чакате новите батерии с десетилетия!
  • 10 Информацията тук е от Агенция ЕЖК

    12 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Госте, информация има достатъчно, но тук не искат да я дадат за да създават определени внушения. Как звучи само "Абе някой някъде казал нещо за някакви батерии които уж..." Ето какво пишат другите по тематаОсновният елемент
    Innolith разработва литиевойонни батерии с течен електролит. Единствената разлика на техните продукти от другите, е разтворителят. Компаниите най-често използват органични разтворители, които лесно се възпламеняват. Швейцарските специалисти са решили да използват неорганичен разтворител, консистенцията на който прилича на сол.

    „По този начин ние елиминирахме риска от запалване, понеже по принцип в нашите батерии няма какво да гори. Премахнали сме и всички реактивни компоненти. По този начин се повиши капацитетът, като стабилността се запази на същото ниво“ – заяви председателят на борда на директорите Алън Грийншилдс пред The Verge.

    Innolith изгражда първата си поточна линия за новите акумулаторни батерии в Германия. Първите партиди трябва да излязат след около 3 години, а масовото производство се очаква да бъде настроено и стартирано след 5 години.
  • 11 Kirumo

    16 7 Отговор

    До коментар #1 от "майстора":

    Електрически автомобили се правят от близо 200 години и оттогава на всеки 15 години се появява някой нов "революционен" модел и всеки заблуден казва - "това е бъдещето". Аз не живея в бъдещето, аз живея в настоящето и нямам избор освен да използвам неща от настоящето, а в него, най-доброто си е вътрешното горене.

    Коментиран от #28

  • 12 гост

    16 3 Отговор

    До коментар #6 от "Batushka":

    Еми точно за тебе работа , покажи на тия хора как се праи !! Открий 50 работни места и плащай по 10 бона заплати , какво чакаш ???
  • 13 Фуко

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "майстора":

    ами да супер са ... купувай си тролей , че ще свършат ...
  • 14 Мангал прес

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Batushka":

    В бъдеще това ще е една от екстрите за привличане на персонал.

    Коментиран от #15

  • 15 Не само на персонал

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Мангал прес":

    Защо не и на клиенти? Вече има такъв бизнес модел по моловете. Ако си клиент на даден магазин, получаваш един или два часа безплатен паркинг. Нищо не пречи, на 50 лв оборот да ти подаряват по 5 киловатчаса електроенергия, като тя става двойно, ако си клиент в ненатоварените часове.

    Коментиран от #16, #20

  • 16 Мангал прес

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Не само на персонал":

    Абе те да свалят цената на тока пък ние ще му мислим къде да зареждаме.

    Коментиран от #22

  • 17 Нептун

    4 4 Отговор
    Тая технология не я виждам изчистена доста години напред.След 10-на поколения може но в настояще време има крайно много недостатъци.
  • 18 майстора

    7 8 Отговор
    Вижте само колко правилно се изказах ....хленчене, тръшкане ,мрънкане и дърпане ..страх от новото нищо повече ...просто не го разбирате ... така беше и с мобилните телефони навремето , интернетът също ...мрънкане, тръшкане , хленчене ...колкото и странно да звучи Мъск е създателя на съвременния автомобил ....пък вие си се тръшкайте , мрънкайте и си хленчете колкото щете от яд че не можете да направите нищо за да промените нещата ... Хайде давайте почвайте да хейтите

    Коментиран от #19

  • 19 Антиелектрика

    8 4 Отговор

    До коментар #18 от "майстора":

    Добре че си ти да ни кажеш къде е бъдещето. Такива глашатаи като теб с лопата да ги ринеш. Аз пък да ти кажа, че най-сигурно в бъдещето е, че ще всички ще си отидем от този свят. На фона на тази преходност изглеждаш твърде жалък с величаенето на някакъв бизнесмен и 200 годишна технология. И на всички ни писна да се правят едни и същи глупави и неадекватни паралели с мобилните телефони, защото мобилността с електрически превозни средства я има от векове и отричането на ДВГ за сметка на тролеите, е меко казано тъпа! Нека направят батерията, пък тогава няма лошо да влезе в бита и транспорта.

    Коментиран от #21, #23, #26

  • 20 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Не само на персонал":

    Какви 5 квт бе човек ! СЕГАШНИТЕ зареждачки на Кауфландите са 50 квт !!!!!! За час , стига колата да може да ги поеме , щото доста още не могат да зареждат с такава мощност !!!! И са безплатни !!!! А следващите най-вероятно ще са два пъти по толкова !!

    Коментиран от #50

  • 21 гост

    4 7 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Всъщност меко казано тъпо е да продължаваш да пробутваш допотопното недоразумение двг , в което явно само ти вече виждаш качества , щото всички останали отдавна се убедиха , че е за боклука и само безнадеждни петролофили и почитатели на араби и ушанки могат да се опитват да пробутват !!!!

    Коментиран от #31

  • 22 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Мангал прес":

    Еми по-ниска от безплатно колко да я свалят ??? Или ще ни кажеш , че ако пуснат безплатна нафта ще си я "вариш" в къщи ??? Ама това за нафтата не е било и няма да бъде , а за тока само ще се увеличават местата с безплатно зареждане !!!
  • 23 майстора

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Предлагам ти да се заключиш в някоя колиба високо в планината ...защото в края на краищата аз ще се окажа прав а ти не !!

    Коментиран от #32

  • 24 ТЕСЛА ПИТА. ША НИ ПРОДАДЕТЕ

    2 0 Отговор
    ЛИ ИНА ДА Я КОПИРАМЕ. АКУ МОЖЕ И ПЪЛНАТА ДОКУМЕНТАЦИЯ ЧИ ДА НИ СЪ МЪЧИМ. П.П . ТАКА ИСКАХА И ИНДИЙЦИТЕ ГА ИСКАХА СУ 57
  • 25 букова глава

    10 0 Отговор
    Тоя измислил това,оня измислил онова абе къде са наште професори световни капацитети в науката? Те май да продават изпити и да зяпат на студентките дупетата за друго не стават!

    Коментиран от #30

  • 26 Годините на откриване нямат значение

    6 4 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Една технология се налага масово, тогава когато и дойде времето. Всичко ново, е добре забравено старо. Писането на писма и ползването на куриери, беше заменено с цифрова технология наречена телеграма. Там информацията се подаваше в двоичен код с точки и тирета. Тази технология беше изместена от телефоните, които подаваха аналогов сигнал по кабел. Това се е случило почти по същото време, когато ДВГ измести електромобилите, а правотоковите електропроводи бяха изместени от променливотоковите. Колелото обаче се завъртя и в момента отново комуникираме чрез двоичен код, както при телеграмите, защото се промени бързината с която може да изпращаме точките и тиретата и е възможно да изпратим цял роман за времето, през което можеш да кажеш едно единствено изречение. Отново се използват правотокови електропроводи, защото загубите на дълги разстояния са много по-малки при прав ток, а прекарването на електропроводите по-евтино. По същият начин, съхранилите батерии ще изместят ДВГ. Батериите, а не електродвигателят който дори преди 200 години е бил по-добър от ДВГ. Преди 5 години, най-бързото възможно зареждане за 100 километра беше три часа. Съвременен е-Голф, вече се нуждае само от 40 минути за същото упражнение. Тесла модел 3, за изминаване на 1000км се нуждае, от същите 40 минути зареждане. Предимствата на ДВГ се топят с всеки изминал ден.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 незнайко

    6 5 Отговор

    До коментар #11 от "Kirumo":

    От 200 години се "пробват", но от 2008 има масово производство след като успяха да се преборят с нефтените магнати !!! Това е благодарение на КИТАЙ !!! През 2003 година Дженерал мотърс унищожават 400 електромобила ЕВ 1 под давлението на нефтената мафия !!! Справка филма ( Кой уби електрическата кола ) !!!

    Коментиран от #33

  • 29 Цени бензиностанции

    7 2 Отговор

    До коментар #27 от "Йозеф":

    А колко мислиш, че струва една бензиностанция? Този шкаф с колонката, може да се постави на всяка отбивка на магистралата. Знаеш ли колко струва само земята за бензиностанциите покрай магистралите?
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Антиелектрика

    3 3 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    А всъщност се научи как да използваш думите по предназначение. Допотопен се отнася към по-старата технология, която е тази на електричките. И не аз бленувам за забрана и диктатура, а ти! Я кажи ти каква електрическа кола караш, че толкова се напъваш?
  • 32 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #23 от "майстора":

    Май плюнченето ти пречи да четеш? Виж какво съм написал: Публикувано във факти.бг: "Нека направят батерията, пък тогава няма лошо да влезе в бита и транспорта". Аз за разлика от електрофилите не се впечатлявам от празни приказки и ако направят една по-безопасна батерия, ще е супер. Единствено остава въпроса за силното ЕМП и мисля, че електричка до 200 к.с. с една надеждна батерия ще е добро решение за града.

    Коментиран от #35

  • 33 zxcvbn

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "незнайко":

    Според някои филми Земята е плоска и опасана с кемтрейлс от рептили. И тях ли да гледаме за доказателства към теорията на конспирацията?

    Коментиран от #34

  • 34 Какво искаш да кажеш?

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "zxcvbn":

    Че всичко във филма е измислица и никога не е имало такива електромобили произведени от general motors? Ако вярваш в това, значи ти си от онези, които вярват в теориите на конспирациите. Ако все пак вярваш, че е имало такива автомобили, каква според тебе е причината да бъдат иззети от собствениците им и да бъдат унищожени?

    Коментиран от #47

  • 35 200 коня?

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "Антиелектрика":

    Абе как 200 коня? Ти не знаеш ли, че 200 коня са над 100 киловата, а над 100 киловата мощност, електродвигателите започват да отделят рентгенови лъчи и да разболяват всичко наоколо от рак? Виж какво става в Щатите? Освен това за коя мощност на електродвигателите говориш? За номиналната, максималната или пусковата?

    Коментиран от #36

  • 36 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #35 от "200 коня?":

    Игнор многоников троле!

    Коментиран от #38

  • 37 СНиколов

    4 2 Отговор
    На такъв тип новини ще повярвам
    когато някой производител
    ми даде такъв акумулаторен пакет
    да монтирам в моето ситроенче
    и от Варна дойда до София и обратно без да зареждам.
    До тогава тия новини не ги броя
    някой измислил щял да направи и т.н.
    Чак като видя в производство и като пипна на живо
    тогава ще повярвам,
    до тогава с електромобилчето само градско.

    Коментиран от #40

  • 38 Ахаа

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Забравих, че това го твърдеше преди година и вече осъзна какви глупости си говорил тогава. След година ще си разбрал какви глупости говориш днес, но тогава ще говориш други. Нищо ново под слънцето. Сега иди да прочетеш, че стартовия ток на електрическите двигатели, може да бъде десетина пъти по-голям от номиналния. Това означава, че ако имаш старт с 200 коня, ще можеш да поддържаш за неопределено време ... 20-30 коня, без да прегрееш двигателя. Честито!

    Коментиран от #39

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Ахаа

    4 2 Отговор

    До коментар #37 от "СНиколов":

    Още един черноглед. Ти бензин само у вас в гаража ли зареждаш? От чешмата без пари ли го наливаш? Вече са на пазара в реалността и електричките и зарядните за тях, които позволяват зареждане на 125км пробег за 5 мин. Ако си тръгнал с пълна батерия, ще ти се наложи да спреш два пъти по за 10 минути за зареждане. Само, че ако има КЪДЕ да спреш. Технологията я има по света, но не и в България. Защо ли? Заради прословутото черногледство на мнозинството!

    Коментиран от #41

  • 41 СНиколов

    4 1 Отговор

    До коментар #40 от "Ахаа":

    Уважаеми г-н Ахаа
    Наричайте ме като на вас ви е удобно,
    аз говоря от позицията човек който притежава и ползва електромибил ежедневно.
    http://www.evalbum.com/5252
    Citroen Saxo Electrique
    ОригилналдЪ заводски.
    Кратка история на Филма в който влязох
    защото си е филм и е само за фенове.
    Преди 5 години докарахме от германия
    въпросният електромибил без батерията.
    Оригиналните акумулаторите са били оловни решено беше
    с цел малко мисъл в перспектива да монтираме литиевойонни
    Поръчахме чисто нови естествено китайска то други за простосмъртният човек няма от къде да се купят.
    Почакахме 5-6 месеца корабът с батериите.
    После монтаж добавка на система за баланс мениджмънт на батерията и други дреболии.
    Цялата сметка 20000 лъвъ половината за акумулаторите.
    (ако някой каже, че има и по Йофтини много да мЪ извинява или да ги покаже тия Йофтините в кавички)
    В края на Април тази година ще станат 4 години от както автомобилът официално си е регистриран в КАТ.
    За този период от време съм изминал малко повече от 30000 километра предимно градско шофиране.
    По документация животът на тази батерия е 2500 цикъла заряд разряд по 100 километра толкова мога да мина на един път
    това прави 250000 километра нека да ги намалим на 200000
    все пак батерията старее. Едно пълно зареждане от 0 до 100 процента отнема 5 часа. При зареждане сме като домашен бойлер
    3kW тоест по малко от 3 лева на дневна енергия на нощната още по малко тоест 3 лева за 100 километра пробег. Сега

    Коментиран от #46

  • 42 СНиколов

    3 2 Отговор
    Сега някой ще каже тя батерията е консуматив ок съглан съм.
    да и разхвърлим цената 10000 на 200000 километра излиза 5 лъвъ.
    Тоест 3 лъвъ за електричество и 5 за батерията общо 8 лъвъ за 100 километра пробег
    Още малко плйсове нямаме класически двигател с вътрешно горене
    тоест свещи масла флтри гарнитури потенциални проблеми.
    Няма и скоростна кутия няма стартер няма карбуратол или инжекцион и т.н.
    Все потенциално проблеми.
    Механиката е сведена до минимум.
    До ту Ок все плюсове автомобилът в перспектива е добър.
    Обаче тук идва голямото Но тоя автомобил изминава 100 километра пробег максимум преди да трябва да се зареди батерията
    Тоест това е автомобил изцяло за кратки разтояния тоест в градска среда.
    Не че не съм ходил и извън градъ но сие малко като екскурзионно летуване,
    разчинам на ятаци по градове села и паланки :)
    За да може да преминава по големи разтояния трябва по голяма батерия
    логично тя ще струва повече левчета.
    Да предположим че ги събера тия левчета.
    Трябва образно казано батерия с по голям капацитет в същия обем
    На пазара няма от къде простосмъртният да се купи такава батерия простичко няма.
    ако случайно има цената ще е в тавана тоест икономически към момента неизгодна.
    Та накратко тия новини дето ни ги пускат през два дена в еди коя си лаборатория
    измислили незнам каква батерия принципно не са лоши но реално не са полезни.
    Искам новина завод еди кой си започна производство на еди какви си батерии на еди каква си цена
    за п

    Коментиран от #53, #54

  • 43 СНиколов

    5 2 Отговор
    Искам новина завод еди кой си започна производство на еди какви си батерии на еди каква си цена
    за простосмъртните (не за великите автопроизводители)
    Като видя такава новина тогава ще ръкопляскам.
    :)
  • 44 Японеца

    1 2 Отговор
    От 3 до 5 години и са готови! Браво, а Тесла до тогава какво ли ще измислят?

    Коментиран от #45

  • 45 Е как какво?

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Японеца":

    Най-умното което могат да измислят, е да ги купят. Ако смятат, че има реален потенциал в тази технология, най-вероятно вече са провели преговори.
  • 46 Браво

    2 1 Отговор

    До коментар #41 от "СНиколов":

    Радвам се, че има такива ентусиасти и в България. Все си мисля, че това ще е нашият начин за развитие на електрическата мобилност. Ще купуваме за без пари електромобили без батерии и ще им слагаме рециклирани. Дай малко повече информация. Какъв тип батерии му сложихте на citroen-чето? Колко киловатчаса стана батерията? Фабричното бордово зарядно ли използвате за зареждане на батериите? На колко волта е инвертора? Всякаква техническа информация ще ми е полезна и интересна.

    Коментиран от #57

  • 47 2уяаьож

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Какво искаш да кажеш?":

    Въпросът е, че да изтъкваш някакъв филм като доказателство за тезата си е върховна малоумщина.
  • 48 Пътешествие

    3 1 Отговор
    Настоящето - Хюндай Кона, 39 кв батерия, караш 200 км, зареждаш 1 час, караш 200, зареждаш час...

    Коментиран от #52, #66

  • 49 ББББ

    2 2 Отговор
    Те тая батерия е направена с помощта на ДВГ и ток ще взема пак от некоя такава суровина на въглеводородите, ама за цената на батареята не се споменава ……….и кой ще може да се възползва.
    И все пак подкрепям настоящето, а бъдещето ще си го чакаме
  • 50 Кауфланди

    1 4 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    50кв друг път. Тръгват на 31 и падат на 14 след 40 мин.

    Коментиран от #51

  • 51 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #50 от "Кауфланди":

    Щото толкова ти може батерията , затова !!! Вземи прочети малко за процеса на зареждане !! Или виж някъде като дойде някоя Тесла 100 квт батерия дали ще почне на 30 и ще падне на 14 !!! А ако искаш провери официалните данни или питай някой дето разбира !!!
  • 52 Настояще

    1 3 Отговор

    До коментар #48 от "Пътешествие":

    Цъ, ни пузна. Настоящето е караш 200 километра, зареждаш за 8 минути с модел 3. Или ако искаш караш 375 километра, зареждаш 15 минути. Това за което говориш ти не е технология от настоящето, а от миналото.
  • 53 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #42 от "СНиколов":

    Такааа , господине Николов , а защо всички ние сме виновни , че вие сте мислили с това отзад , вместо с главата си и кой и кога ви каза , че в някакъв гараж и с някакви подръчни средства ще направите нещо дори близко до промишленото ???? Да не говорим за безумните цени които ни навирате тука в очите и искате да ви съчувстваме за глупостта ??? Значи за де не обяснявам сто часа давам директен пример , мога да дам и поне 5 линка , но ще ги изтрият !!! Какво правят някои хора по на изток от нас , които също не са от богаташите !!! Един Нисан Лийф или Рено Зое вече се намират на 8-9 години за не повече от 5-6 000 долара с батерия която е на 70% и изкарва въпросните 100 км !!! Втора батерия , също втора ръка , щото има много от първата серия които са си сменили батерията с по-мощна и нова , струва около 2000-2500 долара и дава още 100 км !!! И се събира без проблем в багажника и не го намалява прекомерно !! Тоест за 7000 до 8500 долара имате ФАБРИЧЕН електромобил , с всичката поддръжка и части на производителя с поне 200 км пробег и зареждане в най-лошия случай 11 квт , а съвсем малко по-скъпо и с 22 квт !!! И с гарантиран пробег същите 200 000 км , щото след 70% батерията почти спира да намалява капацитета си !!! Има десетки описания в тубето как се прави и какъв е резултата и то за много по-лоши условия от нашите !!! Следващия път повече мислете и питайте , а по-малко действайте на "направи си сам" !!!!

    Коментиран от #58, #59, #64

  • 54 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #42 от "СНиколов":

    Между другото в момента за въпросните 20 000 лева , без да смятам смешния Ситроен , може да се купи 5-6 годишна ударена Тесла !!!!! Която всеки по-сръчен тенекиджия може да докара до съвсем приличен вид и ако се откажете от онлайн системата на Тесла , абсолютно годна за експлоатация !!! Това също често се практикува във въпросните Украйна и Русия и то с гарантиран ефект !!!
  • 55 Грую

    3 3 Отговор
    Зареждайте ги ток, произведен от въглища и ще замърсявате още повече с оглед загубите при пренос и трансформация на енергията. Когато въглеродът напусне енергетиката, тогава се хвалете!

    Коментиран от #56

  • 56 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #55 от "Грую":

    Ток от въглища няма да има до десет години дори в България , в Европа поне 5 години по-рано !!! Само Тесла досега е инсталирала фотоволтаици произвеждащи ток колкото за 6 (ШЕСТ) ПЪТИ повече елктромобили отколкото е произвела въобще откакто съществува и продължава да инсталира изпреварващо !!!
  • 57 СНиколов

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Браво":

    г-н Браво
    на този адрес
    http://www.evalbum.com/5252
    кратка техническа информация за автомобила
    там има и електронна поща може да пишете
    и да задавате директни въпроси.

    Коментиран от #60

  • 58 СНиколов

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    уважаеми г-н Гост
    щом смятате, че мисля с това си отзад то е ваше право аз не мога да ви променя мнението то си е ваше.
    Но искам за протокола да кажа никъде не съм писал, че някой ми е виновен
    ако съм написал нещо подобно моля да ми го покажете.
    Цената която съм написал аз лично не смятам за безумна (да скъпа е, но не е безумна)
    и подчертавам, че това е цена от преди 5 години.
    (през 90те години един компютър който е струвал 600 долара примерно
    може ли да се сравнява със съвременен такъв за същата цена, логично не,
    сега за същите 600 долара ще си купите компютър който може много повече от тогавашният)
    Тоест има вече повече предлагане съответно макар и малко на електромобили втора ръка.
    За същите 20000лева които аз тогава съм инвестирал в превозно средство
    сега може да се закупи 3-4 годишен електромобил с много добри показатели
    без да се налага да правите по него каквото и да било.
    (но в този период от време съм имал съответният вид превозно средство и съм го експлоатирал
    ако чакам да дойде нещо по ново и по ефтино то винаги ще има по ново и по ефтино до тогава да не ползвам ли ? )
    Относно закупуването на ударена "Тесла" за същата сума ако вие купите такава
    и я въведете в експлоатация лично ще дойда и ще ви стисна ръката. :)
    За съжаление моя опит сочи друго
    в така наречената Тесла акумулаторната батерия има 24 модула (не съм сигурен в бройката)
    един такъв модул втора употреба гони цена 1000 долара и сега ги сметнете по 24 :)
    Относно това
  • 59 СНиколов

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Относно това което се прави на изток от нас
    всеки който има желание може да порови в ютуб и да намери канала на teslaservice. kiev
    там има много ревюта и обяснения които са реални от хората които ремонтират и експлоатират такива автомобили.

    Мен лично "Тесла" не ми трябва това е автомобил във високия клас
    това което имам и тритежавам удовлетворява повече от 90%
    транспортните ми нужди в градски условия.
    Вече 4 години експлоатация.
    Не смятам че някой ми е длъжен или трябва да ми съчуства.
    споделил съм опитът си ако на някой му е полезен.
    Аз лично не съжалявам за това което съм предприел.
  • 60 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "СНиколов":

    Доста културно и възпитано отговаряш, явно си нов тук. Браво, че си опитвал, но знай, че този на който отговаряш, пише с най-различни имена в една и съща статия и диалог с него е абсолютно невъзможен.

    Коментиран от #61

  • 61 СНиколов

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "Антиелектрика":

    Сайта го чета много отдавна но просто не коментирам.
    Оставам с лошото впечатление че тук коментарите са крайни без значение темата.
    Това което пиша е от личен опит на който може да му е полезен да го ползва.

    Относно електричките
    20ти април 2019 сбирка на Електромобилен клуб Варна
    всеки който желае можа да дойде да разгледа.
    Ще има от невзрачни двуместни електромобилчета до прехвалената "Тесла"
    във фейсчука трябва да има тема по въпросът
    :)

    Коментиран от #62

  • 62 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "СНиколов":

    Нека не правя впечатление, че съм против електричките - никът ми не е антиелектрички, а антиелектрика, защото този с многото имена първоначално пишеше с име електрика. Аз съм против всякаква лъжа и демагогия, а той е олицетворение на точно това! Просто много пъти съм казвал, че при електричките ме притесняват токсичните батерии склонни към самозапалване и силното ЕМП на прекалено мощните от тях. Не случайно в трамваите и тролеите двигателите са по 200 к.с.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 До гост

    4 0 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    СНиколов даде културен и смислен отговор, сега е Ваш ред да напишете какво сте постигнали. Не се притеснявайте да включите всичко, кое с мислене отпред, кое с мислене отзад, кое направено с подръчни материали, кое в лабораторни или заводски условия, като не забравяйте да напишете марката и модела на автомобилите които притежавате или ползвате.

    Коментиран от #65

  • 65 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "До гост":

    Не може. На 14г е. Притежава само семейния компот и клевети от него.
  • 66 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Пътешествие":

    Много приличен електромобил.Имах щастието да седна и покарам.По-добър е от Модел 3
  • 67 Елка

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "С мойта":

    Точно така казваха и за дизелите преди 20на години, пък виж сега
  • 68 Лумпен

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Batushka":

    Лумпенски хумор