Европейското патентно бюро регистрира заявка от Ferrari за запазване на интелектуалните права върху нова система за управление на автомобил с джойстик вместо с волан и педали, съобщава AutoGuide. Принципът на действие е пределно прост - с движение напред-назад се ускорява и спира, а с наклон наляво и надясно се завива.
Скоростта се задава в зависимост от ъгъла на джойстика. Връщането му в неутрално положение означава поддържане на постоянна скорост.
Новата система не изглежда особено удобна. От Ferrari обаче твърдят, че джойстикът може да бъде много по-информативен от волана и педалите не само в града, а и на магистралата.
Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Митю
10:54 04.11.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 гост
Коментиран от #5
12:24 04.11.2019
4 РЗС
14:50 04.11.2019
5 Boxer 3.0
До коментар #3 от "гост":
Проблемът при джойстика е че съсредоточаваш цялото управление в една точка. Това е свръх чуствителност и най-малката неточност ще предизвика опасно отклонение на автомобила.При воланът, даже при загуба на хидравликата, пак имаш контрол.
При спирачките също.
Ако имаш джойстик, заисиш изцяло от един уред.
Ами ако ти се схване ръката с която управляваш?
Особено както е нарисувано на схемата - нямаш избор. Само с дясната ръка можеш да контролираш колата.
Коментиран от #6
16:14 04.11.2019
6 гост
До коментар #5 от "Boxer 3.0":
Този джойстик ще се поставя в коли , които така или иначе са или почти или напълно автономни !! Така че автомобила няма да те чака в критични ситуации , щото така или иначе робота има сто пъти по-бързи реакции от теб !! Още 2021 всички нови автомобили трябва да са оборудвани по закон с автономна спирачна система , която работи без намеса на водача през цялото време , както и с ограничител на скоростта !! Този джойстик е когато решиш за малко да се правиш на "шофьор" и никой не очаква да е единственото управление на автомобила !Коментиран от #7
16:59 04.11.2019
7 Boxer 3.0
До коментар #6 от "гост":
Нещата, кото казваш, ако са верни , изобщо не ме радват.Ясно е, че шофирането е към краят си.
Със сигурност ни предстоят неприятни инциденти, докато се изчистят слабостите на тези системи.
Поне, аз доброволно няма да се подложа на предстоящите технологични експерименти.
Късмет на последователите на хай-тех модата, нямащи търпение да бъдат опитни зайчета ;)
18:07 04.11.2019
8 Японеца
И това е проблем. Иначе, волан, скорости и педали могат да се управляват с различни части на тялото. А джойстика само и единствено с дясната ръка.
12:57 05.11.2019
9 АзРобота
13:51 05.11.2019
10 Jack Bauer
13:55 05.11.2019