ФАКТИ.БГ

Volvo: Коронавирусът ще увеличи търсенето на електромобили

Публикувана: 15 Май, 2020 18:38
47 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2112
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 8 гласа.

Пандемията от COVID-19 ще ускори взривно прехода към електрическа мобилност, смята главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон в интервю за CGTN. Според мениджъра хората в големите градове ще започнат да се отказват от личните си автомобили, а услугите за споделени пътувания ще станат още по-популярни.

"Наивно е да се смята, че след няколко месеца всичко ще се върне в релси и купувачите ще започнат да се редят на опашки пред представителствата, за да си купят дизелова кола - всички ще искат електромобил", твърди Самуелсон. Шефът на Volvo е убеден, че властите трябва да насърчават новите, а не старите технологии.

"Концепцията за личен автомобил за града е изживяла времето си", подчертава босът на шведската марка. Според него предстои радикална промяна в самата форма на притежаване на кола и все повече хора ще се отказват от такава в полза на абонаментни услуги.

Мнението на Самуелсон обаче не се споделя от повечето експерти в отрасъла, в който доминира точно обратното убеждение. Прогнозите сочат, че хората масово ще започнат да избягват обществения транспорт и да купуват лични автомобили.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Край
1 Отговор
Електрическите коли идват за да са СКЪПИ и само за баровци.
Колите с ДВГ и на 30г. се движат и струват 300-500 долара. Такива могат да си ги позволят вече 7милиарда човека на света. Това планената не може да го понесе - нито като инфраструктура нито като атмосфера. Въпрос на време е забраната на ДВГ.
Бедните с колело с обувки с наморник в траймвая.

Коментиран от #13, #14, #19


Оценка:
-15 +13

Споделено пътуване
2 Отговор
Едни ще се плющят, други ще се сбият! Мани мани! А защо не казвате че едно зареждане в чужбина на електростанцията струва на шофьора 36 евро? Тайна ли го пазите?

Коментиран от #4, #25


Оценка:
-3 +16

елийо
3 Отговор
не и в българия, можеби след 5 години и то ако държавата го насърчава чрез данъци и инфраструктура !!

Оценка:
-6 +1

тунберг
4 Отговор

До коментар #2 от "Споделено пътуване":


хаха и колко време се зарежда напълно- 2часа ли ??

Коментиран от #5


Оценка:
-3 +5

Около 30 минути
5 Отговор

До коментар #4 от "тунберг":


След това дъниш 180 км, ако има електростанция, и така докато се върнеш в България! Некъпан, окаян, и всичко ти е криво!

Оценка:
-2 +13

Край
6 Отговор
ЕЛ колите ще са малко - скъпи и за богати. С това те са екологични.
Така че не почвайте да сравнявате двг колите с електрическите и да обяснявате как са неекологични.
Не е екологично бедните да имат коли - прекалано са много и не ги поддържат ами карат докато се движат.

Оценка:
-9 +4

ПО СКОРО ЩЕ НАМАЛИ
7 Отговор
ПРОБЛЕМЪТ СЪС ЗАМЪРСЯВАНЕТО НА ПЛАНЕТАТА И НЕРАЗГРАЖДАНЕТО НА БАТЕРИЙ ОТ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ ЗАСИЛВА ГЛОБАЛНОТО ЗАТОПЛЯНЕ

Оценка:
-4 +8

8
Този коментар е премахнат от модератор
9
Този коментар е премахнат от модератор
Eee
10 Отговор
90% от хората ще си карат колите които си имат сега поне още една година.Всеки си къта парите за черни дни щото не се знае какъв глад ще насъпи на зима.

Оценка:
-1 +9

HUAWEI
11 Отговор
Иска им се на тъпите шведистанци, но няма как да стане това! Никой не може да ме накара да качвам непознати в автомобила ми, и тези електрически бараки за нищо не стават малко газ, климатик и пробега пада.

Оценка:
-5 +10

Край
12 Отговор
Много ми е смешно българчетата, като вземат да обясняват как не харесват електрически коли. Не е ли ясно че електрическите коли не харесват бедни - няма да ви се наложи да ги харесвате. Просто ще ви се забранят колите с ДВГ.

Коментиран от #15


Оценка:
-15 +2

13
Този коментар е премахнат от модератор
14
Този коментар е премахнат от модератор
Едва ли
15 Отговор

До коментар #12 от "Край":


И кой според теб ще ни ги "забрани" ? И колко ще трае тази "забрана" ?

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +8

Логика
16 Отговор
Я да видим логиката зад твърдението на Волво : значи както аз я разбирам - след като хората се страхуват от това да се заразят от други хора те ще предпочетат да не ползват собствения си автомобил ( където са най много със семейството си ) а ще ползват споделено пътуване с който падне в какъвто падне автомобил . Интересно .

Коментиран от #22, #23, #24


Оценка:
-1 +16

ТЪРСИ СЕ
17 Отговор
КОРОНАВИРУСА ЩЕ УВЕЛИЧИ ТЪРСЕНЕТО НА ЧЕСТЕН И НАЧЕТЕН ПРЕМИЕР ПОДОБЕН НА РАДЕВ ! ЗНАЕЩ И МОЖЕЩ

Оценка:
-4 +4

Гост
18 Отговор
Грози те риск да се заразиш от някого, и ще се откажеш от личната си кола, където не допускаш други хора, за да се набуташ в споделен автомобил с кой знае кой? Голяма логика, характерна за електрофил.

Оценка:
-1 +9

Гост
19 Отговор

До коментар #1 от "Край":


..... каза синчето на богатия батка и селската шлюха.

Оценка:
-0 +3

Гост
20 Отговор

До коментар #15 от "Едва ли":


Докато петролните магнати не видят как приходите им спадат с 80% за месец хахахаха. Веднага след това ще натиснат правителствата пак да върнат двг колите хахахаха. парата движи света, не идеоогията.

Оценка:
-2 +5

Гост
21 Отговор
Мнeниeтo нa Caмуeлcoн oбaчe нe ce cпoдeля oт пoвeчeтo eкcпeрти в oтрacълa, в кoйтo дoминирa тoчнo oбрaтнoтo убeждeниe. Прoгнoзитe coчaт, чe хoрaтa мacoвo щe зaпoчнaт дa избягвaт oбщecтвeния трaнcпoрт и дa купувaт лични aвтoмoбили.

Оценка:
-1 +6

Гост
22 Отговор

До коментар #16 от "Логика":


те електрофилите не могат да осъзнаят какво говорят. сами си противоречат и после сами спорет със себе си

Оценка:
-1 +8

8726
23 Отговор

До коментар #16 от "Логика":


Не си разбрал логиката. Не става въпрос за споделено пътуване, при което ти се качваш с непознат в колата, а за ползване на автомобил за краткосрочен наем. Питайте таксиджийте в София защо чупят колите на Spark. Те първи усетиха накъде духа вятъра и се чудят какво да направят, за да не настинат. Такси услугата винаги ще я има. Някой хора не им се кара кола и им е по-удобно така, но вече тези, на които им е писнало от смърдящи шофиори, които имат по пет висши и нито едно завършено в разбрицани автомобили, си взимат кола за превоза, които им трябва и хайде чао! Лично имам кола, колело, карта за градския, акаунт в Spark, a мога и в пеш да ходя, защото София не е особено голям град и винаги ползвам, което ми е най-удобно за момента. За последната година съм ползвал сигурно по-малко от 5 пъти такси, а преди ползвах почти всяка седмица... Нещата променят и икономиката също, колкото и да си мислим, че сме 5-10 години назад, това не е вярно. Кой от вас ползва телефон, компютър, телевизор и т.н. на 5 или 10 години? Убеден съм, че дори вече не си спомняте какви телефони е имало тогава (освен ако не са били нещо супер газарски като Nokia 8800, който сега и за чеп за зеле не става...

Коментиран от #27


Оценка:
-6 +0

8726
24 Отговор

До коментар #16 от "Логика":


Не си разбрал логиката. Не става въпрос за споделено пътуване, при което ти се качваш с непознат в колата, а за ползване на автомобил за краткосрочен наем. Питайте таксиджийте в София защо чупят колите на Spark. Те първи усетиха накъде духа вятъра и се чудят какво да направят, за да не настинат. Такси услугата винаги ще я има. Някой хора не им се кара кола и им е по-удобно така, но вече тези, на които им е писнало от смърдящи шофиори, които имат по пет висши и нито едно завършено в разбрицани автомобили, си взимат кола за превоза, които им трябва и хайде чао! Лично имам кола, колело, карта за градския, акаунт в Spark, a мога и в пеш да ходя, защото София не е особено голям град и винаги ползвам, което ми е най-удобно за момента. За последната година съм ползвал сигурно по-малко от 5 пъти такси, а преди ползвах почти всяка седмица... Нещата променят и икономиката също, колкото и да си мислим, че сме 5-10 години назад, това не е вярно. Кой от вас ползва телефон, компютър, телевизор и т.н. на 5 или 10 години? Убеден съм, че дори вече не си спомняте какви телефони е имало тогава (освен ако не са били нещо супер газарски като Nokia 8800, който сега и за чеп за зеле не става...

Коментиран от #28


Оценка:
-3 +0

Не бъди буквалист
25 Отговор

До коментар #2 от "Споделено пътуване":


Споделено пътуване не означава да пътуваш заедно с някого. Това означава един автомобил да се ползва от много хора, но по различно време.

Отиваш на паркинга и си избираш един автомобил, въвеждаш номерът му в приложението и той се отключва, за да си го ползваш. Като стигнеш на където си тръгнал, го оставяш на най близкия паркинг и го заключваш от приложението, ако искаш да го освободиш за следващия клиент, което изпраща съобщение на почистващата фирма, която да го зареди, почисти, дезинфекцира и огледа за липси и повреди, преди да го освободи за следващо ползване.

По този начин автомобилите няма да се ползва само в 5% от времето, като личните автомобили които стоят паркирани през 95% от времето и заемат така или иначе малкото паркоместа в градовете.

Коментиран от #29, #31


Оценка:
-6 +1

Айде на електрокарите
26 Отговор
че не останаха .... па като ги изкупите ще ви дърпаме шалтера централно, а тези които са с чип и ваксинирани, ще могат да зареждат с отстъпка и без ред

Оценка:
-1 +4

Гост
27 Отговор

До коментар #23 от "8726":


Ползвам Самсунг С3. На колко години мислиш че е? Телевизорите ми са на 10 години. Колата на 28. Не се чуствам по-малко човек от тебе.

Оценка:
-0 +6

Гост
28 Отговор

До коментар #24 от "8726":


Ти си неразбралият. Автомобил под наем е като такси но ти си си шофьора. Бацилите на тоя преди тебе са по волана и седалките. Кихал кашлял може дори да е кървял преди да седнеш и да обереш всичките му патогени. Никой не чисти с дезинфектант след всеки наемател на спарк. Рискът от зараза в такива е като в градския транспорт. Докато в моята кола други хора не сяда. Излизана е с препарат и напудрена. Логиката ти липсва не от низнание а защото ти се стараеш да изкривиш фактите.

Оценка:
-1 +5

Гост
29 Отговор

До коментар #25 от "Не бъди буквалист":


Това с почистването след всеки клиент е голям смях хахахаха. Вместо по един шофьор на кола ще зачислят по един чистач мъкнещ препарати с друга кола. Хахаха много по малко разходи викаш хахахаха и като станат масови само в софия ще трябват милиион чистачи на час да тичат подир всяко изоставено спаркче да го пръскат с дезинфектант. Представи си днес едно да смени 5 или 10 собственика и да мутъркат седалките 10 пъти. Ще ги съдерат за месец. А ще изразходват по 200 тона дезинфектант месечно който ще се изпарява на аерозоли и ще го дишаме. По-зле от пушещите ауспуси хахахаха. А колко ще струва това ежечасово чистене на фирмата за споделени коли. Май 75% от цената на услугата да наемеш ще е за почистването хахахахо Мечтателиииии мечтатели

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +5

Реалист
30 Отговор

До коментар #29 от "Гост":


Разбира се, че ще почистват след всеки клиент. На всичко отгоре клиентите поставят оценки за чистотата и ако не е почистено както трябва, този който е почиствал ще го отнесе. Колкото по-малко са автомобилите, а стоянките много, толкова повече време усилия и средства отнема за почистване. Но с увеличаване на бройката, ако на един паркинг има 100 споделени автомобила, то един човек може да ги обслужва, като дори отскача на още един два такива паркинга в близост.

Дезинфекцията може да става и с бактерицидни лампи и озониране, които да се включват автоматично при заключване на автомобила. По този начин на автомобила ще бъде по дезинфекциран отколкото твоя, с каквото и да го пръскаш. По този начин се стерилизират дори хирургични зали.

Коментиран от #32


Оценка:
-2 +3

Йо Несбьо
31 Отговор

До коментар #25 от "Не бъди буквалист":


Това, което описваш, не е споделено пътуване със сигурност! Това е по-скоро споделена собственост върху автомобил или даже споделено право на използване, но не и споделено придвижване. Логиката на споделеното пътуване е само една - група хора биха искали с цел минимизиране на разходите, повишаване на комфорта и скоростта на придвижване да се преместят пространствено с автомобил, влак, самолет, автобус, яхта, кораб... Ти имаш автомобил от типа на СУВ със 7 места. Утре ще пътуваш от Бургас до София. Спокойно можеш да се регистрираш в някоя от платформите за споделено пътуване и предложиш тези 7 места на желаещи да пътуват. Ако цената е добра и има интерес, то пътуването за теб е безплатно, а за клиентите на разумна цена и с по-рано комфорт от автобуса...

Коментиран от #33


Оценка:
-0 +3

Гост
32 Отговор

До коментар #30 от "Реалист":


Я ти като един собственика на електромобил под наем сметни колко ще ти е наема за километър, ако днес го наемат 5 софиянеца и всеки измине по 5 километра. Ще трябва да пратиш чистачите на 5 различни места из града да го чистят тоя автомобил. Че ти само за почистване ще си прахосал едни 100 лева по тази кола а тя ще е направила 25 км пробег. Колко ще е наема на км питам? Май само почистването ти докарва едни 4лв/км, отделно режиини, отделно ремонти, отделно печалба и заплати на администрация, техници по поддръжка и тн. Много глупости говорите ама никак не пресмятате какво ще струва това на хората. Пак те питам колко ще струва 1 км наем на такава кола, ако днес я наемат 5 пъти и я чистиш 5 пъти?

Коментиран от #34


Оценка:
-0 +4

Гост
33 Отговор

До коментар #31 от "Йо Несбьо":


Той не знае какво говори. Това неговото си е чист рентакар. Чувал за споделено пътуване по радиоточката на село и си помислил че е същото.

Коментиран от #35


Оценка:
-0 +4

Наеми си и тогава разсъждавай!
34 Отговор

До коментар #32 от "Гост":


Не се плаща на километър. Това да не ти е такси? Плаща се първоначална такса около 5лв + 30ст на минута. Спарк имат над 100 автомобила по твоята сметка ще имат минимум 2500лв оборот само от първоначалните такси, което е смешен оборот. Въпреки това, дали ще стигнат да платят на чистачите? Дали са реални твоите 10 000лв за почистване на ден? 300 000 на месец? Я пак?

Коментиран от #36, #37


Оценка:
-3 +0

Цитат от статията
35 Отговор

До коментар #33 от "Гост":


Концепцията за ЛИЧЕН АВТОМОБИЛ за града е ИЗЖИВЯЛА ВРЕМЕТО СИ", подчертава босът на шведската марка. Според него предстои радикална промяна в самата форма на притежаване на кола и все повече хора ще се отказват от такава в полза на АБОНАМЕНТНИ УСЛУГИ.

Коментиран от #38


Оценка:
-1 +0

Гост
36 Отговор

До коментар #34 от "Наеми си и тогава разсъждавай!":


5 лв + 30 ст на минута. Да отида на работа за ми 7 км. Да се прибера от хипермаркета до дома са 5 км. Да измина някое от това разтояния с кола ми отнема 15 мин. Да наема спаркче за едно от двете ще ми излезе 5 лв + 15 мин х 0,30 лв = към 10 лв. С едно обикновено такси съм го правил за 6 лв. Айде до тука с евтините ти спаркчета. А цените им са 30 ст на км дори преди да са станали масови и да почнат да вдигат яко.

Коментиран от #43


Оценка:
-1 +3

Гост
37 Отговор

До коментар #34 от "Наеми си и тогава разсъждавай!":


Ами сметни си сам. Щом викаш, че щели да изместят личните коли, а в София са 1 милион такива, значи трябва да има към милион спаркчета. И колко души ще трябва да ги чистят поне по пет пъти на ден тия милион спаркчета? Един човек днес на колко различни места може да отиде да изчисти колко спаркчета. Едното да се чисти за около 15 минути, като знам колко отнема вътрешно почистване на една автомивка. За 8 ч работен ден с обикалянето между различните адреси за различни изоставени спаркове чакащи чистене ще изчистиш не повече от 7 или 8 такива. И те са наети за по половин час преходи и са изкарали 8х5+8х30х0,3=112лв. От тия приспадни надника на чистача, поне 50лв + осигуровките му, още 20% = 6лв. Приспадни и транспорта му между отделните спаркчета да ги чисти, още едни 10 лв на ден поне. Ето ти 66 лв разходи на ден само за един чистач. И накрая от 112 лв приход от 8 спаркчета ти остават 112-66=46 лв хахахахахха. С тия 46 лв трябва да имаш и за административен персонал и за поддръжка и за ремонти и за данъци и т.н. хахахахахах Не ставаш за бизнесмен. Залягай над учебниците.

Коментиран от #39, #44


Оценка:
-0 +3

Гост
38 Отговор

До коментар #35 от "Цитат от статията":


Мнeниeтo нa Caмуeлcoн oбaчe нe ce cпoдeля oт пoвeчeтo eкcпeрти в oтрacълa, в кoйтo дoминирa тoчнo oбрaтнoтo убeждeниe. Прoгнoзитe coчaт, чe хoрaтa мacoвo щe зaпoчнaт дa избягвaт oбщecтвeния трaнcпoрт и дa купувaт лични aвтoмoбили.

Оценка:
-0 +3

Гост
39 Отговор

До коментар #37 от "Гост":


Поправка 20% осигуровки на 50 лв надник са 10лв. Което заедно с още 10лв транспорт прави разходи за един чистач за един ден 70 лв с транспорта му между отделнте изоставени коли да чисти. И така на края на деня ти остават 42лв от 8 спаркчета. Честито. Тегли заем и дай пари за 8 спарка и чакай на 42 лв на ден хахахахахха. Гозподин бизнесмен хахахах междувремено една сервитйорка ще прави толкова само от бакшиши хахахахах

Коментиран от #40


Оценка:
-0 +3

hggkk
40 Отговор

До коментар #39 от "Гост":


Добре бе чичак, не ти ли минава през каскета, че човек като тебе с 30 годишна кола и 15 годишен телефон едва ли е най-умния и най-информирания за новите технологии, че да пише с години едни и същи глупости за неща дето грам не ги разбира? Земи се сапри, остави младите да си коментират.

Коментиран от #41


Оценка:
-4 +1

Гост
41 Отговор

До коментар #40 от "hggkk":


не съм ти чичак и аз съм от младите. а до тук никой електроспрял не можа да ме обори с никакъв аргумент. цифрите от сметките ми говорят сами а вие нямате нищо насреща. от години ревете за някакво измитане на двг от световния пазар а от тогава досега си седите все на едни 5 % пазарен дял. имено това доказва че наистина само си говорите колкото да кажете нещо

Коментиран от #42


Оценка:
-0 +3

hggkk
42 Отговор

До коментар #41 от "Гост":


Ако си още млад взимай някакви медикаменти! Кои сме ние? За какво ревем? Какви 5%? Какъв световен пазар? Да не си пил от на баба си хапчетата?! Споко знам че си изкуфял чичак, от километър ти личи хаха :)

Коментиран от #45


Оценка:
-3 +0

Дрън-дрън
43 Отговор

До коментар #36 от "Гост":


Цената ти е 5лв за първите 15 Мин, така че ако стигнеш за толкова, ще ти е като за такси, че и по-евтино.

Коментиран от #46


Оценка:
-2 +0

Абе ти колко пъти ходиш на мивка
44 Отговор

До коментар #37 от "Гост":


Ти на всеки 15 минути ли правиш основно почистване на колата? След всеки клиент най-много да изтупат стелките и да минат волана и дръжките с дизенфектант, което отнема максимум 5 Мин. На един паркинг със 100 автомобила, един човек няма да мръдне от там, че дори и ще трябва втори в пикови моменти. За какво обикаляне говориш?

Коментиран от #47


Оценка:
-2 +0

Гост
45 Отговор

До коментар #42 от "hggkk":


Голи безпочвени обиди доказващи липса на аргумент. Като нямаш какво умно да кажеш поне не цапай форума с к0лтурата си.

Оценка:
-0 +1

Гост
46 Отговор

До коментар #43 от "Дрън-дрън":


Успех! Само ако живееш в Свищов или в Ямбол.

Оценка:
-0 +1

Гост
47 Отговор

До коментар #44 от "Абе ти колко пъти ходиш на мивка":


Престани с бакалските сметки че се излагаш все повече. Никой няма да си планира пътя така, че да си спре спарка на място с много други спаркове. Ще си го спре там където му е удобно. Ще го качи на сойкин връх, където са 20 вилички и ще го остави на някоя черна уличка. Друг ще го изостави пред някой сервиз в Столивиново. Трети ще го спре пред службата си в някоя индустриална зона, където ще изминеш 25 км до там да чистиш 2 коли. Ела почисти кола вътрешно за 5 мин. Аз ходя на автомивка всяка седмица и досега не съм случвал толкова бързо почистване. Ако само ще бършеш волана и дръжките с мокри кърпички, забрави за хигиената и никой няма да иска да седне в такава мацорещина. Стига вече. Разбрахме че сте далеч от реалността и сте много малки деца без занимания. Мисленето ви е като на тинейджъри. Какво сте видяли вие от света че да давате съвети? Дори обувките не си купувате с ваши пари.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.