ФАКТИ.БГ

Мъск обяви къде ще е европейският завод на Tesla

Публикувана: 13 Ноември, 2019 10:58
41 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6190
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 23 гласа.

Шефът на Motors Илон Мъск използва церемонията по връчването на автомобилните награди "Златен волан", за да обяви официално мястото, където ще бъде изграден европейският завод на компанията, съобщава DPA. Gigafactory 4 ще се намира южно от Берлин в съседство с новото летище на немската столица.

"Всеки знае, че германският инженеринг е на изключително равнище. Това е една от причините да изберем Германия за новия ни завод", отбелязва Мъск в речта си. По думите му Берлин разполага с една от най-добрите школи по изкуства в света и Tesla смята да открие също дизайнерски и развоен център в града.

В немската гигафабрика на калифорнийската компания ще се сглобяват Model 3 и новият Model Y, като целевият капацитет е 3 000 електромобила седмично. Заводът ще произвежда също батерии и двигатели.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 23 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Плевньо
1 Отговор
А защо не Кремиковци бе американци? Нали купихме изтребители...поне ни поканете за преговори и ще взема още 200 мил консултантски

Коментиран от #7, #15


Оценка:
-14 +36

Ивайло
2 Отговор
Е как така та нема да е в България??? Баце що прегръдки и целувки раздаде на леля Мустафа, пък тя да не вземе да лобира тука за едно заводче за "тесли"!!! Хахаха!!! ;)))

Коментиран от #3


Оценка:
-9 +37

куку руку ку
3 Отговор

До коментар #2 от "Ивайло":


Tesli ще има... сега им дялкат дръжките.

Оценка:
-3 +28

Driving pleasure
4 Отговор
Значи цените им няма да паднат, както се надяваха някои люде :) Поне ще вдигне малко качеството макар че то на л***но каквото и качество да предложиш пак си остава природен продукт за наторяване ;)

Коментиран от #9


Оценка:
-16 +16

Антиелектрика
5 Отговор
Май за първи път в Германия ще се правят американски коли. Интересно ще е да видим модел Y как ще се справи на европейския пазар.

Коментиран от #8


Оценка:
-8 +12

Бокича
6 Отговор
Ела в България..............те и без това Фолксваген няма да дойдат.



.

Оценка:
-3 +15

Бесния язовец Borislav Popov
7 Отговор

До коментар #1 от "Плевньо":


Защото Боко Тиквоча така е захапал руския муй, че още малко ще му излезе изотзад. Освен това, в следствие на 80 год. руско робство, мат'ряла е станал толкова лош и некачествен, че и за метачи на улицата не стават. Сега изясни ли ти се, руска подлого?

Коментиран от #10, #12


Оценка:
-17 +15

Driving pleasure
8 Отговор

До коментар #5 от "Антиелектрика":


Както Модел 3 изяде продажбите на С, така и У ще изяде на модел 3 :) На друсани светия му пожелавам само дълъг и безаватиен път към дъното!

Коментиран от #11, #18, #20


Оценка:
-11 +8

Borislav Popov
9 Отговор

До коментар #4 от "Driving pleasure":


Ти заепи сега цените, кажи по добре, кога ще фалират Тесладжиите, когато построят завода в Германия ли !?

Оценка:
-3 +14

Плевньо
10 Отговор

До коментар #7 от "Бесния язовец Borislav Popov":


Аз съм върл, отявлен и пасивен евроатлантик. Спретнах пламенна реч срещу Русия в Европарламента. Това ли заслужавам???

Оценка:
-9 +4

Хе хе
11 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Момчета, вие двамата. От вас по - надрусани тук няма, няма и да има.

Оценка:
-4 +9

ГосТ
12 Отговор

До коментар #7 от "Бесния язовец Borislav Popov":


Айде бе ! Ама сигурен ли си? Щото аз друго знам за производството в България по време на соца и сега.

Коментиран от #22, #24, #25


Оценка:
-8 +5

Гост
13 Отговор
Навсякъде само не в България както и Фолксваген.

Оценка:
-2 +6

Маршал Фърчилков
14 Отговор
А НИЕ ПЪК ЩЕ ПОЧНЕМ ДА ПРАВИМ ЛЕТАТЕЛНИ АПАРАТИ С АНТИ ГРАВИТАЦИОННИ ДВИГАТЕЛИ, ЗАЩОТО НЕ НИ ДОСТИГАТ МАГИСТРАЛИ!

Оценка:
-3 +7

15
Този коментар е премахнат от модератор
гост
16 Отговор
В Китай изкараха първата модел 3, струва 40х.евро конвертирано в европейската валута с включен автопилот и подобрения по шумоизолацията и зареждането. Казаха, че качеството е по-добро отколкото на импортираните, пробег 460км. В Германия ще ги разграбват на такава цена, на фона на сегашните предложения.

Оценка:
-2 +12

Плевньо
17 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Мен това слабо ме интересува. Важното е да участваме в преговорите и да взема консултантски. Но ме прескочиха. Сърдит съм им

Оценка:
-5 +5

гост
18 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Еех , мъка , мъка , китайския завод го пуснаха по-малко от година на обявяването и тоя ще е така , тоест края на следващата година ще режат лентичката , а ВАГ след 4 години "размишления" още не са избрали дори място , а даже вече взеха да се чудят да има ли въобще нов завод или да си карат със старите , че май и ще се наложи да почват да ги закриват , хахаххахах !!! За тая година само предвиждат 900 000 бр съкращаване на производството , за по нататък отделно !! И в Германия ще плащат 6000 евро за електромобил , а Фолксваген няма батерии и за 100 000 бр годишно , мъка , мъкааа !!!

Коментиран от #31


Оценка:
-3 +12

болен шумкар
19 Отговор
Мислих, че ще изберат някой "бивш" социалистически кенеф.

Оценка:
-1 +0

pepy
20 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Тесла
NASDAQ: TSLA
349,93 USD +4,84 (1,40%)
Затворено: 13.11, 06:57 Гринуич-5
Преди отварянето на борсата 352,70 +2,77 (0,79%)

Продължавай да си мечтаеш...

Оценка:
-3 +7

Тесла в БГ
21 Отговор
Тесла, никога не са мислили да произвеждат в България, ако ще и нищо да не плащат за завод. Германия е разположена централно в Европа, където е най-малко разстоянието към всички посоки и където ще са най-големите пазари. България е далеч на изток, където няма на кой да продават, а и доставките за западна Европа биха били скъпи. Естествено имат и квалифицирана работна ръка.

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +12

Бесния язовец Borislav Popov
22 Отговор

До коментар #12 от "ГосТ":


Знаеш кур. Производството при соца беше фейк отвсякъде. Давам пример - в Свилоза са "работили" (познай защо в кавички) 10000 човека, а сега не знам дали останаха и 1000. Производството на целулоза сега обаче е двойно повече. Бас държа, че такова е било положението при всеки един друг завод от соца. Те и за това фалираха. Та толкова за "великото" производство при соца.

Коментиран от #23


Оценка:
-11 +16

гост
23 Отговор

До коментар #22 от "Бесния язовец Borislav Popov":


Естествено , нали трябваше да няма безработица , мечтата на всички прошляци !! Те затова и заплатите бяха по 100 лева , а една кирлива Лада 10 000 и отгоре , ама тия подробности не ги казват !

Оценка:
-9 +13

гост
24 Отговор

До коментар #12 от "ГосТ":


Само да ти напомня , че мнооого забравяте !! 1989 година БВП на България е бил 25 млд. долара при любимите ви 9 милиона население и "липса" на безработица !! Тази година ще е 68 млд при население 7 милиона !! И за да не кажеш , че е от "инфлацията" , 25 млд преизчислени за тия години са по-малко от 34 млд , тоест сегашния е двоен !! Толкова за соц производството !!

Коментиран от #26, #33


Оценка:
-13 +8

гост
25 Отговор

До коментар #12 от "ГосТ":


Също така да ти припомня , че един скапан руски лампов телевизор , "цветен" , хахахха , струваше 1100 лева и то със записване и чакане , на черно от продавачките 1400-1500 !!! При 100 лева заплата от които поне 50 ти трябват да ядеш и за сметки излизаше , че ти трябват 3 години за скапан телевизор , ако забравиш АБСОЛЮТНО всичко друго !!

Коментиран от #34


Оценка:
-10 +11

321
26 Отговор

До коментар #24 от "гост":


Ти малоумен ли си или дипломата ти за 8-ми клас е купена.
При 25 млрд. БВП тристаен апартамент в Младост беше 15 000 лева, сега е 100 000 евро или 13 пъти повече. А луксозната Лада беше 7000 лева, а сега среден клас кола е 40 000 лева, или билетчето за градски транспорт, което беше 6 стотинки, а сега е 1,6 лева или 26 пъти повече. Сега БВП бил 2, 5 пъти по-голям при разлика в цените на всичко между 10 и 20 пъти. Не, няма никакво значение инфлацията. Освен това, цялата печалба върху БВП оставаше в държавата, докато сега половината поне се изнася като дивидент с минимално данъчно облагане навън.

Оценка:
-10 +21

321
27 Отговор
Само да ти припомня, че скапания руски телевизор всъщност беше български - Велико Търново и беше последен писък на технологиите, дори с дистанционно. Все едно сега да си купиш 60 инчов смарт телевизор за 3000 лева. И нещо си в грешка със заплатата от 100 лев, защото най-простата чистачка във всеки завод вземаше около 170 лева, а средно ниво персонал получаваше между 220 и 300 лева. Бачкаторите по мини и други подобни получаваха заплати по над 1000 лева. И да ти имам критериите за добър - живот - телевизора. Явно от там са ти и образованието и знанията.

Коментиран от #29, #30


Оценка:
-9 +18

Бесния язовец Borislav Popov
28 Отговор
“…стагнация в икономическото ни развитие, застрашително изоставане в структурното и технологичното обновяване на икономиката вследствие на груби грешки в стопанската и инвестиционната политика, застрашително нарастване на външния дълг, увеличаване на инфлацията, тежки трудности на вътрешния пазар и в крайна сметка влошаване на жизненото равнище, наличие на широко разпространена корупция.” – Петър Младенов за състоянието на страната, пленум на ЦК на БКП на 11 декември 1989 г.

Оценка:
-6 +11

Бесния язовец Borislav Popov
29 Отговор

До коментар #27 от "321":


На тези смешки може да се върже единствено някое пишлеме-русофилче от vbox-a.

Оценка:
-9 +13

за гъби съм
30 Отговор

До коментар #27 от "321":


Алллоу - няма ли форум на комунистите да си пишете там. За Тесла нещо да кажеш имаш ли или само бръмбари са ти в главата. Аз все още се надявам в Холандия да е завода. Германците не знам как ще го преглътнат - ще вземе да стане някой сакатлък :)

Коментиран от #37


Оценка:
-6 +7

ФауВе
31 Отговор

До коментар #18 от "гост":


И в Германия ще плащат 6000 евро за електромобил , - Тази прогноза е типично в твой стил. Чак не се усещаш.

Оценка:
-0 +3

ФауВе
32 Отговор

До коментар #21 от "Тесла в БГ":


Естествено имат и квалифицирана работна ръка. - Имат евтина работна ръка. Хиляди мюслита с немски тескерета ще дялкат тесли за мизерни заплатки. Това е стратегията в избора им.

Коментиран от #35


Оценка:
-1 +7

ФауВе
33 Отговор

До коментар #24 от "гост":


Научи се да смяташ съотношения. Недей само да сравняваш голи цифри.

Оценка:
-0 +3

ФауВе
34 Отговор

До коментар #25 от "гост":


По него време телевизорът си беше голяма иновация. И сега има телевизори по 2 бона, за които ще се чудят децата ни, как сме давали толкова пари за тия палети. Пренебрегваш иновативният фактор, като прехвърляш всичко върху строя. Не си си дообмислил стратегията.

Оценка:
-0 +7

Имат
35 Отговор

До коментар #32 от "ФауВе":


Има всякакви. Имат хора за ръководни постове, имат инженери за техническата част, имат и нормални работници. За мизерни заплати се работи само у нас. На запад си имат синдикати които работят за работниците. Заплатите са с тарифи и не са на договорки.

Оценка:
-2 +6

Иван
36 Отговор
Ама тиквата на България и неговия верен джендър казаха че следващия завод ще е тук, в България.

Оценка:
-0 +0

321
37 Отговор

До коментар #30 от "за гъби съм":


Не ме обиждаш, а само ме разсмиваш. Много е смешно, как най-големите комунисти след 1990 станаха най-големите демократи, после най-големите царисти и накрая националисти. Такива, вероятно като теб, скачаха и викаха вечна дружба със СССР, сега са като изтривалка за евроатлантическите ценности. А са все същите зле скроени човечета. Могат да бъдат познати по крайностите - те много силно мразят и любят, независимо от позицията си. За хора като теб има само черно и бяло. Мога само да те съжалявам. А тесла е прекрасен инвестиционен проект. Не могат да правят много качествени коли, но вървят по маркетинговите тенденции. На Мъск в това му е силата да убеждава акционерите да инвестират в идеите му. Дали ще се провалят или успеят ще покаже времето. Това със завода в Берлин е маркетингова бомба. Сега половин година ще разискват къде ще е завода, защо там, какво ще прави и кога - всичко това е безплатна реклама за милиарди. Мъск е умен и попива от професионалистите - ФВ и техния завод в Турция. Иначе Германия и особено Берлин е най-неподходящата локация - високи цени на площи, високи заплати, липса на работна ръка, лоша локация - твърде на север.

Коментиран от #38, #39


Оценка:
-3 +6

за гъби съм
38 Отговор

До коментар #37 от "321":


Хаха - сетих се как пуках балоните на манифестациите със саморъчно направено пистолетче за стъкалца от щипка за пране. После се криех да пуша цигари по храстите. Сладък живот беше! ама не му е тука мястото да се разискват такива теми щото статията е за коли. Иначе си за завода съм съгласен - това е или само безплатна реклама или много груба грешка. Те самите германци не правят коли в Берлин, за чий им е на Тесла да се бутат там.

Оценка:
-0 +4

Антиелектрика
39 Отговор

До коментар #37 от "321":


Браво, много точно казано.

Оценка:
-1 +1

бай Даньо
40 Отговор
А защо не е в великата туршия тоя завод? Нали там беше най добре. Добре е ама Мъск да не е морон като вагините. Човека изкарал почти докторска степен от Станфорд по теоретична физика ама не завършил че бързал да става милиардер . Никога Фолксваген!

Коментиран от #41


Оценка:
-1 +1

бузю
41 Отговор

До коментар #40 от "бай Даньо":


Ха-ха , тя и лисицата викала "гроздето кисело"

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
Ловци на бисери
Стойчо Младенов
Наставникът на футболния отбор на ЦСКА коментира съдийството в мача с Локомотив Сф
Разбира се, че ще пускаме декларации. Какво да правим? Да ни хакат отзад, а ние да се дупим ли? Няма да стане."

Още бисери