Last news in Fakti

11 Октомври, 2019 11:53 4 183 25

Dyson се отказва да прави електромобили

  • dyson-
  • електромобил-
  • прахосмукачка

Британският производител на прахосмукачки Dyson обяви, че закрива програмата си за електромобил. Собственикът на компанията Джеймс Дайсън смята, че проектът няма как да излезе на печалба, тъй като за две години така и не са се намерили купувачи.

В обръщението си бизнесменът уточнява, че решението не е резултат от "неудачни технически решения или грешки на екипа". Дайсън добавя, че инженерите му са можели да създадат отличен електромобил и нямат никаква вина за закриването на проекта.

Ръководството на Dyson обещава да намери нова работа на служителите, които са били наети по програмата. Самият Дайсън декларира, че ако някой от тях иска да остане в компанията, ще му бъде оказана "достойна подкрепа в съответствие с приноса към проекта".

Dyson обяви, че смята да се заеме с производството на електромобили през септември 2017 г. Тогава се разбра, че компанията разработва акумулатори за коли на ток вече трета година.

За нуждите на проекта бяха наети бивши кадри на Aston Martin и BMW, а бъдещите електромобили на Dyson бяха спрягани за британски отговор на Tesla. Производството им трябваше да започне догодина в Сингапур.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антиелектрика

    8 6 Отговор
    Ама кой беше този, че тръгнал с 3,6 млрд долара да прави електрички? Сега Боре-Каскета ще ви светне от 4-ти километър как това не е никаква новина и не е протеснително за тротинеткаджийче като него.

    Коментиран от #4

  • 2 Borislav Popov

    9 8 Отговор
    Те това е една супер-пупер готина новина, за тукашните тролчита от сектата на антикелепетриците те сега вече ще напълнят прашките от радост !
  • 3 гост

    13 8 Отговор
    Отне им две години за да разберат че не могат да се конкурират с Тесла.

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Borislav Popov

    11 4 Отговор
    Ейййй, до къде я докараха сентантите-антиелектриците, всяка една най незначителна негативна за електричките новина, за тях е като гооолем празник ! Вчера, онзи ден тук се наакаха да бълват злобни коментари под новината за изгорялата Тесла и даже изчиславаха там, колко вода отишла зян за изгасянето и ! А, че всяка година във всички страни по света изгарят над 1 милион втомобила с ДВГ, не го виждат и колко вода е отищла зян за изгасянето им, не искат да изчисляват. Тез сектанти значи, в чуждото око и най малката прашинка забелязват, а в своето око и цяла цепеница не виждат.

    Коментиран от #6

  • 6 Димов

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "Borislav Popov":

    Борка, твоят дизелак като лумне с вода ли ще ти го гасят?

    Коментиран от #8, #10

  • 7 Димов

    16 2 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Отне им 2г да разберат нещо, което Тесла за 10г още не са разбрали.
  • 8 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    Какъв дизеляк, той е на тротинетка във двора на болницата.

    Коментиран от #16

  • 9 Дедо ви

    18 0 Отговор
    Жалко! Щеше да е хубава кола. Докато караш и прахосмуче асвалта. Пътищата щяха да са чисти.
  • 10 Borislav Popov

    3 6 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    Мен не ме мисли, моя като лумне аз ще си му бера гайлето, погрижи се по добре за своето нафтово печле !

    Коментиран от #11

  • 11 Анонимен МАК

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    Разбираш от дизели, колкото аз от литературни разбори!!! Палят се коли заради мърлячи собственици и от газаджий разтурили ел. Инсталацията на която и да е кола!!!

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Borislav Popov

    1 5 Отговор

    До коментар #11 от "Анонимен МАК":

    А бе, разбирачев, дизела застрахован ли е от самозапалване, ако има проблеми с ел. инсталацията ?

    Коментиран от #14, #20

  • 13 Много разбирачи

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Анонимен МАК":

    Стига сте спорили, ДВГ се палят много често, а новите модели имат повече запалвания заради голямата и сложна ел. инсталация. Защо мислите че и често се изтеглят коли, заради опасност от пожар. Дизела не се пали, инсталацията се пали, освен ако не си виждал дизелова кола, без инсталация.

    Коментиран от #15, #21

  • 14 Анонимен МАК

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Borislav Popov":

    Ако се полагат грижи няма такава опастност!!!
  • 15 Анонимен МАК

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "Много разбирачи":

    Аз нови коли не карам!! Обичам класиките до 2000 ,оттам нататък не благодаря!!!

    Коментиран от #22

  • 16 TSLA

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    - отвърна гордият собственик на МПС, произведено от елекрически роботи, машини и апарати, без които щеше да има какво да кара точно през крив макарон. Както и всички останали.
  • 17 Бен

    3 5 Отговор
    Ся, ше ви кажа на всичките компири, как стоят нещата. Взимайте нещо за писане
    и пишете..." В електриката е бъдещето" Точка Щом не искате с добро ше го разберете по другия начин.

    Коментиран от #18

  • 18 3333333

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Бен":

    Eлектрика казваш.Записах си Е Л Е К Т Р И К А.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Borislav Popov":

    А електрокарите как са застраховани от самозапалване на ел инсталацията? При все, че те имат доооооста повечко ток да попрехвърлят. Дизелът може и да му се запали някое жица, ама няма да избухне.
  • 21 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Много разбирачи":

    Новите се палят, щото търгът за доставка на части е спечелил тоя с най-евтината оферта.
  • 22 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Анонимен МАК":

    И аз съм на тоя принцип, ама до 95-а. След това почнаха с глупостите.

    Коментиран от #23

  • 23 Коmapak

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Димов":

    Вкараха едни компютърчета и всичко свърши. Отделно източно германците показаха на западните си братя как всичко е ентъртеймънт.... Не е нужно да е вечно, че няма кой да купува! А то си трябва оборот. И настана войната за най-качествената трошка! Колега напълно съм съгласен с теб за годината след която всичко произведено е боклук. Нямам в предвид само автомобилите, но и цялата останала техника.

    Коментиран от #24

  • 24 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Коmapak":

    То, затова хората почнаха да търсят части втора ръка повече, отколкото нови, от магазина. Втората употреба има шанс да е от старото поколение - здраво и яко. Цяла кутия с термостат прехвърлих (няма да казвам в коя верига магазини), за да намеря един, който не му свети процеп 2мм. Не можах. Върнах стария термостат.
  • 25 6436

    2 0 Отговор
    Малей, а каква радост и закани за гибелта на "100-годинште" бяха като обявиха, че Дайсън ще прави ел. коли. Пък накрая същата история като Фискер, които пък щяха да избиват рибата с някакви супер-дупер "твърди" батерии. Вежте там да подкрепите прословутите Ривиан или някои китайци, че иначе само една модна икона Тесла остава трябва да я прави тази ел. революция. Както и омразните "100 годишни"! Ама като им гледаме продажбите на електрички и дори хибриди нещо не мисля да чакам трескаво въпросната революция да се случи.