ФАКТИ.БГ

Този Prius се зарежда сам по време на движение

Публикувана: 19 Юли, 2019 15:00
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4968
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.

Този месец японският автомобилен производител Toyota ще започне с тестването на електрически Prius, който ще може да се зарежда сам благодарение на слънчеви панели. Автомобилът ще бъде оборудван с 860 вата тънкослойни соларни клетки, които позволяват зареждането на батерията по време на шофиране.


Чрез слънчевите панели пробегът на "соларния" Prius трябва да се подобри с 50 километра. В първите тестове ще се използват високоефективни соларни модули. Целта е да се достигне 1 kW зареждаща мощност, която да бъде използвана не само в хибридни превозни средства, но и в напълно електрически.


Според Toyota иновативната технология може да бъде пренесена в целия транспортен сектор. В своя публикация компанията заяви: "Целта е да се допринесе за създаването на нов пазар за слънчеви батерии в транспортния сектор, както и да се намерят решения на енергийните и екологичните проблеми."


В САЩ, Toyota вече предлага малки соларни пакети за Prius Plug-in Hybrid. Те осигуряват зареждаща мощност 160 вата и увеличават пробега само с 8 километра. Чрез повишаването на ефективността на новите слънчеви панели и използването на цялата повърхност на автомобила, модулите трябва да достигнат мощност от 860 вата. Това съответства на 4,8 пъти по-висока производителност в сравнение с вече предлаганите от Toyota соларни пакети.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 15 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бай Джап
1 Отговор
Електрофили не се мЕтайте на на измислените тесли, имайте малко търпение и ще имате истинска кола електромобил Тойота, а не "американска мечта" с отлепяща се броня в дъжда ха ха

Коментиран от #2, #19


Оценка:
-13 +34

мнение
2 Отговор

До коментар #1 от "Бай Джап":


Нормална Тойота никога няма да върви и да се управлява като Тесла! Ако не ми вярваш има доста тестове на Модел 3 вече! Погледай! Не случайно продажбите им се увеличават!

Коментиран от #5


Оценка:
-21 +16

сектант
3 Отговор
Новият електрически дъстър ще се зарежда от фаровете на другите коли

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +44

Алфа Ромео
4 Отговор
Тази Тойота макар че не ми харесва като дизайн е много здрава и ефективна кола.

Оценка:
-4 +24

Язе
5 Отговор

До коментар #2 от "мнение":


Е колко да върви пък тая Тесла?Ако не си чел вече-Нисан Лииф бие Тесляка на писта.На Госта детската мечта е влезнала в авариен режим заради прегряване на батериите и Нисана я е отнесъл.хухухахаха.

Коментиран от #6, #7


Оценка:
-9 +10

мнение
6 Отговор

До коментар #5 от "Язе":


Сериозно ли? Ти знаеш ли колко километра издържа Лийф на писта?

Оценка:
-4 +3

мнение
7 Отговор

До коментар #5 от "Язе":


Не знам, може Лийф да го бие, щом казваш! Но виж как пада и Алфата, като БМВ М3.


https://youtu.be/tBCFOQP7kW0

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +1

без електрички
8 Отговор

До коментар #7 от "мнение":


Стига с тия електрички, преди 15 дена минавах една граница и се наложи да чакаме 2 часа, моята кола не я угасих климатика си работеше вътре 22 градуса, а до мен едно Рено зое отворили всички прозорци и капаци да се разхлаждат, даже я бутаха да не хабят ток, а един приятел купил на жена си електричка и споделя колко много пъти я прибирали с пътна помощ, да давам ли други примери?

Коментиран от #11


Оценка:
-10 +22

мнение
9 Отговор
Ами защото е Рено Зое, с малка батерия! Модел 3 измина 2781 км. за 24 часа! Без да го бутат! Даже и с включени фарове, че и климатика работеше!

Коментиран от #13


Оценка:
-11 +7

гост и мнение
10 Отговор
гост и мнение са един и същ задръстен джендераст, ех този спелчек, имах предвид теслараст

Оценка:
-5 +6

гост
11 Отговор

До коментар #8 от "без електрички":


Теслата не я бутам, напротив, най обичам да съм на задната седалка с включен автопилот и някой да ми го набута

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +4

мнение
12 Отговор

До коментар #11 от "гост":


и аз много обичам така, запознах се на Прайда с един гига симпатичен мъж с Тесла и страхотно лашкане падна вътре в колата му

Оценка:
-3 +4

Няма значение
13 Отговор

До коментар #9 от "мнение":


И за тези 2700 км не са го зареждали ли!
Не на мен тези приятелю!
За колко време се зарежда?
През тези 24 часа????

Коментиран от #16


Оценка:
-4 +6

незнайко
14 Отговор
Тировете с неподвижен покрив са идеални за случая.

Оценка:
-1 +2

само за гости
15 Отговор
Ако един ден ми се прииска мъжко дупе, със сигурност ще е на собственик на Тесла.

Оценка:
-3 +8

мнение
16 Отговор

До коментар #13 от "Няма значение":


Около 4 часа!

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +3

живот
17 Отговор

До коментар #16 от "мнение":


Ами то половината ти живот ще мине в зареждане на батерията!

Коментиран от #18


Оценка:
-2 +4

мнение
18 Отговор

До коментар #17 от "живот":


А ми тя батерията като се зарежда ти да не държиш дръжката на колата, бе човек! Нали си се прибрал от работа, включваш я да се зарежда в гаража и на другия ден си с пълна батерия! Бързите зарядни са за дълъг път! Зареждането е бързо, докато се изпикаеш и продължаваш! Спокойно се изминават 1500 км. на ден В ЕВРОПА! Човек рядко кара повече от това на ден! Зареждали са около 4 часа, за изминаване на 2781 км.! Не на 278 км.!

Оценка:
-2 +3

Реалист
19 Отговор

До коментар #1 от "Бай Джап":


А някой обърна ли внимание че волтаиците ще са разположени върху цялата кола? Колко ще струва един капак или калник с "имплантиран" фотоволтаик върху него?

Оценка:
-1 +2

Абе
20 Отговор

До коментар #3 от "сектант":


Аз чух че ще е мега икономичен и ако си си заредил телефона докрай, ще можеш да врътнеш 100 км из Софето пък ако му заредиш неговата батерия едно 1500 км му дават

Коментиран от #21


Оценка:
-0 +1

455
21 Отговор

До коментар #20 от "Абе":


Не разбрал добре. С неговата батерия му дават не 1500 а 15 000км с едно зареждане.

Оценка:
-0 +1

гост
22 Отговор
Според заглавието колата харчи толкова колкото произвеждат панелите. Реално тази мощност е достатъчна за поддържането на климатизацията и то на ниска степен на охлаждане, през горещ ден 800вата не могат да ти стигнат, камо ли да ти заредят и батерията или да поддържат други системи. Това е просто добра добавка, съгласен съм, но не да се разчита на нея. Тя просто намалява консумацията на електричество от мрежата, това е, защото ако произведе 10квч за ден на слънце, а ти ще я ползват рано сутрин и късно вечер, да става, но ако излезеш при 35гр то климатизацията ще консумира повече от произведеното, има си основание да не се слагат такива панели макар, че разработките съществуват отпреди 20г. Соларните коли са тези, които се гонят в Австралия и разчитат само на енергията от панелите по каросерията, дълги са над 6м и превозват 1 човек, стъпили са на велосипедни гуми и когато слънцето залезе, те спират.

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +2

23
Този коментар е премахнат от модератор
24
Този коментар е премахнат от модератор
Guest
25 Отговор
Бреййй тука са се събрали всички специалисти по електромобили, Все компетентни. Чешете си езиците и бълвате глупости, все капаците - .Един да хванеш друг да го ......
Що не се хванете на направите нещо и тогава си мерете пишките с тоз или онзи модел.

Като тоалетна хартия сте. След употреба се изхвърля- мръсна и смърдяща

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +0

26
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.