V-образните осемцилиндрови двигатели са рядко срещано явление при мотоциклетите. В повечето случаи това са американски огромни круизъри. Сега обаче австралийски байкъри решиха да натрият носа на американците и представиха спортбайка PGMV8, който е оборудва с двулитров V8 агрегат.
Автор на проекта е австралийският къстъм майстор Пол Малони, а работата над този проект започва през 2008 година. Сега мотоциклетът е напълно готов за серийно производство. Силовият агрегат на практика представлява два куплирани агрегата Yamaha YZF-R1. Сумарният работен обем е 1998 см3, мощността е 334 конски сили, а максималният въртящ момент - 214 Нм.
Решетъчната рамка е изработена от легирана стомана, а подрамката е от алуминий. Каросерийните панели са изработени от карбон, а титаниевата ауспухна система е дело на Akrapovic (4-2-1) и обезпечава допълнително снижаване на общата маса. Така конструиран байка тежи 242 килограма, като за сравнение ще кажем, че Kawasaki Ninja H2 тежи 238 килограма, а мощността му е със 106 коня по-ниска.
Спортбайкът PGMV8 разполага още с амортисьори Ohlins TTX Mk2, вилка Ohlins FGRT301, и с ковани алуминиеви колела от Marchesini. Спирачните апарати са Brembo GP4 отпред и Brembo P4 отзад. Цената на този спортен байк с V-образен осемцилиндров агрегат е 180 000 австралийски долара, което се равнява на 109 000 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 майстора
Коментиран от #2
13:22 27.08.2019
2 А за
До коментар #1 от "майстора":
тебе да направят на метан, защото си най-големия цървул.13:41 27.08.2019
3 Голям Слон
13:46 27.08.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 гост
18:21 27.08.2019
6 Тост
18:48 27.08.2019
7 Ганьо
Коментиран от #8
01:21 28.08.2019
8 Hellish
До коментар #7 от "Ганьо":
nr750 е V4 с овални бутала и две биели на бутало браточка. Не си далеч от истината и все пак не си прав. Липсват ти 4 цилиндъра някъде07:56 28.08.2019
9 Да няма грешка
Коментиран от #10, #11
17:18 28.08.2019
10 Странгер
До коментар #9 от "Да няма грешка":
Никаква грешка няма. Този мотоциклет е около 6 пъти по лек от автомобил 1.9тди. Пика в кривите на нютуниге и мощността при мотоциклетите е изместена в много по високи обороти. Аз съм моторист цял живот и твърди, че тези параметри са толкова брутални, че това не става за каране. Еле пък в стил на обикновен турърКоментиран от #12
02:54 29.08.2019
11 Голям Слон
До коментар #9 от "Да няма грешка":
Забравяш, умишлено предполагам, че дизелът, който казваш е турбиниран. Без турбо имаш една обикновена нафтова печка :-) 150 нм мотор трудно го удържам. И със сигурност по ускорение съм в графата на расовите италиански четириколки. Че даже и малко напред.09:28 30.08.2019
12 Ганьо
До коментар #10 от "Странгер":
Немеца им е промил мозъка с тия нюПони..... Няма смисъл да обясняваш. И задната гума не може да ги предаде на пътя, защото контакта е 1-2 см, но....17:11 31.08.2019