ФАКТИ.БГ

Хибриден двигател с нулеви вредни емисии

Публикувана: 12 Ноември, 2019 11:45
12 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2652
Хибриден двигател с нулеви вредни емисии
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 10 гласа.

Формула 1 ще стане чиста от вредни емисии до 2030-та година. Идеята е това да се случи във всеки аспект от най-технологичния моторен спорт.

Намерението е да бъдат отстранени вредните въглеродни емисии не само от състезателното трасе, но и от сухопътния и въздушен транспорт, който ще бъде използван за пренасяне на болидите и техниката, както и за придвижването на хората от отборите.

Шефовете на Формула 1 планират да преминат на т.нар. ултра ефективност в логистиката и пътуванията и използването на 100 процента възобновяема енергия за офисите, сградите и фабриките.

Първата стъпка ще се предприеме веднага и ще бъде свързана с редуциране на въглеродните емисии. От 2025 година се предвижда във всички състезания да бъдат използвани устойчиви материали, като се премахне и еднократната употреба на пластмаса.

Още нещо любопитно е, че всички отпадъци да бъдат рециклирани и използвани отново. От 2021-ва година правилата ще задължат отборите да ползват поне 10 процента биогориво.

Собствениците на отбори се надяват да работят в тясно сътрудничество с автомобилната индустрия и да въвеждат постиженията от Формула 1 за създаването на първия хибриден двигател с нулеви вредни емисии.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Jack Bauer
1 Отговор
Да не би да минават от бензин на етанол? Има логика не само за екологията и възобновяемите енергоизточници, но и за повишаване на мощността на двигателите.

Коментиран от #3


Оценка:
-2 +8

Гост
2 Отговор
Че да минат на метанол, по екологично от това едва ли има.......

Оценка:
-1 +6

гост
3 Отговор

До коментар #1 от "Jack Bauer":


То има логика, но биогоривата са съпътствани с голямо отдоляне на емисии и употреба на пестициди, замърсена вода за производството и голямо голичество енергия. В глобален план е много по-вредно за околната среда като цяло. Едно е да се прави от отпадъци, а съвсем друго е да се ползва плодородна земя, която да се замърсява с пестициди и гмо, после отива не за храна, а в рафинерията, която изхвърля отпадните води пълни с химикали и непречистени в местното поточе, а вкарва няколо киловата на литър произведено гориво добити от въглища. Накрая имаш литър гориво от рапица, което струва 4 евро и държавата плаща половината на производителя с пари от твоите данъци, за да може после ти да си го купиш под формата на 10% разтвор в изкопаемото гориво. Някак си не се връзват глобално нещата, поне за мен.

Коментиран от #4


Оценка:
-5 +11

Антиелектрика
4 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Брей, ти някога виждал ли си рапица на живо? Случайно ако си виждал, да ти е направило впечатление, че това е растение и фотосинтезира? Какви емисии бълнуваш като именно растенията абсорбират СО2? Пък за пестициди и ГМО не говори, защото май много филми със зомбита гледаш.

Коментиран от #5


Оценка:
-3 +8

Миризлив пор
5 Отговор

До коментар #4 от "Антиелектрика":


Специално рапица-та е доста спорно като разстение когато е да се произведе биодизел. По принцип това което се сее макар че е забранено е леко пипнато генно, където са големите масиви с рапица пчеларите имат много ядове с пчелите (не се прибират в кошера). За да нямат проблеми производителите се ползва доста стабилно количество пестициди. А за да е евтино производството се ползва субсидиран дизел (над 50% цената на горивото е акциз по принцип). Ако се ползваше биодизел за производството щеше да е друга работата.

Коментиран от #6


Оценка:
-3 +5

Антиелектрика
6 Отговор

До коментар #5 от "Миризлив пор":


Да, ама не. Биогоривата се правят и то царевица, ечемик и захарна тръстика, а рапицата е много по-малко и е само за биодизела.

Коментиран от #7, #9


Оценка:
-2 +7

Гост
7 Отговор

До коментар #6 от "Антиелектрика":


Особенно цатевицата е чисто ГМО!.

Коментиран от #8


Оценка:
-2 +3

Антиелектрика
8 Отговор

До коментар #7 от "Гост":


То по твоята логика всичко е ГМО. Иначе няма проблем да ядеш ГМО, но да се отглежда за гориво е проблем, така ли?

Оценка:
-2 +5

Да да
9 Отговор

До коментар #6 от "Антиелектрика":


От мен имаш +! Карал съм спирт от царевица(етилов, денатуриран) за биодобавка в бензина! Освен от рапица, биодизел в Испания се прави от кафяви водорасли и е доста евтин! Проблема е, че при 20% от него, колата спира да върви! На ток ще са нещата, ама ще се помъчат още малко! Няма как да вдигнат КПД на ДВГ да достигне ел. двигател и чистотата на тока от вятър, слънце и вода!

Коментиран от #10, #12


Оценка:
-1 +1

Антиелектрика
10 Отговор

До коментар #9 от "Да да":


Само, че забравяш батерията - нито е чиста, нито има КПД на ел. двигателя.

Оценка:
-0 +3

ФауВе
11 Отговор
А ЕГР и катализатор няма ли да им сложат. И да ограничат компредията до 9,5/1, че да намалят малко саждите. Ф1 вече няма да е състезание за скорост, а ще е надпревара за по-екологични булиди.

Оценка:
-0 +0

Димов
12 Отговор

До коментар #9 от "Да да":


Публикувано във факти.бг: Проблема е, че при 20% от него, колата спира да върви! -------- Щото не е направена за него. Бразилците карат на ракия (етанол). При това Е85 и Е100. Правят си я от захарна тръстика. Кеф ти екология, кеф ти пауър.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Вальо Михов
Бившият президент на БФС и ПФЛ Валентин Михов коментира преизбиране на Борислав Михайлов начело на БФС.
Футболът е политика с всичките си мръсни игри"

Още бисери