Last news in Fakti

28 Юни, 2012 13:56 10 052 12

Mazda с нова роля за роторния мотор

  • mazda-
  • роторен двигател-
  • ванкел

 

Миналият петък от конвейера на завода в Хирошима слезе и последната Mazda RX-8. Този автомобил беше краят на финалната серия Spirit R, която първоначално беше планувана в тираж от 1 000 бройки, но заради повишено търсене той беще удвоена.
 
Краят на производството на RX-8 означава и край на производството на роторните двигатели. Ще припомни, че ванкеловият двигател е бутален ротационен двигател с вътрешно горене изобретен от германския инженер Феликс Ванкел през 1957 година.
 
През последните 45 години този вид агрегати се правеше от Mazda, но така или иначе "Самураите" не успяха да го наложат. Инженерите на компанията обаче не се отказват от ванкеловия мотор и продължават с разработката му.
 
Сега те му гласят нова роля, като интересното е, че той няма да е свързан механично с колелата на автомобила. Роторният агрегат ще бъде използван за бъдещи разработки на компанията в сферата на набиращите скорост напоследък хибридни автомобили. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 аз

    0 1 Отговор
    какво ще ре че ротрония
  • 3 Alexander

    0 3 Отговор
    Ванкеловият мотор няма бутала, откъде го измислихте това за буталния ротационен мотор не знам.
  • 4 Цитат за Alexander

    2 0 Отговор
    През 1954 година Феликс Ванкел /Felix Wankel/ открива, че при въртенето на един триъгълен ротор или т.н. триъгълно бутало, в един наподобяващ по своята вътрешна форма осем-образен (епитрохоидна форма) протича един четиритактов работен процес. Това е причина още през същата година да се проектира един ротационно-бутален двигател
  • 5 Ето и от мен инфо за лаика Alexander

    2 0 Отговор
    Ванкеловият двигател е бутален ротационен двигател с вътрешно горене изобретен от германския инженер Феликс Ванкел през 1957 г. Ванкелов Цикъл Буталото на ванкеловия двигател представлява тристранна призма, а вътрешната повърхност на корпуса е епитрохоида. При своето въртене, буталото образува три камери, чиито обеми са постоянно изменящи се, като във всяка от тях се извършват процесите всмукване, сгъстяване, разширение и изпускане.
  • 6 blabla

    0 0 Отговор
    Според мен ще има още автомобили с ванкелов двигател. Четох че освен за RX серията се обмисля да се използва и в MX-5. Разработката на новия двигател си върви, просто ще отнеме време да се вкарат SKYACTIV технологиите вътре.
  • 7 Alexander

    0 0 Отговор
    Това, което се опитвах да кажа всъщност е, че това, което наричате бутало е прието да се нарича ротор. При ванкеловия мотор няма бутала в истинския смисъл на думата (то и за това на английски ванкеловите мотори се водят като pistonless). Но естествено се намериха хора, които без да вникнат в думите ми, ме оплюха и нарекоха лаик.
  • 8 ПАБЛО

    0 0 Отговор
    Или е бутален,или роторен!
  • 9 йоци

    0 0 Отговор
    Най голяма радост от шофирането съм испитал с rx-7

    Коментиран от #10

  • 10 Ducati

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "йоци":

    Коментар до #9

    Много яка кола , специално РХ-7, супер форма и интериор, в Англия доста ги караха, за карането незнам, знам че са 1300сс и над 200+ коня, има и с турбо до колкото знам.Може би си има недостатъци роторния двигател щом не се е наложил масово...незнам
  • 11 Ротор

    0 0 Отговор
    Недостатъци: гори много бензин и масло ;)
  • 12 Jack Bauer

    0 0 Отговор
    Гори многобензин и масло но в сравнение с кои други двигатели ?! Ако сравнявате 1300сс (200к.с.) ванкелов с 1300сс (80к.с.) редови бутален естествено че ванкеловия ще гори повече мощноста му е почти три пъти по-голяма. Но ако сравните 200 к.с. (1300 сс) ванкелов с 200 к.с. (2000 сс) редови бутален ванкеловия ще е доста по-икономичен ! Ето малко повече по темата http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB
  • 13 blabla

    0 0 Отговор
    Сега четох в сайта на мазда че се разработва SKYACTIV-R ванкелов двигател, което е страхотно. :)