Холандец измина разстоянието от Амстердам до Сидни, Австралия, с модифициран за работа на ток Volkswagen Golf, изхарчвайки едва $300 (€266) за електрическо "гориво". Виб Вакер потеглил от родината си на 15 март 2016 г. и три години по-късно пристигнал в австралийския град Дарвин, изминавайки 59 000 мили (94 931 км) през 33 държави.
"Най-дългото пътешествие с електромобил в света" изисквало превоз по вода на няколко пъти, така че екологичната полза е спорна. Вакер обаче изчислява, че за преодоляването на такава дистанция биха били нужни 6 783 литра бензин или $4 552 (€4 040) по цени в САЩ.
Модифицираният Golf на 32-годишния холандец може да изминава само по 200 км с едно зареждане. Вакер спестил доста и от нощувки, тъй като успял да си осигури гостоприемството на много доброволци в инициативата Plug Me In, която цели популяризиране на електрическата мобилност. Технологични гиганти като Adobe и Canon също подпомогнали финансово приключението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #3, #9
17:46 08.04.2019
2 Иво
17:58 08.04.2019
3 Kirumo
До коментар #1 от "незнайко":
Това ли ви е бъдещето? Да спите у непознати и да им просите от тока? Да карате 200км. и да зареждате 10 часа? Това е миналото, не е бъдещето, тъй като на всички би трябвало да им е пределно ясно, че е имало електромобили много преди тези с вътрешно горене. Защо ли не са навлезли още тогава? Също този Голф е поне 4 ПЪТИ по-скъп от бензинов или дизелов, следователно фалшивата ви икономията на средства отива в кофата.Коментиран от #4, #5
18:07 08.04.2019
4 Фалшива икономия на средства?
До коментар #3 от "Kirumo":
А при положение, че при положение че покупните им цени са близки, дали ще има икономия, как мислиш? Защото цените започнаха да се доближават. Не ми излизай с теорията че тока щял да поскъпне. Точно обратното е цената му ще падне с навлизане на батериите за съхранение на енергия.Коментиран от #13
18:32 08.04.2019
5 Миризлив пор
До коментар #3 от "Kirumo":
Точно си нацелил проблема с ниската цена - на някои места "колонките" са безплатни а на други е зареждал на аванта. Иначе за тези 200 километра какво да ти кажа - газовата ми бутилка е 20 литра и ми осигурява около 200 километра на газ и мога да ти кажа че в годината максимум 2-3 пъти ми се налага да зареждам по 2 пъти на едно денонощие при положение че колата прави по 25-30 000 км на година. Така че за нормално "домашно" ползване тези 200 километра на денонощие са си достатъчно.Коментиран от #6
18:35 08.04.2019
6 bnight
До коментар #5 от "Миризлив пор":
И в първият момент в който се сетиш че трябва да ходиш на море и спреш да спиш в Пловдив/Стара загора за да заредиш ще се сетиш че 200 км не са достатъчни за нищо :DКоментиран от #8, #27
18:50 08.04.2019
7 Сънувай бързо 3
19:02 08.04.2019
8 Миризлив пор
До коментар #6 от "bnight":
Умните глави са го измислили. Няма нужда да се носи на гръб огромната батерия, народа масово електрифицира магистралите при немците е "отгоре" като тролей мисля при шведите е като релса в пътя. Просто идеята е като се качиш на магистрала да си "на жицата" и да се зареждаш а батерията да е колкото да се прекачиш или да стигнеш от магистралата до крайна точка. Към момента всичко е като експеримент НО като се има в предвид как се клатят цените на петрола е въпрос на време. Отделно има варианта ЖП-то да ти закара колата а ти да си лежиш във вагона.19:07 08.04.2019
9 куку руку ку
До коментар #1 от "незнайко":
Каквито и батерии да е използвал, 95000 км за 3 години са средно 80-90 км на ден. Че то на Жул Верн героя обиколи с подръчен превоз за 80 дни земята. А този се прави на Шехерезада- 1001 нощи у Гоуфо...21:17 08.04.2019
10 Гост
21:21 08.04.2019
11 Чесно
21:24 08.04.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Язе
До коментар #4 от "Фалшива икономия на средства?":
Още един оптимист,че тока ще поевтинява.След време ще ни плащат да го ползваме ли?Само сиренцето в капана е безплатно.Коментиран от #16
22:40 08.04.2019
14 Един с магаре
00:03 09.04.2019
15 КоцетоРейсинг
03:51 09.04.2019
16 Антиелектрика
До коментар #13 от "Язе":
За жалост не е още един, а е същия многоник трол. Само той казва, че тока поевтинява, а следващия месец у нас се очаква 10% увеличение за ЧЕЗ. Него и с камъни да го утрепят му е малко - нагъл платен трол!Коментиран от #17
07:49 09.04.2019
17 Пазарна икономика баце
До коментар #16 от "Антиелектрика":
За твое най-голямо съжаление, електричеството е стока и минава на напълно пазарни принципи. Нали все за тях говориш. Искаш пазарни принципи, получаваш ги. Токът ще поскъпне заради повишената цена на токът от въглищните централи. Ще направиш ли един коментар по цените когато пече слънце и когато не пече. Преди два дена времето ако си спомняш беше слънчево. Ето ценитеЕнергийната борса в рамките на търговията „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 66.79 лв. за MWh и количество от 18221.50 MWh ден за доставка 7 април 2019 г., сочат данните от търговията.Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 61.31 лв. за MWh, при количество от 9237.6 MWh.
Извънпиковата енергия (8983.9 MWh) е на цена от 72.27 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).
Борсата стартира при средна цена от 60.9 лв. за MWh и количество от 683.3 MWh.
Най-високата цена в рамките на търговията на „пазар ден напред“ на Българската независима енергийна борса (БНЕБ) е регистрирана в 21 часа – 124.55 лв.за MWh при количество от 795 MWh.
В 24 часа цената на търгуваната енергия 84.45 лв. за MWh, при количество от 712.4 MWh.
08:02 09.04.2019
18 Днес е дъждовно
Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 144.05 лв. за MWh, при количество от 11428.6 MWh.
Извънпиковата енергия (9185.3 MWh) е на цена от 99.18 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).
Борсата стартира при средна цена от 84.06 лв. за MWh и количество от 692.8 MWh.
Най-високата цена в рамките на търговията на „пазар ден напред“ на Българската независима енергийна борса (БНЕБ) е регистрирана в 09 часа – 162.26 лв.за MWh при количество от 990.8 MWh. По-късно, в 13 – 15 часа е регистрирана също висока цена – 158.52 лв. за MWh при количество от 1045 – 1008 MWh, както и в 22 часа – 148.53 лв. за MWh (количество 764.6 MWh).
В 24 часа цената на търгуваната енергия 115.24 лв. за MWh, при количество от 709.9 MWh.
Коментиран от #19, #28
08:06 09.04.2019
19 23edfv
До коментар #18 от "Днес е дъждовно":
Чудесно, само да не се налага да пътуваш повечко на 9-ти и 10-ти април, че ще падне едно зареждане отдалеч, едно усредняване, едно смятане, едни графики със стопери горе и долу, едно чудо на чудесата... Аз ще пътувам за кеф или да изкарвам пари, или ще ставам брокер на електрически фючърси? О, забравих - ще си купя хипер, мега, ултра, гига джиджан електромер с мобилно приложение и те ще вършат всичкото това купуване и продаване вместо мен, нали? Освен очевидната непрактичност в реалния свят на тази установка, когато всички се оборудваме с такива "умни" електромери стигаме до класическата дефиниция за пазарен балон - балон е, когато всички играчи на пазара започнат да правят едно и също действие (напр. всички купуват биткойни).Коментиран от #20, #23
09:40 09.04.2019
20 Антиелектрика
До коментар #19 от "23edfv":
Безсмислено е, на него му се плаща, за да троли и лъже по цял ден. Обикновения човек не го вълнува борсите, защото не всеки е с фирма. Към момента цените на електричеството постоянно растат. Да не говорим за акцизите на горивата, които са почти 20% от бюджета и никой няма да се лиши от тях.10:14 09.04.2019
21 реалности в България
12:17 09.04.2019
22 За теб лъжа, в реалността истина
38
В рамките на дебата народният представител от ГЕРБ и заместник-председател на Комисията по енергетика Валентин Николов поясни, че се върви към либерализация на пазара.
По неговите думи при постигане на напълно свободен пазар на електроенергия в България „всяко едно домакинство ще може да си купува електрическа енергия ОТ ВСЕКИ, КОЙТО ПОЖЕЛАЕ, на ЦЕНА, КОЯТО МУ СЕ ПРЕДЛАГА от различни търговци“.
„НЯМА ДА ИМА регулиран пазар, а ще има свободен пазар“, допълни депутатът от ГЕРБ. Според него между първо и второ четене е хубаво да се изгладят текстовете.
В началото на тази година председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов заяви, че енергийният пазар в България върви към пълна либерализация.
12:41 09.04.2019
23 То затова е свободен пазар
До коментар #19 от "23edfv":
Едни си купуват стоките без да гледат цената, а други печелят от това. Дори без да се променят съществено цените, едни домакинства вместо да плащат по 100 лв за ток, както досега, после ще плащат по 50, а други ще плащат по 150. Средноаритметично пак ще плащат по 100 лв. Никой не те кара да си от едните или от другите. Избора си е само твой. Който иска да пътува дълго разстояние, няма да се интересува много от цените, а ще зареди на бърза зарядна станция за да си продължи пътя. На тези станции по подразбиране цените са няколко пъти над пазарните, защото самите зарядни са адски скъпи и имат батерии използвани за буфер на енергия, които имат определени цикли живот.А това че когато е евтина цената, всички ще купуват, е нонсенс. Цената обикновено пада защото никой не иска да купува. Когато вече има кой да купува, цената се вдига. Ако в момента ти кажа че ти подарявам 100 киловатчаса енергия, която може да използваш през следващите два часа, какво ще направиш? Просто нямаш физическата възможност да я оползотвориш и нямаш никаква нужда от нея точно в този момент. Електромобилите просто са средство за съхранение. Инструмент от който може да се възползваш, при всяка потенциална възможност. Инструмент с който в момента не разполагаш.
Коментиран от #24
12:55 09.04.2019
24 яоо
До коментар #23 от "То затова е свободен пазар":
Аха, изменяме парадигмата до неузнаваемост и ел. автомобилите вече не са инструмент за превоз, а инструмент за съхранение на енергия, който помеждругото може да се предвижва. Нещо като мултифинкционалното ренде 3 в 1 на Вьорнер. Или "швейцарското ножче". С други думи нещо като нищо, защото всички знаем за двете дини под една мишница.14:31 09.04.2019
25 Правилно си разбрал
14:58 09.04.2019
26 sadfhj
19:58 09.04.2019
27 АLFA Q 4
До коментар #6 от "bnight":
АБЕ МОМЧЕТА, МАЛКО ПО СНИСХОДИТЕЛНО,,, ТОВА Е ГОЛФ23:09 09.04.2019
28 Язе
До коментар #18 от "Днес е дъждовно":
Теб и мен какво ги топлят тези цени?За крайният потребител цената е фиксирана.Вярвай ти на КЕВР и другите смешни съсловия.Я виж какво стана с цената на тока за бизнеса?Колко пъти скочи за месец два?Стана най-скъпият в ЕС той чака да поевтинее.Не и в БГ.Коментиран от #29
00:42 10.04.2019
29 Съвсем, съвсем скоро ще те топлят
До коментар #28 от "Язе":
Пазарните цени на тока ще влезнат в домакинствата в България, много преди да навлязат електромобилите. Миналата седмица вече мина на първо четене в парламента. Цените, които съм цитирал по-горе, са от същата борса от която си пазарува и бизнеса. Цените високи ли ти се струват? Не виждаш ли че дори пиковата цена, когато има слънце, е по-ниска от базовата, когато не пече? Сега цените на тока не те интересуват, но повярвай ми като ти бръкнат в джоба, ще те заинтересуват. Ако в различни часове на денонощието бензина струва между 1 и 5 лв, на каква цена ще заредиш? Не ми казвай, че не ти пречи? А ако всеки ден от седмицата, цената му е различна и знаеш че в сряда ще е евтин, но резервоарът ти е наполовина пълен и ще имаш за две седмици напред, ще заредиш ли догоре? За разлика от бензина, токът си е ток и не може да има различно качество. Много обичате да се правите на Велики и да казвате на черното бяло, но да правите точно обратното.10:55 10.04.2019
30 гост
16:05 10.04.2019