Last news in Fakti

27 Февруари, 2020 19:08 4 682 39

Електромобилите ще оставят без работа хиляди хора

  • електромобил-
  • индустрия-
  • бизнес-
  • безработица

Увеличаващото се производство на електромобили и хибриди ще доведе до масови уволнения в заводите, където се сглобяват традиционни автомобили с ДВГ и частите за тях, предупреждава немската Национална платформа за мобилността на бъдещето. По оценка на организацията към 2030 г. само в Германия работата си ще загубят стотици хиляди служители, съобщава "Известия".

В немския град Родинг вече е затворил врати заводът Vitesco, където се произвеждат горивни помпи, в резултат на което са били съкратени 540 работници. Проблемът е, че за изработката на автомобили с ДВГ е необходима много повече работна ръка, отколкото за коли на ток. Експерти смятат, че със свиването на класическото автомобилостроене в Германия ще изчезнат 400 000 работни места.

Немското правителство вече предприема мерки за поддръжка на съкратените служители. Те ще могат да разчитат на допълнителни помощи, докато си намерят нова работа. Държавата ще плаща и за и курсове за повишаване на квалификацията.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 NikNay

    43 4 Отговор
    Ха добро утро. . . .

    Коментиран от #2, #18

  • 2 гост

    26 11 Отговор

    До коментар #1 от "NikNay":

    Е и ?? 400-500 000 работници от 40-50 милиона работещи в Германия са капка в морето и веднага ще си намерят друга работа , при положение , че безработицата е под 3% и повечето отрасли се оплакват от липса на хора !! А другия вариант е всички останали плюс цялата индустрия да замине за скрап , ако не се приспособи към електричките !!! Щото китайци , корейци и американци няма да ги чакат !! Даже вече закъсняват и то с много !!

    Коментиран от #3, #30

  • 3 Хахахахаха

    14 12 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Норвежец, ти каква кола караш? Да не вземе и тя да замине за скрап докато мечтаеш за миксер.

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    14 15 Отговор

    До коментар #3 от "Хахахахаха":

    Ма ти пък кой си , че да ти давам обяснения каква кола имам и даже дали не е повече от една , хахах , за твое съжаление !! Гледай си твоята , ако а имаш и не се бутай в шамарите !

    Коментиран от #15, #16, #17

  • 5 Гост

    16 14 Отговор
    Вие трябва да разберете, че в бъдеще няма да има професии като: шофьор, продавач, чистач, продавач и тем подобни занимания, които могат да бъдат заменени от роботи. Какъв е смисъла да отида да си пазарувам в кварталния и да ме гледат някакви намусени лелки, защото работят за по 700-800 лв. Това е бъдещето и не можете да го спрете.

    Коментиран от #7, #10, #31

  • 6 Електрошок

    19 5 Отговор
    Не че нещо,ама тази тъжна новина не означава ли и намаляване на замърсяващо производство?
  • 7 гост

    13 10 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Именно ! И още една "професия" няма да има , особено важна за България , автокрадец !! Щото като станат автомобилите споделени , за какво да ги крадеш , на компанията собственик ли ще ги продаваш ?? Хахахха !!!
  • 8 Справедлив

    6 13 Отговор
    Работническата класа вечно реве за пари и раб. места.... Ама в новото време, става все по излишна :)))

    Коментиран от #14

  • 9 Последния софиянец

    13 7 Отговор
    По малко работна ръка, а по високи цени. Къде е логиката?
  • 10 Дельо хайдутин

    14 7 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Да ама лелката е по евтина от робота.

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    13 6 Отговор

    До коментар #10 от "Дельо хайдутин":

    Там ти е грешката , ПО-СКЪПА Е !!! В пъти !! Да не говорим , че е излишен целия магазин , което е по-важното !! Вече е пробвано и сметнато !!

    Коментиран от #12, #32, #35

  • 12 Дельо хайдутин

    5 5 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    За излишния магазин си прав.

    Коментиран от #33

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 КоронкатаШушана

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "Справедлив":

    Затова короната у подобни вируси ще
    Редуцират раб класа сега е на експериментално ниво всичко
  • 15 Хахахахаха

    10 2 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Норвежец, искаш ли да направим заменка? Искам да подаря на сина си детска кола с педали Москвич, дай ми твоят и кажи какво искаш в замяна, хахахахахаха
  • 16 за гъби съм

    10 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Еееее, норвежец, не си никакъв мъж, срам ли те е от бангията който наричаш “личен автомобил”? Хахахахахаха. Или признаваш че имаш зелен детски Москвич с педали, модел 1961? Хахахахахаха

    Коментиран от #29

  • 17 Борето Попов

    10 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Норвежец, тия те разкриха, какво ще правим сега?

    Коментиран от #23

  • 18 Пия само HitDobavki

    13 3 Отговор

    До коментар #1 от "NikNay":

    Ха Честита Баня! Българските под изпълнители тъкмо отвориха цеховете и ще трябва да ги затварят! Важното е че за дечицата в Африка и най-вече Конго се отваря все повече работа! Ще се радват милите по цял ден на 8 - 12 годишна възраст да ровят с голи ръце за кобалт за батериите на Мъск и джендърите!
  • 19 Бат Бойко

    3 0 Отговор
    Толкова автомобилни заводи открих, а сега трябва да ги закрива. Е. ах, мама му.!!!
  • 20 Другата страна

    7 5 Отговор
    ДВГ с бълваните от тях отрови оставиха без живот или здраве милиони хора по света. Не знам кое е вярно, но други експерти казаха, че разликата между двг и елколи за Германия е 70 хил. работни места, но все пак живи и здрави, а съкратените от живота хора никой не може да ги върне. Хората работещи във вредни сектори като двг и въглища са нищожен процент спрямо останалите. За да имали работа десетки хиляди трябвало да страдат милиони.....
  • 21 Госあ

    5 2 Отговор
    Бацилите махат доволно с флагелумчета, че много хора в Европа ще останат без работа, но за сметка на това, както е посочил един от коментиращите децата в Африка ще копаят кобалт за коричка хляб. По добре от европейска заплата нали ? И ще бълват батерии на воля, на всеки 5-8 години подмяна....
  • 22 ба си проблема

    9 0 Отговор
    Те имат недостиг на работна ръка. Вместо да внасят талибани и терористи безделници, ще насочат съкратените.
  • 23 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #17 от "Борето Попов":

    Няма опасност за професията "трол" така че спокойно продължавам да спамя и да събирам пари за Тесла.
  • 24 Ще има стотици нови професии

    8 2 Отговор
    Знаете ли само колко милиони зарядни станции за електромобили трябва да бъдат произведени, монтирани и поддържани през следващите десетилетия? А батерии за електромобили и стационарно съхранение на електроенергия? Преминаването от въглища и атом към възобновяема енергия също ще се нуждае от работна ръка и бизнес за десетилетия напред. Знаете ли комбайните колко жътвари със сърпове са остави ли без работа. Дали някой скърби за тях в момента?

    Коментиран от #25

  • 25 Госあ

    1 4 Отговор

    До коментар #24 от "Ще има стотици нови професии":

    Атома го остави ти, ама да не се окаже, че въглищата са по чисти от тия неефективни шитове, наречени "възобновяеми източници "

    Коментиран от #26

  • 26 Стига с тази Вяра погледни фактите

    4 3 Отговор

    До коментар #25 от "Госあ":

    Отдавна е сметнато, че един фотоволтаик само за година до максимум две, произвежда толкова енергия, колкото е употребена за неговото производство в зависимост от това къде е инсталиран. Следователно максимум за две години изчиства въглеродния си отпечатък дори да е произведен само с енергия от въглища. После още 23 години произвежда абсолютно чист ток, преди да му изтече гаранцията, а след това продължава да произвежда. При вятърните централи, тези срокове са още по-кратки. Смятай колко по-бързо ще се изчиства въглеродния отпечатък, ако за производството и транспорта на възобновяемите източници се ползва само чиста енергия?

    Коментиран от #34

  • 27 Това е целта

    3 0 Отговор
    а безработните няма да могат да си купят електромобили и ЕКО ефекта 100% е налице, а Грета ще ликува
  • 28 Пеуник

    2 0 Отговор
    Ми правете конверсия на продадените вече дизеляци към електрмобили и няма да останете без работа!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Така може да говори само един самозабравил се мамин глезан.
  • 31 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Смисълът е да общуваш с хора а не да си лафиш с пластмасов манекен както си свикнал с надуваемата кукла у вас.
  • 32 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Бъркаш. По скъп е робота от лелката. Затова западните фирми идват тука.
  • 33 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Дельо хайдутин":

    Не е излишен. друго си е да пипнеш стоката а не да те залъжат с напудрена снимка онлайн. Поръчвате обувки онлайн и като присгигне виждате че не ви стават. Връщат ги за сметка на сайта но той плаща на куриера. Този финансов риск е вкаран в цената и го плаща клиента.
  • 34 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Стига с тази Вяра погледни фактите":

    Пак ли твоите сметки за идеални условия. Аман вече. Събуди се.

    Коментиран от #36

  • 35 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Всичко в съвремието уж било сметнато а накрая се оказва че са го смятали такива като тебе и ефекта станал на дефект. Смятате неща които сте виждали само на картинка.после хората ви сърбат попарата
  • 36 Какви идеални условия

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Единственото сигурно нещо на земята е, изгрева и залеза на слънцето. Статистически погледнато, всеки 10 поредни години, слънчевата радиация паднала върху земята е константа, въпреки годишните колебания. Ако все още не си разбрал, борим се за покачване на СРЕДНОГОДИШНАТА температура на Земята с 1 градус до 2100г. И това въпреки рекордните жеги и студове, които ни очакват. За България средногодишната слънчева радиация е в границите между 1200 и 1400квч/кв.м. ВЯРВАШ или не, под 1200 няма как да падне.
  • 37 Ееехххх

    1 1 Отговор
    Ел колите нямали бъдеще...Мъск щеше да фалира отдавна.....прооостиииии съдъци къде сте вее
  • 38 Шаран БГ

    2 1 Отговор
    Щом нещо се налага повсеместно, то обезателно е с огромни печалби за най-богатите. И с ел-машините е точно така. Никой не го е еня за плебеите, още по-малко за опазване на природата.Електроавтомобилът от производството,експлоатацията и бракуването му и до пълното му унищожение е по-голям замърсител от най-скапания дизелов-Сигурно учени и инженери ще намерят решение за пазличните проблеми. Но ще минат години.........
  • 39 яяяяяяяяяяяяя

    0 0 Отговор
    Да имигрират в България...тука имаме недостиг на немци.