8 Април, 2019 17:40 14 501 30

95 хил. километра с $300

  • volkswagen-
  • golf-
  • електромобил-
  • пътешествие

Холандец измина разстоянието от Амстердам до Сидни, Австралия, с модифициран за работа на ток Volkswagen Golf, изхарчвайки едва $300 (€266) за електрическо "гориво". Виб Вакер потеглил от родината си на 15 март 2016 г. и три години по-късно пристигнал в австралийския град Дарвин, изминавайки 59 000 мили (94 931 км) през 33 държави.

"Най-дългото пътешествие с електромобил в света" изисквало превоз по вода на няколко пъти, така че екологичната полза е спорна. Вакер обаче изчислява, че за преодоляването на такава дистанция биха били нужни 6 783 литра бензин или $4 552 (€4 040) по цени в САЩ.

Модифицираният Golf на 32-годишния холандец може да изминава само по 200 км с едно зареждане. Вакер спестил доста и от нощувки, тъй като успял да си осигури гостоприемството на много доброволци в инициативата Plug Me In, която цели популяризиране на електрическата мобилност. Технологични гиганти като Adobe и Canon също подпомогнали финансово приключението.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    24 4 Отговор
    Браво ! Да бяха написали какви батерии използва . Това може да се окаже бъдещето на старите бензинови коли, като се модифицират.

    Коментиран от #3, #9

  • 2 Иво

    15 1 Отговор
    Значи в реалност е можел да хо мине за 150 ако не е обикалял като луд европа както се вижда от картата..
  • 3 Kirumo

    51 16 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Това ли ви е бъдещето? Да спите у непознати и да им просите от тока? Да карате 200км. и да зареждате 10 часа? Това е миналото, не е бъдещето, тъй като на всички би трябвало да им е пределно ясно, че е имало електромобили много преди тези с вътрешно горене. Защо ли не са навлезли още тогава? Също този Голф е поне 4 ПЪТИ по-скъп от бензинов или дизелов, следователно фалшивата ви икономията на средства отива в кофата.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Фалшива икономия на средства?

    6 8 Отговор

    До коментар #3 от "Kirumo":

    А при положение, че при положение че покупните им цени са близки, дали ще има икономия, как мислиш? Защото цените започнаха да се доближават. Не ми излизай с теорията че тока щял да поскъпне. Точно обратното е цената му ще падне с навлизане на батериите за съхранение на енергия.

    Коментиран от #13

  • 5 Миризлив пор

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Kirumo":

    Точно си нацелил проблема с ниската цена - на някои места "колонките" са безплатни а на други е зареждал на аванта. Иначе за тези 200 километра какво да ти кажа - газовата ми бутилка е 20 литра и ми осигурява около 200 километра на газ и мога да ти кажа че в годината максимум 2-3 пъти ми се налага да зареждам по 2 пъти на едно денонощие при положение че колата прави по 25-30 000 км на година. Така че за нормално "домашно" ползване тези 200 километра на денонощие са си достатъчно.

    Коментиран от #6

  • 6 bnight

    20 4 Отговор

    До коментар #5 от "Миризлив пор":

    И в първият момент в който се сетиш че трябва да ходиш на море и спреш да спиш в Пловдив/Стара загора за да заредиш ще се сетиш че 200 км не са достатъчни за нищо :D

    Коментиран от #8, #27

  • 7 Сънувай бързо 3

    3 3 Отговор
    Съвременните технологии позволяват зареждане на 125 километра за 5 минути. Не знам дали ще ти е възможно да заспиш за 8 минути, докато ти се зареди батерията? Другият вариант е за да спестиш 30 мин. на година, да мъкнеш постоянно едни 200 300 кг батерия допълнително, за която си дал 5000 евро допълнително.
  • 8 Миризлив пор

    2 5 Отговор

    До коментар #6 от "bnight":

    Умните глави са го измислили. Няма нужда да се носи на гръб огромната батерия, народа масово електрифицира магистралите при немците е "отгоре" като тролей мисля при шведите е като релса в пътя. Просто идеята е като се качиш на магистрала да си "на жицата" и да се зареждаш а батерията да е колкото да се прекачиш или да стигнеш от магистралата до крайна точка. Към момента всичко е като експеримент НО като се има в предвид как се клатят цените на петрола е въпрос на време. Отделно има варианта ЖП-то да ти закара колата а ти да си лежиш във вагона.
  • 9 куку руку ку

    23 1 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Каквито и батерии да е използвал, 95000 км за 3 години са средно 80-90 км на ден. Че то на Жул Верн героя обиколи с подръчен превоз за 80 дни земята. А този се прави на Шехерезада- 1001 нощи у Гоуфо...
  • 10 Гост

    14 4 Отговор
    За 3 години този е за гинес за бавно пътувате . Много идиотска статия доказваща безпомощността на ел колите .
  • 11 Чесно

    18 1 Отговор
    Аз моя Голф го бутах без пари.Когато стигнах до Надин взех 270лв.Не съм ли по на сметка?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Язе

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Фалшива икономия на средства?":

    Още един оптимист,че тока ще поевтинява.След време ще ни плащат да го ползваме ли?Само сиренцето в капана е безплатно.

    Коментиран от #16

  • 14 Един с магаре

    3 0 Отговор
    Що си не купете по едно магаре да ви дърпа кошниците, нищо не гори! Само трева пасе
  • 15 КоцетоРейсинг

    5 0 Отговор
    Докато не направят SUPER FAST CHARGING, БЪДЕЩЕТО НА ЕЛ.КОЛИТЕ ГО НЯМА!!! За да има бъдеще,трябва за 30 минути да се зарежда за 500км пробег и батерията да изкарва 500км каране на максимални обороти постоянно!!!
  • 16 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Язе":

    За жалост не е още един, а е същия многоник трол. Само той казва, че тока поевтинява, а следващия месец у нас се очаква 10% увеличение за ЧЕЗ. Него и с камъни да го утрепят му е малко - нагъл платен трол!

    Коментиран от #17

  • 17 Пазарна икономика баце

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    За твое най-голямо съжаление, електричеството е стока и минава на напълно пазарни принципи. Нали все за тях говориш. Искаш пазарни принципи, получаваш ги. Токът ще поскъпне заради повишената цена на токът от въглищните централи. Ще направиш ли един коментар по цените когато пече слънце и когато не пече. Преди два дена времето ако си спомняш беше слънчево. Ето ценитеЕнергийната борса в рамките на търговията „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 66.79 лв. за MWh и количество от 18221.50 MWh ден за доставка 7 април 2019 г., сочат данните от търговията.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 61.31 лв. за MWh, при количество от 9237.6 MWh.

    Извънпиковата енергия (8983.9 MWh) е на цена от 72.27 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).



    Борсата стартира при средна цена от 60.9 лв. за MWh и количество от 683.3 MWh.

    Най-високата цена в рамките на търговията на „пазар ден напред“ на Българската независима енергийна борса (БНЕБ) е регистрирана в 21 часа – 124.55 лв.за MWh при количество от 795 MWh.

    В 24 часа цената на търгуваната енергия 84.45 лв. за MWh, при количество от 712.4 MWh.
  • 18 Днес е дъждовно

    0 2 Отговор
    Виждаш ли разликата в цените с два дена разлика? Да припомня, че може да си зареждаш батерията на електромобила веднъж на 10 дни, когато токът е евтин!Енергийната борса в рамките на търговията „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 121.62 лв. за MWh и количество от 20613.90 MWh ден за доставка 9 април 2019 г., сочат данните от търговията.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 144.05 лв. за MWh, при количество от 11428.6 MWh.

    Извънпиковата енергия (9185.3 MWh) е на цена от 99.18 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).



    Борсата стартира при средна цена от 84.06 лв. за MWh и количество от 692.8 MWh.

    Най-високата цена в рамките на търговията на „пазар ден напред“ на Българската независима енергийна борса (БНЕБ) е регистрирана в 09 часа – 162.26 лв.за MWh при количество от 990.8 MWh. По-късно, в 13 – 15 часа е регистрирана също висока цена – 158.52 лв. за MWh при количество от 1045 – 1008 MWh, както и в 22 часа – 148.53 лв. за MWh (количество 764.6 MWh).

    В 24 часа цената на търгуваната енергия 115.24 лв. за MWh, при количество от 709.9 MWh.

    Коментиран от #19, #28

  • 19 23edfv

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Днес е дъждовно":

    Чудесно, само да не се налага да пътуваш повечко на 9-ти и 10-ти април, че ще падне едно зареждане отдалеч, едно усредняване, едно смятане, едни графики със стопери горе и долу, едно чудо на чудесата... Аз ще пътувам за кеф или да изкарвам пари, или ще ставам брокер на електрически фючърси? О, забравих - ще си купя хипер, мега, ултра, гига джиджан електромер с мобилно приложение и те ще вършат всичкото това купуване и продаване вместо мен, нали? Освен очевидната непрактичност в реалния свят на тази установка, когато всички се оборудваме с такива "умни" електромери стигаме до класическата дефиниция за пазарен балон - балон е, когато всички играчи на пазара започнат да правят едно и също действие (напр. всички купуват биткойни).

    Коментиран от #20, #23

  • 20 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "23edfv":

    Безсмислено е, на него му се плаща, за да троли и лъже по цял ден. Обикновения човек не го вълнува борсите, защото не всеки е с фирма. Към момента цените на електричеството постоянно растат. Да не говорим за акцизите на горивата, които са почти 20% от бюджета и никой няма да се лиши от тях.
  • 21 реалности в България

    6 0 Отговор
    Ходихме с електричка под наем от София до Варна. Върнахме се през Бургас. Взехме я заредена в София и после спирахме на всички бързи зарядни по пътя - Пловдив, Стара Загора, Сливен, Шумен. Навръщане заредихме във Варна и после в Бургас, Сливен и Пловдив. Караш 200 км и зареждаш към час, ако няма други коли пред теб и ако зарядната е изправност! Скорост на придвижване по магистрала 110км, на баир 100, надолу 120.
  • 22 За теб лъжа, в реалността истина

    2 3 Отговор
    Това че ти липсва елементарна връзка с реалността, не означава, че аз лъжа. Цените са за последните три дни и не съм ги измислил аз. Новина от преди три дни
    38
    В рамките на дебата народният представител от ГЕРБ и заместник-председател на Комисията по енергетика Валентин Николов поясни, че се върви към либерализация на пазара.


    По неговите думи при постигане на напълно свободен пазар на електроенергия в България „всяко едно домакинство ще може да си купува електрическа енергия ОТ ВСЕКИ, КОЙТО ПОЖЕЛАЕ, на ЦЕНА, КОЯТО МУ СЕ ПРЕДЛАГА от различни търговци“.

    „НЯМА ДА ИМА регулиран пазар, а ще има свободен пазар“, допълни депутатът от ГЕРБ. Според него между първо и второ четене е хубаво да се изгладят текстовете.

    В началото на тази година председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов заяви, че енергийният пазар в България върви към пълна либерализация.
  • 23 То затова е свободен пазар

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "23edfv":

    Едни си купуват стоките без да гледат цената, а други печелят от това. Дори без да се променят съществено цените, едни домакинства вместо да плащат по 100 лв за ток, както досега, после ще плащат по 50, а други ще плащат по 150. Средноаритметично пак ще плащат по 100 лв. Никой не те кара да си от едните или от другите. Избора си е само твой. Който иска да пътува дълго разстояние, няма да се интересува много от цените, а ще зареди на бърза зарядна станция за да си продължи пътя. На тези станции по подразбиране цените са няколко пъти над пазарните, защото самите зарядни са адски скъпи и имат батерии използвани за буфер на енергия, които имат определени цикли живот.

    А това че когато е евтина цената, всички ще купуват, е нонсенс. Цената обикновено пада защото никой не иска да купува. Когато вече има кой да купува, цената се вдига. Ако в момента ти кажа че ти подарявам 100 киловатчаса енергия, която може да използваш през следващите два часа, какво ще направиш? Просто нямаш физическата възможност да я оползотвориш и нямаш никаква нужда от нея точно в този момент. Електромобилите просто са средство за съхранение. Инструмент от който може да се възползваш, при всяка потенциална възможност. Инструмент с който в момента не разполагаш.

    Коментиран от #24

  • 24 яоо

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "То затова е свободен пазар":

    Аха, изменяме парадигмата до неузнаваемост и ел. автомобилите вече не са инструмент за превоз, а инструмент за съхранение на енергия, който помеждругото може да се предвижва. Нещо като мултифинкционалното ренде 3 в 1 на Вьорнер. Или "швейцарското ножче". С други думи нещо като нищо, защото всички знаем за двете дини под една мишница.
  • 25 Правилно си разбрал

    1 1 Отговор
    Време е да спрем да си представяме автомобила само като превозно средство, а сметката за ток, като показания на киловатчаса за месец на стационарно устройство с две тарифи - дневна и нощна. Точно както, като ти кажат телефон, вече не си представяш уред с шайба, чиито номер можеш да намериш в телефонния указател, заедно с адреса на който е инсталиран. Телефонът отдавна вече не е средство за гласови разговори между две стационарни точки. С него може да направиш десетки неща, за които преди ти трябваше една раница багаж. Вече не е нужно да носиш карта, компас, навигация, фотоапарат, видеокамера, фенерче, walkman, без да говорим за неща, които дори не можеш да носиш със себе си, като персонален компютър например.
  • 26 sadfhj

    2 0 Отговор
    Ми, освен да махна с ръка и да ви пожелая успех в преобръщането на представите, друго не ми остава. Мечтите поне са безплатни, но не забравяйте, че не всички грозни патета стават лебеди.
  • 27 АLFA Q 4

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "bnight":

    АБЕ МОМЧЕТА, МАЛКО ПО СНИСХОДИТЕЛНО,,, ТОВА Е ГОЛФ
  • 28 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Днес е дъждовно":

    Теб и мен какво ги топлят тези цени?За крайният потребител цената е фиксирана.Вярвай ти на КЕВР и другите смешни съсловия.Я виж какво стана с цената на тока за бизнеса?Колко пъти скочи за месец два?Стана най-скъпият в ЕС той чака да поевтинее.Не и в БГ.

    Коментиран от #29

  • 29 Съвсем, съвсем скоро ще те топлят

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Язе":

    Пазарните цени на тока ще влезнат в домакинствата в България, много преди да навлязат електромобилите. Миналата седмица вече мина на първо четене в парламента. Цените, които съм цитирал по-горе, са от същата борса от която си пазарува и бизнеса. Цените високи ли ти се струват? Не виждаш ли че дори пиковата цена, когато има слънце, е по-ниска от базовата, когато не пече? Сега цените на тока не те интересуват, но повярвай ми като ти бръкнат в джоба, ще те заинтересуват. Ако в различни часове на денонощието бензина струва между 1 и 5 лв, на каква цена ще заредиш? Не ми казвай, че не ти пречи? А ако всеки ден от седмицата, цената му е различна и знаеш че в сряда ще е евтин, но резервоарът ти е наполовина пълен и ще имаш за две седмици напред, ще заредиш ли догоре? За разлика от бензина, токът си е ток и не може да има различно качество. Много обичате да се правите на Велики и да казвате на черното бяло, но да правите точно обратното.
  • 30 гост

    1 0 Отговор
    купувам кола за UPS на компютрите си. :)