Нов вид роторен двигател

Публикувана: 24 Октомври, 2012 12:01
43 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 23317
ШРИФТ ПЕЧАТ

 

Двигателят с вътрешно горене е вече на 150 години и с течение на времето концепция му се подобрява все повече и повече. Към базовия мотор непрекъснато се прикачват нови въздушни филтри, турбокомпресори, механични нагнетатели, катализатори и какво ли още не. С други думи еволюцията продължава.
 
Прогресът при двигателите е очевиден, но според мнозина е недостатъчен. Сега на хоризонта се появи едно ново творение, дело на компанията LiquidPiston. Това е роторният двигател Х2, който според специалистите има потенциал да се наложи сред добре разработените вече стандартни агрегати.
 
Най-общо казано продуктът на LiquidPiston представлява интересна симбиоза от Ванкелов мотор и стандартни бензинови и дизелови агрегати. Всичко това е разположено в уникална компактна и изключително функционална обвивка. 
 
Иновационният агрегат разполага с мощност 40 к.с., но не се нуждае от охлаждане и заглушаване. С други думи не са необходими радиатори и дори генерация. Според LiquidPiston неговата термодинамична ефективност е 75%. Агрегатът ще е напълно готов през 2013-а.
 
Ако това наистина е така, новият двигател ще предизвика фурор, защото в момента най-съвременните и високотехнологични мотори се стремят да достигнат термодинамична ефективност 50%. В момента двигателят Х2 преминава последни изпитания, а от LiquidPiston не съобщават повече подробности.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Радан Кънев:
Лидерът на ДСБ Радан Кънев коментира пред Нова телевизия отношенията с ГЕРБ
„Истинската двуглава ламя в българската политика е ГЕРБ, а не ДСБ”."

Още бисери