Новини

В колите ще се появи още един филтър

Публикувана: 27 Април, 2019 11:30
103 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 56957
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Всяка година автопаркът в Германия изхвърля по 10 000 тона спирачен прах. Така специалистите наричат материала, който се отделя при износването на спирачните накладки.

С решаването на този проблем се е заела немската компания MANN+HUMMEL, която е разработила нов тип филтър, монтиран директно върху спирачните дискове. Volkswagen вече тества разработката, която би трябвало да започне да се монтира серийно до две години.

Устройството тежи около 500 грама и улавя до 80% от спирачния прах. Новият филтър със сигурност няма да се понрави на инженерите, които разработват окачвания, тъй като увеличава теглото на всяко колело. Според експертите обаче внедряването на подобни технологии е неминуемо, тъй като спирачният прах доказано предизвиква белодробни и сърдечни заболявания.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Boxer
(гост)

Неутрално
1 Отговор
И така докато всички не яхнем колелетата...

Коментиран от #9


Оценка:
-17 +298

коки
(гост)

Неутрално
2 Отговор
аз предлагам и филтър на всяко място в автомобила,така ако нщкой пръдне да обира вредните газове навреме иначе ще се засили парниковия ефект на земята

Коментиран от #4, #32, #41, #89, #90


Оценка:
-31 +389

Random
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Това е сто пъти по-стойностно изобретение от миксерите.

Коментиран от #17


Оценка:
-73 +75

Един там
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #2 от "коки":


Има логика, но трябва да се помисли за директен монтаж на задника, защото някой пръцкат извън колите също...

Оценка:
-13 +164

Швабен
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Тази глупост няма да проработи да си поправят първо димящите печки.Чудят се с какви л....на да ги натъпкат тез коли за да върви алъш вериша.По-добре да измислят феродо което не се износва.На Тойота приус хибрид спирачките се сменят на около 200хил.км.

Коментиран от #8, #61, #103


Оценка:
-23 +109

Ами като дърпат дявола за опашката
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Хак им сега на учените от Единбург, дето се опитаха да изкарат електромобилите по вредни, защото били по-тежки и отделяли повече фини прахови частици при спиране. Толкова преувеличиха вредата от тях, че ги изкараха по-вредни и от дизела. Хайде сега филтри и на спирачките, като допълнително ще увеличат цените на автомобилите. Ако продължават така да затягат изискванията, тези маскари ще изравнят цените на ДВГ с електромобилите, без да е необходимо да падат цените на електромобилите.

Коментиран от #13, #87


Оценка:
-32 +48

незнайко
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Половин килограм а за 4 колела 2 килограма !!! Инженерите да не се правят на много отворени, че щяло да се наруши окачването !!!

Коментиран от #14


Оценка:
-40 +23

Много често бе?
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #5 от "Швабен":


Какво се впечатляваш от смяна на накладки на 200 хиляди километра? Някои по-леки бензинки ги сменят на толкова, а приуса е хибрид и може да намали без да използва спирачки като си зарежда батерията. Спирачните системи на Nissan Leaf и Тесла модел 3 са проектирани така че да не се налага смяна на накладки за целия живот на автомобила при нормално ползване. При Nissan Leaf даже си има функция one pedal driving, при която въобще не ти се налага да докосваш педала на спирачките. Той се ползва само при аварийно спиране.

Коментиран от #82


Оценка:
-9 +52

Теодор
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #1 от "Boxer":


То вече и колелетата ги правят с дискове и накладки! :P

Коментиран от #43


Оценка:
-4 +48

Дечев
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Нали казваха, че в градски условия основното замърсяване на електромобилите идвало от този прах. Сега електромобилите ще ги направят по чисти с тези филтри

Коментиран от #97


Оценка:
-17 +15

Amix
(гост)

Неутрално
11 Отговор
В българия ще премахнем филтъра ще излъжем компютъра за грешките и гааааазззз
😁😁😁

Оценка:
-4 +113

Amix
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Във ЕвроГейския съюз само педалски неща измислят...

Оценка:
-22 +112

Антиелектрика
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #6 от "Ами като дърпат дявола за опашката":


Всъщност повече ФПЧ се отделят от износването на гумите, които са много по-тежки от накладките и се износват много по-бързо от тях.

Коментиран от #20, #36


Оценка:
-7 +67

знайко
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #7 от "незнайко":


Проблема не е в теглото на въпросния филтър /според мен абсолютна глупост е такъв филтър/, а пространството в тази зона. И ако цената ще е 4 х 50 € да го преглътнеш, ама сигурно ще е 10 пъти повече.

Коментиран от #35


Оценка:
-5 +39

гост
(гост)

Неутрално
15 Отговор
И тук електричките са с предимство,при тях спирачките рядко се използват. При Лийф също и при Голф проблема е,че поради малкото използване и дисковете ръждясват и пак трябва да се сменят.При Тесла, също беше така в началото,но ъпгрейдваха с програма която на определен период притиска спирачката леко,за да протрие диска. Но като цяло спирачките се сменят много по рядко.

Коментиран от #16


Оценка:
-8 +25

гост
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Всъщност при следващото поколение електромобили , когато моторите ще са вградени директно в колелата , класическите спирачки направо ще изчезнат заедно със управлението със кормилна рейка ! Спирането ще става чрез активно регулирана рекурперация и в края със импулси към моторите в колелата със обратна на движението посока !! Така че още един проблем , който ще си иде вкупом със двг , да му мислят производителите на дискове , апарати и накладки !!!

Коментиран от #18, #33, #62, #96


Оценка:
-19 +27

гост
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #3 от "Random":


Чети коментар 16 и си избърши сълзите , също може да пожалееш за производителите на кормилни рейки и маслени и газови амортисьори , които скоро също ще бъдат заменени със електрически , а след две три години като излезе Тесла без волан и педали ще трябва и техните производители да се замислят какво ще правят !!!!

Оценка:
-16 +14

гост
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #16 от "гост":


Да,прав си. Тогава дисковете,ще изчезнат. Вече има такива концепции,но все още серийни няма,за сега.

Оценка:
-4 +12

Гост
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Според много от коментиращите нововъведението е излишно... Чак се намесва тъпата руска пропагандна измишльотина за еврогейския съюз. По същата логика и всички други иновации са глупост и колите щяха да са с двутактов двигател и дървени купета. Празна кратуна стига за писане по форумите, ама да измисли нещо различно от злорадстване - трудно...

Оценка:
-30 +36

гост
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #13 от "Антиелектрика":


Хубаво е да гледа човек как си показваш невежеството , ама си мислех , че не държиш да го показваш на всички !!!! Първо гумата която се изтрива остава почти 100% залепнала за асфалта и натрупването и само подобрява сцеплението !!! Второ дори след известно време да се отдели от него , най-вече при достатъчно понижение на температурата , тя е достатъчно голяма и тежка . за да НЕ СЕ вдигне във въздуха дори при слаб вятър !!! И трето явно изобщо нямаш идея какво значи ФИНИ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ , а да не говорим да правиш разлика между гума и фрикционен материал като тоя на накладките !!! За сведение на публиката , все едно сравняваш изпиване на сода каустик със изпиване на мръсна вода !!! Последната може и да ти докара разстройство ,но първото ще те убие 100 % !!!!!!!

Коментиран от #21, #81


Оценка:
-17 +18

Антиелектрика
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #20 от "гост":


Трябва ли в навечерието на Великден да продължаваме да се обиждаме и псуваме като каруцари? За какво невежеството изобщо говориш, като просто цитирам какво съм чел и то в сайта, от който даваш най-често цитати за електричките. Ето какво пише там: "Електрическите автомобили не са решение на кризата с въздуха. Те също произвеждат прахови частици – ОТ ТРИЕНЕТО НА ГУМИТЕ и спирачките, запрашавайки въздуха, което е свързано със сериозни здравословни проблеми" - https://greentech.bg/archives/73254 Това не са мои твърдения, а на професор Франк Кели от Кралския колеж в Лондон. Имаш ли да добавиш нещо?

Коментиран от #45


Оценка:
-7 +29

Евстати
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Предлагам филтър за тъпи мозъци, още преди да са измислели некоя простотия и филтъра да я улавя...

Оценка:
-1 +40

onq s konq
(гост)

Неутрално
23 Отговор
В БМВ-то имам 4 филтъра-маслен,въздушен/на двигатела/,горивен и въздушен на купето.Ако ПО ЗАКОН бъда задължен да монтирам и филтри на спирач. дискове,ще стане ли въздухът достатъчно чист,та да не ми се налага ПОКУПКА И МОНТАЖ на "ВЪЗДУШНИ ФИЛТРИ"/дв.л и купе/?

Коментиран от #54, #86


Оценка:
-2 +15

Въпросче
(гост)

Неутрално
24 Отговор
А как ще се охлажда този диск като го затворят във този филтър🤔

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +16

25
Този коментар е премахнат от модератор
BMWPower
(гост)

Неутрално
26 Отговор
Баце накуатки не сменя, вия филтер тръгнале слагат.

Оценка:
-2 +11

Мазна шваба
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Поредната хитрост на алчните шваби,за да забавят умирането на доходното производство на двг. За разлика от досегашното производство на автомобили,където основната част от патентите са в техни ръце,то при електричките до 85% са в Азия. Швабите изтърваха влака и сега ги е яд,но времената се менят. А тия филтри ми приличат на софтуера на vw. От шваба само измами и замазване на положение.

Оценка:
-7 +33

ОТГОРЕ СЕКИ БОЖИ ДЕН НА РЪСЯТ
(гост)

Неутрално
28 Отговор
сХИВИКАЛИ - БАРИЙ СТРОНЦИИ АЛУМИНИИ И Т.Н А НИ ФЪРЛЯТ ПРАХ В ОЧИТЕ С ПРОБЛЕМИТЕ НА КОЛИТЕ И ДЪРВЕНИТЕ ПЕЧКИ.

Оценка:
-5 +19

jdm
(гост)

Неутрално
29 Отговор
Поредната простотия

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +12

onq s konq
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #29 от "jdm":


Дай боже всекиму такива "простотии",дето носят ПАЛЕТИ С ПАЧКИ ПЕЧАЛБА:)

Оценка:
-2 +8

Хари
(гост)

Неутрално
31 Отговор
Безкрайни джендърски истории.Светът ни ще загине заради всички тия лобита.Наемали се Ман филтър за спирачки да правят,алоооо къде бяхте през последните 50 години ? Сега ли ще спасявате света? Извода е ,че вече Европа и САЩ не стават за живеене от нормалните хора.Може да живееш тука или ако си супер богат и не ти пука за нищо или ако си супер прост или беден. Само Австралия и Русия са нормални държави.

Оценка:
-10 +27

Златен си брат
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #2 от "коки":


Това беше най-добрия коментар, който съм чел от години:)

Оценка:
-1 +7

Електрошок
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #16 от "гост":


Ти чувал ли си за подамортисьорна и надамортисьорна маса и как тя влияе върху окачването!?За да е ефективно окачването подамортисьорната маса трябва да е минимална,а ти искаш с всяко колело да подскача и водещият електромотор!Механиката не е като жонглирането с акции и търговски прогнози.Дори при електровелосипедите с вграден двигател в колелото на по-лош път се усеща несъстоятелността на това решение.

Коментиран от #42


Оценка:
-4 +12

Новатор
(гост)

Неутрално
34 Отговор
Аве стига с тези автомобили си земен дробове. И карай свободно и парно местото се види от далеко и не а ме спрат за проба. Как беше ретбул

Коментиран от #78


Оценка:
-4 +1

Проблем е
(гост)

Неутрално
35 Отговор

До коментар #14 от "знайко":


Проблем е теглото, ако е за 2 кг на 1 тон автомобил процента е пренебрежим, но ако едно колело тежи 50кг примерно, с окачването, тогава процента спрямо натоварването на всяко колело е друг. Пример, за един тон автомобил, 2 кг са 0,002%, но за колело от 50кг, 500гр са 0,25%, някъде 100 пъти в повече. Това са статични и най-вече динамични натоварвания и имат много голямо значение.

Коментиран от #38, #44


Оценка:
-1 +7

Stefan Petrov
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #13 от "Антиелектрика":


Аз предлагам ние в България да създадем, патентоваме и произвеждаме филтри за външните гуми, като събраното в тях да се използва за производство на нови гуми и/или за нещо друго. Предлагам да се започне от товарните автомобили. Същото се отнася и за релсовите превозни средства - влакове, трамвай, мотрисите в метрото, дари и при въжените такива - лифтове, транспортни ленти. С най-добри и искрени пожелания.

Коментиран от #37


Оценка:
-2 +11

Ганю
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #36 от "Stefan Petrov":


Разбирам, че искаш да си умен, но трябва си учене.

Коментиран от #59, #69


Оценка:
-4 +5

Електрошок
(гост)

Неутрално
38 Отговор

До коментар #35 от "Проблем е":


Точно това написах по-горе.Това са елементарни неща!

Оценка:
-1 +3

ПРОСТО
(гост)

Неутрално
39 Отговор
Моторна спирачка и готово.лесно и евтино но нали трябва да се налагат изисквания за да ни е гадно и доходно за сервизите ...

Оценка:
-3 +7

Азззззззззз
(гост)

Неутрално
40 Отговор
Евролицемери - правите се на загрижени за хората, а пръскате хората от самолети, слагате отрови в храната, ГМО, отровни лекарства. ЕС е скрито зло в лъскава опаковка.

Оценка:
-4 +23

41
Този коментар е премахнат от модератор
гост
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #33 от "Електрошок":


https://www.youtube.com/watch?v=MxLf1ajP4ao Това е разработка на Сименс от преди десетина години !!! Новите са без спирачен диск и апарат , което компенсира почти половината от теглото на електромотора плюс това освобождава място във вътрешната част за окачването и управлението , които също са електрически , да не говорим , че гумите без въздух които също се очакват до 4-5 години са с 30% по-леки от сегашните ! Освен това носачите също изчезват от подресорната маса , а новите електромотори са с полимерни тела и в най-лошия случай алуминиеви намотки , а скоро вероятно и с композитни вместо медни !!!! Така че не бери толкова грижа за теглото !!!

Коментиран от #53


Оценка:
-5 +3

Радо
(гост)

Неутрално
43 Отговор

До коментар #9 от "Теодор":


Хахаха

Оценка:
-1 +1

гост
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #35 от "Проблем е":


Чети коментар 42 !!! Разликата ще бъде не повече от 2-3 кг в сравнение със сегашния вариант окачване-колело , като геометрията на окачването ще е съвсем различна !!

Оценка:
-3 +3

Анти седераст
(гост)

Неутрално
45 Отговор

До коментар #21 от "Антиелектрика":


Тоя автор не знае какво говори. Гумените налепи по пътя не са доказан канцероген като саждите.

Коментиран от #46


Оценка:
-2 +6

Антиелектрика
(гост)

Неутрално
46 Отговор

До коментар #45 от "Анти седераст":


Може би си прав, все пак е нищо и никакъв си професор в Кралския колеж в Лондон. Всъщност тук никой не говори за сажди, защото по белия свят премахването на катализатори и филтри е подсъдно. По-скоро ставаше въпрос за праха от спирачните накладки, който е по-малко като количество от частиците от гумите.

Коментиран от #49


Оценка:
-2 +3

1234
(гост)

Неутрално
47 Отговор
Тука караме коли с барани още вие махнахме дисковете и литнахте в космоса всичко това се разработва за след 20г я сме живи я не хич да не ви пука

Оценка:
-2 +9

ОТ ДИЗЕЛА
(гост)

Неутрално
48 Отговор
направо си предизвиква рак на белия дроб,съдържа азбест

Оценка:
-3 +7

гост
(гост)

Неутрално
49 Отговор

До коментар #46 от "Антиелектрика":


Ама как пък не в градски условия дето се движиш с 20-30 км/ч и се спира през 20-30 метра , че и по-често праха от спирачките да е по-малко от изтритите гуми , дето при тая скорост практически нямат износване за разлика от спирачките , дето даже не могат да се охладят от струята въздух при висока скорост !!!!

Коментиран от #50


Оценка:
-1 +7

Антиелектрика
(гост)

Неутрално
50 Отговор

До коментар #49 от "гост":


Очевидно е, че твоята логика няма нищо общо с науката. Гумите не се износват само при спиране, а при триене. И триене не означава само плъзгане на гумата по асфалта, а и при търкалянето и. Т.е. при движението на гумата по пътя, винаги има триене, независимо дали караш с 20-30 км/ч. Това са фундаментални неща, които се учат в основното училище. И все пак нямаше да пишеш такива несериозни неща ако се беше замислил колко тежи една накладка и за колко време се износва и колко тежи една гума и за колко време се износва тя на свой ред. Сега очаквам да кажеш, че сайта greentech обслужва петролните интереси, а професорите в Англия се спонсорират от петролните компании. Защо продължаваш да се излагаш?

Оценка:
-5 +5

Така е
(гост)

Неутрално
51 Отговор
Е вече прекаляват.

Оценка:
-0 +4

Съвет
(гост)

Неутрално
52 Отговор
Да измислят филтър който да улавя и праховите частици от износването на гумите. Идиоти.

Оценка:
-1 +6

Електрошок
(гост)

Неутрално
53 Отговор

До коментар #42 от "гост":


Хахааа...Това не е разработка а анимация и мечта на Сименс.Имам подобен електромотор от фреза Декел отпреди 30-40години.Ротора е дебел 3мм с диаметър около 200мм и наистина е полимерен с вградени плоски намотки.Отдава 1квт мощност и тежи не по-малко от 2кг.При 20квт мощност,необходима на колело колко трябва да тежи мотора на Сименс?А охладителна система за 2-3квт които отиват в топлина?Освен това вариантът с намотка на ротора се избягва заради необходимостта от четки,ротор с постоянен магнит пък е доста по-тежък.Преди 3-4години пуснаха един електровелосипед тип ендуро,мисля че беше на германска фирма и там елмоторът беше на рамата,въпреки по-сложната схема поради невъзможността да се конструира двигател с приемливо съотношение маса-мощност.

Оценка:
-3 +2

54
Този коментар е премахнат от модератор
Ivo
(гост)

Неутрално
55 Отговор
Това е само една безплатна реклама за манн хумел нищо няма да направят

Оценка:
-0 +4

Ivo
(гост)

Неутрално
56 Отговор
Това е само една безплатна реклама за манн хумел нищо няма да направят

Оценка:
-1 +2

Електрошок
(гост)

Неутрално
57 Отговор
Има и друго решение-в структурата на феродото се включва и магнитен материал.Така само с един джоб в задната част на феродото могат да се събират частиците.Има магнити,които са като гума и се режат.Използваха ги в електромоторите на Paps.

Оценка:
-0 +9

Дого
(гост)

Неутрално
58 Отговор
Само филтри, данаци и глоби са им в главите. Ама на комина на КЦМ катализатор няма!!!!!!! Колите са най малкия проблем. Преди една кола изкарваше спокойно 20г. сега не може да си изкара гаранцията. Това води до много излишно производство на автомобили, но нали трябва постоянно да се харчат парички за нови коли, с евро стандарти, да печелят производителите! А старите биват изхвърлени на белканто, да ама от тях рециклират само метала защото е скъп, познайте какво става с пластмасарията!!!

Коментиран от #60


Оценка:
-2 +10

59
Този коментар е премахнат от модератор
Кюмюр
(гост)

Неутрално
60 Отговор

До коментар #58 от "Дого":


Днес поне 3 коли видях на пътя които пушеха зверски. Като мине и след тая остава черна следа половин км.. такива не трябва да са на пътя... явно на собствениците им не им дреме и явно няма кой са ги спре. останалите дето пропушват умерено са друга бира!

Коментиран от #63


Оценка:
-1 +11

БМВ -форевър
(гост)

Неутрално
61 Отговор

До коментар #5 от "Швабен":


Ми купуваш си най-евтините и твърди накладки и почваш да сменяш дискове вместо найладки......

Оценка:
-1 +5

Хайл
(гост)

Неутрално
62 Отговор

До коментар #16 от "гост":


Няма ли да е по-добре да те бутат негри вместо да ти вградят двигатели в колелата....ай стига с тия глупости като електромобила

Оценка:
-1 +5

Хайл
(гост)

Неутрално
63 Отговор

До коментар #60 от "Кюмюр":


Твоята електрокар ли е? Пушат неподдържани коли,тези с поддръжка са като чист планински въздух

Оценка:
-3 +2

64
Този коментар е премахнат от модератор
Хайл
(гост)

Неутрално
65 Отговор

До коментар #64 от "УМЕН":


1D, 1D и то черно бяло

Оценка:
-0 +2

Docenta
(гост)

Неутрално
66 Отговор
Искате чист въздух.Ходете пеша или с колело.Не оставяйте двигателя да работи на място докато си чатите по телефона или люпите семки гордо пред старият си дизел без катализатор,но ходите на протест с у мръсния въздух в града ви и бибиткате гордо с клаксона развяли войствено трикольора

Оценка:
-0 +7

Арнолд
(гост)

Неутрално
67 Отговор
Това е глупост с която да взимат повече пари от хората. Същата работа е и с забраната на дизелите. Никой не го интересува замърсяването. САМО ПАРИ ИСКАТ ДА СМУЧАТ.

Оценка:
-0 +2

68
Този коментар е премахнат от модератор
Тпюпунко Ганиот
(гост)

Неутрално
69 Отговор

До коментар #37 от "Ганю":


Ти си най-най умниот и велик

Оценка:
-0 +3

Глигодъндер
(гост)

Неутрално
70 Отговор
Карайте по бавно за да не използвате спирачки

Оценка:
-0 +5

Без Име ако може
(гост)

Неутрално
71 Отговор
Еййй големи инженери. В 21 век не можаха да измислят някви безконтактни взаимодействащи си повърхности било то с магнитни или трансмисионни зони вместо толкова търкане

Оценка:
-2 +4

Глупости
(гост)

Неутрално
72 Отговор
Голяма част от замърсяването зависи от зад кормилното устройство
Ако се кара със малко акъл всеки може да намали вредните елементи

Оценка:
-0 +8

Гошо
(гост)

Неутрално
73 Отговор
Слушайте песента на Алма - Перфект, не се карайте

Оценка:
-0 +1

74
Този коментар е премахнат от модератор
Арес
(гост)

Неутрално
75 Отговор
Поредната джендърска простотия ,нова измишльотина да си пълнят гушите ...

Оценка:
-1 +2

Гениален Идиот
(гост)

Неутрално
76 Отговор
Начиии !!! Аз ако съм на Лап-Лап , веднага ще прокарам Наредба към всеки километраж на кола в Бг да се свърже данъчен апарат свързан с агенцията , който да цъка за изминати километри , а и престоя да отбелязва ! Който не плаща данък автоматично апарата да му спира возилото ! Само пътен данък и ГО не е достатъчно !

Оценка:
-1 +5

Ghost
(гост)

Неутрално
77 Отговор
Какво им берете дерт на тези филтри на спирачките. Колко от мнозинството ще имат възможност за такива коли?

Оценка:
-0 +1

Човека
(гост)

Неутрално
78 Отговор

До коментар #34 от "Новатор":


Бе ти трезвен ли го написа това?

Оценка:
-0 +1

Механик
(гост)

Неутрално
79 Отговор
Също така е и канцерогенен, както и самия дизел. Електрически градски автомоболи до 50км.ч., велосипеди и скутери са по добрия вариант.

Оценка:
-1 +2

Пак простотии да плащаме повече
(гост)

Неутрално
80 Отговор
Да минат на DC ел. Мотори и да спират с електромагнитно поле. Нема прах, нема накладки, нема разходи за спирачки. Евтинко,

Оценка:
-1 +1

Хайл
(гост)

Неутрално
81 Отговор

До коментар #20 от "гост":


Изобщо не си в час,не се изказвай неподготвен-гумите са направени със сажди ако не знаеш и НЕ ЗАЛЕПВАТ за асфалта а се носят отгоре и при вятър може да видиш как се носят отгоре...колко тежи един комплект накладки и за колко време се износват? Колко тежът гумите и за колко се износват...това си е поредното оскъпяване на и без това ненужно скъпите коли...ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ,БЪДЕТЕ ЩАСТЛИВИ ВСИЧКИ

Оценка:
-1 +2

Повръщащия
(гост)

Неутрално
82 Отговор

До коментар #8 от "Много често бе?":


one pedal driving прекалено обвързващо ми се види, а и аз по педали не си падам.

Оценка:
-0 +2

Грез
(гост)

Неутрално
83 Отговор
Ами праховите частици който идват от сахара.за тях ?????

Оценка:
-0 +2

ГрезА
(гост)

Неутрално
84 Отговор
А от сахара

Оценка:
-0 +0

wgw
(гост)

Неутрално
85 Отговор
Интересно кога ще измислят и филтър за износване на гумите? От там също се отделят прахови частици.....

Оценка:
-0 +2

86
Този коментар е премахнат от модератор
Хайл
(гост)

Неутрално
87 Отговор

До коментар #6 от "Ами като дърпат дявола за опашката":


Вредни са разбира се-те са по тежки и за това спирачките са по големи и с големи накладки...електричките веднъж умряха,скоро след повторениет пак ще отпаднат

Коментиран от #88


Оценка:
-0 +1

гост
(гост)

Неутрално
88 Отговор

До коментар #87 от "Хайл":


Спирачките на електричките рядко се използват,защото използавт мотора за спирачка,като рекуперират също ел.енергия в батерията.

Оценка:
-1 +1

Анонимен
(гост)

Неутрално
89 Отговор

До коментар #2 от "коки":


Вече има филтри на седалките ако колата е обурудвана с обдухване на седалката шанса да има филтер е много голям

Оценка:
-0 +0

90
Този коментар е премахнат от модератор
Мас
(гост)

Неутрално
91 Отговор
Мажете джантите с мас, така всички ФПЧ ще залепнат за мастта. Мажете смело, няма опастност от предозиране, излишната мас ще се отведе посредством центробежните сили върху подланицете, които автоматично се превръщат във филтър за гумените частици. И не на последно място, получавате антикорозийно покритие. А да не говорим, че е безвредна при поглъщане на малки количества (големите количества водят до затлъстяване и повишаване на холестерола). Успех! Бъдете здрави и намазани!

Оценка:
-0 +6

Мас
(гост)

Неутрално
92 Отговор
Мажете джантите с мас, така всички ФПЧ ще залепнат за маста. Мажете смело, няма опастност от предозиране, излишната мас ще се отведе посредством центробежните сили върху подкалницете, които автоматично се превръщат във филтър за гумените частици. И не на последно място, получавате антикорозийно покритие. А да не говорим, че е безвредна при поглъщане на малки количества (големите количества водят до затлъстяване и повишаване на холестерола). Успех! Бъдете здрави и намазани!

Оценка:
-0 +3

93
Този коментар е премахнат от модератор
94
Този коментар е премахнат от модератор
бай Даньо
(гост)

Неутрално
95 Отговор
електрическите коли и тук са решение. Аз карам хибридна и за 200 000 км не съм сменял спирачки и не изглежда да трябва да ги сменям скоро, всичкото спиране става с електродвигателя дори на хибридите. Очаквах го до някъде но 200 000км и за мен ме е изненада.

Оценка:
-0 +1

бай Даньо
(гост)

Неутрално
96 Отговор

До коментар #16 от "гост":


Публикувано във факти.бг: Спирането ще става чрез активно регулирана рекурперация и в края със импулси към моторите в колелата със обратна на движението посока

---------------------------------------
По принцип си прав, но тия две неща които си написал са едно и също нещо. Инвертора като го караш обратно създава спирачна тяга и връща енергия едновременно ...

Коментиран от #98, #99


Оценка:
-1 +0

Гад
(гост)

Неутрално
97 Отговор

До коментар #10 от "Дечев":


Електромобилите не ги меси, те 80% от енергията при спиране я рекуперират

Оценка:
-0 +0

гост
(гост)

Неутрално
98 Отговор

До коментар #96 от "бай Даньо":


Еми и ти си прав , ама двете неща не са едно и също ! С намаляването на скоростта намалява и силата на рекурперацията , която и без това е до около 80% от мощността която развива електромотора !! А при ниска скорост много по-малко ! Тоест при подаване на мощност в обратна посока ще спираш със 100% мощността на мотора , докато при рекурперацията дори не можеш да спреш до нула , ако нямаше триене !!

Оценка:
-0 +0

гост
(гост)

Неутрално
99 Отговор

До коментар #96 от "бай Даньо":


Помисли си защо генератора на автомобил с ДВГ е направен да работи с десетина пъти по-високи обороти от двигателя и въпреки това при празен ход почти не зарежда !

Коментиран от #101


Оценка:
-0 +0

Дизел
(гост)

Неутрално
100 Отговор
С черен пушек,задължително филтър в ауспуха !

Оценка:
-0 +2

бай Даньо
(гост)

Неутрално
101 Отговор

До коментар #99 от "гост":


дюд , аз съм дизайнвал инвертори и знам за какво говоря, на всичко отгоре съм работил за малко в стартъп компания кято прави ел. кола ... за да рекуперираш както казваш комутураш в обратна посока на тая в която се върти двигателя и така се създава спирачна тяга. Има и друго спиране динамично включваш един транзистор отгоре и един от долу без комутация и колата спира на място ( и ти изхвърчаш през прозореца) , но това зависи от скороста колкото по голяма скорост по голяма спирачна тяга. За това се използва първия вид спиране - regenerative braking Така е с безчетковите двигатели . Теслата работи с асинхронен двигатели и там е леко друго , но по принципно доста подобно.

Коментиран от #102


Оценка:
-0 +0

Електрошок
(гост)

Неутрално
102 Отговор

До коментар #101 от "бай Даньо":


При влючване като товар на активно съпротивление и регулиране на тока през него чрез широчинно модулирани импулси се получава плавно спиране.

Оценка:
-0 +0

гост
(гост)

Неутрално
103 Отговор

До коментар #5 от "Швабен":


Така е, електрически и хибридни коли така или иначе разполагат с рекуперативно спиране и не използват толкова много спирачните апарати, поне не ги натоварват с цялата сила, която стандартните коли с двг го правят. Същото може да се постигне и със спиране със скоростната кутия, пак се използват по-малко спирачки.
Но идеята е малоумна, филтър навсякъде, филтър за всичко. Важното е да има пречиствателна система за отработените газове и тя да не е побългарена с изполиране, изрязване и заобикаляне. Ако застанете до кола с работеща система и друга без система ще усетите сами разликата, да не говорим за измерване и цифри.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Михаил Миков
Лидерът на БСП за новата партия на Георги Кадиев:
От медийна гледна точка това е интересно като генно модифицирания грах или боб."

Още бисери