Макар да влагат огромни средства, за да наваксат изоставането си в областта на електрическата мобилност, във Волфсбург са убедени, че песента на двигателя с вътрешно горене всe още не изпята, обяви шефът на развойния отдел на Volkswagen пред британското сп. Autocar. Според Матиас Рабе класическите бензинови и дизелови мотори имат шанс да просъществуват още дълго благодарение на синтетичните горива.
Мениджърът смята, че размерите и теглото на сега използваните в електромобилите и хибридите акумулатори са сериозен недостатък, който само ще ускори разработката на изкуствени горива. Според Рабе все по-строгите стандарти за вредни газове не означават непременно отказ от ДВГ и Volkswagen смята да продължи да ги използва още поне 10 години.
"Ако вземете за пример авиационния отрасъл, отказът от традиционни горива е невъзможен, тъй като самолетите няма как да бъдат електрически - иначе няма да могат да прелитат над Атлантическия океан", отбелязва Рабе.
Мнението на Volkswagen се споделя и от Bosch, според чиито експерти условията на Парижкото споразумение за намаляване на емисиите на въглероден двуокис до нивата отпреди индустриалната епоха могат да бъдат спазени единствено чрез синтез на горива от възобновяеми източници. Идеята е за производството на изкуствен бензин, дизел, газ и керосин да се използва екологично добиван ток, което вече било технически възможно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Емил
Коментиран от #22, #23, #39
18:49 08.04.2020
5 123
18:54 08.04.2020
6 Браво на Вагените
19:01 08.04.2020
7 висок
19:02 08.04.2020
8 предимно прост
19:02 08.04.2020
9 смях
Коментиран от #34, #41
19:04 08.04.2020
10 Амха
Коментиран от #19
19:04 08.04.2020
11 Хаха
19:12 08.04.2020
12 Ще им
19:19 08.04.2020
13 Тия смърдели
Коментиран от #44
19:20 08.04.2020
14 Кико
19:35 08.04.2020
15 сноу
Коментиран от #42
19:35 08.04.2020
16 Каква безработица?
Коментиран от #17
20:07 08.04.2020
17 сноу
До коментар #16 от "Каква безработица?":
Не си добре ..ама никак ...Тия 12 хил откъде ги изсмука ?? Това са строителите и монтажниците ,те са половината ..на зарядните ще наемеш зареждачи ли, пък като гледам фотоволтаиците каква "хилядна армия" ги поддържа ,а и двойно по-вече бършат перките на ветрогенераторите...До батерии не искам да стигам , там само роботи, че и не съм чувал някой от тях да е прескочил да си рециклира батерията след катастрофа..20:29 08.04.2020
18 Plameni
20:52 08.04.2020
19 така така
До коментар #10 от "Амха":
кога е това скоро? 2200г.?21:23 08.04.2020
20 Именно
21:29 08.04.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 СокСом
До коментар #4 от "Емил":
Защо тогава не правят масово всички двигатели фабрично на газ и да решат всякакви еко, икономически и технологични проблеми? Когато е изработван прототипа на ДВГ газта също е била открита и позната. По същата причина, че и магаре може да тегли, но май по-добре да е бензин, а? Защо ли?Коментиран от #25
22:54 08.04.2020
23 СокСом
До коментар #4 от "Емил":
Защо тогава не правят масово всички двигатели фабрично на газ и да решат всякакви еко, икономически и технологични проблеми? Когато е изработван прототипа на ДВГ газта също е била открита и позната. По същата причина, че и магаре може да тегли, но май по-добре да е бензин, а? Защо ли?22:54 08.04.2020
24 ТакаТака
03:12 09.04.2020
25 Ами
До коментар #22 от "СокСом":
Човека добре го обясни. Поради кретенизъм. И желание да се продава петрол.За 90% от бензиновите коли газта е достатъчно решение. На мен не ми пречи, че колата ми е с 0,5% по-малко мощност, след като ми е 50% по-евтино на газ.
Коментиран от #30
07:21 09.04.2020
26 Димов
10:25 09.04.2020
27 гост
Коментиран от #29, #35
10:43 09.04.2020
28 Bai mito
10:56 09.04.2020
29 Русенец
До коментар #27 от "гост":
Ало, спекуланта! В Русе дизела е 1,55лв/л.Коментиран от #31
11:11 09.04.2020
30 Гост
До коментар #25 от "Ами":
Газта е по-евтина защото първо акциза и е по-малък и второ е страничен продукт при рафиниране на бензин и дизел. Спри да продаваш бензин и дизел а само газ и виж как ще и скочи цената14:25 09.04.2020
31 дсдс
До коментар #29 от "Русенец":
Ами не съм зареждал от два месеца, пък и карам бензин.Коментиран от #33, #50
15:05 09.04.2020
32 Един Там
15:15 09.04.2020
33 пррррц
До коментар #31 от "дсдс":
бензина започва от 1.57 във Варна15:20 09.04.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Русенец
До коментар #27 от "гост":
Ново отпредималко. Бензин и дизел в Русе 1,51лв/л. Пак те питам: още ли смяташ, че не може да падне на 1,50?17:11 09.04.2020
36 така така
17:53 09.04.2020
37 Godfather
Коментиран от #40
20:28 09.04.2020
38 C63
21:08 09.04.2020
39 Чачо
До коментар #4 от "Емил":
Те могат да работят на газ, но колко време? И ти може да ядеш само варена царевица, но колко ще я караш така?22:52 09.04.2020
40 Иво
До коментар #37 от "Godfather":
За дизела съм съгласен, че е навсякъде и трудно ще бъде отхвърлен. Но Ванкела не знам по каква линия го споменаваш. Правил съм, сменял съм, а с най голям кеф съм скрабвал маздички с този недоразвит двигател. Твърде кратък живот.00:25 10.04.2020
41 Венко
До коментар #9 от "смях":
Само да кажа че една батерия да стане екологична требе да я караш 20год не 10 защото тя отделя газове колкото една кола на дизел за 20 години при пройзводството си11:40 10.04.2020
42 12 udar
До коментар #15 от "сноу":
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++13:48 10.04.2020
43 Godfather
18:59 10.04.2020
44 Туземец от Враца
До коментар #13 от "Тия смърдели":
Много си прав. Българската простотия да си купиш един изхвърлен Пасат на 18 години и след тва да му махнеш всички екологични системи- е тва трябва да е подсъдно и да ги пращат в затвора селяндурите. Телефоните им по 1500 лв и пушат всеки ден по 5лв ,ама нямат пари да си купят нов катализатор. Ша ви ева и номерата селски21:13 10.04.2020
45 Ахмето Д
Коментиран от #46
15:43 11.04.2020
46 Един Там
До коментар #45 от "Ахмето Д":
Що дрънкаш простотии? Точно в Германия слагат добавка на бензина. Е5 и Е10. Е10 е с 10% (Е5 е с 5%) етанол и е по-евтин с 2-3 цента, но колата е с намалена мощност и харчи повече. Дефакто, ако заредиш от по-евтиния с повече етанол имаш по-висок разход като гориво и в парично изражение. Сипваш с 2-3 цента по-евтин бензин, но ти харчи с 5-6 цента повече на 100 км.Коментиран от #48
17:12 11.04.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Ахмето Д
До коментар #46 от "Един Там":
Да се беше научил да четеш, после да рзбираш прочетеното и щеше да ти стане ясно, че никъде не пиша за бензин.18:26 11.04.2020
49 Бай Милен
11:09 13.04.2020
50 Русенец
До коментар #31 от "дсдс":
гост питам, дсдс ми отговаря?!?!?! Мултиникването е тъпо.20:54 13.04.2020