Рециклирането на автомобили ще бъде сериозно предизвикателство пред автомобилната индустрия в следващите години. PSA Group пое ангажимент да оптимизира използването на ресурси, като интегрират зелени или рециклирани материали в произвежданите от тях превозни средства, за да подпомогнат рециклирането и да намалят екологичния отпечатък.
До 2060 г. ще има десет милиарда жители на планетата. Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) прогнозира, че използването на суровини ще се удвои, за да отговори на растежа, упражнявайки два пъти по-голям натиск върху околната среда.
А автомобилите могат да окажат ефект върху околната среда чрез използването на природни ресурси и чрез рециклиране на излезли от употреба коли (рециклиране на автомобили за скрап). И много производители обръщат внимание на това.
За да намалят риска от зависимост и да контролират производствените разходи, производителите на автомобили трябва да намерят решения за:
• използване на материали от отговорна верига за доставки (зачитане на правата на човека, околната среда и етиката);
• отговорно третиране на продукти в края на експлоaтационния им живот (по-специално превозни средства и батерии за електрически превозни средства) ;
• използване на материали, съвместими с кръговата икономика и концентриране в две области: необходимостта от възстановяване и рециклиране на превозни средства в края на експлоaтационния им живот и рециклиране на материали, които стават все по-оскъдни;
• използване на по-малко природни ресурси, които поскъпват, тъй като са на изчерпване;
• елиминиране на опасните вещества, обект на регулации.
• В резултат на съвместни програми новите 208 и 2008 на Peugeot имат споделено използване на рециклирани и естествени материали. Те съдържат средно съответно 30% и 31% рециклирани и естествени материали, включени в приблизително 40 части, като сред тях са:
Употребата на естествени конопени влакна за армировките на таблото.
Употребата на рециклиран полипропилен на спойлерите (въздух под пода, под резервоара, въздушната възглавница, предни / задни калници) и в предните / задните брони.
Употребата на рециклиран полиамид в главините и всмукателния колектор, както и във вентилаторния агрегат.
• Моделът 508 съдържа средно 31% рециклирани и естествено срещащи се материали. Около 80 полимерни части включват рециклирани материали и материали от естествен произход. Сред забележителните приложения в PEUGEOT 508 могат да се отбележат:
използването на естествени конопени влакна в каналите за размразяване на предното стъкло,
употреба на рециклиран полипропилен в спойлерите или устройството за съхранение на резервни колела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 За скрап само стават
Коментиран от #2
14:48 17.06.2020
2 сектант
До коментар #1 от "За скрап само стават":
познавам приятели с пежа купени нови на 10 години на по 300 000 километра 308ци и 208ци и сега внимателно чети - С А М О К О Н С У М А Т И В ИКоментиран от #3, #5, #6, #7
15:02 17.06.2020
3 Анонимен
До коментар #2 от "сектант":
Сега внимателно чети разпределителните валове са от тръба 2 мм. Двигателят е консуматив.15:24 17.06.2020
4 турбо
15:25 17.06.2020
5 Хаха
До коментар #2 от "сектант":
Да , само тоалетна хартия. Защото е все о*ран16:14 17.06.2020
6 ФИАТА
До коментар #2 от "сектант":
РЕЦИКЛАЖА ЗА ДВИГАТЕЛИ ЛИ ГО ПОЛЗВАТ? ТЪЙ ДЕ МНОГО БЪРЖЕ ИЗДЪХВАТ НА 150 000 КИЛОМЕТРА ИМА НЯМА. ТО ВЪВ ВСИЧКИ КОЛИ МЕЧЕ Е ТАКА.14:54 18.06.2020
7 0000
До коментар #2 от "сектант":
Ти специално много си се пре...л с тая имитация на рено клио.сега чети внимателно:нямам клиент ,който е имал френска или италианска кола и да е повторилКоментиран от #8
22:47 19.06.2020
8 11111
До коментар #7 от "0000":
не е повторил щото е идвал при тебе за ремонт, ама така ще е от бивши майстори на Лада и Москвич кво да очакваме01:29 22.06.2020
9 За средната класа
22:35 23.06.2020