Last news in Fakti

7 Декември, 2020 11:42 79 051 116

Аварийните светлини не се използват за „благодаря“!

  • аварийни светлини-
  • съвети-
  • автомобили

Как и кога да използваме предупредителните светлини на практика

Аварийните светлини не се използват за „благодаря“!  - 1

Аварийните светлини са предупредителен сигнал. Основната им задача е да предупреждават или да привличат вниманието на другите участници в движението. Те играят важна роля за безопасността на движението, но много често не се използват по предназначение. Шофьорите използват предимно аварийните светлини, когато паркират на забранени места. Това се прави, за да се определи спирането като принудително и да се предотврати получаването на глоба.

В същото време към принудително спиране на "аварийни" трябва да се прибягва само в случай на техническа неизправност на автомобила или опасност, а не при спиране за лични нужди на водача. Доста често шофьорите използват „аварийните светлини“ и като сигнал за „благодарност“ към останалите участници в движението. Законодателството обаче позволява използването на предупредителни светлини само в конкретни случаи. Какво казват Правилата за движение по пътищата?

Предупредителните светлини според правилата за движение трябва да бъдат включени:

в случай на принудително спиране на пътя поради техническа неизправност
в случай на спиране по искане на полицейски служител
поради заслепяването на водача от фаровете на колата срещу него
по време на управление на превозно средство с технически неизправности
на превозно средство, което се тегли
на всички моторни превозни средства в колоната ако се наложи аварийно спиране на на пътя
в случай на пътнотранспортно произшествие

Предупредителните светлини трябва да се използват само по предназначение в горепосочените случаи, а не за създаване на вид принудително спиране при паркиране на забранено място или за изразяване на „благодарност“ към други участници в движението. В случай на нарушение на тези правила в Закона за движение по пътищата дори е предвидена глоба.


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 227 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 БАЙ Х@Й

    299 8 Отговор
    -То така, ама не е така ! - каза професора.
  • 3 Директора

    266 39 Отговор
    Аварийните светлини не са: да спреш да си купиш цигари, кафе, да пикаеш на магистралата и т.н.

    Коментиран от #71, #94, #115

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Гост

    236 8 Отговор
    тцтцтцц. Тази новина е като "Не се спира в банкета за ходене по малка нужда". Коги си на зор ...

    Коментиран от #46

  • 6 БОЗА

    120 18 Отговор
    За това са АВАРИЙНИ...а не от бакшиши до купуващи си банички,кой за каквото му е кеф да ги ползва...особено феновете на,както карат ги включват и тръгват да спират...включи си мигачи,КЪДЕ отиваш...бам аварийните и шах...;-Х
  • 7 DrivingPleasure

    440 18 Отговор
    Е айде нека ме глобят, че съм "благодарил" на колега, който ме е пуснал.

    Коментиран от #72, #82, #93

  • 8 БАЙ Х@Й

    274 7 Отговор
    Когато ползвам аварийките* и дългите* към конкретен водач той много добре разбира защо ги ползвам !
  • 9 БАЙ Х@Й

    109 4 Отговор
    Айде , като ни разясняваш и цитираш ЗзДП цитирай и разясни къде трябва да се движат лица над 12 г с велосипед !
  • 10 Дрън дрън

    242 3 Отговор
    "не се използват за благодаря"?? То и присветването с фарове,не се използва за предупреждение,за криещи се айдуци!!!! Ако ще обучавате неграмотните и "кадърни""шофьори" според вас....има си специализирани сайтчета!!!!
  • 11 Цако

    217 11 Отговор
    Като карах курсовете едно време, казах на инструктора, че търся логиката в правилника за да ми е по лесно, с той се скъса от смях и вика. " ти луд ли си - полицай и логика".

    Коментиран от #83, #110

  • 12 DrivingPleasure

    158 11 Отговор
    Апропо ако спра по искане на полицейски служител НЯМА да пусна аварийки! Негова грижа е да го направи на подходящо място безопасно за мен и останалите водачи! Да ме извиняват, но няма да им олеснявам живота на шумкарите!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 карчи

    110 8 Отговор
    Аз пък ги пускам, като стане гъста мъглата на магистралата и разни малоумни безсмъртни драйвъри почнат да ми се завират в задния номер без да се сещат, че ако се наложи да спра, ще ме "прескочат"! Ако искат да ми се сърдят полицаите!
  • 15 Чепа

    77 3 Отговор
    Аз така си благодарим---ареееее.
  • 16 Морето

    125 3 Отговор
    В Скандинавия ми се случи друго-една вечер спрях в Норвегия на неосветен паркинг да пусна една вода и изпуша една цигара. Включих аварийните и след малко зад мен спря една по-старичка Тойота Авенсис и един местен младеж веднага ме попита дали имам технически проблем. Обясних му какво е, а той ми вика:В нашата страна, ако включиш аварийните, то е САМО заради проблем с колата! Разбрахме се и му благодарих за реакцията. А във Финландия, за да благодариш, че са ти дали път и предимство да ги изпревариш, първо пускаш ляв мигач,после-десен. А ние тук в BG,като изпреварим някого,натискаме аварийните за 2сек. и газ...различни държави, различни шофьорски правила.

    Коментиран от #37, #38, #112

  • 17 Чук

    174 6 Отговор
    И какво лошо или опаснио има в това да благодариш на колегата с аварийките ??? ... Един от малкото (да не кажа единственият) начини да благодариш ... Виж, за избиването на комплекси има много начини.

    Коментиран от #28

  • 18 мьн ц ц

    36 3 Отговор
    Ми тогава защо писахте за новите задни светлини на Ауди, които ще могат да показват информация по избор на водача?!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 бай Кольо

    69 3 Отговор
    Абе радвайте се че катаджиите не знаят за какво са на пътя иначе никакви коментари нямаше да пишете .Нито за аварийните , нито за китайските ксенони нито за не даването на мигачи ... щото има едни държави - майката си джасат :)
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Чичо Тони

    168 3 Отговор
    Няма нищо лошо с едно две мигвания да "кажеш" благодаря. На фона на ширещата се агресия и комплексарщина на пътя, това е начин за възпитаване на повече толерантност на пътя. Автора като е толкова загрижен за правилата на пътя, да стартира рубрика за пътните знаци. Там е пълна пунта-мара. Нацвъкани са като кокоши курешки с абсурдни ограничения.

    Коментиран от #42

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гостенин

    68 12 Отговор
    Принципно е така, но я елате у гоУемо село София и ще се смаяте! Аварийните светлини (аварийките) са едно всемогъщо средство, което ти дава всякакви права - да караш в насрещното по еднопосочна улица, да паркираш на забранени места (било пред гараж, на инвалидно място), да паркираш така, че да блокираш цяла улица или поне лентата (без да ти пука) и всички да трябва да те заобикалят в насрещното. Когато паркираш, защото само с аварийки някой евентуално може да разбере, че искаш да паркираш успоредно (на позволено място). Включването на десен мигач и на задна скорост не се отразява от шофьора зад теб, само аравийки му казват, че ще паркираш. Те аварийките казват и, че може да завиеш наляво, може да завиеш надясно, но пък може и да продължиш направо или път да спреш. Обикновено аварийките са "спрял съм като голям идиот, ама съм за малко" (да си купя цигарки, кафенце или пък да се изпикая до колата).
    Общо взето аварийките са един всемогъщ инструмент, който ти дава огромни права да направиш нарушение, което обаче да не се тълкува като такова! Интересно, че в чужбина някакси Бай Ганьо позабравя за аварийките и не ги ползва както тук...

    Коментиран от #47

  • 26 Сандокан

    83 3 Отговор
    Я напишете и една статия за милиционерите които шофират без колан говорейки по телефона. Аз също ползвам аварийките за „ благодаря” но също ползвам клаксон за да засвидетелствам готовност за близост с близки и роднини от женски пол до трето коляно на някой колеги шофьори !!!
  • 27 Пловдив

    46 13 Отговор
    В целия цивилизован свят шофьорите ги ползват, за да благодарят. Тук, на тази територия всеки си мисли, че другите са му длъжни(което всъщност, не е така) и благодарността е много рядко срещано явление. Та те(съществата обитаващи България) не се научиха да дават мигачи. Защо трябва,да обясняват на когото и да било, за къде са се запътили....
  • 28 Петър

    8 41 Отговор

    До коментар #17 от "Чук":

    Можеш да му светнеш със стоповете за благодарност :)
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 нико

    61 6 Отговор
    преди години може и да не са се използвали. вече и децата знаят, че две-три примигвания значи "благодаря"
  • 31 Большой

    55 2 Отговор
    праз! Вие нищо не казахте. Хайде сега накарайте шофьорите да НЕ ползват аварийките за благодарност към етичен колега.
  • 32 Глей ти

    14 24 Отговор
    Значи, аварийните отменят всички закони. Включиш ли ги, може да правиш каквото си искаш.
  • 33 йъфйъф

    32 3 Отговор
    Всичко написано е вярно, но е далеч от реалността !
  • 34 ПСР

    82 1 Отговор
    А гледайте си работата!Ползвам кратки аварийки и да благодаря на човек,който ме е пуснал,и като извинение,когато съм сбъркал на пътя.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Гостенин

    31 4 Отговор

    До коментар #16 от "Морето":

    Да благодариш с "първо ляв мигач, после десен" постоянно се ползва от шофьорите на тирове. Явно си е някакъв неписан международен начин да кажеш "благодаря".
    Да не се окаже, че някъде аварийките е знак, че ги псуваш и уж да благодариш, се оказва че си им теглил една майна...

    Коментиран от #39

  • 38 qwerty

    44 0 Отговор

    До коментар #16 от "Морето":

    тук често, когато те изпревари някой олигофрен и натиска спирачката-за 25г стаж още не мога да си го обясня????

    Коментиран от #40

  • 39 Морето

    20 1 Отговор

    До коментар #37 от "Гостенин":

    Във Финландия го правят шофьорите на леки автомобили. Поне на мен така ми се е случвало. Не съм тираджия, не карам товарни автомобили там, а ванове и пътнически микробуси. Интересното е, че латвийските, естонските и полските тираджии разбират значението на аварийните след изпреварване в тундрата, но скандинавците не вдяват какво означава това.
  • 40 Морето

    40 1 Отговор

    До коментар #38 от "qwerty":

    Просто е.....или пътят е на баща му, или неговата кола е най-бързата, или просто те "наказва", че си бавен на пътя. Недобрите шофьори, по-младите, са по-емоционални. А това често е пагубно.
  • 41 Бай Шиле

    47 0 Отговор
    Само да напомня: ако пропуснете някой без предимство,независимо с каква цел и се случи ПТП виновен е този с предимството.От друга страна такова пропускане е не само етичност,а и признак че сте шьофор от висок клас и добра оценка на моментната ситуация.На такива е редно да се благодари.Не разбрах какво предлага журналиста?
  • 42 Бай Шиле

    32 6 Отговор

    До коментар #23 от "Чичо Тони":

    И какво им е на пътните знаци? Всички,най вече ограничителните за скорост,са слагани от компетентни и високообразовани служители от миналия век.Освен това преразглеждането на знаците в страната ще струва много пари и няма да останат за закупуване на така необходимата военна техника,саниране,нови коли за НС ...

    Коментиран от #64

  • 43 Българин

    19 1 Отговор
    То май в България могат да те глобят за всичко и да пръд..ш- пак глоба.,
  • 44 до всичките

    13 33 Отговор
    шефьори, където се упражняват в разсъждаване: Човекът ви казва, какво гласи ЗАКОНА в случая с аварийните, така че тъпите ви дълбокомислици нямат никакво значение!

    Коментиран от #48

  • 45 тсоГ

    11 1 Отговор
    радославчо аре стига ръси акъл.. -Не ти се отдава!
    Мнозинството от професионалистите използват аварийната (сигнализация на едно премигване) за "Пътна Толерантност", а Тежките машини понякога Ляв- {== десен ,==} Десен - ляв мигач ( също на единично примигване)
    В началото на 90-те някой водачи и международни автобуси ги ползваха пуснати в движение понякога в градско шофиране,като караха по бързо,за да им дават път, По този начин привличат внимание, но е рисково за всички участници, като в последствие тази грешна практика, за радост загуби популярност!
  • 46 PlimP

    9 4 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    а то е разрешено да се спира :), включително и в аварийната по магистралите и ако се домъкне някъв травистит с кола, на която пише SECURITY, започене да ви се кара що сте спрели, просто му тегли една майна и продължи все едно нищо не е било
  • 47 Stoich

    12 7 Отговор

    До коментар #25 от "Гостенин":

    Абсолютно точно казано. Любима гледка са аварийки при паркиране, вместо мигач. Все едно ще се гмурка или излита.

    Коментиран от #58, #99

  • 48 Бай Шиле

    21 2 Отговор

    До коментар #44 от "до всичките":

    Благодаря ти за забележката.Формално си прав.Щом го пише в ЗАКОНА : изпълнявай и не разсъждавай.Добре,няма да благодарим вече на профи шофьорите! И ще минавам по сред нощ при Враня с 50,на фарове по Тракия насред бял ден,сто лепенки от които вече няма нужда,аптечка с йод с валидна годност,жълти жилетки... да продължавам ли?
  • 49 Шефьор

    11 13 Отговор
    Масово аварийните светлини в София, се използват при подаване на сигнал за паркиране. Наскоро на ул."Нишава", един млад шофьор с черен Опел Астра караше пред мен. Изведнъж пусна аварийните светлини и спря посредата на улицата. На въпроса ми през спуснатото ми странично стъкло"има ли проблем"? Младежа ми огговори троснато: "Не виждаш ли, че ще паркирам бе!" . Проблема е, че момчето в шофьорските курсове, сигурно са му обяснили, че при паркиране в ляво или дясно се пускат аварийните светлини. Как водачът след него ще разбере на ляво или на дясно ще извърши маневрата, тайна. Но живата истина е, че КАТго няма по Софийските улици. Масово пред ДАНС се прави ляв завой при забранен такъв. Прави се десет завой от прстроен в ляво водач, като едва ли може да види този който се движи в платното отдясно, ще завива ли или ще продължи направо.

    Коментиран от #53

  • 50 аз съм Веска

    17 1 Отговор
    ИЗПОЛЗВАТ СЕ! ИЛИ В КОЛАТА ДА БЪДАТ МОНТИРАНИ СПЕЦИАЛНИ ЛАМПИ ЗА ТАЗИ ЦЕЛ.ЗАЩО ДА Я НЯМА ТАЗИ ЕКСТРА .ДА БЛАГОДАРИШ , ДА ОЦЕНИШ ЖЕСТА , Е НЕЩОТО КОЕТО ТРЯБВА ДА СЪХРАНИМ.ТАКА МИСЛЯ .

    Коментиран от #56

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 бачо Илия

    18 2 Отговор
    Радославе напиши една статия как младите да шофират безопасно, ти за аварийките си се загрижил. Те се избиха по пътищата от глупост и простотия, качили се на мощни коли пък не могат да ги карат. Защо им дават купени книжки и така нататък..........
  • 53 Чук

    30 4 Отговор

    До коментар #49 от "Шефьор":

    Ако паркирането е на заден ход, аварийките са си направо задължителни (не знам дали описаният от теб случай е такъв).
  • 54 незнайко

    9 0 Отговор
    Така значи, сега ще пуснат лепенка с лед надпис ( Thanks ) и говорно включване !!!
  • 55 ПЕНСИОНЕР

    17 3 Отговор
    МНОГО СЛАБА КВАЛИФИКАЦИЯ ТРЯБВА ВСИЧКИ ИНСТРУКТОРИ ДА СЕ ЯВЯТ НА ИЗПИТ И ДА ЗАЩИТЯТ ПРОФЕСИЯТА СИ ОТ ТЯХ ЗАПОЧВА ВСИЧКО ПО ВЕРИГАТА
  • 56 Бай Шиле

    14 0 Отговор

    До коментар #50 от "аз съм Веска":

    Недей чедо! В България ще ги направят задължителни и "само" по 1000 лева.
  • 57 Митко

    18 29 Отговор
    На първо място. Защо трябва да благодариш изобщо на някой, че ти е дал път? По света това си е нещо толкова нормално, колкото и да дадеш мигач когато завиваш. Ама българина е свикнал все да е тарикат, да не е колегиален на пътя, да не е справедлив. И някой като прояви някое от тези качества е WOW.
    Второ, като искате да направите маневра, с тия аварийки от къде по дяволите другите ще разберат какво ви се върти в кухата глава?
    Искаш да паркираш, даваш мигач, искаш да върнеш назад, имаш светлини за задна.

    Коментиран от #60, #61

  • 58 Тра-ла-ла

    37 0 Отговор

    До коментар #47 от "Stoich":

    За някой паркирането си е аварийна ситуация!😉😂😂
  • 59 Кристиян

    20 1 Отговор
    Автора на тази статия най-вероятно не шофира или просто се прави на интересен.
  • 60 Тра-ла-ла

    14 11 Отговор

    До коментар #57 от "Митко":

    И аз се чудя.Винаги пропускам автобусите, които потеглят от спирка и в повечето случаи пускат аварийни да ми благодарят. За какво ми благодарят, след като по правилник те са си с предимство?
  • 61 Бай Шиле

    18 0 Отговор

    До коментар #57 от "Митко":

    Когато се изнервиш да чакаш без предимство за ляв завой и някой спре пред теб за да чака неговата дясна опашка,може би ще си благодарен ако не го е направил.
  • 62 Jrj

    21 1 Отговор
    Кажете нещо за неподаването на мигач,най вече ляв.Тука в София е редовно явление,кара,кара и изведнъж завой.Лоста за мигачите ли не знае къде се намира,мускулна треска ли го лови на пръстчетата??
  • 63 Бизона

    9 8 Отговор
    Най-после една полезна статия. Заслужавате адмирации. Не може да спираш на пешеходна пътека и включвайки въпросните светлини да мислиш, че не си нарушител и че си си “вързал гащите”.
  • 64 Ооо

    13 3 Отговор

    До коментар #42 от "Бай Шиле":

    На първо време трябва да се намери начин да отпаднат 3/4 от знаците...
    следващото - табелите за сини и зелени зони.. то цели стихотворения на тях и през 2м ново стихотворение!

    Коментиран от #65

  • 65 Бай Шиле

    5 1 Отговор

    До коментар #64 от "Ооо":

    Пич,за съжаление аз мога да командвам само овчиците.И то като го няма кочът.Тия мерзавци със знаците не мога.Редно е темата да се дебатира по често в СМИ, Ега се присети ТОЙ,нали е автомобилист.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 е х о

    10 5 Отговор
    Какъв сладкодумник си Радко /Славчо . Драснал си статийка , очакваш хонорарче , но драсканицата ти няма да ни впечатли . Глобата за която си написал това есе не може да се наложи , защото няма как да се обоснове !
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 соломон паси

    12 5 Отговор
    Когато полицайте спрат да говорят и използват мобилните си апарати по време на движение и без поставен предпазен колан,тогава ще ме поучават ,как да използвам аварийните светлини на автомобила.
  • 71 22323323

    8 11 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    За съжаление простаци много. И се множат да му се не види. Пускат авариики дори и само да пръднат.
  • 72 Християн

    17 2 Отговор

    До коментар #7 от "DrivingPleasure":

    Евалата! Ще си я платя глобата и пак ще продължа да им благодаря!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Дърт Вейдър

    14 4 Отговор
    Драги ми смехурко Радослав Славчев, хората използват аварийните светлени за предупреждение че са спрели на забранено място за кратко време, и за благодарност когато някой им е отстъпил право на движение. Тези действия са придобили масов характер и законодателя трябва да се замисли. В края на краищата законотворците са слуги на народа.
  • 75 Уса

    6 0 Отговор
    В САЩ ги използват за благодаря,след като си дал път на някой на магистралата и той е пред теб до 3-4 премигвания.Това е най-безопасния начин да благодариш и е ясно,че благодариш а не си в авариина ситуация.Махането с ръка става при други ситуации а най-опасно е свиркането с клаксона,което е рядко срещано по американските улици
  • 76 крас

    1 5 Отговор
    браво , браво .. моля пишете за това по-често за да стигние до ушити и очите на всички и особенно на тези, които са влезли в роля "блондинка" та дори "блондинчо"
  • 77 Barovec

    6 4 Отговор
    Със сигурност няма да пусна аварийки на патрулка ако ме пусне при престрояване! И понеже съм гадняр ще набия спирачки ако дремят милиционерите да ми се нанижет на теглича!
    Хейтвайте, старт!
  • 78 Рей

    18 0 Отговор
    Пускането за кратко на аварийки за благодар, че някой те е пуснал или за извинявай, ако без да искаш си засякъл някой, винаги спестяват една мазна псувня по адрес на предния водач и някак си живота продължава по-спокойно и с по-малко нерви.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Предложение

    5 5 Отговор
    Това с аварийките го приемам, когато за благодарност или за извинение включиш за 2-3 секунди. Но не и когато си спрял ей така -
    За 5 минути съм, Нямам време сега да търся място да паркирам или Да пик.ая. щото следващата бензиностанция е чак след 10 минути път последното (между впрочем бах.ти селянията)!
    Айде направете една кампания против клаксоните. Клаксон за Здрасти! Спира до къщата и почва а свири докато оня се покаже. Клаксон за Пази се бе!
    За съжаление все повече става разделението между столицата и останалата част в културен аспект! Преди две седмици бях в едно градче по работа и за около два часа по улицата поне 50 пъти коли (предимно таралясници на 25-30 години) си подсвирваха за щяло и нещяло, отделно настрана "музикзтз"им - чалги и кючеци! Направо потрес, все едно Мумбай, Нигерия, Сомалия, Бангладеш...Изпаднах в културен шок! Прибрах се...все едно бях на друга планета!

    Коментиран от #84, #111

  • 82 Ше му метнеш една двайска

    1 5 Отговор

    До коментар #7 от "DrivingPleasure":

    На колегата за благодарност като те е пуснал😂аз много се ядосвам като пусна некои и место една двайска ми пушта мигалки
  • 83 Свако

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Цако":

    Евала и на теб и на инструктора ти.
    По-ясно и логично нещо от правилника няма.
    Ако нещо в него не ти е ясно, по-добре не шофирай.
  • 84 Не се приема

    7 0 Отговор

    До коментар #81 от "Предложение":

    Точно когато си спрял на място, на което затрудняваш останалите трябва да си на аварийни, да те виждат и да не се претрепят, като ти налетят. Това, ако мястото не е забранено за престой. Иначе, само при авария. Къде искаш да се ползват, на паркинга ли, където не пречиш на никой ?
  • 85 Колегата

    8 1 Отговор
    Няма лошо да има жаргон и при шофьорите - така си помагаме взаимно. Да речем в храста има Шамшали от КАТ и чекат да забодат някой бакшиш, няма лошо да светнеш на дълги няклоко пъти, за да предупредиш останалите за клопката. Да мигнеш с аварийки за благодаря също е ок. Вече има и по губовати приоми да мигаш на дълги, за да ти направят път че бързаш и отговора да свалиш джама и покажеш среден пръст на бързащия. Както и карането на аварийки като абитуриент също присъства в нашето мило родно местенце само балони да закачиш и винги минава номера /май месец/. Само не долюбвам спирането кола да кола и заприщването на улици в малките населени места. Като кола до кола е успоредно с цел да си полафим с Кольо Мандрата, че не съм го виждал от вчера у кръчмата и не сме си разказвали неволите. Е това не е лошо да се избягава или поне да се пускат аварийки, за да знаем намерението за седянка на това място.

    Коментиран от #96

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 хомо

    3 0 Отговор
    Интересно е дали тази практика с аварийните светлини не шашка всичките интелигентни електрожени дето се навъдиха по улиците.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Готин

    1 1 Отговор
    Не умувайте и не създавайте нови правила. Законите са за това. Дали ви харесва или не, всяка промяна е предпоставка за ПТП. Многократно съм бил ,,изненадван,, от рязко спиране на водача пред мен. ,,Безмъртния,, спира и след това подава мигач или почва да ми мига на аварийни светлини като си мисли, че аз трябва да го запазя ,,на всяка цена,, но не е наясно какво мисли в момента ,,Господ,, за случая!

    Коментиран от #103

  • 91 Капиталист

    2 0 Отговор
    Да отстъпиш предимството на автобус е задължение по цял свят! Чувствуваш се конфортно! Мн гот е като отстъпиш предимство на камион. Таксита,куриери също имат основание да бързат. Когато покарвам бързо го правя само за удоволствие и за кратко! И в секса май така ми се получава!

    Коментиран от #95, #100

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Гражданин.

    2 5 Отговор

    До коментар #7 от "DrivingPleasure":

    Ми като имаш излишни пари плащай. Бунаците не се свършват никога.
  • 94 Анджело

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    Ай стига ве. Ми ми мигачите? От 10 3ма пускат. Всички са си купили книжките. Включително и инструкторите. Оня ден гледам учебна кола. Гледам ще завива надясно. Пътя еднопосочен. Светят левите мигачи. Ма така седя 3 4 минути. И зави надясно в леви мигачи. Инструктора гледам в колата. Гледам и не вярвам кво виждам
  • 95 Въпрос

    6 0 Отговор

    До коментар #91 от "Капиталист":

    Защо такситата и куриерите да имат основание да бързат, а аз да нямам? Те работят, аз също. Да не са линейки? Айде мисли малко преди да дращиш по форуми.
  • 96 Законодател

    2 1 Отговор

    До коментар #85 от "Колегата":

    Колегата, законите затова са измислени, за да има правила еднакви да всички. А така на едни едно им пречи на други друго и край няма.
  • 97 До Автора на статията!!! Колата си има

    3 0 Отговор
    Шофьор и той ще прецени на пътя, как да Благодари на колега или колежка за услуга, толерантна поведение или нещо подобно!!! Не занимавай хората със исмукани от пръстите Правила!! КАТ, МВР разни такива да си дебнат в Храстите, !!!
  • 98 Пилота

    1 1 Отговор
    Не знам на вас ама на мен много често ми благодарят със среден пръст през страничното стъкло.
  • 99 Катъра

    11 1 Отговор

    До коментар #47 от "Stoich":

    А за тия пишман шофери дето като като си на заден с мигач и се опитваш да паркираш а те ти свирят изотзаде и недоволстват защо си ги изненадал с маневрата си, нещо да речеш? Е заради такива тепегьози ползваме аварийните, да виждат отдалеч че има маневра а не да карат в жилищна зона с 90 вместо с ограничение от 30км и да те нахендрят изотзаде.
  • 100 Алфа Чакал

    1 1 Отговор

    До коментар #91 от "Капиталист":

    Абе и в шофирането като в секса.Ако почнеш да даваш предимство на автобусния шофьор,бакшиша и куриери твоя ред скоро няма да дойде .
  • 101 Михайлов

    5 1 Отговор
    Какъв водач сте автора Радослав Славчев не зная, но съм сигурен че сте пропускали колега от път без предимство, лишавали сте себе си и тези зад Вас от предимство /за да не се образуват "тапи" и задръствания/, били сте благодарни за присветванията на насрещно движещите се поне веднъж.... Това се казва "Толерантност на пътя" така е в нормалните държави. Вероятно сте засичали несъзнателно колега поне веднъж... и тогава какво е основанието за заглавието "Аварийните светлини не се използват за „благодаря“!
  • 102 Джоджо

    6 1 Отговор
    Абе за да благодаря на колегата че ме е пуснал какво трябва да направя...да спра да слезна и да правя теманета ли..?
  • 103 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Готин":

    Това е начина на каране в Турция така, че не се чуди .
  • 104 Тошо

    1 0 Отговор
    Ако знаеше авторът на тая статия, колко закони са писани след като се е наложила една такава практика, нямаше да я напише!
  • 105 kon6pirator

    2 0 Отговор
    Разлочни страни, различни неписани закони.
    В Индонезия докато ме вози един местен на всяко кръстовище пуска аварийки, викам защо бе пич го правиш това. Ами сър този мигач е за на ляво, този за на дясно ако искаш да завиеш, ако искаш да минеш направо пускаш и двата...
  • 106 Мъглата

    8 0 Отговор
    Това с аварийките за благодарност както и да е, но ме втрещява използването на фарове за мъгла при ясно време. В закона ясно е записано: използват се при видимост под 50 м иначе пречат и заслепяват. Ама иначе как да се похвалиш, че тарелясника има "халогени"?
  • 107 Петър

    1 0 Отговор
    А как да благодаря, като го заслепя с дългите светлини ли?!
  • 108 Въз Мутен

    2 0 Отговор
    Скоро чух от млад шофьор, че инструкторите ги карали да пускат аварийни, преди да спрат. Пълна селяния. Спиране - десен мигач, задна - има си светлини. Пускам аварийни 1-2 пъти годишно - само когато правя глупости. В европата до колкото съм обикалял - не съм срещал практиката на тъпашка злоупотреба с аварийни като тук.

    Коментиран от #109

  • 109 Вуте

    4 0 Отговор

    До коментар #108 от "Въз Мутен":

    Всеки ден виждам учебни автомобили да правят маневри на паркинга на Лидъл."Аварийки", задна, паркиране. Е няма по-тъпи хора от автомобилните инструктори!
  • 110 112

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Цако":

    Има минимални изисквания за грамотност на шофьорите. Някои може би намирате вратички.
  • 111 Светлин

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Предложение":

    Имах позната която след престой в САЩ от 6 месеца, връщайки се също бе изпаднала в културен шок. Та и вие така, България не е толкова голяма, в София е същата простотия. Не се заяждам, просто констатира. В културен шок се изпада когато отидеш на друг континент.
  • 112 Странно

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Морето":

    Това с левия, последва от десния мигач (пътепоказатаел) е доста объркващо. Левият означава "Не ме изпреварвай", след него десният -"Ще ти дам път, изпревари ме спокойно". Не ми харесва примерът.
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Йошо

    0 0 Отговор
    Много изтрити коментари..
  • 115 дадад

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Директора":

    е ти като си толкова "умен " като спреш за кафе за 5мин какво правиш
  • 116 Симеон

    0 0 Отговор
    Окрадени са свалени от въоръжение самолети щабове (само един) правени преди 40 години. Това са антики и музейни експонати. За съжаление на глупака направил това от това нищо няма да изкара освен доживотна присъда в "Черния лебед" за шпионаж, въпреки че глупака може и да не е разбирал какво краде. А иначе Путин си има 4 машини на базата на Ил-96 Супер Джет Там оборудването е последна дума на техниката , а лукса е просто смазващ. Имаше репортажи по руската телевизия. Самолетите му са нови. Построиха ги преди 3 години. Тези антики вероятно са били предназначени за по нишите чинове в щаба на ВКС на Русия. Ще ги възстановят. Нали за това са ги закарали там.