Last news in Fakti

8 Април, 2020 18:45 15 630 50

Volkswagen откри начин да спаси двигателя с вътрешно горене

  • volkswagen-
  • двигател с вътрешно горене-
  • електромобил

Макар да влагат огромни средства, за да наваксат изоставането си в областта на електрическата мобилност, във Волфсбург са убедени, че песента на двигателя с вътрешно горене всe още не изпята, обяви шефът на развойния отдел на Volkswagen пред британското сп. Autocar. Според Матиас Рабе класическите бензинови и дизелови мотори имат шанс да просъществуват още дълго благодарение на синтетичните горива.

Мениджърът смята, че размерите и теглото на сега използваните в електромобилите и хибридите акумулатори са сериозен недостатък, който само ще ускори разработката на изкуствени горива. Според Рабе все по-строгите стандарти за вредни газове не означават непременно отказ от ДВГ и Volkswagen смята да продължи да ги използва още поне 10 години.

"Ако вземете за пример авиационния отрасъл, отказът от традиционни горива е невъзможен, тъй като самолетите няма как да бъдат електрически - иначе няма да могат да прелитат над Атлантическия океан", отбелязва Рабе.

Мнението на Volkswagen се споделя и от Bosch, според чиито експерти условията на Парижкото споразумение за намаляване на емисиите на въглероден двуокис до нивата отпреди индустриалната епоха могат да бъдат спазени единствено чрез синтез на горива от възобновяеми източници. Идеята е за производството на изкуствен бензин, дизел, газ и керосин да се използва екологично добиван ток, което вече било технически възможно.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Емил

    90 18 Отговор
    Пореден кретенизъм! Всички ДВГ (вкл. дизели) могат да работят на газ! Защо се търси под вола теле?!

    Коментиран от #22, #23, #39

  • 5 123

    37 2 Отговор
    С 2 думи - на етилов спирт
  • 6 Браво на Вагените

    13 21 Отговор
    3.0 tdi
  • 7 висок

    60 5 Отговор
    Що бе, нали измислихте биодизел от рапица...... гориш сто тона нафта и произвеждаш 80 тона рапично олио /биодизел/!!!!!
  • 8 предимно прост

    46 2 Отговор
    Ура!Спасени сме!А щях да забравя-един преятел пита за цената.
  • 9 смях

    40 59 Отговор
    Естествено, че искат да убедят всички как ДВГ ще го има още дълго време. Но реалността е друга. Китай ще залеят пазара до няколко години с евтини и качествени електрички, просто защото в един ДВГ могат да се счупят много неща, а един електромотор в правилна конфигурация е на практика вечен. Батериите вече издържат 10+ години, още малко и ще надживеят ламарината. А Тесла ще останат в premium сегмента заради софтуера, където са недостижими. Останалите малко по малко ще стават все по-дръпнати.

    Коментиран от #34, #41

  • 10 Амха

    29 54 Отговор
    Скоро ДВГ колите няма да са конкурентни на електрическите по цена и разходи.

    Коментиран от #19

  • 11 Хаха

    43 6 Отговор
    Значи първо произвеждаш еко ток и после чрез него изкуствено гориво? Много голяма тъпотия, но може би това е бъдещето доста сме зациклили или просто се чудят как да ни напояват с глупости.
  • 12 Ще им

    24 12 Отговор
    се да изцедят още някой лев, но отиват в музея.
  • 13 Тия смърдели

    38 21 Отговор
    почват да стават смешни вече. Кой ги слуша въобще? Само българските турбо-гъзари с 5000лв

    Коментиран от #44

  • 14 Кико

    59 20 Отговор
    Много бързате да отписвате ДВГ!!! Приблемите с електтичките току що започват. При катастрофа с електричка Тесла, същата блокира вратите и се запалва!!! Двамата вътре са чао! По-полека със смъртните присъди!
  • 15 сноу

    36 13 Отговор
    Аха-а сетихте ли се ,че тя не става само с плямпане, колко велика е електричката ,а въздуха ще станел като в Алпите. Като ръчнахте калкулатора май се оказа, че задраскате ли ДВГ-то безработицата става 70% и ще хвръкнат капите на всички правителства, а царе ,царчета ,крале и кралици ,ще далдисат под земята...

    Коментиран от #42

  • 16 Каква безработица?

    22 15 Отговор
    Знаеш ли за колко години напред има работа и колко трилиони трябва да се вложат само за производство, монтаж и поддръжка на зарядни станции почти на всяко паркомясто? А отделно батерии, електропреносна инфраструктура, монтаж и поддръжка на фотоволтаици и вятърни генератори? Само Тесла в Берлин за първи етап наема 12 000 работници, за един единствен завод.

    Коментиран от #17

  • 17 сноу

    17 7 Отговор

    До коментар #16 от "Каква безработица?":

    Не си добре ..ама никак ...Тия 12 хил откъде ги изсмука ?? Това са строителите и монтажниците ,те са половината ..на зарядните ще наемеш зареждачи ли, пък като гледам фотоволтаиците каква "хилядна армия" ги поддържа ,а и двойно по-вече бършат перките на ветрогенераторите...До батерии не искам да стигам , там само роботи, че и не съм чувал някой от тях да е прескочил да си рециклира батерията след катастрофа..
  • 18 Plameni

    29 2 Отговор
    Японците също не мислят да се отказват от двигателите с вътрешно горене. Обмислят използването на биогориво.
  • 19 така така

    13 1 Отговор

    До коментар #10 от "Амха":

    кога е това скоро? 2200г.?
  • 20 Именно

    12 6 Отговор
    Как? Като занижават показанията за замърсяване и разход ли? ;)
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 СокСом

    12 12 Отговор

    До коментар #4 от "Емил":

    Защо тогава не правят масово всички двигатели фабрично на газ и да решат всякакви еко, икономически и технологични проблеми? Когато е изработван прототипа на ДВГ газта също е била открита и позната. По същата причина, че и магаре може да тегли, но май по-добре да е бензин, а? Защо ли?

    Коментиран от #25

  • 23 СокСом

    7 9 Отговор

    До коментар #4 от "Емил":

    Защо тогава не правят масово всички двигатели фабрично на газ и да решат всякакви еко, икономически и технологични проблеми? Когато е изработван прототипа на ДВГ газта също е била открита и позната. По същата причина, че и магаре може да тегли, но май по-добре да е бензин, а? Защо ли?
  • 24 ТакаТака

    14 1 Отговор
    Това е най–тъпото нещо което съм чел през живота си! Около два месеца си изкарвах хляба с разработки в областта на водородните технологии. Загубена кауза. Единственото вярно в статията е, че самолетите няма как да летят без използване на керосин!
  • 25 Ами

    24 1 Отговор

    До коментар #22 от "СокСом":

    Човека добре го обясни. Поради кретенизъм. И желание да се продава петрол.
    За 90% от бензиновите коли газта е достатъчно решение. На мен не ми пречи, че колата ми е с 0,5% по-малко мощност, след като ми е 50% по-евтино на газ.

    Коментиран от #30

  • 26 Димов

    9 1 Отговор
    Глу/па/ци! Поне да бяха предложили етанола, че лесно се добива и е в пъти по-чист от дизела. А те, щели да правят пак дизел?!?!
  • 27 гост

    10 5 Отговор
    Прогодните за биодизел двигатели са преди евро 3, без високи налягания в системите, без капризни процеси на отделяне и др. Наливаш олио, караш, в момента олиото е 1.8лв за литър при 2.2лв за дизел. Години си карах комънрейла със смес от дизел и олио, поравно, колата си работеше по-тихо, по-спокойно, без черни пушеци. Преди това имах прост голф 1.9тд, там е още по-лесно, наливаш догоре с олио и няколко литра дизел, за да не се сгъстява прекомерно и нямаш никакви проблеми, само филтрираш олиото, от което губиш към 10% в утайки и твърди частици, но поне караш почти без пари и със сигурност екологично.

    Коментиран от #29, #35

  • 28 Bai mito

    4 5 Отговор
    4.2 TDI
  • 29 Русенец

    11 3 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Ало, спекуланта! В Русе дизела е 1,55лв/л.

    Коментиран от #31

  • 30 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #25 от "Ами":

    Газта е по-евтина защото първо акциза и е по-малък и второ е страничен продукт при рафиниране на бензин и дизел. Спри да продаваш бензин и дизел а само газ и виж как ще и скочи цената
  • 31 дсдс

    1 5 Отговор

    До коментар #29 от "Русенец":

    Ами не съм зареждал от два месеца, пък и карам бензин.

    Коментиран от #33, #50

  • 32 Един Там

    5 7 Отговор
    Фолк с Ваген е най-добре да намери начин да спаси себе си, а после да мисли за това как ще спасява други неща! Още не са си платили глобите и делата и още много дела се водят и има колективни искове заради дизелгейт. След, като си оправят бакиите, тогава да философстват за двигателите! А и те са толкова изостанали с хибридите и електричките, че не им остава нищо друго, освен да дрънкат как щели да спасяват ДВГ. А и самата идея да произвеждаш енергия за производство на биогориво, което биогориво да го гориш в ДВГ, което е с КПД 25-40% е възможно най-тъпанарското нещо, което може да измисли немската инженерна мисъл.
  • 33 пррррц

    5 1 Отговор

    До коментар #31 от "дсдс":

    бензина започва от 1.57 във Варна
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Русенец

    6 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Ново отпредималко. Бензин и дизел в Русе 1,51лв/л. Пак те питам: още ли смяташ, че не може да падне на 1,50?
  • 36 така така

    6 4 Отговор
    ВаГ – най-доброто!!!
  • 37 Godfather

    12 5 Отговор
    А корабите с какви двигатели са ? Дизели. А тировете с какви двигатели са ? Дизели. Кой ДВГ изкарва 1 мил.+ км ? Дизела. Нищо не може да замени дизела. Дизела е вечен. Освен може би роторния Ванкел.

    Коментиран от #40

  • 38 C63

    8 0 Отговор
    Звука на V8 не могат да го заместят. Нека си набутват електрокарите! Надеждата ми е бензина да поевтинее. За да не слизам от суперкара!
  • 39 Чачо

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Емил":

    Те могат да работят на газ, но колко време? И ти може да ядеш само варена царевица, но колко ще я караш така?
  • 40 Иво

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "Godfather":

    За дизела съм съгласен, че е навсякъде и трудно ще бъде отхвърлен. Но Ванкела не знам по каква линия го споменаваш. Правил съм, сменял съм, а с най голям кеф съм скрабвал маздички с този недоразвит двигател. Твърде кратък живот.
  • 41 Венко

    8 0 Отговор

    До коментар #9 от "смях":

    Само да кажа че една батерия да стане екологична требе да я караш 20год не 10 защото тя отделя газове колкото една кола на дизел за 20 години при пройзводството си
  • 42 12 udar

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "сноу":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • 43 Godfather

    3 0 Отговор
    #Иво. - Ами Мазда работят по ванкела - RX8 и нататък. Явно виждат бъдеще в него.
  • 44 Туземец от Враца

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "Тия смърдели":

    Много си прав. Българската простотия да си купиш един изхвърлен Пасат на 18 години и след тва да му махнеш всички екологични системи- е тва трябва да е подсъдно и да ги пращат в затвора селяндурите. Телефоните им по 1500 лв и пушат всеки ден по 5лв ,ама нямат пари да си купят нов катализатор. Ша ви ева и номерата селски
  • 45 Ахмето Д

    4 1 Отговор
    В Германия има синтетичен дизел от 10 години. Патентован. Досега всички големи производители отхвърляха употребата му, а германската служба по горивата и автомобилите отхвърляше приемането му защото имало достатъчно видове горива на пазара. Та същият този синтетичен дизел при июгарянето си отделя с 75% по-малко вредни емисии, освен това дава с 25% по-нисък разход. И струва с 70% по-евтино от дизела. И е съвместим с всички дизелови двигатели. С кеф бих го карал.

    Коментиран от #46

  • 46 Един Там

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "Ахмето Д":

    Що дрънкаш простотии? Точно в Германия слагат добавка на бензина. Е5 и Е10. Е10 е с 10% (Е5 е с 5%) етанол и е по-евтин с 2-3 цента, но колата е с намалена мощност и харчи повече. Дефакто, ако заредиш от по-евтиния с повече етанол имаш по-висок разход като гориво и в парично изражение. Сипваш с 2-3 цента по-евтин бензин, но ти харчи с 5-6 цента повече на 100 км.

    Коментиран от #48

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Ахмето Д

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Един Там":

    Да се беше научил да четеш, после да рзбираш прочетеното и щеше да ти стане ясно, че никъде не пиша за бензин.
  • 49 Бай Милен

    0 0 Отговор
    Що се чудите- през ВСВ, немците са карали самолетите си със синтетичен бензин. Като ги знам какви добри химици са- като нищо ще произведат това, което им е необходимо.
  • 50 Русенец

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "дсдс":

    гост питам, дсдс ми отговаря?!?!?! Мултиникването е тъпо.