Last news in Fakti

1 Май, 2020 11:30 41 932 39

Защо някои шофьори носят кожени ръкавици, докато шофират

  • автомобили-
  • ръкавици-
  • съвети-
  • волан
Защо някои шофьори носят кожени ръкавици, докато шофират - 1

Едно време, в началото на ерата на автомобилите ръкавиците за шофиране са били задължителни и никой дори не се е замислял, защо да ги поставя докато управлява автомобил. Сега този аксесоар предизвиква учудване у мнозина, но всъщност продължава да се използва. Дали обаче съвременният автомобилист наистина има нужда от ръкавици или те са само моден аксесоар? Сега ще ви разкажем малко повече за т.нар. "шофьорски ръкавици".

Защо някои шофьори носят кожени ръкавици, докато шофират

Ръкавици за шофиране се появяват още с раждането на първите леки коли. И не е чудно. Първите самоходни превозни средства не са имали нито таван, нито ветроупорно стъкло, нито пък врати. Поради тези причини в студено време шофьорите е трябвало да носят дрехи с дълъг ръкав, за да не им е студено, очила, за да предпазят очите си и разбира се, ръкавици, за да не замръзнат ръцете им. В топло време пък защитата на крайниците също е била незаменима. И не само това, самият волан е бил направен от груби материали и носенето на ръкавици е било наложително. Те са предпазвали ръцете на първите шофьори и от пясък, мръсотия и насекоми.

С течение на времето, дизайнът на автомобилите се променя и ръкавиците за шофиране се развиват заедно с тях. Във формата, с който сме свикнали днес, те за пръв път се появяват няколко години след Втората световна война сред пилотите на състезателни коли. Днес човекът зад волана на съвременната кола е защитен от всички страни от метал и стъкло, в салона е налично парно и климатик, има салонен филтър и в някои случаи дори отопляем волан. Съвременното кормило по правило е изработено от мека пластмаса или дори е покрито с кожа.

Защо някои шофьори носят кожени ръкавици, докато шофират
На снимката е отделението за ръкавици в жабката на Jaguar I-Pace Concept

Но все пак от време на време, стоейки в задръстване или на паркинг, можем да видим шофьор с ръкавици. И те не са само моден аксесоар, а от тях наистина има реална полза, та макар и минимална. Особено при дълги пътувания или в жега, когато ръцете са в контакт с волана дълго време, те започват да се потят. И тогава мокрите длани могат да се подхлъзнат, а водачът да няма време да извърши необходимата маневра. А кожените ръкавици дават отлично сцепление. Те са особено подходящи за хора с хиперхидроза (повишено изпотяване).

Автомобилните тапицери пък твърдят, че ръкавиците предпазват волана от повреди и замърсяване. При докосването не с ръце, а със суха, обработена кожа, воланът се търка по-малко, а водач, който носи пръстени, го защитава от надраскване. Заслужава да се отбележи и факта, че изборът на добри ръкавици за шофьори е цяла наука. За по-добро сцепление те трябва да прилягат плътно към ръката и да са изработени от естествена лицева кожа, а не от велур. А самата кожа е тънка и с перфорации за подобряване на терморегулацията. Тези ръкавици нямат подплата, а шевовете са направени отвън.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 56 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Величко

    144 33 Отговор
    То някои шофьори носят и памперси . На когото каквото му трябва.
  • 2 ROSKILDE

    105 27 Отговор
    аз карам с боксови ръкавици.........
  • 3 Рошко

    22 44 Отговор
    Защото си мислят че всички тях гледат, и са не хванат вирус, демек пикльовци

    Коментиран от #6

  • 4 playboy south korea

    28 7 Отговор
    Колоездачkите и те имат ръкавици протектори.....

    Коментиран от #23

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Карач

    14 7 Отговор
    Абеее зимно ли.. летно ли време се е файда с..... Ръкавици

    Коментиран от #25

  • 8 Шкурката

    40 31 Отговор
    При възможност винаги шофирам с ръкавици - от естествена кожа. Придават определена сигурност и най-вече предпазват от шибаното статично електричество.

    Коментиран от #17, #34

  • 9 Йото

    10 8 Отговор
    Защото нямат кожен волан !
  • 10 Спомен

    49 65 Отговор
    Когато имах Лада освен ръкавици слагах и шапка защото зимно време докато парното започне да топли вече пристигах за където и да тръгнех.

    Коментиран от #12, #16, #35

  • 11 Сори

    31 13 Отговор
    Щот’ са филмари
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Стига бе

    17 60 Отговор

    До коментар #12 от "Хм..":

    нещо много ми настръхваш...какво общо имат парите и термостата с факта,че Лада е пълен боклук?Каквато и кола да съм имал никога не съм пестил от поддръжката а и имам доста бази за сравнение защото от 98-ма до сега съм купил и продал 14 коли като винаги съм гледал най скъпите предложения от даден модел макари като употребяван.

    Коментиран от #18, #19, #36

  • 14 Хм..

    52 6 Отговор
    Сигурно си спестил покрай ладата която... се оказва си сънувал. Или и другите 14 коли сънуваш.Събуди се и свали ръкавиците и шапката, пролет е ще се изпотиш
  • 15 111

    14 4 Отговор
    За да не се плъзгат по обръча на волана, кожените ръкавици задължително трябва да са влажни отвън.
    Който не вярва – да пита автомобилните състезатели, предимно в дали-спорта – те използват за тази цел навлажнени гъби.
  • 16 Шмати.

    29 3 Отговор

    До коментар #10 от "Спомен":

    Нещо не е била в ред . Най - топлите соцавтомобили бяха Жигулетките . Виж в москветата...имаха недостатък и ги преустройваха...иначе...бърр.

    Коментиран от #20, #37

  • 17 Алфа Чакал

    12 5 Отговор

    До коментар #8 от "Шкурката":

    Ко каза,ко? Може и да си прав ,но пътувам до съседния град на работа от 12 години 100 км на ден са това и не съм го усетил това електричество.
  • 18 Алфа Чакал

    11 0 Отговор

    До коментар #13 от "Стига бе":

    То и аз гледам най-скъпите и накрая звъня на някой от 1-ва или 2-ра страница,когато ги отваря от най-евтини към най-скъпи.Последния път беше август месец.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Хм..

    22 4 Отговор

    До коментар #16 от "Шмати.":

    И москвичите си имаха парно.
    При тях и при ладите антифриза се завърта първо в малък кръг, за да достигнат необходимите градуси по бързо при което ако работи термостата правилно се отваря големия кръг на охладителната течност. Като спадне температурата, големия кръг се затваря. Загрява до заложените градуси, термостата отваря и... така. Но когато времето е топло, колата натоварена на баир.. това не е достатъчно и се включва и перка пред радиатора(при ладите). А при Москвича перката се върти постоянно, затова двигателя загрява малко по бавно. Но парното също си беше супер. И всичко като е в ред лятото няма проблем, зимата вътре по потник :)

    Коментиран от #31

  • 21 номад

    17 5 Отговор
    ДЖЕНДЕРСКА РАБОТА
  • 22 Bat Sande

    29 4 Отговор
    Трабантите въобще нямаха парно...ама кво ти пука. Само чистиш стъклото отвътре зимата със стъргалката, че замръзваше и си ти. А сега толкова сме се изнежили, че даже не можем да караме.
  • 23 PlimP

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "playboy south korea":

    и кво?
  • 24 Jrj

    11 7 Отговор
    Коли с много голяма мощност е препоръчително да се карат с ръкавици,ако пък и карате доста спортно е и задължително!

    Коментиран от #26

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Алфа Чакал

    11 5 Отговор

    До коментар #24 от "Jrj":

    Ами дай да ги караме и с каски ,че на ралито така правят.Големи състезатели сте ,бе.Даже всяка вечер ви дават по новините.Гледай сега с мотористите кво става,май им е много силен месец

    Коментиран от #27

  • 27 един от стадото

    11 3 Отговор

    До коментар #26 от "Алфа Чакал":

    та по този случай. Обажда се шефа на Пирогов в магазина за мотори; Днеска колко мотора продадохте, ако не е тайна. Десет, що; Щото ми се губят двама моториста.. Колкото до ръкавиците, най- добрите струват колкото половин кола на старо. Как ме яд за моите, забравих ги на капака на Астън Мартина..и жената минала после с Ламбото и не ги видяла. Тюю.......
  • 28 Detlef

    6 3 Отговор
    А в Германия ако допуснеш катастрофа с такова ръкавици застрахователите няма да платят
  • 29 Ха ха хо

    6 0 Отговор
    Аз нося презерватив постоянно, че ако ми излезе късмета да го подам веднага.
  • 30 http://coronavirus.eti.pw

    1 1 Отговор
    http://coronavirus.eti.pw
  • 31 realnost

    1 4 Отговор

    До коментар #20 от "Хм..":

    Забрави да напишеш,че ПОТНИКЪТ е бил върху ШУБАТА.....
  • 32 бай Кольо

    4 2 Отговор
    Ръкавиците не са за прости хора ...
  • 33 Домакин

    2 0 Отговор
    Че нямат ли климатици, та да се мъчат в жегата с ръкавици? Ако шофира като мен по 3 часа без спиране, ще му се спаружат пръстите като дърта шу*ка!
  • 34 Домакин

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Шкурката":

    Слагай и каска!
  • 35 Домакин

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Спомен":

    Ами като си го карал само от крайния квартал, до близкото село, как да загрее?
  • 36 Домакин

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Стига бе":

    Това че си сменил 14 коли за двадесет и малко години, и то втора ръка, говори само, че и ти не знаеш какво искаш.
  • 37 Домакин

    6 0 Отговор

    До коментар #16 от "Шмати.":

    И Москвича, и Жигулата имаха прекрасно парно!
  • 38 ЕКСПЕРТА

    4 0 Отговор
    НАЙ УДОБНИ СА РАБОТНИТЕ РЪАВИЦИ С ГУМАТА ОТ ДОЛУ.И ЦЕНАТА Е УДОБНА.
  • 39 гуньо простия

    7 0 Отговор
    На английски жабка е glove box - кутия за ръкавици, още от време оно. А жабка от къде идва немам идея.