Last news in Fakti

24 Април, 2020 17:23 3 027 15

Toyota се отказва от осемцилиндровите двигатели

  • toyota-
  • lexus-
  • v8

Toyota и луксозната ѝ марка Lexus обявиха, че се готвят за поетапно спиране на производството на осемцилиндрови двигатели, съобщава The Drive. По план последният V8 на японския концерн ще бъде монтиран през 2023 г.

В момента Toyota произвежда осемцилиндрови двигатели в два от заводите си в Хънтсвил, САЩ, и Тахара, Япония. Фабриката в Алабама ще преустанови доставките на V8 за пикапите Tundra и Всъдеходите Sequoia през следващите 12-18 месеца.

В Япония едросерийното производство на "осмаци" за Land Cruiser и моделите на Lexus ще продължи максимум до 2023 г. След това Toyota планира да сглобява V8 само на ръка за специални модели като поръчковия Century, класическия Land Cruiser 70 (4.5-литров дизел с мощност 205 к.с.) и бъдещата топ версия на купето Lexus LC F, което ще получи нов битурбомотор с около 600 коня.

Следващото поколение големи всъдеходи и пикапи на Toyota, както и моделите на Lexus ще се оборудват с V-образни 6-цилиндрови двигатели с два турбокомпресора. Такъв мотор ще се монтира и на новия Land Cruiser 300, чийто дебют се очаква през лятото на 2021-ва.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 😢😢😢😢😢😢😢

    3 2 Отговор
    😢😢😢😢😢😢

    Коментиран от #9

  • 2 jар

    10 9 Отговор
    V8 в TOYOTA LAND CRUISER 200 според мен е най добрия дизелов двигател в света.Прави се от 1999-та като в годините до сега единствените промени са в горивната система.Въртящия момент на този агрегат е чудовищен и задвижва огромния SUV с лекота а здравината и надеждността му са типичните за марката.

    Коментиран от #8, #12

  • 3 браво

    19 1 Отговор
    Само 1,0джендърбуст
  • 4 Гошо

    7 1 Отговор
    Престъпници
  • 5 qwerty

    2 0 Отговор
    То май 70ката не е за европейския пазар? Има един плевенски маниак от офф-форума с почти всички модели ленд круизър, май ще трябва да отваря музей?
  • 6 Lalo Salamanca

    1 10 Отговор
    Тойота винаги аа били идиоти.
  • 7 ЦОВИД19

    4 4 Отговор
    Scotty Kilmer много пъти е казвал, че V6 е по-добър от V8 на Toyota и е достатъчно мощен. Предпочиам да му вярвам на него, отколкото да гледам какво пишат разни форумни маняци...

    Коментиран от #13

  • 8 Някой

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "jар":

    4.2дизел 6 редови, е много по-здрав.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Голям Слон

    3 0 Отговор
    Малиййй, Винету сега какво ще кара?
  • 12 ядосан

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "jар":

    Само не тръгвай да изпреварваш, че майка ти жална тогава!!!
  • 13 Random

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "ЦОВИД19":

    На него единствения му проблем е че е скъп за ремонт. Освен за стартера не помня да е мрънкал за друго относно осмаците. И между другото говори наизуст. За капак инфото му за скъпите части на немците е точно наобратно за тук. Можеш и сам да сравниш частите на Е46 и Сивик 6 например. Вече за части с логото на бмв цените са по-високи. Ама само луд би си взел от тях при положение че поддоставчиците им лемфордер и сакс са на половин цена...

    Коментиран от #14

  • 14 ЦОВИД19

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Random":

    Харесах ти мнението, защото си прав! Иначе знаеш, че в България се карат коли втора употреба, така че един скъп ремонт на двигателя е значително по-зле от един евтин.
  • 15 ама

    0 0 Отговор
    Седемцилиндров не могат да конструират?