Last news in Fakti

27 Април, 2019 11:30 58 577 103

В колите ще се появи още един филтър

  • филтър-
  • спирачки-
  • накладки-
  • спирачен прах-
  • екология-
  • здраве

Всяка година автопаркът в Германия изхвърля по 10 000 тона спирачен прах. Така специалистите наричат материала, който се отделя при износването на спирачните накладки.

С решаването на този проблем се е заела немската компания MANN+HUMMEL, която е разработила нов тип филтър, монтиран директно върху спирачните дискове. Volkswagen вече тества разработката, която би трябвало да започне да се монтира серийно до две години.

Устройството тежи около 500 грама и улавя до 80% от спирачния прах. Новият филтър със сигурност няма да се понрави на инженерите, които разработват окачвания, тъй като увеличава теглото на всяко колело. Според експертите обаче внедряването на подобни технологии е неминуемо, тъй като спирачният прах доказано предизвиква белодробни и сърдечни заболявания.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Boxer

    298 17 Отговор
    И така докато всички не яхнем колелетата...

    Коментиран от #9

  • 2 коки

    389 31 Отговор
    аз предлагам и филтър на всяко място в автомобила,така ако нщкой пръдне да обира вредните газове навреме иначе ще се засили парниковия ефект на земята

    Коментиран от #4, #32, #41, #89, #90

  • 3 Random

    75 73 Отговор
    Това е сто пъти по-стойностно изобретение от миксерите.

    Коментиран от #17

  • 4 Един там

    164 13 Отговор

    До коментар #2 от "коки":

    Има логика, но трябва да се помисли за директен монтаж на задника, защото някой пръцкат извън колите също...
  • 5 Швабен

    109 23 Отговор
    Тази глупост няма да проработи да си поправят първо димящите печки.Чудят се с какви л....на да ги натъпкат тез коли за да върви алъш вериша.По-добре да измислят феродо което не се износва.На Тойота приус хибрид спирачките се сменят на около 200хил.км.

    Коментиран от #8, #61, #103

  • 6 Ами като дърпат дявола за опашката

    48 32 Отговор
    Хак им сега на учените от Единбург, дето се опитаха да изкарат електромобилите по вредни, защото били по-тежки и отделяли повече фини прахови частици при спиране. Толкова преувеличиха вредата от тях, че ги изкараха по-вредни и от дизела. Хайде сега филтри и на спирачките, като допълнително ще увеличат цените на автомобилите. Ако продължават така да затягат изискванията, тези маскари ще изравнят цените на ДВГ с електромобилите, без да е необходимо да падат цените на електромобилите.

    Коментиран от #13, #87

  • 7 незнайко

    23 40 Отговор
    Половин килограм а за 4 колела 2 килограма !!! Инженерите да не се правят на много отворени, че щяло да се наруши окачването !!!

    Коментиран от #14

  • 8 Много често бе?

    52 9 Отговор

    До коментар #5 от "Швабен":

    Какво се впечатляваш от смяна на накладки на 200 хиляди километра? Някои по-леки бензинки ги сменят на толкова, а приуса е хибрид и може да намали без да използва спирачки като си зарежда батерията. Спирачните системи на Nissan Leaf и Тесла модел 3 са проектирани така че да не се налага смяна на накладки за целия живот на автомобила при нормално ползване. При Nissan Leaf даже си има функция one pedal driving, при която въобще не ти се налага да докосваш педала на спирачките. Той се ползва само при аварийно спиране.

    Коментиран от #82

  • 9 Теодор

    48 4 Отговор

    До коментар #1 от "Boxer":

    То вече и колелетата ги правят с дискове и накладки! :P

    Коментиран от #43

  • 10 Дечев

    15 17 Отговор
    Нали казваха, че в градски условия основното замърсяване на електромобилите идвало от този прах. Сега електромобилите ще ги направят по чисти с тези филтри

    Коментиран от #97

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Антиелектрика

    67 7 Отговор

    До коментар #6 от "Ами като дърпат дявола за опашката":

    Всъщност повече ФПЧ се отделят от износването на гумите, които са много по-тежки от накладките и се износват много по-бързо от тях.

    Коментиран от #20, #36

  • 14 знайко

    39 5 Отговор

    До коментар #7 от "незнайко":

    Проблема не е в теглото на въпросния филтър /според мен абсолютна глупост е такъв филтър/, а пространството в тази зона. И ако цената ще е 4 х 50 € да го преглътнеш, ама сигурно ще е 10 пъти повече.

    Коментиран от #35

  • 15 гост

    25 8 Отговор
    И тук електричките са с предимство,при тях спирачките рядко се използват. При Лийф също и при Голф проблема е,че поради малкото използване и дисковете ръждясват и пак трябва да се сменят.При Тесла, също беше така в началото,но ъпгрейдваха с програма която на определен период притиска спирачката леко,за да протрие диска. Но като цяло спирачките се сменят много по рядко.

    Коментиран от #16

  • 16 гост

    27 19 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Всъщност при следващото поколение електромобили , когато моторите ще са вградени директно в колелата , класическите спирачки направо ще изчезнат заедно със управлението със кормилна рейка ! Спирането ще става чрез активно регулирана рекурперация и в края със импулси към моторите в колелата със обратна на движението посока !! Така че още един проблем , който ще си иде вкупом със двг , да му мислят производителите на дискове , апарати и накладки !!!

    Коментиран от #18, #33, #62, #96

  • 17 гост

    14 16 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    Чети коментар 16 и си избърши сълзите , също може да пожалееш за производителите на кормилни рейки и маслени и газови амортисьори , които скоро също ще бъдат заменени със електрически , а след две три години като излезе Тесла без волан и педали ще трябва и техните производители да се замислят какво ще правят !!!!
  • 18 гост

    12 4 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Да,прав си. Тогава дисковете,ще изчезнат. Вече има такива концепции,но все още серийни няма,за сега.
  • 19 Гост

    36 30 Отговор
    Според много от коментиращите нововъведението е излишно... Чак се намесва тъпата руска пропагандна измишльотина за еврогейския съюз. По същата логика и всички други иновации са глупост и колите щяха да са с двутактов двигател и дървени купета. Празна кратуна стига за писане по форумите, ама да измисли нещо различно от злорадстване - трудно...
  • 20 гост

    18 17 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Хубаво е да гледа човек как си показваш невежеството , ама си мислех , че не държиш да го показваш на всички !!!! Първо гумата която се изтрива остава почти 100% залепнала за асфалта и натрупването и само подобрява сцеплението !!! Второ дори след известно време да се отдели от него , най-вече при достатъчно понижение на температурата , тя е достатъчно голяма и тежка . за да НЕ СЕ вдигне във въздуха дори при слаб вятър !!! И трето явно изобщо нямаш идея какво значи ФИНИ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ , а да не говорим да правиш разлика между гума и фрикционен материал като тоя на накладките !!! За сведение на публиката , все едно сравняваш изпиване на сода каустик със изпиване на мръсна вода !!! Последната може и да ти докара разстройство ,но първото ще те убие 100 % !!!!!!!

    Коментиран от #21, #81

  • 21 Антиелектрика

    29 7 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Трябва ли в навечерието на Великден да продължаваме да се обиждаме и псуваме като каруцари? За какво невежеството изобщо говориш, като просто цитирам какво съм чел и то в сайта, от който даваш най-често цитати за електричките. Ето какво пише там: "Електрическите автомобили не са решение на кризата с въздуха. Те също произвеждат прахови частици – ОТ ТРИЕНЕТО НА ГУМИТЕ и спирачките, запрашавайки въздуха, което е свързано със сериозни здравословни проблеми" - https://greentech.bg/archives/73254 Това не са мои твърдения, а на професор Франк Кели от Кралския колеж в Лондон. Имаш ли да добавиш нещо?

    Коментиран от #45

  • 22 Евстати

    40 1 Отговор
    Предлагам филтър за тъпи мозъци, още преди да са измислели некоя простотия и филтъра да я улавя...
  • 23 onq s konq

    15 2 Отговор
    В БМВ-то имам 4 филтъра-маслен,въздушен/на двигатела/,горивен и въздушен на купето.Ако ПО ЗАКОН бъда задължен да монтирам и филтри на спирач. дискове,ще стане ли въздухът достатъчно чист,та да не ми се налага ПОКУПКА И МОНТАЖ на "ВЪЗДУШНИ ФИЛТРИ"/дв.л и купе/?

    Коментиран от #54, #86

  • 24 Въпросче

    16 3 Отговор
    А как ще се охлажда този диск като го затворят във този филтър🤔

    Коментиран от #25

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 BMWPower

    11 2 Отговор
    Баце накуатки не сменя, вия филтер тръгнале слагат.
  • 27 Мазна шваба

    33 7 Отговор
    Поредната хитрост на алчните шваби,за да забавят умирането на доходното производство на двг. За разлика от досегашното производство на автомобили,където основната част от патентите са в техни ръце,то при електричките до 85% са в Азия. Швабите изтърваха влака и сега ги е яд,но времената се менят. А тия филтри ми приличат на софтуера на vw. От шваба само измами и замазване на положение.
  • 28 ОТГОРЕ СЕКИ БОЖИ ДЕН НА РЪСЯТ

    19 5 Отговор
    сХИВИКАЛИ - БАРИЙ СТРОНЦИИ АЛУМИНИИ И Т.Н А НИ ФЪРЛЯТ ПРАХ В ОЧИТЕ С ПРОБЛЕМИТЕ НА КОЛИТЕ И ДЪРВЕНИТЕ ПЕЧКИ.
  • 29 jdm

    12 1 Отговор
    Поредната простотия

    Коментиран от #30

  • 30 onq s konq

    8 2 Отговор

    До коментар #29 от "jdm":

    Дай боже всекиму такива "простотии",дето носят ПАЛЕТИ С ПАЧКИ ПЕЧАЛБА:)
  • 31 Хари

    27 10 Отговор
    Безкрайни джендърски истории.Светът ни ще загине заради всички тия лобита.Наемали се Ман филтър за спирачки да правят,алоооо къде бяхте през последните 50 години ? Сега ли ще спасявате света? Извода е ,че вече Европа и САЩ не стават за живеене от нормалните хора.Може да живееш тука или ако си супер богат и не ти пука за нищо или ако си супер прост или беден. Само Австралия и Русия са нормални държави.
  • 32 Златен си брат

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "коки":

    Това беше най-добрия коментар, който съм чел от години:)
  • 33 Електрошок

    12 4 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Ти чувал ли си за подамортисьорна и надамортисьорна маса и как тя влияе върху окачването!?За да е ефективно окачването подамортисьорната маса трябва да е минимална,а ти искаш с всяко колело да подскача и водещият електромотор!Механиката не е като жонглирането с акции и търговски прогнози.Дори при електровелосипедите с вграден двигател в колелото на по-лош път се усеща несъстоятелността на това решение.

    Коментиран от #42

  • 34 Новатор

    1 4 Отговор
    Аве стига с тези автомобили си земен дробове. И карай свободно и парно местото се види от далеко и не а ме спрат за проба. Как беше ретбул

    Коментиран от #78

  • 35 Проблем е

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "знайко":

    Проблем е теглото, ако е за 2 кг на 1 тон автомобил процента е пренебрежим, но ако едно колело тежи 50кг примерно, с окачването, тогава процента спрямо натоварването на всяко колело е друг. Пример, за един тон автомобил, 2 кг са 0,002%, но за колело от 50кг, 500гр са 0,25%, някъде 100 пъти в повече. Това са статични и най-вече динамични натоварвания и имат много голямо значение.

    Коментиран от #38, #44

  • 36 Stefan Petrov

    11 2 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Аз предлагам ние в България да създадем, патентоваме и произвеждаме филтри за външните гуми, като събраното в тях да се използва за производство на нови гуми и/или за нещо друго. Предлагам да се започне от товарните автомобили. Същото се отнася и за релсовите превозни средства - влакове, трамвай, мотрисите в метрото, дари и при въжените такива - лифтове, транспортни ленти. С най-добри и искрени пожелания.

    Коментиран от #37

  • 37 Ганю

    5 4 Отговор

    До коментар #36 от "Stefan Petrov":

    Разбирам, че искаш да си умен, но трябва си учене.

    Коментиран от #59, #69

  • 38 Електрошок

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "Проблем е":

    Точно това написах по-горе.Това са елементарни неща!
  • 39 ПРОСТО

    7 3 Отговор
    Моторна спирачка и готово.лесно и евтино но нали трябва да се налагат изисквания за да ни е гадно и доходно за сервизите ...
  • 40 Азззззззззз

    23 4 Отговор
    Евролицемери - правите се на загрижени за хората, а пръскате хората от самолети, слагате отрови в храната, ГМО, отровни лекарства. ЕС е скрито зло в лъскава опаковка.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #33 от "Електрошок":

    https://www.youtube.com/watch?v=MxLf1ajP4ao Това е разработка на Сименс от преди десетина години !!! Новите са без спирачен диск и апарат , което компенсира почти половината от теглото на електромотора плюс това освобождава място във вътрешната част за окачването и управлението , които също са електрически , да не говорим , че гумите без въздух които също се очакват до 4-5 години са с 30% по-леки от сегашните ! Освен това носачите също изчезват от подресорната маса , а новите електромотори са с полимерни тела и в най-лошия случай алуминиеви намотки , а скоро вероятно и с композитни вместо медни !!!! Така че не бери толкова грижа за теглото !!!

    Коментиран от #53

  • 43 Радо

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Теодор":

    Хахаха
  • 44 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #35 от "Проблем е":

    Чети коментар 42 !!! Разликата ще бъде не повече от 2-3 кг в сравнение със сегашния вариант окачване-колело , като геометрията на окачването ще е съвсем различна !!
  • 45 Анти седераст

    6 2 Отговор

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Тоя автор не знае какво говори. Гумените налепи по пътя не са доказан канцероген като саждите.

    Коментиран от #46

  • 46 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Анти седераст":

    Може би си прав, все пак е нищо и никакъв си професор в Кралския колеж в Лондон. Всъщност тук никой не говори за сажди, защото по белия свят премахването на катализатори и филтри е подсъдно. По-скоро ставаше въпрос за праха от спирачните накладки, който е по-малко като количество от частиците от гумите.

    Коментиран от #49

  • 47 1234

    9 2 Отговор
    Тука караме коли с барани още вие махнахме дисковете и литнахте в космоса всичко това се разработва за след 20г я сме живи я не хич да не ви пука
  • 48 ОТ ДИЗЕЛА

    7 3 Отговор
    направо си предизвиква рак на белия дроб,съдържа азбест
  • 49 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    Ама как пък не в градски условия дето се движиш с 20-30 км/ч и се спира през 20-30 метра , че и по-често праха от спирачките да е по-малко от изтритите гуми , дето при тая скорост практически нямат износване за разлика от спирачките , дето даже не могат да се охладят от струята въздух при висока скорост !!!!

    Коментиран от #50

  • 50 Антиелектрика

    5 5 Отговор

    До коментар #49 от "гост":

    Очевидно е, че твоята логика няма нищо общо с науката. Гумите не се износват само при спиране, а при триене. И триене не означава само плъзгане на гумата по асфалта, а и при търкалянето и. Т.е. при движението на гумата по пътя, винаги има триене, независимо дали караш с 20-30 км/ч. Това са фундаментални неща, които се учат в основното училище. И все пак нямаше да пишеш такива несериозни неща ако се беше замислил колко тежи една накладка и за колко време се износва и колко тежи една гума и за колко време се износва тя на свой ред. Сега очаквам да кажеш, че сайта greentech обслужва петролните интереси, а професорите в Англия се спонсорират от петролните компании. Защо продължаваш да се излагаш?
  • 51 Така е

    4 0 Отговор
    Е вече прекаляват.
  • 52 Съвет

    6 1 Отговор
    Да измислят филтър който да улавя и праховите частици от износването на гумите. Идиоти.
  • 53 Електрошок

    2 3 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Хахааа...Това не е разработка а анимация и мечта на Сименс.Имам подобен електромотор от фреза Декел отпреди 30-40години.Ротора е дебел 3мм с диаметър около 200мм и наистина е полимерен с вградени плоски намотки.Отдава 1квт мощност и тежи не по-малко от 2кг.При 20квт мощност,необходима на колело колко трябва да тежи мотора на Сименс?А охладителна система за 2-3квт които отиват в топлина?Освен това вариантът с намотка на ротора се избягва заради необходимостта от четки,ротор с постоянен магнит пък е доста по-тежък.Преди 3-4години пуснаха един електровелосипед тип ендуро,мисля че беше на германска фирма и там елмоторът беше на рамата,въпреки по-сложната схема поради невъзможността да се конструира двигател с приемливо съотношение маса-мощност.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Ivo

    4 0 Отговор
    Това е само една безплатна реклама за манн хумел нищо няма да направят
  • 56 Ivo

    2 1 Отговор
    Това е само една безплатна реклама за манн хумел нищо няма да направят
  • 57 Електрошок

    9 0 Отговор
    Има и друго решение-в структурата на феродото се включва и магнитен материал.Така само с един джоб в задната част на феродото могат да се събират частиците.Има магнити,които са като гума и се режат.Използваха ги в електромоторите на Paps.
  • 58 Дого

    10 2 Отговор
    Само филтри, данаци и глоби са им в главите. Ама на комина на КЦМ катализатор няма!!!!!!! Колите са най малкия проблем. Преди една кола изкарваше спокойно 20г. сега не може да си изкара гаранцията. Това води до много излишно производство на автомобили, но нали трябва постоянно да се харчат парички за нови коли, с евро стандарти, да печелят производителите! А старите биват изхвърлени на белканто, да ама от тях рециклират само метала защото е скъп, познайте какво става с пластмасарията!!!

    Коментиран от #60

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Кюмюр

    11 1 Отговор

    До коментар #58 от "Дого":

    Днес поне 3 коли видях на пътя които пушеха зверски. Като мине и след тая остава черна следа половин км.. такива не трябва да са на пътя... явно на собствениците им не им дреме и явно няма кой са ги спре. останалите дето пропушват умерено са друга бира!

    Коментиран от #63

  • 61 БМВ -форевър

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Швабен":

    Ми купуваш си най-евтините и твърди накладки и почваш да сменяш дискове вместо найладки......
  • 62 Хайл

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Няма ли да е по-добре да те бутат негри вместо да ти вградят двигатели в колелата....ай стига с тия глупости като електромобила
  • 63 Хайл

    2 3 Отговор

    До коментар #60 от "Кюмюр":

    Твоята електрокар ли е? Пушат неподдържани коли,тези с поддръжка са като чист планински въздух
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "УМЕН":

    1D, 1D и то черно бяло
  • 66 Docenta

    7 0 Отговор
    Искате чист въздух.Ходете пеша или с колело.Не оставяйте двигателя да работи на място докато си чатите по телефона или люпите семки гордо пред старият си дизел без катализатор,но ходите на протест с у мръсния въздух в града ви и бибиткате гордо с клаксона развяли войствено трикольора
  • 67 Арнолд

    2 0 Отговор
    Това е глупост с която да взимат повече пари от хората. Същата работа е и с забраната на дизелите. Никой не го интересува замърсяването. САМО ПАРИ ИСКАТ ДА СМУЧАТ.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Тпюпунко Ганиот

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Ганю":

    Ти си най-най умниот и велик
  • 70 Глигодъндер

    5 0 Отговор
    Карайте по бавно за да не използвате спирачки
  • 71 Без Име ако може

    4 2 Отговор
    Еййй големи инженери. В 21 век не можаха да измислят някви безконтактни взаимодействащи си повърхности било то с магнитни или трансмисионни зони вместо толкова търкане
  • 72 Глупости

    8 0 Отговор
    Голяма част от замърсяването зависи от зад кормилното устройство
    Ако се кара със малко акъл всеки може да намали вредните елементи
  • 73 Гошо

    1 0 Отговор
    Слушайте песента на Алма - Перфект, не се карайте
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Арес

    2 1 Отговор
    Поредната джендърска простотия ,нова измишльотина да си пълнят гушите ...
  • 76 Гениален Идиот

    5 1 Отговор
    Начиии !!! Аз ако съм на Лап-Лап , веднага ще прокарам Наредба към всеки километраж на кола в Бг да се свърже данъчен апарат свързан с агенцията , който да цъка за изминати километри , а и престоя да отбелязва ! Който не плаща данък автоматично апарата да му спира возилото ! Само пътен данък и ГО не е достатъчно !
  • 77 Ghost

    1 0 Отговор
    Какво им берете дерт на тези филтри на спирачките. Колко от мнозинството ще имат възможност за такива коли?
  • 78 Човека

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Новатор":

    Бе ти трезвен ли го написа това?
  • 79 Механик

    2 1 Отговор
    Също така е и канцерогенен, както и самия дизел. Електрически градски автомоболи до 50км.ч., велосипеди и скутери са по добрия вариант.
  • 80 Пак простотии да плащаме повече

    1 1 Отговор
    Да минат на DC ел. Мотори и да спират с електромагнитно поле. Нема прах, нема накладки, нема разходи за спирачки. Евтинко,
  • 81 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Изобщо не си в час,не се изказвай неподготвен-гумите са направени със сажди ако не знаеш и НЕ ЗАЛЕПВАТ за асфалта а се носят отгоре и при вятър може да видиш как се носят отгоре...колко тежи един комплект накладки и за колко време се износват? Колко тежът гумите и за колко се износват...това си е поредното оскъпяване на и без това ненужно скъпите коли...ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ,БЪДЕТЕ ЩАСТЛИВИ ВСИЧКИ
  • 82 Повръщащия

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Много често бе?":

    one pedal driving прекалено обвързващо ми се види, а и аз по педали не си падам.
  • 83 Грез

    2 0 Отговор
    Ами праховите частици който идват от сахара.за тях ?????
  • 84 ГрезА

    0 0 Отговор
    А от сахара
  • 85 wgw

    2 0 Отговор
    Интересно кога ще измислят и филтър за износване на гумите? От там също се отделят прахови частици.....
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ами като дърпат дявола за опашката":

    Вредни са разбира се-те са по тежки и за това спирачките са по големи и с големи накладки...електричките веднъж умряха,скоро след повторениет пак ще отпаднат

    Коментиран от #88

  • 88 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #87 от "Хайл":

    Спирачките на електричките рядко се използват,защото използавт мотора за спирачка,като рекуперират също ел.енергия в батерията.
  • 89 Анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "коки":

    Вече има филтри на седалките ако колата е обурудвана с обдухване на седалката шанса да има филтер е много голям
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Мас

    6 0 Отговор
    Мажете джантите с мас, така всички ФПЧ ще залепнат за мастта. Мажете смело, няма опастност от предозиране, излишната мас ще се отведе посредством центробежните сили върху подланицете, които автоматично се превръщат във филтър за гумените частици. И не на последно място, получавате антикорозийно покритие. А да не говорим, че е безвредна при поглъщане на малки количества (големите количества водят до затлъстяване и повишаване на холестерола). Успех! Бъдете здрави и намазани!
  • 92 Мас

    3 0 Отговор
    Мажете джантите с мас, така всички ФПЧ ще залепнат за маста. Мажете смело, няма опастност от предозиране, излишната мас ще се отведе посредством центробежните сили върху подкалницете, които автоматично се превръщат във филтър за гумените частици. И не на последно място, получавате антикорозийно покритие. А да не говорим, че е безвредна при поглъщане на малки количества (големите количества водят до затлъстяване и повишаване на холестерола). Успех! Бъдете здрави и намазани!
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 бай Даньо

    1 0 Отговор
    електрическите коли и тук са решение. Аз карам хибридна и за 200 000 км не съм сменял спирачки и не изглежда да трябва да ги сменям скоро, всичкото спиране става с електродвигателя дори на хибридите. Очаквах го до някъде но 200 000км и за мен ме е изненада.
  • 96 бай Даньо

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: Спирането ще става чрез активно регулирана рекурперация и в края със импулси към моторите в колелата със обратна на движението посока

    ---------------------------------------
    По принцип си прав, но тия две неща които си написал са едно и също нещо. Инвертора като го караш обратно създава спирачна тяга и връща енергия едновременно ...

    Коментиран от #98, #99

  • 97 Гад

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Дечев":

    Електромобилите не ги меси, те 80% от енергията при спиране я рекуперират
  • 98 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "бай Даньо":

    Еми и ти си прав , ама двете неща не са едно и също ! С намаляването на скоростта намалява и силата на рекурперацията , която и без това е до около 80% от мощността която развива електромотора !! А при ниска скорост много по-малко ! Тоест при подаване на мощност в обратна посока ще спираш със 100% мощността на мотора , докато при рекурперацията дори не можеш да спреш до нула , ако нямаше триене !!
  • 99 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "бай Даньо":

    Помисли си защо генератора на автомобил с ДВГ е направен да работи с десетина пъти по-високи обороти от двигателя и въпреки това при празен ход почти не зарежда !

    Коментиран от #101

  • 100 Дизел

    2 0 Отговор
    С черен пушек,задължително филтър в ауспуха !
  • 101 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "гост":

    дюд , аз съм дизайнвал инвертори и знам за какво говоря, на всичко отгоре съм работил за малко в стартъп компания кято прави ел. кола ... за да рекуперираш както казваш комутураш в обратна посока на тая в която се върти двигателя и така се създава спирачна тяга. Има и друго спиране динамично включваш един транзистор отгоре и един от долу без комутация и колата спира на място ( и ти изхвърчаш през прозореца) , но това зависи от скороста колкото по голяма скорост по голяма спирачна тяга. За това се използва първия вид спиране - regenerative braking Така е с безчетковите двигатели . Теслата работи с асинхронен двигатели и там е леко друго , но по принципно доста подобно.

    Коментиран от #102

  • 102 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #101 от "бай Даньо":

    При влючване като товар на активно съпротивление и регулиране на тока през него чрез широчинно модулирани импулси се получава плавно спиране.
  • 103 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Швабен":

    Така е, електрически и хибридни коли така или иначе разполагат с рекуперативно спиране и не използват толкова много спирачните апарати, поне не ги натоварват с цялата сила, която стандартните коли с двг го правят. Същото може да се постигне и със спиране със скоростната кутия, пак се използват по-малко спирачки.
    Но идеята е малоумна, филтър навсякъде, филтър за всичко. Важното е да има пречиствателна система за отработените газове и тя да не е побългарена с изполиране, изрязване и заобикаляне. Ако застанете до кола с работеща система и друга без система ще усетите сами разликата, да не говорим за измерване и цифри.