Национална служба за безопасност на пътното движение в САЩ (NHTSA) задължи Tesla да отзове 158 000 модела S и X за отстраняване на възможна неизправност на сензорния екран, от който се управляват всички функции на електромобила. Според държавната агенция дисплеят може внезапно да се изключи и това да доведе до катастрофа, съобщава Reuters.
Експертите на NHTSA са уведомили Tesla за проблема още през ноември, но досега компанията не е предприела никакви мерки за отстраняването му. Дефектът е открит в Model S от 2012-2018 г. и Model X от 2016-2018 г.
Изключването на екрана на мултимедията лишава водача от възможността да вижда изображение от камерата за движение на заден ход. Още по-сериозен риск обаче създава липсата на звукови и визуални предупреждения и най-вече контрол над автопилота.
Заради неработещия екран става недостъпна и системата за отопление на предното стъкло, което може да доведе до запотяване и влошена видимост в дъждовно време. От NHTSA твърдят, че това създава риск от ПТП.
В служба за безопасност на пътното движение са получени 12 523 сигнала за бъгове в работата на сензорния екран. Tesla трябва да даде официален отговор на обвиненията до 27 януари. Ако компанията не се съгласи с изводите на NHTSA, ще се наложи да предостави "детайлно обяснение за решението си".
А какво правим след 5 г, когато всичко ще вземе да отказва, когато батерията ще осигурява не 500-600км, ами най-много 300км пробег? А какво правим след 10г? Хвърляме я за рециклиране без никакви шансове някой да може да я ползва като стара. Това е античовешко изобретение, а не кола.
Коментиран от #21
-15 +26
-5 +17
Коментиран от #29
-23 +9
-6 +18
Коментиран от #8, #30
-5 +8
-6 +14
Коментиран от #11
-10 +4
До коментар #5 от "Той":
А да си чул че повечето проблеми с електрониката са от механично естество? Къде скъсан кабел, къде скъсано уплътнение, къде прекъсване на пътечките от вибрации.
-5 +7
Сензорният екран става по-малко отзивчив, времето за включване става по-дълго, екранът замръзва и трябва да се рестартира, или дори има тотален отказ на MCU модула.
Някои собственици смятат, че това е проблем с вградената памет на мултимедийната карта (eMMC) в MCU и че тя се презаписва до степен на отказ.
Той е известен като проблем „eMMC отказ“.
През 2018 г. Tesla представи нов MCU, който няма същия проблем, но собствениците на по-стари превозни средства все още изпитват проблема, тъй като се налага да сменят устройството извън гаранция, въпреки че виждат грешката на Tesla като източник на проблема вместо нормален проблем, който се появява с течение на времето.
Миналата година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) заяви, че е започнала официално разследване по въпроса.
Няколко месеца по-късно Tesla най-накрая официално призна неуспеха на eMMC със своя сензорен екран и предложи разширена гаранция.
Този ход не беше приветстван от всички собственици на Tesla, тъй като мнозина смятаха, че не е стигнал достатъчно далеч при справяне с това, което мнозина смятат за важен дефект.
Имайки предвид, че има много важни функции, които могат да бъдат достъпни само чрез сензорния екран / MCU в автомобилите на Tesla, NHTSA разглежда въпроса като потенциален проблем с безопасността и въпреки промяната на г
Коментиран от #23
-5 +8
-2 +5
До коментар #7 от "До турбо дизела":
Ти защо не си сложиш Ник "тесларя",а пишеш с различни никове?Преди ме обърка с някой си Радев,сега с Турбо хахахахахаха.Ти пишеш с различни никове,а обвиняваш другите.
-2 +12
Коментиран от #13, #16, #17, #26
-14 +3
До коментар #12 от "гост":
А ВИЕ ОТВОРКОВЦИТЕ В НОРВЕГИЯ- аде обяснете ми какво ще продавате, ако всички коли минат на ток, като живеете само от нефтодобив?
Коментиран от #14
-2 +9
До коментар #13 от "баба ми":
Че всичкия нефт отива за горива? Да не мислиш, че електромобилите нямат гуми, нямат пластмасови детайли по тях и не се движат по асфалт?
Само за ремонта на вече построените от баце магистрали знаеш ли колко нефтопродукти са необходими годишно?
-7 +4
-1 +6
До коментар #12 от "гост":
Как ще чуеш като не си стъпвал в Норвегия и не си се качвал в Тесла.Ние ти викаме "норвежец" на подбив,а ти се вземаш на сериозно!
Коментиран от #19
-1 +10
До коментар #12 от "гост":
Ти май си виждал тесла само на картинка.
-0 +8
-1 +3
До коментар #16 от "Motorhead":
Грешиш, аз живея в Норвегия и имам Тесла
Коментиран от #20
-8 +1
До коментар #19 от "гост":
Снимай се до Теслата до някоя табела в Норвегия и качи снимката.Не можеш,познах!
Коментиран от #24
-2 +9
До коментар #1 от "баба ми":
не е кола. това е просто бъдещето.
-5 +2
-3 +7
До коментар #9 от "И каква е причината? Защо скрихте?":
ПРИЧИНАТА Е ЗАКОДИРАНА В СОФТУЕРА. СЛЕД КАТО МИНЕ ГАРАНЦИЯТА ЗАПОЧВА ЗАПЛАНУВАНАТА СМЪРТ НА КОЛАТА ЗА ДА КУПИШ НОВА. ПРАВЕНА Е С ЕФТИНИ КИТАЙСКИ КОМПОНЕНТИ. ТЕСЛАТА Е МАДЕ ИН ЧАЙНА СГЛОБЯВАНА В САЩ.
-2 +7
До коментар #20 от "Motorhead":
Вече съм го правил, преди време попитах един такъв неверник като тебе за името му, казваше се Наско, сложих вътре на таблета на Теслата надпис “Наско е оли_го_френ” и го качих, и въпреки това не можах да го убедя, хахахах
Коментиран от #25
-5 +2
До коментар #24 от "гост":
Давай да видим Тесла с норвежка регистрация снимана до табела на населено място в Норвегия.Може да напишеш Motorhead е .....
-2 +6
До коментар #12 от "гост":
Стига си писал.глупости кретен къде в норвегия половината коли са тесла
Коментиран от #27
-1 +5
До коментар #26 от "Норвегия":
Сам се пита сам, си отговаря и накрая с трети Ник обяснява колко е глупав един от двамата. Това прави ли те по умен?
-1 +1
-1 +2
До коментар #3 от "супер е":
а качеството на механиката какво е :D:D:D, често се разпадат в движение, падат брони, късат се носачи по окачването, в тая ситуация АПЪЛ-ът няма да ти помогне
-0 +3
До коментар #5 от "Той":
То е само механика
-0 +0