Last news in Fakti

24 Август, 2020 10:36 3 048 30

Porsche призна за манипулации на вредните емисии в бензиновите си модели

  • porsche-
  • екология

В периода между 2008 и 2011 г. инженерите на Porsche са занижавали данните за вредните емисии на бензиновите модели на компанията, сред които 911 и Panamera, съобщава Bild am Sonntag. Германският производител обяви, че започва вътрешно разследване за извършваните манипулации.

От официална позиция на Porsche по въпроса става ясно, че са "установени проблеми" с "преразглеждане на техническите и нормативни аспекти" на произвежданите автомобили, за което са уведомени Федералната служба за моторни превозни средства (KBA), Щутгартската прокуратура и властите в САЩ. В документа се говори за незаконни софтуерни изменения, които могат да повлияят на работата на изпускателната система и компонентите на двигателя.

Porsche вече бе уличена в аналогични манипулации с вредните емисии на дизеловите си модели. През май миналата година немският производител бе глобен с €535 млн., €531 млн. от които за получаване на незаконна икономическа облага, а с €4 млн. - за небрежност.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дфен

    9 0 Отговор
    И тук ли и пак ли и тв не може да бъде.
  • 2 от Германия нищо добро

    14 4 Отговор
    Тия германци големи мошеници, а наивниците тук чакат от германците да се скарат на Боко Бандита !?

    Коментиран от #3, #7

  • 3 мдаааа

    13 4 Отговор

    До коментар #2 от "от Германия нищо добро":

    Гешефт-немска дума!За разлика от южнокорейците,които нямат собствени думи за кражба,измама и подобни,а използват чуждици!

    Коментиран от #22

  • 4 Тъп гласоподавател

    9 2 Отговор
    Сега да не се окаже, че само Лада и Москвич покриват стандартите без манипулации:)) Интересно е индустрията в лицето на химическите заводи и тецовете какви манипулации прави.

    Коментиран от #11

  • 5 Ракия

    9 3 Отговор
    Браво на Порше винаги в крак с технологиите
  • 6 гост

    9 9 Отговор
    Малко са объркали годините или искат да кажат , че през тия години са започнали !! Щото продължават и досега и ще продължават докато има двг !! Тоя пушилник просто не може да влезе в норми , за всички е ясно !!

    Коментиран от #8

  • 7 Бачо Киро

    6 6 Отговор

    До коментар #2 от "от Германия нищо добро":

    Мислиш ли, че на който и да е собственик му пука за тея глупости? Да не говорим, че тези "глоби" изчезват кой знае къде... Отделно трябва да шамаросат бастуните, дето постоянно се оливат с емисиите...

    Коментиран от #9

  • 8 Бачо Киро

    12 7 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Кой го боли фара за измислените ти норми? Я си провери великите тесли как реално, без дори са споменаваме батериите, генерират повече от примерно Шкода Супърб 2.0 тди... Тоя ток дето го ползват да не идва от въздуха? Шматка...
  • 9 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #7 от "Бачо Киро":

    Ами на собственика може и да не му пука , но на другите им пука и то много , щото те дишат пушиляка !! И за твое съжаление са повече !! Много повече !! Ти се сети кои ще кажат какво ще стане !!

    Коментиран от #12

  • 10 Те и Тесла ще

    6 5 Отговор
    си признаят
  • 11 Бачо Киро

    11 6 Отговор

    До коментар #4 от "Тъп гласоподавател":

    Как какви, въобще не се споменават, когато се говори за ел автомобили 🤣🤣🤣🤣 Тесла Модел Ес 85квч реално генерира повече co2 g/km от Шкода Супърб 2.0 тди 190кс, дизелак... Оня ден разглеждах данните, има си ги, но никой не говори за тях. Важното е, че там където кара не пушело, другото карай да върви.
    .
  • 12 Бачо Киро

    11 8 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Почвайте тогава да си зареждате теслите с ток само от слънцето, защото в момента сте по-зле от дизелов двигател...

    Коментиран от #13

  • 13 гост

    6 11 Отговор

    До коментар #12 от "Бачо Киро":

    Теслите отдавна се зареждат с ток само от слънцето !! И това ли не знаеш , не че не си достатъчно изостанал !! И не само се зареждат , а се произвеждат с такъв !!! И пак остава още три пъти по толкова за продажба в мрежата !!! Толкова е производството на Солар сити от собствените им панели , забрави я тая опорка , както и другите де , хахах !!

    Коментиран от #14, #17

  • 14 Plameni

    4 6 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ти от къде зареждаш BMW-то ? Ами Golf-а? Или на съседа реното

    Коментиран от #15

  • 15 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #14 от "Plameni":

    И що смени ника ?? От срам ?? Бачо Киро ли ти е ника за "разбирач" , хахаххаха ??!!!!

    Коментиран от #16, #23

  • 16 фен

    9 6 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Да те пратя в Конго да поработиш в кобалтовите мини?Или на Мариците да се поопушиш малко!

    Коментиран от #19

  • 17 дизела

    10 5 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Слънцето да не грее 24 ч. над Солар сити?

    Коментиран от #26

  • 18 незнайко

    8 5 Отговор
    Всички с ДВГ лъжат, само електричките не могат !!! При тях лъжата е в "ЧИСТОТО" производство на батерии !
  • 19 гост

    7 7 Отговор

    До коментар #16 от "фен":

    Тесла не ползва кобалт вече 2 години !! И няма и да ползва , дори в Китай , където купува от китайска фирма пак батерии без кобалт !! А Мариците пък какво общо имат с Тесла ?? Да не би тя да ги е строила или да ползва ток от тях ?? Аз самия съм писал поне 10 пъти тук , че трябва да се затворят по най- бързия начин или да минат на газ в най-лошия случай !! Така или иначе след 2030 година ток от въглища няма да се произвежда в Европа , включително и в България !!

    Коментиран от #20

  • 20 фен

    8 4 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Без кобалт няма батерии.Прашам те в Мариците защото тока е 40% от Тец

    Коментиран от #25

  • 21 Курбанколи Пардимагомедов

    5 3 Отговор
    Има един малък детайл който повечето не знаят и не са се замислили,в по голяма част от случаите за собствениците на Порше ,това е втора кола и обикновенно се кара малко основно събота и неделя ,така ,че за тези загрижени за екологията мога да кажа ,че сумарно замърсяването за една година да епо малко от екологична малолитражка.Повод за размисъл......

    Коментиран от #24

  • 22 Иво

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "мдаааа":

    Тя думата е немска, но смисъла "афера, измама, пунта-Мара" си е наш - български.
    Geschäft на немски означава магазин, бизнес
  • 23 Plameni

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Голям смях - станах Бачо Киро.
  • 24 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #21 от "Курбанколи Пардимагомедов":

    Има един съвсем не малък , а огромен детайл !!! Продължавате да си въобразявате , че Порше значи 911 или в най-лошия случай Бокстер !! Само че вече 20 години това няма нищо общо с реалността !!! Порше в над 90% от случаите значи Панамера , Кайен и Маскан !! И го пише черно на бяло в данните за продажбите им !! Което е още по-зле , щото техните емисии са поне тройно , да не кажа петорно на 911 и Бокстер !! И те ли са "втора" кола , която се кара през уикенда ??? Хахахаххахах !!! Да не говорим , че са колкото 5-6 малолитражки !!
  • 25 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #20 от "фен":

    Верно ли , хахаха ??!! И що , щото не ти се връзва с опорката !! Сори , хахах !! А тока е 40% от ТЕЦ в България , а и тук не задълго още , само гледай !!
    Цените на електромобилите трябва да паднат още, за да могат повече хора да си ги позволят и може би безкобалтовите (!!!!!!!) LFP батерии, които китайците правят са решението на този проблем? Tesla, например, вече предлага Model 3 с такава батерия в Китай и въпреки че енергийната й плътност е само 125 Wh/kg, тя е оптимизирана за производителност, която позволява по-бързо зареждане и повече мощност. Компромисът в пробега вероятно ще бъде проблем за много хора, но пък цената пада значително и Model 3 с LFP батерия вече се предлага за еквивалента на €36,000 евро преди субсидия в Китай. Към момента повечето нови електромобили, които се предлагат в Европа ползват NCM 523 или NCM 622 батерии с енергийна плътност между 140 и 150 Wh/kg. Ако тези батерии се заменят с безкобалтови CTP (Cell-To-Pack) батерии с енергийна плътност над 160 Wh/kg, цените може да паднат осезаемо и да отпадне нуждата да се отпускат субсидии за закупуването на електромобили

    Коментиран от #27

  • 26 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "дизела":

    Не , толкова са панелите и продължават да се увеличават !! А още не са и една хилядна от това , което е възможно ! И не са допълнени с батерии за съхранение на излишната енергия , която мрежата не може да поеме !!! Сега сещаш ли се защо на 22 септември ще има "батери дей" на Тесла ??? И защо се прави батерия за 1 милион мили , при положение , че 99% от колите няма да минат повече от една трета от тия мили ?? Скоро Тесла и Солар сити ще са най-големия производител и търговец на ток в САЩ , а после и на други места , хаха !!

    Коментиран от #28, #29

  • 27 Радев

    7 4 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Без значение какви материали се използват за производството на батерии(желязо никел кобалт литии)те се добиват и преработват из целия свят с мръсна енергия.Производството и рециклирането на батериите също.Така пушеците остават в страните производители за да караме екологично ние.Зареждането на батериите става с мръсен ток .Екологията на електромобила не е както изглежда на пръв поглед.
  • 28 дизела

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Ще чакаме с нетърпение 22 септември!
  • 29 Гробаря

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Как се радваш на чуждите успехи чак почна да ме съмняваш.Акции ли имаш или само си клакьор на Тесла?
  • 30 клошар

    0 0 Отговор
    Всичко е бизнес , американските автомобили да не са по екологични от европейските и японските!