ФАКТИ.БГ

Tesla ще трябва да отстрани сериозен дефект в 158 хил. електромобила

Публикувана: 14 Януари, 2021 10:37
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1999
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Национална служба за безопасност на пътното движение в САЩ (NHTSA) задължи Tesla да отзове 158 000 модела S и X за отстраняване на възможна неизправност на сензорния екран, от който се управляват всички функции на електромобила. Според държавната агенция дисплеят може внезапно да се изключи и това да доведе до катастрофа, съобщава Reuters.

Експертите на NHTSA са уведомили Tesla за проблема още през ноември, но досега компанията не е предприела никакви мерки за отстраняването му. Дефектът е открит в Model S от 2012-2018 г. и Model X от 2016-2018 г.

Изключването на екрана на мултимедията лишава водача от възможността да вижда изображение от камерата за движение на заден ход. Още по-сериозен риск обаче създава липсата на звукови и визуални предупреждения и най-вече контрол над автопилота.

Заради неработещия екран става недостъпна и системата за отопление на предното стъкло, което може да доведе до запотяване и влошена видимост в дъждовно време. От NHTSA твърдят, че това създава риск от ПТП.

В служба за безопасност на пътното движение са получени 12 523 сигнала за бъгове в работата на сензорния екран. Tesla трябва да даде официален отговор на обвиненията до 27 януари. Ако компанията не се съгласи с изводите на NHTSA, ще се наложи да предостави "детайлно обяснение за решението си".

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
баба ми
1 Отговор
ТЕСЛА НЕ Е КОЛА, а подвижен таблет. Какво очаквате от такова жалко подобие на автомобил?
А какво правим след 5 г, когато всичко ще вземе да отказва, когато батерията ще осигурява не 500-600км, ами най-много 300км пробег? А какво правим след 10г? Хвърляме я за рециклиране без никакви шансове някой да може да я ползва като стара. Това е античовешко изобретение, а не кола.

Коментиран от #21


Оценка:
-15 +26

Дизела
2 Отговор
Пак ли детски болести? Бракуване на кочака!

Оценка:
-5 +17

супер е
3 Отговор
Качеството на интерфейса на софтуера на Телса е от нивото на Апъл - много високо. Не знам друга фирма да се доближава толкова до Апъл.

Коментиран от #29


Оценка:
-23 +9

Turbo
4 Отговор
Ти да видиш! Афрото да признае дефекти? Потребителя е виновен винаги.Защото е бил наивен да си купи Тесла!

Оценка:
-6 +18

Той
5 Отговор
Все още механиката е по сигурна от електрониката която се внедрява в новите автомобили!!!

Коментиран от #8, #30


Оценка:
-5 +8

DrivingPleasure
6 Отговор
Абе не бе, те са се объркали - влектричките никога не се чупят! А т'слата както винаги не е виновна... че сте уеко глупав да си трошите парите за т'сла...

Оценка:
-6 +14

До турбо дизела
7 Отговор
Нужно ли е да разделяш мненията си на две Ами не се кръстиш турбодизел и да пишеш от един Ник хейта към Tesla, ами всеки път симулираш масовост? Поне се опитваш де, защото си прекалено прозрачен за да успееш.

Коментиран от #11


Оценка:
-10 +4

Блажени са верующите
8 Отговор

До коментар #5 от "Той":


А да си чул че повечето проблеми с електрониката са от механично естество? Къде скъсан кабел, къде скъсано уплътнение, къде прекъсване на пътечките от вибрации.

Оценка:
-5 +7

И каква е причината? Защо скрихте?
9 Отговор
Собствениците на по-стари автомобили Tesla Model S и Model X съобщават за някои проблеми с техните MCU.

Сензорният екран става по-малко отзивчив, времето за включване става по-дълго, екранът замръзва и трябва да се рестартира, или дори има тотален отказ на MCU модула.

Някои собственици смятат, че това е проблем с вградената памет на мултимедийната карта (eMMC) в MCU и че тя се презаписва до степен на отказ.

Той е известен като проблем „eMMC отказ“.

През 2018 г. Tesla представи нов MCU, който няма същия проблем, но собствениците на по-стари превозни средства все още изпитват проблема, тъй като се налага да сменят устройството извън гаранция, въпреки че виждат грешката на Tesla като източник на проблема вместо нормален проблем, който се появява с течение на времето.

Миналата година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) заяви, че е започнала официално разследване по въпроса.

Няколко месеца по-късно Tesla най-накрая официално призна неуспеха на eMMC със своя сензорен екран и предложи разширена гаранция.

Този ход не беше приветстван от всички собственици на Tesla, тъй като мнозина смятаха, че не е стигнал достатъчно далеч при справяне с това, което мнозина смятат за важен дефект.

Имайки предвид, че има много важни функции, които могат да бъдат достъпни само чрез сензорния екран / MCU в автомобилите на Tesla, NHTSA разглежда въпроса като потенциален проблем с безопасността и въпреки промяната на г

Коментиран от #23


Оценка:
-5 +8

Японеца
10 Отговор
Лошото е че бъгове винаги ще има!

Оценка:
-2 +5

Дизела
11 Отговор

До коментар #7 от "До турбо дизела":


Ти защо не си сложиш Ник "тесларя",а пишеш с различни никове?Преди ме обърка с някой си Радев,сега с Турбо хахахахахаха.Ти пишеш с различни никове,а обвиняваш другите.

Оценка:
-2 +12

гост
12 Отговор
Поредната лъжа, целяща да дискредитира Тесла и Илон. Тук в Норвегия не сме и чували за такива проблеми,въпреки че половината от колите са Тесла.

Коментиран от #13, #16, #17, #26


Оценка:
-14 +3

баба ми
13 Отговор

До коментар #12 от "гост":


А ВИЕ ОТВОРКОВЦИТЕ В НОРВЕГИЯ- аде обяснете ми какво ще продавате, ако всички коли минат на ток, като живеете само от нефтодобив?

Коментиран от #14


Оценка:
-2 +9

Тебе кой те излъга
14 Отговор

До коментар #13 от "баба ми":


Че всичкия нефт отива за горива? Да не мислиш, че електромобилите нямат гуми, нямат пластмасови детайли по тях и не се движат по асфалт?

Само за ремонта на вече построените от баце магистрали знаеш ли колко нефтопродукти са необходими годишно?

Оценка:
-7 +4

qwerty
15 Отговор
158К водача ще трябва да се обърнат назад, когато паркират, защото камерата не работи. Камерата за заден ход я използвам единствено да "залепя" колата до тази на комшията на паркинга пред блока.

Оценка:
-1 +6

Motorhead
16 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Как ще чуеш като не си стъпвал в Норвегия и не си се качвал в Тесла.Ние ти викаме "норвежец" на подбив,а ти се вземаш на сериозно!

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +10

На теслата дръжката
17 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Ти май си виждал тесла само на картинка.

Оценка:
-0 +8

Алфа Вълкът
18 Отговор
АХАХАХАХАХА, ЧЕ ТЕ ТОЛКОВА ПРОИЗВЕЖДАТ ЗА ГОДИНА!

Оценка:
-1 +3

гост
19 Отговор

До коментар #16 от "Motorhead":


Грешиш, аз живея в Норвегия и имам Тесла

Коментиран от #20


Оценка:
-8 +1

Motorhead
20 Отговор

До коментар #19 от "гост":


Снимай се до Теслата до някоя табела в Норвегия и качи снимката.Не можеш,познах!

Коментиран от #24


Оценка:
-2 +9

сектант
21 Отговор

До коментар #1 от "баба ми":


не е кола. това е просто бъдещето.

Оценка:
-5 +2

яко ни лъжат
22 Отговор
ИЛОН МЪСК ПРОИЗВЕЖДА БОКЛУЦИ НА БАТЕРИИ.

Оценка:
-3 +7

яко ни лъжат
23 Отговор

До коментар #9 от "И каква е причината? Защо скрихте?":


ПРИЧИНАТА Е ЗАКОДИРАНА В СОФТУЕРА. СЛЕД КАТО МИНЕ ГАРАНЦИЯТА ЗАПОЧВА ЗАПЛАНУВАНАТА СМЪРТ НА КОЛАТА ЗА ДА КУПИШ НОВА. ПРАВЕНА Е С ЕФТИНИ КИТАЙСКИ КОМПОНЕНТИ. ТЕСЛАТА Е МАДЕ ИН ЧАЙНА СГЛОБЯВАНА В САЩ.

Оценка:
-2 +7

гост
24 Отговор

До коментар #20 от "Motorhead":


Вече съм го правил, преди време попитах един такъв неверник като тебе за името му, казваше се Наско, сложих вътре на таблета на Теслата надпис “Наско е оли_го_френ” и го качих, и въпреки това не можах да го убедя, хахахах

Коментиран от #25


Оценка:
-5 +2

Motorhead
25 Отговор

До коментар #24 от "гост":


Давай да видим Тесла с норвежка регистрация снимана до табела на населено място в Норвегия.Може да напишеш Motorhead е .....

Оценка:
-2 +6

Норвегия
26 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Стига си писал.глупости кретен къде в норвегия половината коли са тесла

Коментиран от #27


Оценка:
-1 +5

Много интересно нали? Инфантил.
27 Отговор

До коментар #26 от "Норвегия":


Сам се пита сам, си отговаря и накрая с трети Ник обяснява колко е глупав един от двамата. Това прави ли те по умен?

Оценка:
-1 +1

незнайко
28 Отговор
Цял живат сме карали с отопление на предното стъкло и камера за заден ход !!! За автопилот да не говорим !!! Големи нещастници са тези от САЩ !!!

Оценка:
-1 +2

PlimP
29 Отговор

До коментар #3 от "супер е":


а качеството на механиката какво е :D:D:D, често се разпадат в движение, падат брони, късат се носачи по окачването, в тая ситуация АПЪЛ-ът няма да ти помогне

Оценка:
-0 +3

Я тогава се снимай до жигулито си
30 Отговор

До коментар #5 от "Той":


То е само механика

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът открива ремонтирания храм „Св. Георги Победоносец“ в Брезник:
Как ще режа лента в църква, при Началника тук?! Режа ленти навън, където аз съм началник."

Още бисери
ТОП 5