Германия е изправена пред тежка криза в товарните превози заради огромен дефицит на шофьори на камиони, алармират немски компании за транспорт и логистика, според които страната спешно се нуждае от 45 000 до 60 000 тираджии. Според Deutsche Welle около 30 000 водачи се пенсионират всяка година, а младите им заместници са двойно по-малко.
Почти една трета от шофьорите на камиони в Германия са на възраст над 55 години, а само 2.5% не са навършили 25. Почти всички немски тираджии са мъже. Делът на жените е само 1.7%.
Като основни причини за отлив от професията се сочат ниските заплати, тежките условия на труд и увеличаващият се брой работни дни. Ако тенденцията се запази, след 2030 г. немската икономика ще се нуждае от 150 000 тираджии на фона на все по-растящи обеми на товарните превози.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДДРОнег
Коментиран от #34
13:57 03.06.2019
2 тиквотия до шия
13:58 03.06.2019
3 Миризлив пор
Коментиран от #5
14:11 03.06.2019
4 Бастуни
Коментиран от #9, #21, #23, #47
14:17 03.06.2019
5 гост
До коментар #3 от "Миризлив пор":
Ако заплатите се вдигнат още "малко" и роботите ще станат три пъти по-евтини !!!!! Щото при тия заплати са само два !!!!! Просто още не искат да дразнят прекалено синдикатите , ама след една - две години стой та гледай !!!! Вече почнаха да електрифицират най-натоварените магистрали , за начало един шофьор ще води десетина тира на влкче , а скоро след това и него ще го махнат !!!!!Коментиран от #16, #26
14:25 03.06.2019
6 Лупи
Айде дайте заплата и камион, като на тираджия в САЩ, сложете повече почивка и да видим няма ли кандидати!
Коментиран от #22
14:31 03.06.2019
7 Morgoth
14:35 03.06.2019
8 Pompev
Коментиран от #12
14:46 03.06.2019
9 Пламен
До коментар #4 от "Бастуни":
Върви да ги вземеш ти тези пари щом са толкова много и толкова лесно се живее в камион.14:56 03.06.2019
10 Сарматиан
Коментиран от #11, #13, #14
15:00 03.06.2019
11 хххх
До коментар #10 от "Сарматиан":
аз карам 15тонен за 2400€ чисто, а тираджиите взимат по над 3000€ в ГерманияКоментиран от #17, #39
15:21 03.06.2019
12 Pompev
До коментар #8 от "Pompev":
Ти пак много вземаш,тука на postnord vzeme 1800/1900 €15:37 03.06.2019
13 гост
До коментар #10 от "Сарматиан":
Сууууупеееер , продължавайте в същия дух !!!!! На фирмите за автономни камиони мед им капе на сърцето като четат такива умници , хахахах !!!!!15:40 03.06.2019
14 гост
До коментар #10 от "Сарматиан":
Само малко математика за неграмотни шофьори !!!! Чиста заплата от 2500 евро значи поне 5000 разход за фирмата с осигуровки и данъци !!! Освем това немските шофьори имат и платен опуск , който за фирмата е двоен разход , щото един път плащат на него , а втори път на заместник , ама това айде няма да го смятам !!!!! Та 5000 по 12 месеца са 60 000 евро !!!!!!! Това за големите фирми е точно цената на един нов влекач , щото те не ги взимат на цената на 5-10 , да не говорим за 1-2 !!!!! И ти ще им искаш 20% увеличение , хахаххахаххахахаха !!!!!!!!!!!!!!!Коментиран от #18, #25, #46, #48
15:48 03.06.2019
15 Монсиньор
16:19 03.06.2019
16 Миризлив пор
До коментар #5 от "гост":
Това е естествения ход на нещата електрификация, като начало "на влакче" и след това самостоятелни камиони по дългите курсове. Просто е въпрос на време но до тогава са им нужни хората. В интерес на истината при истинските "Немски фирми" се вземат добри пари, проблема е при "гъвкавите" т.е. собственика от някъде другаде и фирмата е регистрирана там, по принцип наемат куцо, кьораво и сакато съгласно да работи за малко пари (нашенци, румънци и турци). Заради тях часовите ставки са ниски и точно те бият тъпана за липсата на кадри.16:51 03.06.2019
17 Dobrev
До коментар #11 от "хххх":
Има значение и къде се намираш. Аз карам 40 тонен (Nahverkehr) за 1900 + 12€ spesen.17:19 03.06.2019
18 Лупи
До коментар #14 от "гост":
Миризливец, още 200 реда "изчисления" да напишеш, фактите са ясни и разумен човек ги разбира за 20 секунди! Маймуна да сложиш ще ги разбере само не и ти! Работата е кофти с ниско заплащане за изискуемия труд и отговорност! Това е.Коментиран от #24, #28
18:26 03.06.2019
19 Пнко
Коментиран от #50
18:43 03.06.2019
20 Васил
19:08 03.06.2019
21 Гъссст
До коментар #4 от "Бастуни":
Бастун си ти ве ела ги взимаи ти и като платиш квартира ще те видя кво ще правиш19:24 03.06.2019
22 Джони
До коментар #6 от "Лупи":
Защо в САЩ , не може ли като в рашката заплати ..айде русофилистици обяснете ..19:55 03.06.2019
23 Тираджия
До коментар #4 от "Бастуни":
Знаеш ли, че като плати на 2400€ данъка, остават чисто около 1600€20:06 03.06.2019
24 гост
До коментар #18 от "Лупи":
Вонливец , а ти какво очакваш , дето и маймуна го разбира ??? С въртене на геврека да станеш милионер ??? Знаеш ли колко пакита , индийци и тем подобни чакат само да им свирнат за една трета от тия заплати и ще ги гледат в очите и ще викат , както кажеш шефе !!!!! Като не ти изнася търси си друга работа , за тая ще и намерят цаката !!!! И тия заплати в момента са на ръба на загубата , на него увеличение му се прищяло !!!!! Помни ми думата , до две години в България ще има шофьори от Азия и то на доста по-ниски заплати !!!! За Европа да не говорим !!!!Намерили та се оакали !!!! Увеличение ще видиш на кукуво лято !!!!20:33 03.06.2019
25 Шофьор
До коментар #14 от "гост":
Айде сега като си толкоз добър в сметките. Смени реално колко се връзва на час заработка на един шофьор. Защото основния довод на работниците в белите държави е. Защо да работя като шофьор като в едно предприятие за по-малко работни часове взимам горе долу същите пари.Коментиран от #27
20:42 03.06.2019
26 Гъссст
До коментар #5 от "гост":
И да не стане голо хоро че тогава теба се молиш да си наи от подеря😁😁😁😁😁21:10 03.06.2019
27 гост
До коментар #25 от "Шофьор":
А ти пък се напъни да разбереш , че тук не става въпрос за желание , а за възможност !!!! Има конкретни цени за транспорт , които който се опита да вдига , просто ще си загуби клиентите !!!! Има цени на камионите , има цени на горивата и цени на поддръжката !!! И от всичко това много лесно се смята възможната цена за труд !!!! И ако беше толкова лесно , отдавна да са вдигнали заплатите !!!! Но те ВЕЧЕ СА много високи , до степен на загуба за фирмите !!!!! Така , че оттук нататък с увеличения няма да стане !!!!! Ще търсят работници от други държави , ще вкарват роботи , но увеличения , особено такива глупости за 10-20 % - ЗАБРАВИ !!!!!!!21:11 03.06.2019
28 гост
До коментар #18 от "Лупи":
Да ти припомня ли за колко пари карахте шкодите и мадарките по даповете , разбирачо ?????? Тогава по-лесно ли беше ???? Даже международните шофьори от СОМАТ взимаха по 200-300 долара заплати и се уреждаха с връзки и рушвети !!!! От контрабанда изкарваха повече от заплатите си !!!! Страшна философия тя тая , да станеш шофьор , хахахах !!!! Сигурно три дипломи си наредил и чакаш за научна степен !!!! Хирурзите в болницата , дето ти бъркат в сърцето взимат по-малко от 5 бона , на него му било малкоооо , райш !!!!! Да си налягаш парцалите , че гладен и жаден ще ходиш и ще се молиш някой да те вземе !!!!21:36 03.06.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Hristov
22:16 03.06.2019
31 гост
До коментар #29 от "СОМАТ":
То щото сега всеки втори не е турчин или арабин , айде холан , стига се писахте некакви извънземни разбирачи !!!!!! Направиха ви камиони хората , дето да караш с два пръста и по бели чорапи !!!!! То не бяха климатроници , автоматици , автопилоти и каквото още се сетиш !!!!!! Наакахте се от претенции , аман !!!!! След някоя годинка ще има само да се молите , аман заман хубаво беше , айде пак , ама нанай !!!!!!Коментиран от #35, #36, #37, #49
22:40 03.06.2019
32 Тинкоф
Един познат в Хюстан захвьрли всичко купи тир и вади луди пари купи кьща и три коли вече.
Коментиран от #33
05:14 04.06.2019
33 Миризлив пор
До коментар #32 от "Тинкоф":
Като за начало погледни какъв е "пазара на труда" в щатите и в Стара Европа. Тук камионджия едно време се ставаше на заради заплата а заради страничните "облаги" и за това заплатите в сектора бяха ниски. Кога отвориха границите се оказа че много лесно с наша книжка можеш да се устроиш в Европа на европейска заплата съвсем легално - многото нашенци, румънци, поляци и т.н. натискат тамошните заплати надолу, нашенци от немай-къде вдигнаха заплатите нагоре и грубо се изравниха за там са ниски за тук високи. В Щатите пък няма от къде да дойдат толкова много хора които лесно да започнат да карат. Повечето фирми там имат малко камиони и ги карат собствениците така че няма кой да "дърпа" ставките и от там заплатите надолу. Отделно го няма дъмпинга който правят наши и турски фирми.Коментиран от #52
09:29 04.06.2019
34 никси
До коментар #1 от "ДДРОнег":
да бе да , кои ще им работи за без пари ,ти луд ли си , свьршиха се отдавна безплатните шофьори .13:06 04.06.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 годечанин
До коментар #31 от "гост":
камьон колкото гимназията ,а джоба ти е празен , ти като немаш 2 лева в джоба , па иди си караи ти льскавите камьони за без пари и лоши условия на труд , не шляснеш ли една бала на заплата на масата като тираджия , и женати ще те изгони от дома , и не само децата няма да ти говорят ,но и телевизора сьщо , ти кво си мислиш че всичко там ти е по мед и масло ., нали си един емигрант и требе да им играеш по свирката ,каквото те ти кажат там , тези пари са кьрвави пари , питаи няколко тираджии те ще ти кажат сьщото , вие гледате само сьбирането на парите , а изваждането , маи не сте били в този час по математика , всичко е едни розови сьнища ,и не се заблуждаваи напразно там кьде то молят за работа ,нее океи баш , що не молят за софииското летище или за митничар на капп примерно , щото няма как да почнеш , освен ако нямаш някоя врьсчица /твои човек/.13:24 04.06.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Патриот
13:31 04.06.2019
39 никси
До коментар #11 от "хххх":
спрямо стандарта им там ,тези пари са им малко, един нормален шофьор там взимаше от порядька над 5000 евро и на горе , това което си е добре там за тях спрямо стандарта на живот , сега не са океи нещата .13:39 04.06.2019
40 Козел
Коментиран от #41, #44
22:08 04.06.2019
41 бай Даньо
До коментар #40 от "Козел":
Ти за успял ли се смяташ!? Колко сме жалки българаците даже мечтите ни малки... Апропо в България има хора който вземат повече от теб , без да отчитаме стандарта дори ... Емигранти!? Къде сте тръгнали с цървулите па не си седнахте на задниците. Кой не е учил ни в България ни в Германия ще е добре .02:38 05.06.2019
42 незнайко
06:42 05.06.2019
43 чалма тв
07:22 05.06.2019
44 234ш
До коментар #40 от "Козел":
Добре че навремето не тръгнах със стадото да емигрирам, а станах "компютърджия", та днес в България взимам общо взето колкото ти и жена ти общо в Германия. Да, капитализмът наистина е много лош. Ама за хората БЕЗ АКЪЛ!10:24 05.06.2019
45 Селянин
10:41 05.06.2019
46 Ами
До коментар #14 от "гост":
Точно да създаде икономика правителството някой трябва да внася колкото повече по силна държава. А вчера видях идин рубот даде 1к Евро за салам в мола. А 5 доги рибиота взенохи 100 бона насигировки бате меркул хах дуоен 😆00:38 06.06.2019
47 Хахаххх
До коментар #4 от "Бастуни":
Взима и то повече около 2700-3000 но като го резнат около 700 данъци (щот требе да се хранят всичките тея ,,цигани" дето наводниха Германия) Като си плати някаква квартира и не му остават и 2200 евро!!! А да работиш в немска фирма си е основно нощно каране и/или системно нарушаване на регламента!!! Амииии мойте най-искренни съболезнования в тая объркана държава е нормално да има дефицит на работна рака, и то не само шофьори! Те за това прибраха измета на Сирия Египет и т.н. с надеждата че ще повторят ,,удара" с турските гастарбайтери ама нъц....21:20 06.06.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 От селото
До коментар #19 от "Пнко":
Колега,аз съм също в Швеция с английски,единствения чужденец съм в мойта фирма и карам предимно линий с 25 метрово желязо.Всичко е така изчислено че аз в камион не спя.Обикновенно около 12 часа ми е един работен ден.Работя 3 макс 4 дни седмично,а заплащането ми е 157 крони на час за дневен труд и около 200 на час за нощен.Вземам чисто ( на ръка) от 22000 до 27000 крони на месец( в зависимост от часовете,обикновенно се движа около 25000). Бруто + 35% . Пожелавам на всички колеги здраве,и дано намерят читава фирма в която да работят с КЕФ01:17 08.06.2019
51 От селото
01:24 08.06.2019
52 От селото
До коментар #33 от "Миризлив пор":
Не искам да се заяждам колега,но съм чул че в Щатите се кара докато ти потече кръв от носа.Нямат тахографи,имам познат има камион,пишат на некви листчета разправя,па ги късат и пак пишат,разправя че сега говорели да въвеждат нещо.... Ма кат цяло пари за лежане няма никъде,аз тука сам си товаря и сам си разтоварвам.....01:42 08.06.2019
53 Deni
22:52 13.08.2019