26 Юни, 2021 11:30 6 678 111

Panasonic продаде акциите си в Tesla за 3.6 милиарда долара

  • tesla-
  • panasonic

Двете компании все пак ще продължат да работят заедно

Panasonic продаде акциите си в Tesla за 3.6 милиарда долара - 1
Снимки: Tesla

Panasonic вече не притежава акции в Tesla, след като се раздели с ценни книжа на стойност от около 3.6 милиарда долара. Според запознати с японската компания, действията трябва да намалят зависимостта на марката върху Tesla и също така да наберат средства за нови инвестиции и проекти.

Panasonic продаде акциите си в Tesla за 3.6 милиарда долара

Припомняме, че Panasonic закупи 1.4 милиона акции още през 2010 година за скромната сума от 30 милиона долара, а пазарната цена на същите тези книжа днес се равнява на 951 милиона долара. От японската компания увеличиха дела си в Tesla още няколко пъти след това.

Panasonic продаде акциите си в Tesla за 3.6 милиарда долара

Въпреки, че Panasonic се раздели с всичките си акции в компанията на Мъск, то това няма да повлияе на работните отношения между двете страни. Panasonic е един от основните доставчици на батерии за Tesla, макар тя да има договори и с други компании като LG Chem и CATL.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    36 57 Отговор
    Panasonic е сериозна корпорация. Не знам как изобщо се занимават с палячовци.

    Коментиран от #2, #32, #105

  • 2 МЪКА

    48 20 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    МЪКА! Ти да видиш - сериозна корпорация, а залага и купува акции още 2010 год. На обременените специалисти и разбирачи това май не говори нищо.

    Коментиран от #3, #4, #5

  • 3 Госあ

    21 34 Отговор

    До коментар #2 от "МЪКА":

    Идея си нямаш колко сериозна корпорация е всъщност Panasonic. Но така е със специалистите по телевизори и електрокари, които смятат това за върха на технологиите.

    Коментиран от #12

  • 4 Тупан

    25 36 Отговор

    До коментар #2 от "МЪКА":

    Не се напъвай да разбираш капиталовите пазари. Погали си ключодържателя на Тесла в джоба, на който имаш ключ само от мазЪтЪ ....
  • 5 Госあ

    22 33 Отговор

    До коментар #2 от "МЪКА":

    Аве, а ако и Bosh последват Panasonic, ко ше стане със сбирщайна на гениалния ? Треа пълзи при императора, май ?

    Коментиран от #7, #13

  • 6 DrivingPleasure

    31 27 Отговор
    Когато основен партньор сметне, да се отърве от акциите ти няма какво повече да се каже - той го е казал :D

    Коментиран от #8

  • 7 гост

    33 20 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Аве , дял от 3,6 милиарда в момента е горе долу 0,5 % (нула цяло и пет десети !!!! ) от Тесла !!! Тоя на Бош е няколко ПЪТИ по-малък !!! И какво точно я бърка Тесла , че собственика на акциите вече няма да се казва Панасоник и Бош , а с някакво друго име ??? На всичкото отгоре Панасоник ще използва тия пари за нов завод за батерии ОТНОВО за Тесла , при това от разработения от нея формат и химия 4680 !!!! Тоест пак ще работи САМО за Тесла !!!! Та какво викаш щяло да стане , хахахахах !!!! Що не си мълчиш , като знаеш , че сам си показваш плиткоумието ??

    Коментиран от #9, #107

  • 8 гост

    26 13 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Кой е основния партньор ???? Тоя с 0,5 % от акциите ??? Мноооого сте зле , ама много !!! Тая фирма единствено работи на ишлеме за Тесла и скоро дори и за това ще е един от масовката !! И дали акциите и ще са нейни или на някой друг , боли я оная работа Тесла !!! А парите както казах по-горе Панасоник ще ползва пак за да работи за Тесла , щото за разлика от нея акциите му не се вдигат с пъти , нито пък има достъп до такъв капитал !! Мнооого жалко , ама за групичката анти , хахахах !!

    Коментиран от #10

  • 9 Госあ

    14 23 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    А това ми го казва индивид, който си мисли че Panasonic правят само батерии и телевизори хахахаха. Аве, а какво мислят краварите за ниските поклони на гения пред императора ? Над това разсъждавай !
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 МЪКА

    34 2 Отговор
    "Големите необременени разбирачи", вместо да си лъскат егото в новинарски сайт, е по-добре да пишат в специализираните сайтове и форуми. Само там гениалните им умозаключения ще бъдат разбрани и оценени подобаващо.
  • 12 Сериозна като всички японци

    24 6 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    Тя корпорацията panasonic може да е много сериозна, защото японците са сериозни хора, а Тесла да е много несериозна, особено Илон Мъск, който в който и момент да го попиташ от две години насам, кога ще е готово пълното самоуправление на автопилота, все отговаря след две седмици. Тази седмица пак го направи.

    Въпреки това когато говорим за акции и за парични средства, panasonic в момента има пазарна капитализация 28 милиарда. Тесла има почти толкова само в банковата сметка като свободни парични средства, които се чуди какво да прави, а пазарната и капитализация е 647 милиарда.

    Коментиран от #15, #16

  • 13 Тези сме ги слушали, слушали...

    22 6 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Теѕlа и Раnаѕоnіс ca пpитecнeни, oтĸaзвaт ce oт oбщa инвecтиция зa $4,5 милиарда
    11.04.2019 14:55:43


    Теѕlа и Раnаѕоnіс нaтиcнaxa cпиpaчĸaтa нa плaнoвeтe cи дa paзшиpят aмepиĸaнcĸия зaвoд зa бaтepии, пoзнaт ĸaтo "гигaфaбpиĸaтa", пpeдaвa бизнec издaниeтo Nіkkеі. Двeтe ĸoмпaнии имaxa нaмepeниe дa yвeличaт ĸaпaцитeтa нa cъopъжeниeтo c oĸoлo 50 пpoцeнтa дo 2020 гoдинa. Зaдaчaтa щeшe дa им cтpyвa $4,5 милиapдa.

    Финaнcoви пpoблeми и нecигypнocттa oĸoлo бъдeщoтo тъpceнe нa eлeĸтpoмoбилитe oбaчe ca ги нaĸapaли дa ce oтĸaжaт, пoнe зa мoмeнтa. Раnаѕоnіс имaшe нaмepeниe дa инвecтиpa в зaвoдa нa Теѕlа в Шaнxaй, нo нaй-вepoятнo щe ce oтĸaжe.


    Aĸциитe нa Теѕlа пaднaxa c дo 4,7 пpoцeнтa нa нивo $263,20 пpeди нaчaлoтo нa тъpгoвиятa. Oт нaчaлoтo нa гoдинaтa пaзapнaтa ĸaпитaлизaция нa ĸoмпaниятa нaмaля cъc 17 пpoцeнтa.


    Πpoдaжбитe нa Теѕlа ce cpинaxa c 31%

    Зapaди нaмaлeнитe cyбcидии в CAЩ и пpoблeми пpи дocтaвĸитe в Kитaй и Eвpoпa

    Πpeз пъpвoтo тpимeceчиe нa гoдинaтa Теѕlа oтчeтe изнeнaдвaщ cпaд нa дocтaвĸитe, вĸлючитeлнo и нa Моdеl 3 - нaй-нoвият, нaй-дocтъпният и пpeдизвиĸaвaщият нaй-мнoгo нaдeжди eлeĸтpoмoбил нa ĸoмпaниятa. Toвa cъздaдe пpитecнeниe oтнocнo бъдeщeтo тъpceнe.

    Глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop Илън Mъcĸ пoтвъpди пpoгнoзaтa зa мeждy 360 xил. и 400 xил. дocтaвĸи пpeз 2019 гoдинa, нo инвecтитopитe ca внимaтeлни, тъй ĸaтo тoй чecтo cи пocтaвя aмбициoзни цeли, ĸoитo нe мoжe дa изпълни.

    Cpeд пpoблeмитe, пpeд ĸoитo тeпъpвa щe ce изпpaвя Те
  • 14 Тези сме ги слушали, слушали...

    20 9 Отговор
    Cpeд пpoблeмитe, пpeд ĸoитo тeпъpвa щe ce изпpaвя Теѕlа, e ĸoнĸypeнциятa oт ycтaнoвeнитe игpaчи в ceĸтopa, ĸoитo вeчe пoдгoтвят cвoитe мoдeли - и мoгaт дa ги пpeдлoжaт нa пo-дocтъпнa цeнa, ĸaтo пpexвъpлят чacт oт paзxoдитe.


    Това познато ли ти звучи? А как се оправдаха мрачните прогнози за бъдещето на Тесла? Само Панасоник изгуби, а китайците и корейците спечелиха и произвеждат батерии за Тесла и даже не смогват!
  • 15 Госあ

    11 21 Отговор

    До коментар #12 от "Сериозна като всички японци":

    Аве не разбирам от економика, но разбирам какво означават скачени съдове и как нивото им се вдига. Та затова те питам какво мислят американците за поклоните на генийчето пред Си ? Щото като спрат да наливат в единия, нали знаеш к'во се случва с другия? Имам предвид за отклоняването на колосални държавни средства от НАСА към този палячо.
  • 16 Госあ

    8 18 Отговор

    До коментар #12 от "Сериозна като всички японци":

    Автопилота го правят точно Bosh, но доколкото разбирам китайците и Волво са доста по напред. Освен това, няма никакво значение кога ще бъде готов, защото не вярвам да го пуснат масово. Дори в сащ.
  • 17 7437

    2 17 Отговор
    Който вижда Tesla като автомобилен производител е сляп или най-малкото късоглед. Panasonic е с размерите на Tesla, но е малко по-голяма. Едната е с цялостен капитал от 55 млрд. долара., а другата с 53 млрд. долара. Технологично според мен Tesla са малко по-напред в сферите, в които са конкуренти. Panasonic според мен ще преразпределят тези пари и пак според мен лъвския пай ще отиде в медицинския отдел за ваксината срещу следващия щам на COVID или друг вирус.

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    14 9 Отговор

    До коментар #17 от "7437":

    Истински слепия е тоя , дето не вдява , че Панасоник вече е гаражна фирма в сравнение с Тесла и в бъдеще ще става все по-зле !! Единствената причина отдавна да не е изкупена от Тесла е , че няма НИЩО което да и предложи , ама наистина нищо !!! Този който в момента има нужда от партньорство е Панасоник , а не Тесла !!! Единственото предимство , което някога имаше Панасоник е технологията за масово производство на клетки , която отдавна остаря и вече от няколко години се работи по технология и химия на Тесла , а в бъдеще ще си е чиста работа на ишлеме по поръчка на Тесла !! В момента както ти написаха , само резервите в кеш е банка на Тесла са колкото да изкупи Панасоник поне два пъти , ама не и трябва !!! Ама въобще !!

    Коментиран от #21

  • 19 DrivingPleasure

    12 13 Отговор
    Хах, не е въпроса каква е БОРСОВАТА капитализация на Т'слата, тя е силно надценена и няма реално покритие. Въпросът е, че Панасоник, явно смята, че няма потенциал за ръст щом продават - а те са хората най-вътре в бизнеса работейки по основния и най-важен компонент.

    Коментиран от #25

  • 20 минавам

    19 4 Отговор
    Гледам доста Разбирачи се изхождат,но никой не коментира,че японците купуват акциите за 30 милиона,а ги продават за 3.6 милиарда долара.Това нещо да ви говори господа разбирачи на капиталовия пазар или мерите с аршина на Прусия ???
  • 21 Turbo

    13 8 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Това е борсова операция като за учебник по икономика.,тесльо.Купуваш акции на ниска цена за 30 млн. изчаквай цената да достигне максимума и продаваш за 3,6 млд.От Panasonic са преценили,че цената на акциите са достигнали върха и трябва да продават.

    Коментиран от #24, #37

  • 22 Уауау

    4 7 Отговор
    Незнам къде е върха, но тук го виждам в клипа.

    Коментиран от #23

  • 23 Turbo

    9 11 Отговор

    До коментар #22 от "Уауау":

    ТеслюФците други аргументи нямате хахахаха само клипчета гледате хахахаха когато се качиш в Тесла и изпиташ това ускорение тогава ще ме разбереш хахахахаха носи си плик за по връщане хахахаха на края на клипа Тесла уцелва ли патрулката хахаха
  • 24 Баш по учебник

    10 6 Отговор

    До коментар #21 от "Turbo":

    Напълно потвърждава поговорката в която ученика задминава учителя си. От Тесла щяха да разкарат Панасоник още през 2017, когато им спънаха производството на Модел 3, защото не можеха (не искаха, защото не вярваха в успеха и бъдещите продажби) да произвеждат толкова батерии. После пак не вярваха и не пожелаха да инвестират в Китай. Сега силно вярват в Тесла, но вече е късно. Тесла освен, че почва собствено производство на най-добрите и евтини батерии в света, също така и купува и ще продължи да купува НЕОГРАНИЧЕНО количество от всеки производител, кой колкото може да предложи.

    Панасоник подписаха и договори с Тойота, но смяташ ли че ще има какво да им продават в скоро време?
  • 25 Японец

    5 8 Отговор

    До коментар #19 от "DrivingPleasure":

    Панасоник точно както ти казваш не мисли, че продажбите на електрически автомобили и съответно батерии за тях ще имат ръст и се оттеглят от този бизнес. Типични късогледи японци, като партньорите им от Тойота.
  • 26 Дизела

    11 7 Отговор
    Плъховете първи напускат потъващият кораб.Очаквайте скоро следващите да ги последват и срив на акциите на Тесла.Специалистите отдавна предупредиха за силно надценяване на цената на акциите на Тесла.
  • 27 Ееееее

    8 3 Отговор
    Айде стига сте се обяснявали, Панасоник продават, защото имат планове и им трябват пари! А това дали са на върха, от Панасоник не могат да знаят! Те такива които знаеха и продадоха акциите на Мерцедес в Тесла, точно преди големите скокове в цената им! Мерцедес имаха също доста акции, но ги продадоха отдавна! Така, че това, че Панасоник продава, не означава нищо!

    Коментиран от #28

  • 28 Драг

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "Ееееее":

    Съгласен съм че компаниите едва ли са играчи на борсата в смисъл едва ли знаят утре какво ще стане с акциите. По скоро наистина им трябват пари за ново начинание. Мъск обаче много взе да набляга на спорта за сметка на екологията. В Норвегия примерно Форд върви здраво напред. Аз виждам бъдеще в производители които правят коли за хората които мислят за екологията и за парите си разбира се. Мъск с този спорт прецаква добрата идея за Ел колите. Все още има коз обаче и това са зарядите станции, без тях аз не виждам бъдеще при тези простотии с които се занимава, плейд, роадстера, летящ пакет за него, дори и пикапа и камиона ги рекламира колко ускорявали. За мен Нисан, Волво, Форд и Хюндай скоро ще дръпна здраво.

    Коментиран от #29, #31

  • 29 Защото не разбираш!

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "Драг":

    Прочете ли статията в коментар 13 от 2019 година? И там се говореше същото, но Тесла все още продава най-много електрички в световен мащаб. Това за Форд в Нервегия вече е гледан мач. Същото беше и с Volkswagen id3 първите един-два месеца и след това никой не го иска. Колко са му продажбите в Норвегия или където и да било? А щеше да измести Модел 3 и да им намали продажбите. А вече даже не е новина, че вчера ОТНОВО бе вдигната цената на модел У с 500 долара, за да ограничат заявките, защото са разпродадени за няколко месеца напред, при положение че се предлагат на ограничени пазари и въобще не се предлагат в Европа.
  • 30 12345

    3 7 Отговор
    Абе нали Тесла сами си произвеждат батерийте? Щом японците продават, значи бъдещето на теслите не се очертава розово.

    Коментиран от #33, #34

  • 31 Защото не разбираш!

    5 4 Отговор

    До коментар #28 от "Драг":

    А защо се предпочита Тесла? Не е само заради мощността на двигателя, а заради мощността на ЗАРЕЖДАНЕ. А и двете зависят от батерията и по-малко от двигателите. Тоест ускорението е бонус към другите удобства, удоволствия и възможности и не би било възможно без тях, включително и екологията, защото добрите батерии предполагат и добра ефективност. А Тесла предлагат едни от най-ефективните автомобили на пазара, следователно и най-екологични. Самото производство на новите батерии също е четири пъти по чисто, защото използва четири пъти по-малко енергия.

    Коментиран от #35

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Всички произвеждат за Тесла

    2 3 Отговор

    До коментар #30 от "12345":

    Но батериите пак не стигат и трябва да си произвеждат самички. Panasonic ще строи нов завод за производството на новите батерии 46 80 които се ползват само от Tesla. Този завод ще струва няколко милиарда и тези 3,6 милиарда от акциите на Тесла може и да не стигнат.
  • 34 Мая

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "12345":

    Купувайте само на ВАЗ,Самъй хароши в сем мире Му ха ха
  • 35 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Защото не разбираш!":

    А един мармот.... тесла я предпочитаха заради зарядните станции. Там лидер е Мъск. В Европа обаче бавно и другите компании набират скорост.

    Коментиран от #36

  • 36 Е така де!

    2 5 Отговор

    До коментар #35 от "Драг":

    Кои други марки могат да зареждат по-бързо от Тесла и колко струват? Дори и на Йонити от които Тесла е облагодетелствана и също може да се възползва, но другите дори да ползват не могат да зареждат толкова бързо.

    Даже най-бързо зареждащия се Порше тайкан - уж най-бързо зареждащия се електромобил, зарежда по-бавно за единица пробег, отколкото Тесла, но за сметка на това, не може да ползва зарядните на Тесла засега. Тоест Тесла може да се зарежда по-бързо и на повече места при това по-евтино, изминава повече километри с едно зареждане, а ускорението е само бонус, който е плюс когато останалите параметри на конкурентите са подобни. В такива случаи всеки би избрал по бързия автомобил за същите пари. Особено, ако е много по-бърз, включително от по-скъпи автомобили.

    Коментиран от #38

  • 37 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "Turbo":

    Е да де , това е борсова операция и затова Панасоник продават за един ден акции за 3,6 МИЛИАРДА , купени преди 8 години за 30 милиона !!! Както и всеки друг , ако реши да си продава !!! Сигурно са взели 3,6 милиарда рубли , а не долари , а ??? Хахаххаха !!! Такива "борсови операции" да имаш , друго не ти трябва , ама само ще ги сънуваш и ти и любимите ти стогодишни , умрели от глад , хахахах !!! Абе що на тях не им се получават "борсовите операции" , да не би да са боклуци , хахахах !! Естествено , хахахахха !!

    Коментиран от #39, #43

  • 38 Драг

    5 1 Отговор

    До коментар #36 от "Е така де!":

    Именно всичко е в зарядните станции, в Европа обаче не спат и другите работят, но там преднината е най-голяма на Мъск. В зарядната мрежа. Друг е въпроса дали на автомобилна компания и е работата да го прави все едно мерцедес да е собственик на шел. Обаче явно всеки се спасява сам а Тесла е най-напред с зарядната мрежа.

    Коментиран от #41, #45

  • 39 Бъркаш

    1 4 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    От Toyota и Теѕlа и Раnаѕоnіс ca пpитecнeни, oтĸaзвaт ce oт oбщa инвecтиция зa $4,5 милиapдa
    Aвтop: mоnеу.bg
    11.04.2019 14:55:43Инвecтиции Πpeглeди: 10662 Koмeнтapи (0)

    Изтoчниĸ: ЕРА/БГHEC

    3 3
    Теѕlа и Раnаѕоnіс нaтиcнaxa cпиpaчĸaтa нa плaнoвeтe cи дa paзшиpят aмepиĸaнcĸия зaвoд зa бaтepии, пoзнaт ĸaтo "гигaфaбpиĸaтa", пpeдaвa бизнec издaниeтo Nіkkеі. Двeтe ĸoмпaнии имaxa нaмepeниe дa yвeличaт ĸaпaцитeтa нa cъopъжeниeтo c oĸoлo 50 пpoцeнтa дo 2020 гoдинa. Зaдaчaтa щeшe дa им cтpyвa $4,5 милиapдa.

    Финaнcoви пpoблeми и нecигypнocттa oĸoлo бъдeщoтo тъpceнe нa eлeĸтpoмoбилитe oбaчe ca ги нaĸapaли дa ce oтĸaжaт, пoнe зa мoмeнтa. Раnаѕоnіс имaшe нaмepeниe дa инвecтиpa в зaвoдa нa Теѕlа в Шaнxaй, нo нaй-вepoятнo щe ce oтĸaжe.


    Aĸциитe нa Теѕlа пaднaxa c дo 4,7 пpoцeнтa нa нивo $263,20 пpeди нaчaлoтo нa тъpгoвиятa. Oт нaчaлoтo нa гoдинaтa пaзapнaтa ĸaпитaлизaция нa ĸoмпaниятa нaмaля cъc 17 пpoцeнтa.


    Πpoдaжбитe нa Теѕlа ce cpинaxa c 31%

    Зapaди нaмaлeнитe cyбcидии в CAЩ и пpoблeми пpи дocтaвĸитe в Kитaй и Eвpoпa

    Πpeз пъpвoтo тpимeceчиe нa гoдинaтa Теѕlа oтчeтe изнeнaдвaщ cпaд нa дocтaвĸитe, вĸлючитeлнo и нa Моdеl 3 - нaй-нoвият, нaй-дocтъпният и пpeдизвиĸaвaщият нaй-мнoгo нaдeжди eлeĸтpoмoбил нa ĸoмпaниятa. Toвa cъздaдe пpитecнeниe oтнocнo бъдeщeтo тъpceнe.

    Глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop Илън Mъcĸ пoтвъpди пpoгнoзaтa зa мeждy 360 xил. и 400 xил. дocтaвĸи пpeз 2019 гoдинa, нo инвecтитopитe ca внимaтeлни, тъй ĸaтo тoй чecтo cи пocтaвя aмб
  • 40 Бъркаш

    2 3 Отговор
    Toyota и Mercedes също спечелиха милиарди като си продадоха акциите от Тесла. Съвсем друг е въпроса, че ако бяха изчакали, щяха да спечелят още повече милиарди.

    В един момент, когато акциите на Тесла бяха на най-високите си нива, ако Мерцедес все още държеше 10% от акциите на Тесла, щеше да се получи абсурда, че пазарния дял който Mercedes притежават в Тесла струва повече, отколкото е цялата пазарна капитализация на daimler.
  • 41 Ти да видиш!

    2 3 Отговор

    До коментар #38 от "Драг":

    Значи хем казваш, че предимството на Tesla е в зарядната мрежа, хем че това да я изграждат е грешка? След като тази грешка води до успехи в продажбите, не мислиш ли че и другата "грешка" с ускорението не води до по-високи продажби? Постоянно обяснявате колко грешно подхожда Тесла, а Тесла все печели от тези грешки. Не ви ли хрумва, че грешката е във вашия телевизор, защото разсъждавате първосигнално, стереотипно и назадничаво (опитвате се да видите бъдещето в огледалото за задно виждане)?

    Tesla предлага цяла екосистема, защото забрави да споменеш и възможността да си зареждаш автомобила в къщи от батериите на Tesla powerwall, които пък се зареждат от соларните керемиди на Тесла, а всичко това, включително кога се зареждат батериите на суперчарджърите на зарядните станции на Тесла, се управлява от техния софтуер autobidder, който следи цените на тока в реално време и регулира зареждането и отдаването на енергия спрямо тях за да максимализира печалбите.

    Коментиран от #46, #47

  • 42 Драг

    5 1 Отговор
    Сега се зачетох в една статия. За Европа на годишна база май 20-април 21 фолцваген има 2 пъти повече продажби от Тесла! И друго Тесла е на 5то място. 1 ФВ, 2но нисан-рено, 3 то хюндай-киа, 4то пежо-цитроен-фиат. Както виждате Европа си взема пазара защото никой не мисли за масъл кари, а за екология и практичност.
    После друга статия 300 000 Тесли изтеглени от Китай заради автопилота щото колите се блъскат. Никой освен САЩ не му пука за автопилот и ускорение. Хората искат чиста и практична кола. Нещо като Тойота РАВ 4 ама екологична.

    Коментиран от #44, #77

  • 43 Грета Тунберг

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Стига умува,а идвай при мен няма вечно да те чакам.Не намери ли отворена аптека, виаграта да не е свършила?
  • 44 Тцтцтцтц

    2 4 Отговор

    До коментар #42 от "Драг":

    Тесла не може да произведе повече, за това не може да продаде повече! Не го ли разбрахте това вече?
  • 45 Спят зимен сън

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "Драг":

    Казваш другите не спят и изграждат зарядни станции? Ще си позволя да се самоцитирам от 2017 година, да ми кажеш какво се е променило оттогава?


    Електрика
    81ОТГОВОР
    Браво! Имат напредък. В началото на годината обещаха 400 зарядни станции до края на годината. Към края на годината вече са се събрали за да уточнят че ще ги отложат за 2020 година, защото клиентите още не искали да купуват електромобили и няма кой да зарежда на тях. Като стане 2020 година, ще обяснят как клиентите не искат да купуват автомобили защото няма зарядни станции. И проблемът с електромобилите е решен. Ще продължават да си правят чистият дизел, няма да ни тровят с мръсен ток я! Тоя мръсник от Тесла ще ни изтрови! Само тази година е направил 2500 зарядни станции, лъжецът ! А беше обещал 5000! Яко изостава с плановете! А конкуренцията не спи!
    09:14 04.11.2017

    Статията е: BMW, Mercedes и Audi се обединиха в IONITY


    В момента е 2021 година. Знаеш ли колко зарядни станции Ionity вече са изградени в Европа като конкуренция на Tesla supercharger? Прочети това вместо да четеш глупави краткосрочни статистики от които нищо не можеш да разбереш!

    Коментиран от #48

  • 46 Драг

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ти да видиш!":

    Ти четеш ли какво пиша?? Не не е грешка просто няма избор. Ако имаше изградена мрежа той нямаше да се занимава с това но няма. А ако няма не може да продава колите си, просто е принуден. Един ден обаче ако някоя голяма верига се заеме с това Мъск веднага ще се отърве от този бизнес. Другите компании също не им се затъва в това блато щото печалбата от тази мрежа не е голяма но ако не могат да продадат автомобила си заради липсата им ще ги направят.

    Коментиран от #50

  • 47 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #41 от "Ти да видиш!":

    ОФ ЧА ГЛА ВО ТЪ ПА кой го интересува Тесла ТЪ ПАКО плащал си 300 лв заплата на марта в сряда КУ ХА ЛЕЙ КА спри да се излагаш ГНУ САР ГНУ СЕН
  • 48 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Спят зимен сън":

    А ти прочети коментар 42, не е краткосрочен а в за 1 година и се вижда как конкурентите растът през цялата година, така че явно работят.

    Коментиран от #52

  • 49 Хайде стига глупости!

    2 4 Отговор
    Пак четеш как някой е продал нещо за един месец и си правиш изключително грешни изводи за дългосрочен план! Все едно да питаш някой на Никулден колко килограма шаран е продал и да сметнеш че щом на този ден е продал 300 килограма, значи годишно продава по над 100 тона шаран!

    Ама вярно си голям шаран! Спомняш ли си новината за id3? Продаваше се повече от Tesla модел 3 и щеше да я измества от пазара. Как са продажбите напоследък от като продадоха събираните с години поръчки и продадоха първите произведени бройки на дилърите като ги отчетоха за продажби на крайни клиенти?

    Хайде като си говорим за продажби, да говорим за годишни продажби? За Тесла не бери дерт - за шести път вдигнаха цените тази година, да ограничат търсенето, но въпреки това всичко е разпродадено за два месеца напред!

    Коментиран от #51

  • 50 Ти да видиш!

    2 3 Отговор

    До коментар #46 от "Драг":

    Значи и Тесла и останалите имат един и същ избор, но са избрали различни неща. Значи Тесла са глупаци че инвестират в зарядна инфраструктура и продават по много, но останалите не продават защото няма инфраструктура, но и няма да си построят. Не виждаш ли логичното следствие?

    А относно зарядната инфраструктура си в голяма грешка! Очаква се до няколко години, енергийния бизнес на Тесла да задмине както по обороти така и по печалби автомобилният бизнес. На практика е точно обратното - чрез автомобилите, Tesla си създава клиенти на енергийния бизнес, а не обратното! Първоначалната идея на Тесла беше да произвежда батерии, електроника и задвижване за автомобилните производители и да не се занимава с автомобилно производство. Затова сключиха договори с Mercedes и Toyota като им доставиха тези компоненти.

    Коментиран от #53

  • 51 Драг

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Хайде стига глупости!":

    Това е най-лошото на сектантите че не приемат нищо освен правата вяра. Добре толкова ли е трудно да провериш за 5 секунди???? Знаеш ли какво означава Rolling 12 months??? Именно никак не е за 1 месец и не отчита никакви пликове че едим месец кораба не дошъл и т. н. Това са реални 12 месеца една година!!! Знам че е трудно да се усъмниш в гуруто си но опитай и провери информацията която ти пиша, после ела и кажи че лъжа ако не те е срам!

    Коментиран от #54

  • 52 Прочетох но явно не съм разбрал

    0 3 Отговор

    До коментар #48 от "Драг":

    Сега пак прочетох и пак нищо не разбрах.

    "За Европа на годишна база май 20-април 21 фолцваген има 2 пъти повече продажби от Тесла! И друго Тесла е на 5то място. 1 ФВ, 2но нисан-рено, 3 то хюндай-киа, 4то пежо-цитроен-фиат."


    Я по-добре дай заглавието на статията, която си чел, да видим за какви годишни продажби става въпрос? Защото обикновено годишните продажби са за календарна година. Пък и при положение, че в Европа не се продава Тесла модел У, от началото на годината до миналата седмица, нямаше нито една произведена бройка от Тесла модел S и Тесла модел Х, не знам какви статистики четеш и какви изводи си правиш от тях.

    Коментиран от #55

  • 53 Драг

    4 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ти да видиш!":

    Не не е така. Примерно ФВ инат и ДВГ и Ел. Те могат да изчакат и да продадат ДВГ докато зарядните станции са готови. Просто правеха модели колкото да са в добра форма за Ел колите. Нещо обаче мрежата се забави. Тесла обаче няма избор няма зарядни няма бизнес.
    За съжаление все още ги няма шел или тотал за Ел колите.

    Коментиран от #56

  • 54 Какво има да проверявам

    2 4 Отговор

    До коментар #51 от "Драг":

    Продажбите няма да станат повече, нито пък производството. Ти провери ли новината, че Тесла е продала всичко за два месеца напред? Има ли нужда от повече коментиране? Тесла ще продава по повече когато може да произведе повече. Към момента не може. Още не са излезли продажбите за това тримесечие, защото не е приключило, но почти мога да се обзаложа, че само за първите две тримесечия на 2021 година, въпреки че нямаше производство на Тесла модел S и Тесла модел Х, Tesla ще е продала повече автомобили, отколкото за цялата 2019 година.

    Европа не е света. И на Европа ще и дойде времето, когато отвори фабриката в Берлин. Както виждаш въпроса не е дали, а кога!
  • 55 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #52 от "Прочетох но явно не съм разбрал":

    Аз нали това ти казвам не да вярваш на мен аз съм никой а да провериш в нета.
    Напиши volkswagen group double tesla's rolling 12 month ev

    Коментиран от #58

  • 56 Ти да видиш!

    1 2 Отговор

    До коментар #53 от "Драг":

    Ти направи ли си труда да видиш колко зарядни станции Ionity има в момента? Дай бройката и пак ще коментираме какво "изчакват" от 2017 година досега? Извинявай ама ние двамата с тебе ако ги бяхме произвеждали тези зарядни станции и ги бяхме инсталирали с двете си ръце, щяхме сме произвели и инсталирали повече бройки от 2017 до сега!

    Коментиран от #57

  • 57 Драг

    3 2 Отговор

    До коментар #56 от "Ти да видиш!":

    Извода е че не се печели от тях. Аз се съмнявам че Тесла печели от зарядните си. Не бъркай зарядната мрежа по пътищата със продажбата на заряда станция за вкъщи. Тоест тези сметки как колко бил тока в къщи са едни, но за да са печеливши в електростанциите като нищо тока трябва да е двоен като цена.

    Коментиран от #60, #62

  • 58 Ти да видиш!

    2 3 Отговор

    До коментар #55 от "Драг":

    Дрън-дрън-дрън дрън-дрън-дрън дрън-дрън-дрън

    И накрая Тесла модел 3 най-продавания електромобил в Европа!

    Коментиран от #59

  • 59 Драг

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "Ти да видиш!":

    Ти четеш като дявола евангелието. Аз ти пиша ФВ, Тесла, нисан, рено ти ми казваш модел. Правиш ли разлика между компания и модел?

    Коментиран от #61

  • 60 Не е това въпросът

    1 3 Отговор

    До коментар #57 от "Драг":

    Въпросът е колко биха изгубили Собствениците
    BMW Group , Daimler AG , Ford Motor Company , Hyundai Motor Group , Volkswagen Group, ако бяха изградили поне обещаните 400 зарядни станции, поне от кумова срама?

    Дали пък не могат да си го позволят? Въпросът въобще не е колко се печели от тях. Смяташ ли че всичките тези са се събрали да правят зарядни станции за да си делят мизерните печалби, ако ги има въобще?
  • 61 Казах ти вече

    3 3 Отговор

    До коментар #59 от "Драг":

    Четеш чужди интерпретации без да мислиш. "Европа си взема пазара защото никой не мисли за масъл кари, а за екология и практичност. "

    Е как това се връзва с най-продавания електрически модел в Европа? Какви автомобили предпочита европееца? Кои са следващите модели по продажби и колко са бързи? Защо бавните модели с малки батерии и бавно зареждане не се продават?

    Коментиран от #63

  • 62 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #57 от "Драг":

    Драгоооо,спориш с радиото брат.Теслю е УФ СЪ ПРО СТА само дрън дрън КУ ХА ЛЕЙ КА

    Коментиран от #64

  • 63 Хайл

    3 2 Отговор

    До коментар #61 от "Казах ти вече":

    Кажи сега за 300 лева заплата коя година е била ЕЛЕКТРО ТЪ ПУН ГЕР кажи за мощността колко пъти ти се обяснява ГО ВЕ ДО ТЪ ПО кажи колко пъти ще зарежда Семи на МОН Блан ОВЧА ГЛА ВО ПРАЗ НА

    Коментиран от #65

  • 64 Няма ли кой да го трие тоя

    2 3 Отговор

    До коментар #62 от "Хайл":

    ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм.
  • 65 Няма ли кой да го трие тоя

    2 3 Отговор

    До коментар #63 от "Хайл":

    Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки,
  • 66 То не било компютри, а били компоти

    2 4 Отговор
    "Както виждате Европа си взема пазара защото никой не мисли за масъл кари, а за екология и практичност. После друга статия 300 000 Тесли изтеглени от Китай заради автопилота щото колите се блъскат."

    За това че Тесла модел 3 е най-продавания модел в Европа и от началото на годината са продадени 32 хиляди бройки, като следващия в класацията Volkswagen id3 е продал 17 хиляди бройки, значи все пак клиентите търсят бързи коли, които са икономични, а не бавни и бъгави, който въпреки, че са по-маломощни харчат повече ток на километър.


    Сега да уточним и за изтеглянето на 300 000 Тесли в Китай, заради автопилота защото се блъскат. Първо не са 300 000, а 285 000 коли, второ не са изтеглени в Китай ,а са произведени в Китай, а някои от тях вече са в Европа, трето даже не са изтеглени, а трябва да им се направи update по интернет, което може да се случи в собствения ти гараж или на паркинга пред блока. Четвърто не става въпрос за автопилота, а за круиз контрола. Пето, не става въпрос, автопилота се блъска, дори не става въпрос и че круиз контрола се пръска. Шесто, не става въпрос че автопилота се блъска, а че случайно и без да разбереш, можеш да включиш круиз контрола, който автоматично да ускори автомобила до предварително зададената му стойност. Както виждаш шест лъжи в едно изречение! В единия случай лъжеш умишлено, във втория случай си прочел нещо и си го разбрал коренно различно. Не знам кое е вярното, затова оставям на тебе да кажеш?

    Коментиран от #67, #68

  • 67 Драг

    4 1 Отговор

    До коментар #66 от "То не било компютри, а били компоти":

    Който не може да чете говори за лъжи. Ти правиш ли разлика между марка и модел? Да ти обесня щото не знаеш разликата Тесла е марка, модел 3 е модел. Да 3ката е най-продавана което показва че никой не ще С и Х. От друга страна другите имат по голяма гама електромобили и броиките са равномерно разпределени между тях и по марка нисан, пежо, ФВ изпреварват Тесла за електромобили. После не биле 300 00 а 285 000 е хубаво закръглил съм ти не четеш същината а се хващаш за детаилите. Само че прочети колко инцидента са станали в Китай с автопилота. За капак и този проблем с круиз контрола то се трупа, круис контрола не участва ли в автопилота? . Ама щели да го ъпдейтнат той човека като отиде в гробищата ъпдеитни му душата.

    Коментиран от #69, #76, #82

  • 68 Драг

    4 0 Отговор

    До коментар #66 от "То не било компютри, а били компоти":

    Напиши Tesla autopilot crash china и се наслаждавай. Добрата новина е че Мъск обещал да ъпдеитне душата на Китаеца и да го съживи и то по Интернет!!!!!!

    Коментиран от #70, #73

  • 69 Хухуху

    0 3 Отговор

    До коментар #67 от "Драг":

    Модел С и Х бяха спрени от производство, до излизане на новия! Сега започват продажбите и ще гледаме, дали никой не ги иска! Аз даже мисля, че Плейд ще се продава доста добре! Защото парите са 130 хиляди долара, но това е най-бързата серийна кола!

    Коментиран от #71

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Пак не били компютри, а компоти!

    0 3 Отговор

    До коментар #68 от "Драг":

    Моя автомобил, както и предишните два модела имаха круиз-контрол. Автомобилът на жената също има. Обаче нито един от всички тези модели няма автопилот. Как пък им сложи знак за равенство не знам!

    И правиш ли разлика от ускорение превключване круиз контрол при изключен автопилот, до шофиране от задната седалка с километри и последвала катастрофа?

    Коментиран от #75, #83

  • 74 Хухуху

    0 3 Отговор

    До коментар #71 от "Хайл":

    ЗА ЩО МИС ЛИШ ЧЕ СА МО Е ДИН ЧО ВЕК ПИ ШЕ? ЗНА ЧИ И ВИЕ СТЕ Е ДИН! ПИ ША ТА КА ЗА ДА МО ЖЕШ ДА РАЗ ЧИ ТАШ, ЗА ЩО ТО ЯВ НО СРИ ЧАШ! ПИ ША ТИ НА СРИ ЧКИ!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Марки и модели бла-бла-бла

    0 3 Отговор

    До коментар #67 от "Драг":

    Май пак не ми разбра въпроса? Кои модели са най-добрите и на другите марки? Бавните и с малките батерии или бързите и с голям пробег? Май европейците не щат екологични бавни малки автомобилчета, както твърдеше? Продължаваш да задълбаваш в една статия поднесена тенденциозно. Дай същите данни за световен мащаб? Дали класацията се запазва в същия вид или е следствие на недостига на производствен капацитет на Тесла и задоволяване на останалите пазари, като се оставили Европа за девета дупка на кавала?

    Как ли ще се промени ситуацията при отваряне на завода в Берлин, откъдето най-накрая ще започне и продажбата на втория най-продаван модел на Тесла, който е SUV, тоест най-продавания сегмент в Европа?
  • 77 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #42 от "Драг":

    В Норвегия Тесла продава два пъти повече отколкото всички останали взети заедно и тенденцията е догодина да продава тройно повече!!!

    Коментиран от #81, #84

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Хухуху

    1 3 Отговор
    РАЗ БРАХ ЧЕ СТЕ СЕ ДЯЛИ С ТУР БО НЕ Е ДИН ЧИН В У ЧИ ЛИ ЩЕ! И МА ТЕ ЕД НО IQ НА ГА ЛОШ!
  • 81 Грета Тунберг

    2 1 Отговор

    До коментар #77 от "гост":

    Къде се губиш норвежецо?Не намери ли отворена аптека с Теслата?
  • 82 Преспектива

    1 3 Отговор

    До коментар #67 от "Драг":

    И понеже трудно разбираш, ще ти дам и малко цифри за да си ги сравняваш. Ако искаш ги дели на марки ако искаш на модели. От твоята статия:

    Europe’s rolling 12-month EV sales grew to 856,000 from May 2020 to April 2021, and the Volkswagen Group claimed 206,400 of them.


    Първоначално Тесла да ще произвежда само модел У във фабриката в Берлин, като планирания капацитет е 500 хиляди бройки, които ще бъдат продавани изключително в Европа. Освен това вече започна и производството съответно и продажбите на Тесла модел S, а следва и модел Х. Ако това ти се струва малко, през 2023 година е планирано производство на евтин европейски модел за 20000 евро, който със сигурност ще се продава повече от модел У.

    Volkswagen се гласи да бъде най-големия производител на електромобили след Тесла и си е поставил за цел 1,5 милиона електромобила през 2025 година в световен мащаб, като Сега започва да строи фабрики за батерии и още няма построена Нито една от шест планирани. Ако си спомняш преди колко години планираше да построи завод в България, но още не е построен никъде, сещай се колко завода ще са построени през 2025 а и откъде ще си купи батерии за 1,5 милиона електромобила?

    Тесла още тази година ще продаде около милион и вероятно още догодина ще продаде милион и половина. До 2025 година се очаква продажбите да са около 5-6 милиона годишно. Сам те оставям да прецениш колко ще са в Европа!

    Коментиран от #85

  • 83 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #73 от "Пак не били компютри, а компоти!":

    Да се смея ли да плача ли🙂🙂. Все едно да кажеш жена ми има климатик пък няма климатроник значи едното е риба другото орел🙂🙂🙂. Не не съм сложил збак за равенство, круизконтрола участва в автопилота, но далеч не е сато това. Едното е част от другото.

    Коментиран от #91

  • 84 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "гост":

    Хехе вече се оля я прочети пак и се върни да се извиниш🙂🙂🙂.
  • 85 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #82 от "Преспектива":

    Ще ще ще ще. Тесла ще телепортира Мъск до паралелна вселена..... скоро🙂🙂🙂. Хайде да не се изживяване като врачки и да казваме този ще направи това ония ще направи онова. Нека да коментираме настоящето и трендовете които се очертават на база на данните иначе аз се отказвам, очевидно ти си по-добър ясновидец от мен.

    Коментиран от #88

  • 86 Ахааа!

    1 3 Отговор
    Значи аз карам спортен автомобил защото и той има четири гуми! Ти да видиш! Не знаех. И да, жена ти няма климатроник! И ти няма да имаш спортен автомобил, дори и да си купиш гуми и джанти с които някой спортен автомобил излиза от завода. Единственото което прави круиз-контрола е да поддържа предварително зададена една и съща скорост. Не ми обяснявай, че обикновен круиз-контрол ще намали ако пред тебе има препятствие, следва остър завой или друго препятствие? Да не говорим как ще поддържа зададената скорост, ако спускаш наклон. Круиз контрола оперира само с педала на газта, но не и на спирачката за да предотврати каквото и да било. Няма нищо ама нищо общо с автопилот! Виж почти няма автопилот, който да няма функция круиз-контрол, но също така в него са интегрирани и функции за автоматично спиране, които са причината за катастрофите, но нямат нищо общо с круиз контрола.

    Коментиран от #87

  • 87 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #86 от "Ахааа!":

    Ти сам го каза няма автопилот без круиз контрол🙂🙂🙂🙂🙂 защо ли? Нали това ти обяснявам круиз контрола е част от автопилота. Но в автопилота има много повече функции. Ти един круизконтрол като не можеш да правиш къде си тръгнал за автопилот. Все едно Мъск да не може да направи ракета за товари, но да праща хора до Марс.

    Коментиран от #90

  • 88 Ясновидец с кристална топка

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "Драг":

    Ами прочети цитата в коментар 45 от 2017 година и виж дали съм познал. Може да отвориш линка и да прочетеш и другите коментари в същата статия.

    По онова време редовно говорих за 50% среден годишен ръст в продажбите на Tesla в дългосрочен план, а експерти като тебе ми обясняваха, че досега било лесно защото цифрите били ниски, но вече няма да е така, защото с увеличаването на производството такъв ръст бил невъзможен. Вече пета година по-късно, Тесла даже изпреварва тренда, който прогнозирах тогава и няма намерение да спира 50-процентния ръст на продажбите в дългосрочен план.

    А ти можеш да ми вадиш статистики колкото искаш. Пропускаш обаче факта, че годишните продажби на Тесла се увеличават, а продажбите на останалите производители намаляват, като увеличението на продажбите им на електромобили е за сметка на продажбите на ДВГ, които електромобилите канибализират. Тоест веднъж продажбите и съответно печалбите намаляват, второ все по-голяма част от намалелите продажби се прехвърля на електромобилите от които все още са на загуба и се налага да теглят все повече и повече кредити, за да запишат счетоводна печалба, която пък щедро раздават на инвеститорите и управляващия персонал. Тоест затъват все повече финансово.

    Коментиран от #89, #94

  • 89 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #88 от "Ясновидец с кристална топка":

    Аще докато видях 2017 какво си казвал и се отказах да чета. Вече казах ти си по добър ясновидец от мен. Мен предсказания не ме вълнуват и няма да влизам в полемика ванга или нострадамус пък какво казали.

    Коментиран от #92

  • 90 Пак сложи каруцата пред коня

    1 3 Отговор

    До коментар #87 от "Драг":

    Въпросът има ли круиз-контрол без автопилот?

    И понеже бавно схващаш, проблемът не е самият круиз-контрол, а "копчето" от което се включва, което шофьорите могат да натиснат без да искат. Ако на моя или твоя автомобил се установи, че бутонът или лоста е на неподходящо място и включваме круиз-контрола без да искаме между светофарите в града, докато е настроен на 130 километра в час, единственият вариант ремонтът да стане в сервиз. При Тесла става само с update по интернет и копчето вече се намира на друго място където ти е по-трудно да го включиш без да искаш.

    Самият круиз-контрол си е наред! Единственият проблем е в "копчето" прочети си отново статията и ако не пише така, прояви критично мислене и потърси още няколко източника. Ако намериш информация че проблемът е в самия круиз-контрол дай линк.

    Коментиран от #96

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Да говорим за настоящето

    1 3 Отговор

    До коментар #89 от "Драг":

    Tesla вече е построила завода в Берлин и си чака одобрението за да започне производство. Както виждаш не говоря за някакво бъдеще в което Volkswagen щял да строи 6 завода. Освен това заводът в Тексас също е построен и започна пробно производство на някои детайли и настройка на поточните линии. Това което съм казал през 2017-та тогава е било пророчество, но сега е минало и спокойно може да го провериш. Тесла вече шеста година има средногодишен ръст на продажбите 50% и продължава. Това е минало, а не пророчество. Точно това плаши всички останали автопроизводители, с изключение на Toyota, които се втурнаха да гонят Тесла. Дали наистина ще я стигнат след пет години както са планували, вече е пророчество дали ще успеят. И без пророчества, ако Toyota не започне да произвежда електромобили скоро е свършено с нея. Абсолютно сигурно!

    Коментиран от #95, #99

  • 93 Когато спориш с идиот

    2 3 Отговор

    До коментар #91 от "Хайл":

    Виж дали и той не прави същото!

    Веднъж вече бях идиот за да споря с тебе дали на Монблан има 30км деневилация. Втори път идиот няма да ставам!
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Драг

    3 0 Отговор

    До коментар #90 от "Пак сложи каруцата пред коня":

    Игнор няма да чета глупости, защо обръщаш въпроса. Да може да има круиз контрол без автопилот, но не няма автопилот без круиз контрол. Тоест круиз контрола е част от автопилота, кое не ти е ясно?

    Коментиран от #100

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Драг

    4 0 Отговор

    До коментар #92 от "Да говорим за настоящето":

    Както виждаш без заводи явно сглобени на поляната ФВ продават 2пъти повече Ел коли в Европа от Тесла. Това е началото втората цел ще е Китай а Северна Америка си остава за вас, там няма спасение освен ако Форд не ви изненада.

    Коментиран от #101

  • 100 Пак поставяш каруцата пред коня

    0 4 Отговор

    До коментар #96 от "Драг":

    Да се върнем на въпроса какво общо имат катастрофите на автопилота с копчето за включване на круиз контрола?
    Нали ме пращаше да чета "Tesla autopilot crash china" има ли поне една катастрофа с причина круиз контрола? По-точно копчето за включване на круиз контрола, защото очевидно самия круиз контрол не може да е причина за катастрофа?

    Разбира се че няма да ти дам правилен отговор на грешен въпрос, а ще те накарам да си зададеш правилния въпрос.
  • 101 Дали съм прав?

    0 3 Отговор

    До коментар #99 от "Драг":

    Повтаряш тезата на Хайл от едно от изтритите му мнения, че Volkswagen нямало да строят шест нови завода, а щели да преоборудват старите си заводи?

    Май пак отговаряш на грешен въпрос, който сам си задаваш и няма нищо общо с моите твърдения.

    Коментиран от #103

  • 102 Гост

    3 0 Отговор
    А гост колко акции си купи и колко спечели от тях?
  • 103 Резултатът пак е минус едно

    1 4 Отговор

    До коментар #101 от "Дали съм прав?":

    И е в равенство с мисловната ти дейност, Хайл!

    Volkswagen все още не е изградил нито един завод за батерии, докато Тесла има един работещ от години макар и в партньорство с panasonic, в който Панасоник и да иска не може да произвежда батерии за друг клиент, защото производството е в имот на Тесла. В момента Тесла строи други два завода само единия от които ще има производствен капацитет колкото е било цялото световно производство на литиево-йонни батерии за 2019 година и горе-долу два пъти повече, отколкото ще е капацитета на всичките шест завода на Volkswagen, когато и ако бъдат завършени през 2030 година.

    Тоест от Volkswagen и да искат не могат да правят кой знае колко много електромобили, защото няма откъде да вземат толкова батерии. Не могат да предложат и по-добра цена, защото купуват батерии по-скъпо от Тесла, защото ги купуват от външни доставчици по веригата за доставки каквато си я знаят от десетилетия. На практика те просто сглобяват части произведени от поддоставчици, понякога без дори да знаят къде точно са произведени. Тесла разбива и тази градена с десетилетия система, която е адски тромава и не може да реагира на бързопроменящите се пазарни условия. С други думи Тесла въобще не се вписва в представите за автомобилостроене, защото не се съобразява с градени с десетилетия правила, а си създава свои собствени, които останалите автопроизводителя щат не щат са длъжни да следват или просто ще изостанат драстично.

    Засега не успяват да сп
  • 104 Резултатът пак е минус едно

    1 4 Отговор
    Засега не успяват да спрат дългосрочния 50-процентен годишен ръст на продажбите. Да видим дали въобще ще успеят или Тесла наистина ще постигне фантастичните за момента 20 милиона продажби през 2030 година, ако запази дотогава средният годишен ръст от 50%. За следващите пет години, не виждам кой ще може да ги спре, защото в световен мащаб няма достатъчно производство за батерии и единствено Тесла ще може да произведе такива количества дори с сега започнатите фабрики, а вероятно дотогава ще изгради още доста, близо до мините, които вече са взели на концесия.
  • 105 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Госあ":

    Нали четеш, че от 30млн. за 10г. са станали в пъти повече, накрая са спечелили милиарди от палячовците, които впроем бяха недоволни, че Панасоник не извършва развойна дейност, а само произвежда и то в ограничени колиества, много по-малко отколкото на тях им трябват. Затова си купиха друга компания и сега ще си правят сами батериите. Фабриката в Невада остана недостроена точно заради Панасоник, те не запълниха мощностите с производство. Китайците от Катл предложиха батерии без кобалт за местното произвидство, а Панасоник нищо.

    Коментиран от #106

  • 106 Къде забрави другите?

    0 2 Отговор

    До коментар #105 от "гост":

    Освен CATL, Тесла има договори за доставка на батерии с LG и Samsung. За SK innovation има слухове, но няма официално потвърждение. Даже LG ще прави новите 4680 батерии за Тесла. Антиелектиците трудно схващат значението и последствията на тези договори.

    Тесла е резервирала всичкия свободен капацитет на основните производители на батерии в световен мащаб за години напред, а те ще строят заводи за милиарди за да произвеждат батерии по спецификации само на Tesla, които не могат да бъдат продадени на други автомобилни производители.

    Тези производители на батерии вече са резервирали всички възможни количества материали дори на все още неразработени находища на полезни изкопаеми за години напред. Тесла също вече строи три собствени завода за батерии и също са резервирали всички възможни количества материали за години напред. Тоест през следващите 5-10 години ще е доста трудно и скъпо за останалите да се сдобият с батерии или материали за тях, точно както се случи с полупроводниците.
  • 107 kkk

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Даже и не осъзнаваш какви простотии пишеш, нали? Дай да направим един разбор на нещата по твоята схема:

    Панасоник продават ВСИЧКИТЕ си акции в Тесла за да генерират кеш. И този кеш ще вложат в завод за батерии за същата тази Тесла. И ще се правят новите "супер-ултра-гига-хипер" ефективни, по нова технология и т.н. батерии с които Тесла ще увеличи пробега си и ще съкрати времето за зареждане. В крайна сметка с тези батерии Тесла ще издърпат много напред и ако обещанията и очакванията се сбъднат, и то в заявените кратки срокове тогава капитализацията на Тесла рязко ще скочи поне с 30%.


    Я сега да ми обясниш защо акционер и сериозен играч в цялата схема ще ЛИКВИДИРА ДЯЛЪТ СИ (бил той и не голям като % ) в истински перспективна компания която утре ще им донесе безобразно голяма печалба? Далеч по-разумно е да извадиш собствен кеш от джоба (Панасоник не са го закършили за кеш) или да търсиш инвеститор който да включиш в схемата с новият завод, а при нужда и банките дават заеми- особено пък при стабилен и доходен проект като завод за батерии на Тесла...

    Логика в схемата "ликвидирам дялът си за да работя после пак за Тесла" просто НЕ СЪЩЕСТВУВА. Значи има нещо друго и Панасоник са просто поредният плъх напускащ потъващото корито...

    Коментиран от #108

  • 108 😂😂😂😂

    0 3 Отговор

    До коментар #107 от "kkk":

    Такъв плъх бяха и Мерцедес и изтърваха големи печалби от акциите си, които имаха в Тесла! Така, че Панасоник, незнаят какво ще стане! Продават, защото имат планове!

    Коментиран от #109

  • 109 kkk

    1 1 Отговор

    До коментар #108 от "😂😂😂😂":

    Явно трябва още по-простичко да ви се обяснява... Записвай си:

    - Тесла НИКОГА не е била на печалба от основната си дейност
    - Тесла е загубила ДЕСЕТКИ МИЛИАРДИ досега
    - Мъск от край време източва военният бюджет на ФАЩ
    - Мъск ОФИЦИАЛНО и без да се крие изпълнява заповеди и ШПИОНИРА чрез оборудването си в полза на ВСИЧКИ агенции у ФАЩ
    - при Мъск НЯМА нито един бизнес който да е извел на печалба по чист начин- винаги е било с измами, подкупи, ликвидация (вкл. физически) на конкуренцията и яка помощ от службите.

    Това се вижда отлично от всички играчи и разумните бягат далеч преди да е потънал кораба, а той вече се пълни с вода и спасение НЯМА. И утре като потъне коритото "Тесла" от Мерцедес ще се забавляват да гледат гърчовете на другите, а те ще са в позицията "немаме нищо общо с тоя измамник и престъпник, само им продавахме части на общо основание".
  • 110 777

    0 0 Отговор
    Ей много "смелчаци зад клавиятурата"....
    .....чак си препрочитате
    ...хуморорески от 2017....
    ....гледам и не вярвам на очите си....
    ....живея в US....
    .....oт седем години....
    ....в гаража си имам "модел "х"...
    ....от първите....
    ....много "професори в това "БГ"...
    ....тръгнали да обясняват икономически въороси....
    ...на "ТЕСЛА".....
    ....абе Вие....господа....
    ....мишоци.....
    ....никога не сте се качвали на "Тесла"....
    ....ама продължавате да бъдете "експерти ....
    ....зад компа....
    ....заради такива ....като вас....
    ....господа професори....
    ....навремето избрах "терминал 2....
    ....и не съжалявам...
    ...ни най малко....
  • 111 777

    0 0 Отговор
    Ей много "смелчаци зад клавиятурата"....
    .....чак си препрочитате
    ...хуморорески от 2017....
    ....гледам и не вярвам на очите си....
    ....живея в US....
    .....oт седем години....
    ....в гаража си имам "модел "х"...
    ....от първите....
    ....много "професори в това "БГ"...
    ....тръгнали да обясняват икономически въороси....
    ...на "ТЕСЛА".....
    ....абе Вие....господа....
    ....мишоци.....
    ....никога не сте се качвали на "Тесла"....
    ....ама продължавате да бъдете "експерти ....
    ....зад компа....
    ....заради такива ....като вас....
    ....господа професори....
    ....навремето избрах "терминал 2....
    ....и не съжалявам...
    ...ни най малко....