ФАКТИ.БГ

Защо някои шофьори смазват въздушния филтър с масло

Сигурно сте чували, че някои майстори смазват въздушните филтри с моторно масло, преди да ги инсталират на колата. Има ли логика в това действие или е пълна глупост?

Публикувана: 3 Декември, 2020 14:06
76 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 33205
Защо някои шофьори смазват въздушния филтър с масло
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 52 гласа.

Номерът със смазване на въздушния филтър с моторно масло преди инсталацията му отдавна се лута из различни ресурси в интернет и обещава на читателя значително подобрение в работата - намазан с тънък слой, той по-добре ще задържа мръсотия, прах и влага. Но наистина ли е така и има ли този трик недостатък?

Тук не вземаме предвид филтри с нулево съпротивление, за които всъщност се използват различни импрегнации. Става дума за това какво се случва, ако конвенционалният въздушен филтър е "смазан"? Да, ще работи и ще изпълни основната си цел - филтриране на въздуха, влизащ в двигателя. Въпросът е доколко ефективна ще бъде работата му и как използването на този трик ще се отрази на двигателя.

Първо трябва да разберете, че смазвайки филтъра с масло, вие запушвате и най-малките му пори, през които всъщност навлиза чист въздух в двигателя. Прилагането дори на най-тънкия слой масло значително ще намали капацитета на филтъра. И последствията от това ще бъдат свързани с промяна в пропорциите на сместа гориво - въздух. Моторът ще започне да се "задушава".

От своя страна това ще доведе до повишено натоварване на двигателя, увеличен разход на гориво и проблеми със сензора за въздушния поток. Вторият недостатък на обработката на въздушния филтър с масло е бързото му замърсяване и невъзможността за почистване. Прахът и мръсотията буквално ще залепнат върху смазаната повърхност на филтъра, което допълнително ще влоши работата на филтъра.

А за почистване на такъв мазен филтър не може да става и дума. Само силна водна струя под налягане ще отстрани полепналите замърсявания. Ако обаче някой ви посъветва и за този трик, бягайте далеч. Защото след такова почистване филтъра няма да става за нищо.

Не бива да слушате съветници, в чиято компетентност не сте сигурни. Доверете се на професионалистите и тези, които правят автомобили и филтри. Те не ги смазват. Но ако наистина искате да изпробвате нещо ново за вашата кола, първо, опитайте този „полезен“ съвет за нещо по-просто и по-евтино.

Например можете да смажете изходящия филтър на прахосмукачка. Той е отговорен за почистването на въздуха, който е преминал през прахосмукачката и се освобождава отново навън. Ще видите колко бързо съпругата ви ще ви информира за необходимостта да почистите устройството или дори да си купите ново.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 52 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
дедо
1 Отговор
че кой го сменя

Оценка:
-44 +27

ПСР
2 Отговор
Пълна глупост е това"смазване",според мен.Колко пък да струва един въздушен филтър,че да се сменя по-често?!

Коментиран от #47


Оценка:
-2 +120

Фанфан ЛаТулуп
3 Отговор
Че кой слага филтър?

Оценка:
-55 +32

Първата
4 Отговор
ми кола беше Москвич 408 на който въздушния филтър стоеше потопен в масло но двигателя никога не се е "задушавал" както пише в статията.

Коментиран от #6, #7, #10, #16, #56, #60


Оценка:
-95 +29

Талянеца палермо уна мастера гранде
5 Отговор
Тдса го карам с оргинален филтър пт 97ма лятото. Тупам го само веднъж в годината, а веднъж на 5 години го продухвам с компресора. Тдса е железен

Оценка:
-52 +32

ПСР
6 Отговор

До коментар #4 от "Първата":


Ами купи си пак "Москвич",друже.Сегашните автомобили,с хилядите електроники-датчици,компютри,дюзи направо дават накъсо спрямо"първата ти кола"...."Москвич".Значи,да се връщаме назад във времето,когато....в ЗаЗ-ът работеше бензинова печка...а ЗиЛ-ът харечеше 80 литра на 100 изминати километра...

Коментиран от #8, #9, #33, #45, #46


Оценка:
-22 +62

Гахахахаххаа
7 Отговор

До коментар #4 от "Първата":


Това е така, защото през 70 години през съветските “филтри” можеше да премине стадо диви бизони

Коментиран от #26, #65


Оценка:
-18 +82

Не бе
8 Отговор

До коментар #6 от "ПСР":


... той просто казва, че е нормално съществуване на такава технология. Но аз си мисля, че ако завода производител не препоръчва, няма защо да се прави това нещо.

Оценка:
-2 +35

Сега карам
9 Отговор

До коментар #6 от "ПСР":


Пасат 2.0ТFSI от 2006-та чиито разход на масло достига почти 1.5л на 1000км но не е дал на късо така,че твоята "философия" е за беседката пред блока.

Коментиран от #12, #69


Оценка:
-31 +14

Фанфан ЛаТулуп
10 Отговор

До коментар #4 от "Първата":


Москвич не е кола, а отмъщението на руснаците към човечеството.

Оценка:
-37 +38

Gero
11 Отговор
Това е най-тъпото нещо което някой би направил.
Всеки подкрепил идеята за масло на въздушния филтър в абсолютен глупак.
Дори няма да се обосновавам.

Оценка:
-6 +85

Фанфан ЛаТулуп
12 Отговор

До коментар #9 от "Сега карам":


Не се ли задъхваш финансово, така да се каже, 15 литра олио на 10к км.

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +30

прррц
13 Отговор
на прахосмукачката ми филтъра е по-скъп около 3 пъти от този на колата

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +41

Купувам
14 Отговор

До коментар #12 от "Фанфан ЛаТулуп":


наливно по 7лв/л защото каквото и да му сипя все толкова изразходва но като изключа този недостатък съм доволен от колата защото върви прилично и досега не са се налагали скъпи ремонти.Жена ми кара Ауди А3 2.0ТDI от 2007-ма което не изразходва грам масло но почти няма месец в който да не е в сервиза.

Коментиран от #29, #30


Оценка:
-6 +24

15
Този коментар е премахнат от модератор.
Дедо ви
16 Отговор

До коментар #4 от "Първата":


Пак не си разбрал. Въздушния филтър на Москвича беше всъщност самото масло. И това масло улавяше праховите частици и ставаше все по-гъсто. Затова маслото на филтъра трябваше да се сменя, а не целия филтър.

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +63

Хюндай
17 Отговор
На Запорожеца въздушния филтър бе само от масло което се сменяше на 1000 км. На съвременната кола намазвай въздушният филтър с масло първо ще скапете дебитомера, а след това имате глави на раменете да помислите дефакто, а деюре има спортни филтри, метални който се мажат със специално тънко масло. Но общо взето са търговски трик и нищо особено.

Оценка:
-1 +25

Йорд.
18 Отговор
Всички фирми правещи леки или тежки машини,коли ,камиони са монтирали филтри с маслена вана.Филтриращият елемент е от метална вата с определена пропускливост. Въздуха триейки се в ватата и удряйки се в маслото на дъното на ваната се пречиства и влиза в цилиндрите.Чистотата на въздуха гарантира да няма задирания а и двигателят да не страда от липса на въздух.Почистванена става според пробег и среда на работа.То и сега е така с модерните филтри.Обслужването е лесно,изисква само няколко парцали, малко от горивото и няколко стотинки грама масло което се налива във ваната (има си мярка).Това е много удобно за време на ограничено снабдяване или липсващо такова (войни,стихийни бедствия, липсващи ресурси).Сигурен съм че все още се използва и прилага този тип почистване и на съвременни машини. Няма никакви проблеми.Металната вата е вечна в филтъра,гориво и масло щом има (ако няма то и машината няма да работи).А ако си на зор дори старо отработено масло можеш да ползваш .Металната вата се чисти с малко от горивото.Прост метод и ефективен.Разбира се с хартиен филтър е по удобно.Всеки метод си е имал и има своето време.

Коментиран от #66


Оценка:
-1 +40

qwerty
19 Отговор
Навремето имах филтър К§Н, който вървеше в комплект с масълце и спрей за почистване. Хубавото беше, че е купен от щатите самият физа нечовешката цена от 35$ комплекта, а не от БГ за 150+ лв. Самият филтър след почистване със спрея трябваше да се обработи и с маслото, но реално поне на мен не ми вършеше никаква работа (конете не се вдигнаха на 500+) и така продадох колата с филтъра.

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +12

20
Този коментар е премахнат от модератор.
кц ц сс с
21 Отговор

До коментар #19 от "qwerty":


Приятелю,
Аз като професионалист те съветвам, да не си даваш парите за подобен филтър. Реално усещане от повишаване на мощност не може да усетиш.
Когато някой ме попита за такъв филтър, а го съветвам, просто да махне сегашният си филтър и кутията му и да пробва колата. Защото филтри с НУЛЕВО съпротивление няма. Дори и тоя който си казал и той си има някакво съпротивление. Нулево съпротивление има само ако няма филтър. (визирам нулево съпротивление от филтъра) Тоест, ако филтърът е нула (няма го).
Повишаването на мощността на един двигател е комплекс от много неща. Някои са механични, други софтуерни и е сложна работа, че и скъпарска работа, която по мое мнение не е необходима за ежедневен автомобил с който си вършиш работа.

Оценка:
-1 +27

плевенски
22 Отговор
Москвича си беше дуракоустойчив автомобил,вървеше и с 72 октанов бензин.Съвременните джендър автомобили не са за такива експерименти,ще те остави на пътя.

Коментиран от #27, #52


Оценка:
-12 +28

Да не е
23 Отговор

До коментар #13 от "прррц":


Рейнбоу?

Оценка:
-1 +1

ха хи
24 Отговор
Аз чък за по голяма сигорност си смазвам спирачките с грес а пък и да не свирят.

Оценка:
-4 +24

Много знаеш
25 Отговор

До коментар #16 от "Дедо ви":


ама не достатъчно.Филтъра се миеше с бензин а маслото можеше да не се сменя дълго.За разлика от теб съм имал такава кола и добре знам особеностите и.

Коментиран от #28, #37


Оценка:
-3 +13

Аутофен
26 Отговор

До коментар #7 от "Гахахахаххаа":


:D Брутален !!

Оценка:
-1 +3

Фанфан ЛаТулуп
27 Отговор

До коментар #22 от "плевенски":


Вървеше, да. Ама как вървеше!

Оценка:
-1 +4

Бай Стою касапина
28 Отговор

До коментар #25 от "Много знаеш":


Да прав си. Този тип филтър е използван от руснаците доста отдавна и най вероятно е откраднат от някъде . Той се води несменяем. Такъв беше на Москвич, Волга, ЗАЗ,а също на камионите, тракторите и багерите им. Карал съм такъв верижен багер. Принципът на действие е следния. Въздухът влиза и се бие в маслото като там остават твърдите частици, от там минава през една сериозна плетеница от някакви изкуствени влакна и влиза във въздушния колектор. Точно тази плетеница се мие с бензин. Маслото трябваше да е отработено защото по-добре обираше боклуците. Това е толкова остаряла технология, която вече никой не използва. Сега се ползват хартиени елементи, които може да се издухват два, три пъти. Някои дори се перат. И после в гюма.

Коментиран от #38


Оценка:
-4 +19

4673
29 Отговор

До коментар #14 от "Купувам":


Мазохист си значи и от 1 лев да наливаш не е финансов въпросът а е принципен. Стига сме се кланяли не немските боклуци!!!!!!!! 2 алдита имаш едното сервиза през 4 седмици другото 15 кила масло до смяната доливаш. Звучи словещо

Оценка:
-2 +17

Язе
30 Отговор

До коментар #14 от "Купувам":


Кви са тия коли дето карате?1,5л.масло на 1000км!!!!Това ако го направи моя кола и драсвам клечката на момента.

Коментиран от #34


Оценка:
-5 +22

31
Този коментар е премахнат от модератор.
Въобще няма
32 Отговор

До коментар #15 от "БАЙ Х@Й":


да се описва и на такава статия...

Оценка:
-0 +0

SDS
33 Отговор

До коментар #6 от "ПСР":


А,за Зила по-леко.Зил 130-55/100, Зил131-55/100.Това е за изписването.А в калта на Националните обекти- според началниците.Бързи аборти след 1 км возене на Зил.

Оценка:
-2 +5

Взех ги
34 Отговор

До коментар #30 от "Язе":


от Италия преди 3 години за 3600евро(пакетна цена) и скоро ще ги продам пак за толкова.

Оценка:
-0 +5

35
Този коментар е премахнат от модератор.
ДЕДО ВИ КРАЧУН
36 Отговор

До коментар #31 от "Димов":


ДА НА 5000 КМ ГО МИЯ С БЕНЗИН И ПОСЛЕ ГО КИСНА В МАСЛО. ОСТАВЯМ ДА ОКАПЕ 24 ЧАСА И ГО СЛАГАМ. ФИЛТЪРА Е ПРЕСЕЧЕН КОНУС, МЕТАЛЕН.

Коментиран от #40


Оценка:
-6 +5

Заю Баю
37 Отговор

До коментар #25 от "Много знаеш":


Ако не сменяш маслото на филтъра дълго то става гъсто от прахта и не пропуска въздуха. Така мотора засмуква повече бензин и по-малко въздух и разхода на бензин ти скача драстично. Ще спестиш 5 лева от масло, а ще похарчиш 50 лв. повече за бензин. Габровска работа.

Оценка:
-3 +9

Дед Мороз
38 Отговор

До коментар #28 от "Бай Стою касапина":


Първо го видях на мерцедес 123 ,маслена вана ,а този писател на статия е опасен за механиката

Коментиран от #54, #68


Оценка:
-2 +9

39
Този коментар е премахнат от модератор.
Японеца
40 Отговор

До коментар #36 от "ДЕДО ВИ КРАЧУН":


Не на 5000, на 50000км се мие! Това му е предимството! Чети повече!

Оценка:
-1 +5

41
Този коментар е премахнат от модератор.
42
Този коментар е премахнат от модератор.
ААА8
43 Отговор
За първи път чувам подобно нещо , въздушен филтър да се маже с масло. Това на което са ме учили (моят баща) масло, филтър маслен , филтър горивен , филтър въздушен , филтър за купето (климатика ) се сменят заедно - бензин 10 000 км. дизел -8000 км. Масло не трябва да седи в двигателя повече от една година . По възможност смените да се планират преди зимата . Качеството на маслото, марката , и използваните консумативи от доказан източник на доставка , дори да струва по скъпо.

Оценка:
-1 +15

ВИНЕТУУ
44 Отговор
карайте си със отработено масло

Оценка:
-0 +4

Да има и
45 Отговор

До коментар #6 от "ПСР":


ЗИЛ-ове които харчат толкова и малко повече, като ЗИЛ 135, но той е специален с два двигателя от 130 и е платформа за изстрелване на ракетите "Точка".,а за 130 повече от 40-45/100 с нормален товар няма. Историите от този тип ги остави за младите, които такива чудовища не са виждали и тях можеш да ги лъготиш както си искаш.

Оценка:
-2 +4

чичо
46 Отговор

До коментар #6 от "ПСР":


Ти виждал ли си ЗИЛ , защото аз съм карал лятно време нормата беше за извън градско 33л + 660мл.л. вътрешногаражни и си гореше толкова! Става въпрос за бордовак от дългите! За градско отиваше към 38л, зимата 42л! Със специално обурудване горяха по-вече!

Коментиран от #51


Оценка:
-2 +9

куку руку ку
47 Отговор

До коментар #2 от "ПСР":


Тя работата е "видяла жабата да подковават вола, че и тя вдигнала крак".
Смазват се някои филтри, но не всички. Смазват се дунапреновите филтри, а те предимно са при мотоциклетите и АТВ-тата...
Да смажеш хартиен филтър си е глупост отвсЕкъде.

Оценка:
-0 +9

Шаран БГ
48 Отговор
Старите майстори и шофьори знаят !! В миналото нямаше хартиени въздушни филтри. Бяха груби цилиндрични ламаринени тела, със поне трипътен ход на входящия въздух. Той се завихряше. В долната част на отделните сектори се наливаше малко масло. В хода нагоре преминаваше през омаслени мрежести тела. При това си движение нагоре -надолу въздуха оставяше всякакви твърди частици във филтъра..
Такива филтри имаха всички двигатели, а с трипътни напоследък бяха съветските "Запорожци "Преди 40 години, чехите сложиха на "Шкодата" хартиен въздушен филтър. След 5 км преход по черен прашен път, той така се задръстваше, че двигателчето спираше да пърпори. Със "запорожски" маслен филтър забравях, кога съм го промивал. Промиваше се с бензин и отново се наливаше чисто двигателно масло.
Вероятно по тази логика сега се зацапват хартиените филтри с масло, което НЕ Е правилно. Задръстват се по-бързо !!Спира се потокът от въздух към мотора !!
Сигурен съм, че през пустинята /Париж-Дакар например/ едва ли карат с хартиени фъздухоочистители !!!

Коментиран от #53, #57


Оценка:
-0 +14

rolangaros
49 Отговор
Върховна простотия .

Оценка:
-3 +3

Кочо
50 Отговор
Това го пише в указанията на някои мотофрези за работа в градината, но при тях филтърът е нещо като дунапрен, на определени часове се промива, суши се и омаслява с малко двигателно масълце! Иначе, ще стане логичното запушване, както е описал Шаран малко по горе.

Оценка:
-0 +10

ПСР
51 Отговор

До коментар #46 от "чичо":


2 години казарма,брат.На ЗиЛ.80 на сто разход,през зимата.
Хайде,всичките фенове на великата съветска техника,които си смазват филтрите,имат гресьорки на шарнирите,сипват 2Т масло в нафтата...да отчетат,че животът върви напред,а не към 1957 г.Съвременните автомобили,такива каквито са,са бъкани с всевъзможни електроники,масметри,датчици,ламбда сонди и пр.Колкото и да ви се иска,да въртите сутрин рано с манивелата,няма как да ви се получи.Мажете си филтрите,полирайте си Москвичите с маз и газ,+ онази кафеникавата СССР смазка за хромираните части и чакайте появата на вноската за ВАЗ от Мототехника.
Сталин е починал през март,1953г.

Оценка:
-4 +8

гост
52 Отговор

До коментар #22 от "плевенски":


Ти пробвал ли си със 72 октана ,защото аз съм пробвал Москвич 408 !?!? Чукаше аванса и едва вървеше!

Оценка:
-2 +3

Коментара
53 Отговор

До коментар #48 от "Шаран БГ":


Най-после някой да го обясни!

Оценка:
-0 +0

Бай Стою касапина
54 Отговор

До коментар #38 от "Дед Мороз":


Приятелю, нещо си се объркал. W 123 е с хартиен филтър.

Коментиран от #62


Оценка:
-0 +1

Развийш ли
55 Отговор
Мажете ги с грес Гарантиран ефект

Оценка:
-0 +4

Шофьор
56 Отговор

До коментар #4 от "Първата":


Това е друга технология. Не е същото за което пише автора. В твоя случай въздуха минава първо през маслото и след това през филтъра. А не че филтъра ти е намазан с масло.

Оценка:
-0 +3

Гост
57 Отговор

До коментар #48 от "Шаран БГ":


То и в нашите прашни градове,особено лятно време си е като в пустиня. За година и нещо, хартиения въздушен филтър вече плаче за смяна.

Оценка:
-1 +5

poli
58 Отговор
По-голяма дивотия скоро не бях виждал. Има филтри , които е необходимо леко да се намажат за лесно монтиране, но за смазване на филтриращия елемент за пържи път чувам. Има въздушни филтри на маслена основа, но да го омажеш ......

Оценка:
-1 +6

Любомир
59 Отговор
Някой виждал ли е майстор да маже въздушния филтър с масло!!! Виждал съм да мажат гумения прустен, който е около питата за да легне по добре в канала.
Май пак някой .........

Оценка:
-1 +7

ГруЮ
60 Отговор

До коментар #4 от "Първата":


Филтъра на Моквич 408 е инерционно-контактен тип, оборудован с маслена вана. Нормално е в него да има масло, защото след като въздуха се почисти грубо от инерционните сили, увлича капки масло със себе си и се доочиства.Капките се спират от капроновите влакна и се стичат обратно в долната част на филтъра. Просто различна технология.

Оценка:
-1 +9

Profi
61 Отговор
Според снимката на филтъра...Ако се намаже леко с масло гумата по ръбовете на филтъра,то той ще залепне по добре от вакума,който ще се опитва да вкара прахообразни частици,които ще се лепнат за омаслените ръбове,и няма да пропускат други.Но,ако мажеш самия филтър с масло си пълен идиот.Спираш притока на въздух и нарушаваш пропусквателноста на материала от който е филтъра

Оценка:
-1 +11

Джуган
62 Отговор

До коментар #54 от "Бай Стою касапина":


И двамата сте прави, по старите w123 са с маслен а по новите с хартиен. Ако искаш да видиш как изглеждa стария напиши в търсачката W123 oil bath filter.

Коментиран от #67


Оценка:
-0 +2

плевенски
63 Отговор
До 52. Москвич 408 има октан коректор за нискооктанов бензин. Регулировката беше нещо елементарно.

Оценка:
-1 +0

Rifle
64 Отговор
До всички с москвичи! По тия коли имаше толкова отвори че няма как двигателя да се задъхва, даже нямаше нужда да отваряш прозорци, то си влизаше отсякъде въздух😂😂😂😂

Оценка:
-3 +3

Bat Sande
65 Отговор

До коментар #7 от "Гахахахаххаа":


За рускит филти и бизоните тотално бъркаш. Мого по-добри са от сегашните хартиени. Проблема е, че не са ЕКО.

Оценка:
-0 +2

Горски
66 Отговор

До коментар #18 от "Йорд.":


Браво.

Оценка:
-0 +0

Бай Стою касапина
67 Отговор

До коментар #62 от "Джуган":


Да, прав си. Първите са били с такъв модел въздушен филтър. Дължа извинение и на колегата. Явно и табакерата е била с такъв филтър, а и други назад във времето. И вероятно братята руснаци са го копирали.Този който по стечения на обстоятелствата карах няколко месеца 1988 г. е бил от последните. Затова е бил с хартиен. А той беше на приятел, който гледаше пилета и му бяха взели книжката за неправилна употреба на алкохол. Та оттогава се влюбих в тази марка. Сега имам два. W202 и W203. И двата дизел, но за съжаление вече не е същото като в младите години.

Оценка:
-0 +0

Бай Стою касапина
68 Отговор

До коментар #38 от "Дед Мороз":


Приятелю, дължа ти извинение. На първите 123 ки наистина филтърът е бил такъв модел. Жив и здрав и наздраве!

Оценка:
-0 +2

dako
69 Отговор

До коментар #9 от "Сега карам":


Ти от завода си за основен ремонт.

Оценка:
-0 +0

анонимен
70 Отговор
Сменям въздушен филтър на 60 000км, масло на 15 000км. Карам само извънградско, колата е тойота на 400 000км, купена през 2007 от магазина. Който кара само градско да си смята средната скорост и кога да сменя масло, по принцип е добре това да става между 250-300 моточаса на двигателя. Само градско средната скорост варира около 20-25км/ч, само извънградско около 65-70км/ч.

Оценка:
-0 +0

МОРСКИЯ
71 Отговор
големи сте шарани тук бре. все още има маслени филтри, даже и на съвремени двигатели. масления филтър се оказва много прост и лесен за подържане особено при корабните двигатели. Радославчо ви пусна въдичката, така си изкарва заплатата завалията чрез приписване. Има филтри които се омасляват и такива които не се омасляват. хайде почвайте да плюете псевдо разбирачи. с бмв двигателя не свършва света на двигателите.

Оценка:
-0 +3

djo
72 Отговор
Вие избихте рибата и крокодила и всичко.За какви глупости говорите и пишете.

Оценка:
-3 +1

мангър
73 Отговор
За пореден път се уверявам,че в този комунистически саит са пълни олигуфрени.

Оценка:
-5 +1

стоян георгиев
74 Отговор
масло слагат тия дето са свикнали да карат лада и москал и пред блока да ги ремонтират всеки ден.те правеха от оцетени капачки тапи за чистачките и жените им шиеха китеници за тапицерията,рефлекса им е останал от руските коли мислеики че западните са същите.да ама не както казваше един известен български журналист!ако е имало нужда да се смазват филтрите те щяха да бъдат смазани още от производителя,но при комунстическите рефлекси у нас на производителя се няма вяра .

Коментиран от #75


Оценка:
-3 +1

Бай Шиле
75 Отговор

До коментар #74 от "стоян георгиев":


Стояне,евала брато! Малко хора могат да свържат филтър,масло и комунизъм.

Оценка:
-0 +1

Kevin
76 Отговор
"Смазването" на въздушния филтър от "майсторите" се прилага за да си вдигнат оборота в бъдеще.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Ангел Джамбазки
Евродепутатът Ангел Джамбазки с прогноза за Договора за приятелство с Македония
Има опасност от провокация при ратификацията на договора"

Още бисери