Last news in Fakti

30 Април, 2020 10:07 9 193 22

„Зареждане с гориво“ направо от земята: тестовете са успешни

  • електромобили-
  • зареждане-
  • зарядни станции
„Зареждане с гориво“ направо от земята: тестовете са успешни - 1

Възможно е в бъдеще именно тези видове зарядни устройства да решат един от основните проблеми на електрическите превозни средства - липсата на инфраструктура. Във Великобритания успешно са тествани станциите за зареждане, които са разположени директно в земята.

След паркиране водачът активира желаната станция с помощта на смартфон, а тя ... се издига нагоре. Когато зареждането свърши - уредът се скрива в земята и не притеснява никого. В момента скоростта на зареждане през такива устройства е ниска (7 кВт), но ако се остави колата цяла нощ, на сутринта батериите ще бъдат напълно заредени.

Според създателите на такива устройства те могат да бъдат инсталирани на всяко паркомясто в града. Така всеки голям град може да бъде напълно снабден с точки за зареждане на електрически превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    13 28 Отговор
    Мдам... и то това въобще няма честотно замърсяване, и то кат смартфончето безобидно пръска вълни... само че "7киловатови" :)

    Коментиран от #9, #10

  • 2 бизнес баце

    28 3 Отговор
    Тъмнозеленолилавите има да берат електрически гъби ;)))
  • 3 смок

    21 12 Отговор
    Ходиш си по тротоара и по петите те бие тока - подскаш си весело ...
  • 4 наблюдателен германец

    13 2 Отговор
    в Бг-то няма още изградена адекватна инфраструктура за зареждане ел. автомобили, затова и такива са рядкост, чат пат хибриди !!

    Коментиран от #7

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Интелигентен

    22 2 Отговор
    Аз си помислих,че са открили начин да се зарежда директно от земните недра--директно от енергията на земята--от Лавата.
  • 7 Баш Батка

    19 1 Отговор

    До коментар #4 от "наблюдателен германец":

    То пътища няма ти инфраструктира споменаваш!
  • 8 Шекспир

    6 2 Отговор
    Не е истина какво копане ще падне
  • 9 гост

    11 11 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Кво стана с "огромния" спад в продажбите на електрички ?? НАД 40% , по лично твои твърдения , хахахахахх ???!!! Сънува ли го или звездите ти го говорят , хахахахха ???!!!! То сигурно и за "7 киловатовите " вълни тъй !!!!
  • 10 Колев

    14 9 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Хал хабер си нямаш от заряд и зарядни устройства. Тука няма ВЧ излъчвания. Но важно е мнението.

    Коментиран от #11

  • 11 Driving pleasure

    5 7 Отговор

    До коментар #10 от "Колев":

    Нещо не ти е наред по таванските помещения другарю Колев! Няма учен, който да отрича, че при безконтактните зарядни има електромагнитна радиация! Единствения спор, който се води и мненията са разделени на две - но не дали, а доколко тези електромагнитни вълни са вредни.

    Коментиран от #19

  • 12 гост

    2 4 Отговор
    А защо не практикуват старата изпитана схема с кабел, която може да зарежда 150кв за час? Не разбирам защо не рабоят в насока бърз заряд и високоволтови батерии, а си играят с 20кв батерия и феноменалната скорост от 7кв, която изисква пълен ремонт на настилка, разкопаване, укрепване, монтаж, асфалтиране и при дефект всичко това наново. При кабела имаш една метална тръба с апарат и букса, зарад до 50кв е без употреба на допълнителни батериини буфери, нагоре вече си трябва, инак мрежата не може да издържи. Не е ли по-добре да спреш на конвенционална зарядна и като искаш 30кв да изчакаш 10мин, пиеш една вода, отидеш до тоалетна и готово? Имаш 200км прогег в батерията, това само при нужда, инак в гаража или пред вратата на ниска тарифа и щадящо за батерията. Тези безконтактните са като водорода, интересна идея, но приложението е без никакъв логичен и практичен смисъл.

    Коментиран от #13, #14, #20

  • 13 Driving pleasure

    2 5 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    "Индустрията" се насочва към малките батерии и ограничен пробег заради цената. Голяма батерия = висока цена на автомобила
    А дали ще е от колонка или уаърлесс ти все ще трбва да прекараш кабел нали... Идеята предполагам е да не опъваш кабели при всяко спиране и да прибираш преди тръгване

    Коментиран от #15

  • 14 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Това е точно колонката с "контакта" !!! Такива зарядни с ниска мощност нямат кабел , ти си го носиш в колата !! Имат само контакт или по точно два , по европейския и по азиатския стандарт !! Та това е точно колонката , която излиза или се прибира в земята , няма никакво безжично зареждане !!
  • 15 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Насочва се индустрията дръжки !!! Ще ти се , ама нанай !!! Дори в Китай отмениха субсидиите за електромобили с ПОД 400 км пробег с един заряд , за САЩ и Европа отдавна никой не купува такива и със субсидии даже !! Виж колко продава Тесла в Европа и колко такива с 30 квт батерии , то вече и не се предлагат даже такива !!!
  • 16 Охххх

    4 1 Отговор
    Аман от напъни за колко е добре да свършиш тока в чуждо село,ма до сутринта ще си се заредил и отзад, и отпред,и Фсички птички на сутринта ще пеят за теб...метроменовски мечтания в розово(петдесет нюанса)

    Коментиран от #18

  • 17 Гост

    7 2 Отговор
    Всяко едно от тези "решение" ми прилича много на тинеджърските идейки, които бълвахме в средното училище, докато даскала ни се смееше, колко сме наивни.
  • 18 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Охххх":

    може пък на това да се надяват
  • 19 Имаш ли горен етаж

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Преди да говориш за таванските помещения на другите, не е лошо да погледнеш наличието на такива в твоя случай. Кой ти говори за безконтактно зареждане? Зареждането е с променлив ток точно като този който използваш от контактите във вас. https://www.dailymail.co.uk/video/moneycars/video-2058074/Video-Urban-Electrics-new-pop-chargers-rise-pavement.html

    Ако прочетеш отново статията, ще видиш че колонката с контакта излиза от тротоара само когато е необходима, за да не се спъват пешеходците и да пречи на отваряне на вратите на паркиралите автомобили.
  • 20 Това ще са 90% от зарядните

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ако ще паркираш за през нощта или докато си на работа, за какво ти е по-мощно зарядно? Дори 7 киловата са достатъчни, за да заредиш за дневния си пробег само за час, а през останалите седем часа от работното време, зарядното дори няма да се използва, въпреки че кабела ще продължи да е свързан с него. Това позволява настройката на зареждане само при ниска цена, когато има излишен ток от възобновяемите източници. Хем помагаш на природата хем на джоба си.
  • 21 Йо Несбьо

    0 1 Отговор
    Аз все още не съм чул за транслиране на ток без кабели, т.е. уайърлес, ако някой има инфо по въпроса ще се радвам да си попълня пропуските в общата култура. Зареждането очевадно ще е с кабел, вече отделен въпрос е дали кабелът ще е вграден в колонката. Както става ясно от статията, проведени са изпитания, изпитанията са успешни, след около 20 години ще очакваме масовост на елмобилите и у нас...

    Коментиран от #22

  • 22 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Йо Несбьо":

    След 20 години ще се чудим дали да не платим тока вместо теца с мизерната си пенсия.