Last news in Fakti

17 Март, 2020 19:22 2 851 30

Електрическите VW-та ще продават ток

  • volkswagen-
  • електромобил-
  • електроенергия

Volkswagen планира да продаде 1 млн. електромобила до 2023 г., а до 2025-а броят им ще достигне 1.5 млн. Всеки от тях ще съхранява ток в батерията си, а това означава огромни запаси от електричество, което е накарало босовете във Волфсбург да се замислят за разширяване на бизнеса.

Немският концерн смята да използва електромобилите си, за да навлезе на пазара на електроенергия. Електрическите VW-та не само ще черпят ток от мрежата, а и ще могат да го връщат в нея.

На теория електромобилите ще се зареждат нощем, когато тарифата е по-евтина, а в часовете с най-голяма натовареност на мрежата ще могат да я снабдяват с електроенергия. Идеята е печалбата да се поделя между концерна и собствениците на колите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Електрошок

    11 1 Отговор
    И кво прайм с крайния брой зареждания?

    Коментиран от #2, #5, #11

  • 2 ГлупостиНаТъркалета

    8 8 Отговор

    До коментар #1 от "Електрошок":

    ами изтича гаранцията ... и каквкто е "поделено" ... ти си ги връщаш бързо бървзо във VW под формата на нова батерия :)
    Да се откажеш от атомна енергия и после да караш колите да стават батерийки за през деня ... е наивно немско недомислие, с цялото си уважение но немците вървят дърпани за носа от окупатора им и все по-малко мислят за живота си.
  • 3 Порно

    17 0 Отговор
    То за нашите волтаици отдавна има съмнения , че купуват на ниските цени и продават на високите преференциални.

    Коментиран от #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ДАДА

    9 6 Отговор

    До коментар #1 от "Електрошок":

    Е как бе!!!!
    Те ще са поне 365000 цикла и така ще може да се използва батерията поне 1000 години.
    Колата кучета я яли... Важното е баламурниците да купуват. Щото новата електричка на vw (ID3), ще е по-евтина от колите на бензин - около 30 К евро... колкото нов Пасат, ама по-малка от Голф... Абе викай ми Грета
  • 6 Електрошок

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "Порно":

    Какви съмнения!?Нали преди няколко години ги хванаха с произведена енергия и през ноща!Всичко се покри!Влиза на 20ст.и излиза на 60ст.!?

    Коментиран от #26

  • 7 Каракуд

    5 4 Отговор
    Хората ефективизират, баламурниците у нас плюят. Ганьо, много имаш докато станеш човек.
  • 8 Електрошок

    7 0 Отговор
    Аа не мое ли да я зареждам в Калафат и да я разреждам във Видин на далавера?
  • 9 гост

    7 5 Отговор
    Заряд-разряд, заряд-разряд и накрая собственника плаща за батерията, а концерна прибира печалбата. Това е изключителна глупост на фона на минималния пробег на техните коли. Батерията се амортизира от употребата, затова и се скапва от бързите зарядни.
  • 10 Чичо

    5 1 Отговор
    Аз пък си помислих, че моята батерия като свърши насред път, ще мине някое WV и ще ми даде ток. Заглавието ме заблуди. А иначе писалите преди мен за броя цикли заряд/разряд са много прави.

    Коментиран от #12

  • 11 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #1 от "Електрошок":

    Крайния брой зареждания дори сега е близо 2000 и то на бърза зарядна , а на домашните през нощта със 7-10 квт мощност максимум е и над 3500 до спадане на 80% от капацитета ! Също при "продажбата" на ток , това ще става също със подобни мощности , че и по-малки , щото 1 милион електромобила по 6 квт са 6 000 Мвт , тоест 3 (три) АЕЦа като Козлодуй !! А 200 000 км при 300 км със един заряд са 660-670 цикъла !! Тоест 90 % от тия коли няма да стигнат и 30% от живота на батерията си за 10 години живот след което обикновено се подменят ! А със още толкова цикъла и продажба на цени до 4 ПЪТИ по-високи от нощната тарифа могат да си изплатят още една батерия поне след 10-тата година !

    Коментиран от #14

  • 12 Алфа Вълкът

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Чичо":

    То е така ще се закачите двамата на контакт и ще джиткате. Ама що да се занимаваме с глупости? Направо да електрифицират магистралата и да пускат блъскащите колички в движение.
  • 13 гост

    0 5 Отговор
    За който не е вдянал , никой не говори да се изпразни батерията до нула !! Пиковите часове са 5-6 през деня , от 7 до 9 сутринта , от 11 до 13 на обяд и от 17 до 19 вечерта !! При 5-6 квт отдадена мощност на час от електромобила това са максимум 36 квт !! При масова батерия 60 квт , каквато ще е само след 1-2 години , значи ще има и предостатъчно ток за още 200-250 км пробег !! Тоест преспокойно ще иде и ще се върне от работа , за да си зареди пак през нощта !! Но вместо още три АЕЦа ще се ползват 1 милион електромобила !! А те само в Германия до 10 г ще са не 1 , а 10 милиона поне !

    Коментиран от #23

  • 14 Йозеф

    2 6 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Идеята е много добра, а тролчетата със стари дизеляци не могат да смятат.

    Коментиран от #22

  • 15 Психиатър от Курило

    2 0 Отговор
    Не пускайте моля ви статии за електрички, че взех направо да психясвам.
  • 16 Borislav Popov

    0 5 Отговор
    Само това осьавям тук, за тукашните антиелектрици : Vоlkswаgеn плaнирa дa прoдaдe 1 млн. eлeктрoмoбилa дo 2023 г., a дo 2025-a брoят им щe дocтигнe 1.5 млн. Вceки oт тях щe cъхрaнявa тoк в бaтeриятa cи, a тoвa oзнaчaвa oгрoмни зaпacи oт eлeктричecтвo, кoeтo e нaкaрaлo бocoвeтe във Вoлфcбург дa ce зaмиcлят зa рaзширявaнe нa бизнecа.
  • 17 asdaa

    7 2 Отговор
    Нито ще продадат 1 милион, нито пък ще продават ток.
    Русия така удари цените на нефта че електрокарите се отлагат поне с петилетка.
  • 18 Внимание педофили

    2 3 Отговор
    Боре модераста и Жорко Гъзето плющят детето “гост”, тоест Норвежеца! Докога ще търпим тези извращения? Поне да бяха използвали презетвативи...

    Коментиран от #20

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #14 от "Йозеф":

    Идеята може да стане гениална , щото може да го продадат на работодателя си докато са на работа и той да го купи дори на доста по-висока от "енергото" цена , а и няма да има разходи за пренос ! 200-300 коли на паркинга пред фабрика или склад са 1-2 Мвт мощност независима от всякакви мрежи и без сривове и прекъсвания ! А за работника едно хубаво увеличение на заплатата !
  • 23 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Нисан го има това от 3 години, но за да стане трябва навсякъде да се смени мрежата с т.н. смартгрид. Тогава може да се упръжнява потока и всяко домакинство може самостоятелно да определя от кого купува ток и кога. Без умната мрежа няма такъв сценарий, това е.

    Коментиран от #24, #27

  • 24 Психиатър от Курило

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Това е, дано повече спреш с никому ненужните глупости. Кор за Тесла!
  • 25 Джугана

    1 1 Отговор
    В oтгoвoр нa мнoгoтo зaпитвaния и нaмeци кoитo трябвa дa cпрaт, ПOТВЪРЖДAВAМ чe Driving pleasur, Aнтиeлeкирикa и aз cмe пeдeрacти и cмe от един и същ прайд. Саsе сlоsеd ! Мъск форевър.
  • 26 куку руку ку

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Електрошок":

    Я, и тези крадат "ноу-хауто" на нашите фотоволтаични централи!
  • 27 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Всъщност вече идеята е "мрежата" да остане за резерв в краен случай , а производството и потреблението да се разбият максимално до там , където се ползва непосредствено енергията и да стане независимо от мрежата ! Една офис сграда с 1000 служители , което е масово на запад , с новите норми за енергопотребление може да се захрани от само 50-100 електромобила на паркинга и ! Тоест от само 10% от служителите и ! И да бъде независима от всякакви мрежи и сривове в тях ! Включително да поддържа и обществените мобилни мрежи чрез независимото захранване на клетките им на покрива си ! Същото и за производствени и логистични сгради дори при 50-60% роботи вместо служители ! Ако добавят и панели и перки на покривите , могат абсолютно да забравят за мрежи и външно захранване ! По същия начин като станат масови домашните батерии , всеки може да си произвежда тока в къщи и вечер да го прехвърли в електромобила , а през деня да го продаде на работодателя си и то на най-добрата цена ! Защото домашното потребление винаги ще е в пъти по-малко от това което може да произведе само един соларен покрив примерно !

    Коментиран от #28

  • 28 Хахахахах

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    В Норвегия така ли правите, хахахахаха, хахахахаха

    Коментиран от #29

  • 29 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Хахахахах":

    А вие във вашто село още ли претакате нафта с туби и смърдите като каруцари , ахаххахаххахах !!!! И пак си плащате като попове на ушанки и араби , хахахаххаха !!!
  • 30 ГОСТ

    0 0 Отговор
    Тeзи зулуми ги прaвят нaшитe eлeктрoфoби oт aнтигрупирoвкaтa нa Шaрo. Aнтиeлeктрикa, Джугaнa и cиe, тaйнo ca ce внeдрили в бoяджийcкитe цeхoвe нa зaвoдитe нa Тecлa и лeкa пoлeкa, вършaт тaм cвoeтo чeрнo дeлo. Нo нищo, cлужбитe пo бeзoпacнocт нa Тecлa, вeчe ca пo пeтитe им и кaтo ги хвaнaт щe бъдaт нaкaзaни пo нaй cтрoгaтa буквa нa зaкoнa.