Медиите в Австралия сигнализират за пожар в едно от големите съоръжения за съхранение на енергия на Tesla. Мястото се намира близо Мелбърн в град Виктория. Обекта още е в строеж и към момента не е ясно каква е точната причината за пожара.
Victoria's big battery project has hit a snag. One of the massive Tesla battery packs at the Moorabool site has gone up in flames. https://t.co/5zYfOfohG3 #7NEWS pic.twitter.com/8obtcP61X1
— 7NEWS Melbourne (@7NewsMelbourne) July 30, 2021
Според информацията, пожара е започнал около 10:15ч местно време след тестове в едно от съоръжението. Няма информация за пострадали или ранени, а всички работници са били изведени на безопасно място.
Към момента огнеборци се опитват да загасят пожара, който със сигурност е нанесъл щети върху поне две от огромните батерии и най-вероятно е засегнал и други близко разположени съоръжения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Трансформърс
19:10 30.07.2021
2 Пентагона
19:11 30.07.2021
3 Обективно
19:20 30.07.2021
4 mi6osp
Коментиран от #5
19:23 30.07.2021
5 mi6osp
До коментар #4 от "mi6osp":
...се запалва и ...19:25 30.07.2021
6 дидо
Коментиран от #8, #12
19:35 30.07.2021
7 Фраг
19:40 30.07.2021
8 Патето Яки
До коментар #6 от "дидо":
Вместо складове със свещи, пълнят тези кашони с ток.19:41 30.07.2021
9 Дърт Вейдър
19:46 30.07.2021
10 Turbo
19:46 30.07.2021
11 Ломски ром
19:50 30.07.2021
12 Драг
До коментар #6 от "дидо":
Ще го използват най-вече когато тока спре в щата Виктория където има много бури, да имат ток а през другото време просто да балансира доколкото може с малкият си капацитет. Много амбициозна задача дори и за Австралия такова нещо си е таралеж в гащите.Коментиран от #17
19:59 30.07.2021
13 DrivingPleasure
20:13 30.07.2021
14 БАЙ Х@Й ‼️
Коментиран от #18
20:32 30.07.2021
15 Georgebad
20:42 30.07.2021
16 Драг
20:56 30.07.2021
17 Колко да е малък капацитета?
До коментар #12 от "Драг":
Ако в Тексас имаше само една такава "батерия", нямаше да стоят три дена без ток. Понякога само толкова малко трябва за blackout. А дори старата батерия с още по-малкия си капацитет, на няколко пъти е спасявала австралийската мрежа от blackout, като единия път беше преминала от режим за съхранение към генераторен режим само за части от секундата, и беше поела товара на аварирал блок на ТЕЦ няколко секунди преди въобще някой да е разбрал, че има авария за да предприеме каквито и да било мерки. А един токаджия точно днес ми разправяше, как тези процеси отнемали минути, защото го били учили преди 50 години.Коментиран от #19
21:59 30.07.2021
18 Е колко са няколко мегавата
До коментар #14 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Тази батерийка е 300 MW/450 MWh. Дребна работа, нали?Може да захранва 1200 зарядни станции с пълна мощност от 250 киловата и да зареди 10 000 електромобила от 20 до 80%. Ама съвсем малък капацитет според колегите ти!
Коментиран от #20
22:10 30.07.2021
19 Драг
До коментар #17 от "Колко да е малък капацитета?":
Всеки е виждал UPS превключването става за секунда две то ясно. Обаче много пари, много батерии да бъде на централно ниво. Може да се сложи на болници и друго там каквото трябва локално на закрито. Това е на открито в австралийският юг където температурите са страшни макар че..... сега там е зима, но има и бури и животни абе те си знаят.Коментиран от #21
22:15 30.07.2021
20 Драг
До коментар #18 от "Е колко са няколко мегавата":
Абе многознаико това трябва да захрани цял щат с население колкото България!!! Ходи сега виж колко потребява България и за колко време ще стигне ако спре тока?Коментиран от #22
22:23 30.07.2021
21 Прав си
До коментар #19 от "Драг":
Наистина много по-добре тази батерия да се беше запалила в някоя болница за закрито, отколкото така в полето! Ама много си прав! Пиши им едно писмо да им дадеш предложението и ще те направят нобелов лауреат!Коментиран от #23
22:26 30.07.2021
22 Няма какво да гледам
До коментар #20 от "Драг":
Дали недостиг от 100 мегавата, може да претовари локално някой блок на електроцентрала, който ще създаде още по-голям недостиг и ще срине цялата система с ефекта на доминото както се случи в Тексас. В Тексас беше още по-зле, защото повечето електроцентрали са газови, а газта се транспортира с електричество, а помпите спряха да подават газ в областите където спря тока към областите, които все още имаха и прекъснаха и техния ток, както и отоплението на газ. Въобще цирка беше пълен. Само по една батерия да имаше всеки газопровод, всичко щеше да се размине само с локални прекъсвания.Неслучайно в Тексас в момента се изграждат няколко такива батерии и се увеличават мощностите на възобновяема енергия.
Коментиран от #25, #28
22:33 30.07.2021
23 Драг
До коментар #21 от "Прав си":
А знаеш ли от какво се е запалила? Ако е от природно явление? Ти явно падаш от Марс щото навсякъде в болниците има UPSи ооооооо изненада😊😊😊😊.Коментиран от #24, #27
22:37 30.07.2021
24 Пише си от какво
До коментар #23 от "Драг":
Батерията е чисто нова и се е запалила при тестове. Всичко е възможно - производствен дефект, транспортен дефект, човешка грешка, някое животно може да е влезнало по време на инсталацията и какво ли още не. Природно бедствие точно при тестване на системата е най-малката вероятност.А да затвориш такава батерия която има нужда от огромна циркулация на въздуха е все едно да вкараш външното тяло на климатика в някое помещение.
Тези шкафове се монтират и на зарядните станции на Тесла и винаги са на открито. Винаги. За отвън са проектирани.
Коментиран от #26
22:44 30.07.2021
25 Драг
До коментар #22 от "Няма какво да гледам":
Хехе ти падаш от Марс, всяка електроцентрала си има локални доста големи резервоари, та я пак за колко време ще издържат тези батерии за целият щат колкото България. Те са за кратки токови удари и нямат нищо общо с това да помагат на централите а по скоро на болници и други такива очреждения. .22:44 30.07.2021
26 Драг
До коментар #24 от "Пише си от какво":
Тези може, аз ти говоря че има различни концепции, има си по малки които да се инсталират в болници и т. Н. В България всяка болница има такива. Така са преценили очевидно не всякъде е така.22:47 30.07.2021
27 Забравих за юпиесите
До коментар #23 от "Драг":
Май не правиш разлика между UPS с оловни батерии, който трябва да работи няколко секунди докато включат генераторите и батерия за съхранение на енергия, която трябва да осигурява енергия няколко часа? Знаеш ли колко време се зареждат батериите на UPS при положение, че осигуряват 10 минути работа? Зареждат се за часове. А проблемите при литиево-йонните батерии обикновено са свързани с бързото зареждане за минути.Коментиран от #29, #31
22:50 30.07.2021
28 DrivingPleasure
До коментар #22 от "Няма какво да гледам":
Напротив - случайно е, че в Тексас се изгражда. Изгражда се не поради нужда а поради политическо малоумие. Проблема на тексаската система дойде от срива на възобновяемите източници, не на традиционните централи.Съответно политиците вместо да признаят проблема започнаха да изнамират "решения".
Коментиран от #33
23:01 30.07.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Драг
До коментар #27 от "Забравих за юпиесите":
UPS с оловни батерии да работи секунди😊😊😊😊 смях в пещерата такива ли използвате?Коментиран от #34
07:27 31.07.2021
32 Христо
09:24 31.07.2021
33 Дрън-дрън
До коментар #28 от "DrivingPleasure":
Няма и никога няма да има в света енергийна система, която да разчита на 100% само на вятър и слънце, без да се подсигурени с батерии и горивни централи, защото когато спре ветъра спират и вятърните генератори. Следователно нямаш никакви шансове да препишеш аварията на няколко замръзнали вятърни генератора. Аварията се случи защото бяха замръзнали една атомна централа и много газови централи. На перките така или иначе са разчитали само за максимум 5% от микса в този ден.Тогава 30 гигавата мощности са били излезли от строя. Няколко контейнера като този който се запали в Австралия с мощност само три мегавата, разположени на правилните места, можеха да предотвратят аварията, защото системата се е разпаднала заради намаляване на честотата, а батериите са най-добрия начин за поддържаме на честотата. А когато честотата падне или се вдигне и излезе от определени граници, електроцентралите се изключват автоматично и създават ефекта на доминото, като е възможен пълен разпад на системата, чието стартиране после ще изисква седмици и месеци. А Тексас са били на минути и секунди от такова събитие. Дали пък е политическо решение инсталирането на такива батерии или е въпрос на живот и смърт в прекия и в преносния смисъл и това не е най-евтиното и в същото време ефективно ТЕХНИЧЕСКО решение?
Коментиран от #40
09:47 31.07.2021
34 Идея си нямаш
До коментар #31 от "Драг":
Ако знаеше за какво се ползва UPS, щеше да ме разбереш, но ти явно не знаеш, че той се ползва само за да даде време на генералите да се включат и да поемат захранването за неопределено време, докато им свърши горивото. Почти всеки UPS е проектиран за максимум 10-15 минути работа на пълна мощност. Дори компютърните юпиеси не са създадени за работа когато ти спре тока, а да ти дадат време да си запазиш файловете по които работиш и да изключиш компютъра по най-бързия начин докато не е паднал UPS-а. Изключение правят юпиеси-те на важни системи, обикновено с малка мощност, за които не си заслужава монтиране на генератор, на които се слагат големи акумулатори, способни да поддържат работата няколко часа, обикновено 4 часа. Например помпата на парното или соларната система.Тези системи и юпиеси обаче са скъпи и не се ползват почти никога, затова вече е много по логично да се използва фотоволтаична система с батерии, които да зареждат акумулаторите и да поддържат захранването, като батерията се ползва само, ако не пече слънце, а генераторите се включват чак когато заряда на батерията падне под някакво ниво. По този начин не се налага да се закупува и инсталира допълнително UPS, а самата система освен че дава сигурност, също така намалява сметките за ток и си връща парите с печалба.
Коментиран от #35, #36
10:04 31.07.2021
35 Пак редактора
До коментар #34 от "Идея си нямаш":
Генералите да се чете генераторите. Редакторът пак е оправял както му скимне и не съм видял.10:07 31.07.2021
36 Драг
До коментар #34 от "Идея си нямаш":
гост, Хаха,??? си остават същите и след 20 и след 30 години😊😊😊😊Я си прочети коментар 27 дето си писал за няколко секунди😊😊😊сега 20 минути😊😊😊😊. Ама ти вярно си голям лъжльо, лъжеш и после мажеш и си мислиш че хората са глу-пави. Всеки може да ти прочете коментар 27 и 34 и да се наслади на просто-такта и лъжата ти лъжльо😊😊😊😊.Коментиран от #39
10:09 31.07.2021
37 Ти знаеш ли за нетоксичен дим?
А пожара е станал в един-единствен контейнер и както виждаш не се е разпространил въпреки близостта на останалите. Преди години нарочно запалиха една от батериите за да направят тест именно дали би предал пожара на съседните контейнери. Както виждаш даже не се опитват да го гасят, а са го оставили да си изгори спокойно и напълно.
Коментиран от #38
10:33 31.07.2021
38 Драг
До коментар #37 от "Ти знаеш ли за нетоксичен дим?":
Ако знаеше Английски щеше да разбереш, че не се опитват щото не могат лъжльо. Какво стана със секундите и минутите, дано повече хора да прочетат лъжите ти и да ти се подиграват лъжльо.10:38 31.07.2021
39 Чета и виждам
До коментар #36 от "Драг":
Прочетох мнение 27 отново и виждам, че въпреки обширното описание за различните системи и предназначението им, все още не си схванал разликата за която те питам:"Май не правиш разлика между UPS с оловни батерии, който ТРЯБВА да работи няколко секунди докато включат генераторите и батерия за съхранение на енергия, която трябва да осигурява енергия няколко часа? "
Прочети 10, 20, 30, 100 пъти мнение 34 и ако все още не разбереш каква е разликата между UPS и система за съхранение на енергия, очевидно че пак ще ти са необходими една-две години обяснения за да разбереш, ама намери някой друг да ти обяснява и да си губи времето!
Коментиран от #43
10:38 31.07.2021
40 Turbo
До коментар #33 от "Дрън-дрън":
Дрънкаш само празни приказки хахахахаха в Тексас замръзнаха перките,на един ТЕЦ какво да му замръзне тесльо хахахахаха въглищата или природния газ?Коментиран от #41
10:55 31.07.2021
41 Много си зле наистина!
До коментар #40 от "Turbo":
Вярно спориш по теми от които и хабер си нямаш! Не е чак толкова трудно да прочетеш причините и да видиш че дори АЕЦ беше замръзнал и спрял в Тексас! А уж АЕЦ беше базова мощност и най-сигурния източник на енергия. При положение, че системата е проектирана да работи дори когато не духа вятър, няма как няколко замръзнали перки да сринат системата при положение, че други са работили и все пак са давали някаква мощност, а системата е проектирана да работи дори без тях.Коментиран от #42
11:18 31.07.2021
42 Turbo
До коментар #41 от "Много си зле наистина!":
Разбирачев,какво ще му замръзне на ТЕЦ или АЕЦ?При денонощен режим на работа 365 дни в годината?Четох статията, замръзнаха перките.Коментиран от #45
11:27 31.07.2021
43 Драг
До коментар #39 от "Чета и виждам":
Доообре всички виждат просто-тиите ти лъжльо. UPS от олово щял да работи секунди😊😊😊😊. Кажи честно един път ще си признеш ли, че си с основно образование😊😊😊.Коментиран от #44
11:29 31.07.2021
44 То се вижда кой е тъп
До коментар #43 от "Драг":
"Оловния UPS беше достатъчен"да ти преценят акъла. А това, че всеки UPS е проектиран да МОЖЕ да работи 10-20 минути на пълна мощност, но ТРЯБВА да работи само няколко секунди, докато запалят генераторите, вероятно ще го разбереш след няколко месеца, ако намериш някой да ти обяснява толкова време.Коментиран от #46
11:42 31.07.2021
45 Ами хайде де?
До коментар #42 от "Turbo":
Какво има да им замръзва на перките, като най-много перки работят именно на минусови температури при доста по-жестоки условия от слънчевия Тексас? Значи и перките не са били замръзнали. Кажи защо тогава спря тока? Имаш ли разумно обяснение? Това разбира се е риторичен въпрос. Ти винаги имаш много просто обяснение за всичко! 22 август и срама наближават! Но за съжаление ти нямаш такива чувства!Коментиран от #48
11:45 31.07.2021
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Драг
Коментиран от #49, #50
11:51 31.07.2021
48 Turbo
До коментар #45 от "Ами хайде де?":
Замръзнали са всички въртящи се части на перките.Няма въртене,няма произведена енергия.Проблема в Тексас е,че разчитат на голям брой перки,които са спрели.С нетърпение чакам 22 август,да те видя какво ще ми измъдриш хахахахаха Аз нямам за какво да се срамувам.UPS на локалното парно у дома изкарва с часове, когато спре тока.
Коментиран от #51
12:03 31.07.2021
49 Turbo
До коментар #47 от "Драг":
Знаем го,това е инджинер теслю.Той разбира от всичко.Опитва се да те провокира да пишеш коментари.Имам съмнения,че теслю работи във факти.12:06 31.07.2021
50 Пак паралелна реалност
До коментар #47 от "Драг":
В нашата реалност всички юпиеси които съм притежавал са били с оловни акумулатори. Следователно има такова животно UPS с оловен акумулатор. Обаче оловен UPS което излезе от твоята уста си беше Бисер и удар в десятката!Поне разбра ли защо UPS трябва да работи само няколко секунди и какво е генератор и защо се ползва? Или това ти идва много и ще четеш за него да година за да не си претовариш мозъка?
Коментиран от #52
12:51 31.07.2021
51 Ти да видиш!
До коментар #48 от "Turbo":
Ти поне си виждал UPS на живо я му кажи на специалистът с какви акумулатори е, защо изкарва часове и колко ще изкара, ако го натовариш с пълна мощност?А на 22 август ще добавя други твои вярвания към вярата в перпетомобиле, понеже времето за тебе няма никакво значение, а щом няма време горивото може да има мощност, защото няма значение за колко време си изгорил 2,5 литра дизел! С 2,5 литра дизел може да поддържаш 23,45 киловата в продължение на час два денонощие, че дори и година.
Вероятно и с UPS-а е така? Щом пише на него 1200 вата, значи работи с такава мощност 8 часа с оловен акумулатор 10 амперчаса 12 волта.
Коментиран от #54
13:03 31.07.2021
52 Драг
До коментар #50 от "Пак паралелна реалност":
Кажи честно твоята реалност комунизма и уикипедия ли е😊😊😊😊😊. Искренно се забавлявам, и викаш отваряте UPS и му доливате дестилирана вода😊😊😊😊. И после го разтопявате и произвеждате тежасти за въдици😊😊😊😊. Даваи даваи интересно мистър основно образУвание😊😊😊😊😊.Коментиран от #53
13:30 31.07.2021
53 Ти да видиш!
До коментар #52 от "Драг":
Вярно живееш в средата на 20-ти век. Кога последно ти се наложи да налееш вода на акумулатора на автомобила ти и можеш ли да му развиеш капачките за да я налееш? То бива ограничени хора, ама вашето е прекалено! Каква вода ще долееш на гелов акумулатор или AGM?Коментиран от #58
13:40 31.07.2021
54 Turbo
До коментар #51 от "Ти да видиш!":
Типично по тесларски,изкривяваш думите на опонента.Драг ти се подиграва за доливането на дестилираната вода,що се правиш на неразбрал.Както и аз ти се подигравам,ако искаш може и на 32 август.Няма проблем,нищо няма да се промени.Коментиран от #56, #59
14:24 31.07.2021
55 12345
Коментиран от #57, #60
14:40 31.07.2021
56 Хайде бе?
До коментар #54 от "Turbo":
Май ти се подиграва на тебе също? Ти доливаш ли дестилирана вода на твоя оловен акумулатор на юпиеса? Само не ми излизай с номера че ползваш литиево-йонна батерия за него?Коментиран от #61
14:47 31.07.2021
57 Вече писах как
До коментар #55 от "12345":
Никой не гаси пожара, а чакат батериите да си изгорят самички. Това е и непредвиден тест за пожаробезопасност и доказва че огънят не се предава на съседните батерии. Недей вярва на написаното в статията. Запалена е само една батерия при първоначалните тестове. Дано поне разберат каква е била причината за пожара за да я избягват за в бъдеще. Не вярвам да не са тествали батерията преди транспорта. Вероятно грешката е или при транспорта или при монтажа.14:50 31.07.2021
58 Драг
До коментар #53 от "Ти да видиш!":
Ти кажи за оловният UPS колко оловни воиници си направи от него😊😊😊😊😊. И след няколко секунди кажи как UPSа изключва и как после го зареждаш часове😊😊😊😊. Не комунизъм ти живееш още в царско време. 😊😊😊😊. Давай нататъка разказвай, че ми стана интерсно сигурно по UPS си пращаш и долните гащи😊😊😊.Коментиран от #62
14:58 31.07.2021
59 Драг
До коментар #54 от "Turbo":
Турбо питай го за ринга че ми е неудобно. Нали плейд беше на ринга какъв е резултата😊😊😊😊.15:00 31.07.2021
60 Драг
До коментар #55 от "12345":
Хората казват няма смидъл да правят нищо щото става по лошо. Седят и чакат. И се молят на аборигенският бог да няма вятър😊.15:03 31.07.2021
61 Драг
До коментар #56 от "Хайде бе?":
А за никел да си чувал бил 28 елемент в една таблица. Да знам че знаеш таблицата за умножение нали😊😊😊😊😊😊😊. Хайде изпии една чаша дестилирана вода и се успокой, че не разбираш как тънко те бъзикам😊😊😊😊.Коментиран от #63
15:08 31.07.2021
62 А ти разбра ли
До коментар #58 от "Драг":
Защо го проектират да работи минути, след като се ползва секунди? Надали ще схванеш! Точно както не можеш да схванеш, че геловете и AGM акумулатори които се използват в юпиеси-те и съвременните автомобили са оловно-киселинни. На баща ти на автомобила, като му свърши акумулатора дава ли ти го да си го топиш да си правиш оловни войници, дечко?Коментиран от #64
15:11 31.07.2021
63 Дрън-дрън
До коментар #61 от "Драг":
Никой не ползва никел-металхидридни батерии за UPS! Много по-скъпи са от оловните, а единственото им предимство е многото цикли, което няма никакво приложение при юпиесите, защото я направят два-три цикъла през годината, я не. Пък и никел-металхидридните батерии имат така наречения памет ефект и трябва да бъдат разредени докрай, преди отново да ги заредиш, за разлика от оловните и литиево-йонните батерии. Сещаш ли се за онези секунди работа, след които се включва акумулатора - това със сигурност ще скапе никел-металхидридните батерии. Ама трябва да имаш някакви елементарни знания за да знаеш къде какви батерии се използват и защо.Коментиран от #65
15:15 31.07.2021
64 Драг
До коментар #62 от "А ти разбра ли":
Много ясно, топя го и правя колаж на който пише о свещенна простота😊😊😊😊😊. И между другото викам кран да вкара UPSa в завода, че да не ми се схване кръста от оловото😊😊😊😊. Абе вярни ли мъск изобрети антигравитон и неговият оловен UPS се реел във въздуха😊😊😊😊.15:25 31.07.2021
65 Драг
До коментар #63 от "Дрън-дрън":
Да бе всички UPS са с олово много ясно😊😊😊😊. Имах си аз професора да не е прав дай да видим пример, ааа стих се в Москвича ти😊😊😊😊😊.Коментиран от #66
15:29 31.07.2021
66 Какъв пример да ти давам
До коментар #65 от "Драг":
90% от юпиеси те в света ползват оловно-киселинни акумулатори. По-скоро на тебе ще ти е трудно да откриеш юпиесите, които ползват различни акумулатори. Аз досега не съм виждал нито един UPS който да не е с оловен акумулатор. Мога да се обзаложа, че дори този на турбо е с такъв! Това са най-подходящите акумулатори за тази цел и всичко различно ще е просто екзотика. Литиево-йонните акумулатори са по-подходящи за съхранение на енергия, защото въпреки по-високата си цена, цената им за цикъл живот на батерията е много по-ниска отколкото на оловните.Точно затова ти казах че няма как в болницата UPS и те да са с литиево-йонни батерии и батериите на Тесла не са юпиеси. Ама ти все още не можеш да направиш разликата между двете и съответно типа батерии, които се използват и предлагаш да напъхат литиево-йонните батерии в закрити помещения при болните, защото така щяло да бъде безопасно за хората, когато се запалят. Логика та дрънка!
И понеже ми писна от дечковци, диалогът не върви, не си ми интересен събеседник и никога няма да се сетиш, оловните батерии се зареждат за десетина часа, а проектното време за работа е 10 до 20 минути, за да може да осигури работа по 30 и 40 секунди до пускане на генератора за няколко спирания на тока в рамките на тези 10 часа докато се заредят отново батериите. Казах ти да не спориш за теми по които не разбираш, но не слушаш! Питай турбо дали спори по теми за електричество с мен?
Коментиран от #67
15:59 31.07.2021
67 Драг
До коментар #66 от "Какъв пример да ти давам":
Ахааа на Тесла не е UPS що😊😊😊щото превключва за 5 минути😊😊😊😊или щото не е оловен акумулатор???? Обясни ми.Коментиран от #68
16:33 31.07.2021
68 По същата причина
До коментар #67 от "Драг":
Поради която телефонът ти не е фотоапарат, въпреки че има такава функция. UPS работи само когато спре тока, докато тази батерия служи за съвсем други цели, основната от които е регулиране на честотата на енергийната система. Ако въобще знаеш за какво говоря и от какво зависи честотата и как се регулира.Тази батерия не може да захранва самостоятелно електропреносната мрежа, ако спре тока. Нейната цел е да направи така, че токът да не спира.
За разлика от UPS, тази батерия може да работи повече от 10 минути на пълна мощност и може да се зарежда много по-бързо. Разликите са от земята до небето. Единствената прилика е, че също като UPS съхранява енергия и може да реагира за части от секундата. Дори не знам дали и е разрешено да работи в островен режим, за да изпълнява UPS функция при спиране на тока. Моя инвертор е настроен да се изключи, когато спре тока, дори когато му е разрешено да връща в мрежата, за да не убие някой техник, който нарочно е спрял тока за да работи по проводниците.
Коментиран от #69, #70
16:58 31.07.2021
69 Драг
До коментар #68 от "По същата причина":
Не може ама може, ходи да четеш първо и точно за това служи най-вече.17:09 31.07.2021
70 Драг
До коментар #68 от "По същата причина":
Генераторите на захранване не могат да се включат веднага и при тях има прекъсване на тока. Тука идеята е съвсем друга да се предотврати токови удари. И не ми пиши 1000 реда щото няма да чета докрая.Коментиран от #76
17:17 31.07.2021
71 гост
Коментиран от #73, #74
18:25 31.07.2021
72 Гост
18:26 31.07.2021
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Turbo
До коментар #71 от "гост":
Сериозно ли тесльо,по 5-6 бензиностанции на ден?Че то за една година ще изгорят всички бензиностанции хахахахаха Тесла горяли при саботажи хахахахаха с Грета сте на един акъл20:04 31.07.2021
75 Хайде сега не можел и да чете
Коментиран от #78, #79, #81
22:39 31.07.2021
76 Предишното мнение също беше за тебе
До коментар #70 от "Драг":
Теѕlа плaниpa дa изгpaди oщe eднa cиcтeмa oт бaтepии в Aвcтpaлия, чийтo ĸaпaцитeт щe бъдe 300 МW/450 МWh. Meгaбaтepиятa щe e c тpи пъти пo-гoлям ĸaпaцитeт oт нaй-гoлямoтo пoдoбнo cъopъжeниe нa ĸoмпaниятa, ĸoeтo cъщo ce нaмиpa нa тoзи ĸoнтинeнт.Hoвoтo cъopъжeниe в щaтa Bиĸтopия щe пoмoгнe нa cтpaнaтa, ĸoгaтo ce пpeopиeнтиpa oт изĸoпaeми гopивa ĸъм възoбнoвяeмa eнepгия и щe имa ĸaпaцитeтa дa зaxpaнвa пoлoвин милиoн дoмaĸинcтвa зa eдин чac, cпopeд Fіnаnсіаl Тіmеѕ. Koмпaниятa щe cи пapтниpa c фpeнcĸaтa Nеоеn пo пpoeĸтa. Дoгoвopът, пoдпиcaн мeждy ĸoмпaниитe, e нa cтoйнocт 84 млн. дoлapa.
Обърни внимание и на цената!
22:49 31.07.2021
77 А къде са ни батериите?
С тези пари можеше да имаме осем такива батерии с мощност 2,4 гигавата и капацитет 3,6 гигаватчаса разположени покрай големите градове, които да спестят много работа на вец-овете за балансиране на системата и много вода. А сега просто ги няма и нямаме нищо насреща.
Коментиран от #80
23:01 31.07.2021
78 Драг
До коментар #75 от "Хайде сега не можел и да чете":
Да де но ти не со такъв😊😊😊😊. Виж сега за какво се използва този тесла пак и за колко време включва😊😊😊. Хаиде ходи да пиеш чиста дестилирана вода от извора😊😊😊.07:55 01.08.2021
79 Драг
До коментар #75 от "Хайде сега не можел и да чете":
Освен това когато има UPS не е задължително да има генератор зависи от стратегията и целта, ооооооо изненадааааа😊😊😊😟😟. Стана ти лошо нали нагулта се с чист газове миришести на теменужки от пожсра😟😟😟😊😊😊.07:58 01.08.2021
80 Драг
До коментар #77 от "А къде са ни батериите?":
Хеееехеее смешен плач😢😢😢😢😊😊😊. А кскво ще кажеш за Марица Изток 1 и 3???😊😊😊😊😊. Оооооо чакай а за фотоволтаичните централи и те биле на печалба ама 80 ст задължително изкупуване от НЕК😊😊😊. А за мариците и АЕЦ троино по ниска цена. Дааааа всичко държавно е на загуба щото сме ларж много богати дори и АЕЦ беше на загуба що, щото няма право да ходи на борсата трябеа евтино да продава тока да компенсира печалбата на богатите и тарикати като теб. Дааааа и субсидиите за електромобили са вземане на пари на бедните и даване на богатите които вече имат 3 ДВГта в гаража що да не вземат 20 бона от пешо и да си купят електричка. Ние сме бедни но пък сме шедри😊😊😊😊.08:08 01.08.2021
81 Драг
До коментар #75 от "Хайде сега не можел и да чете":
И още малко да се пошегуеам с теб, пишеш ако генератора не искал да запали и че тесла е бил такъв генератор. Абе ти верно ли го запали буквално на тесла генератора в Австралия😊😊🙂🙂🙂. Не се исещаш как между маитапа ти казвам някои истини🙂🙂🙂🙂.08:31 01.08.2021
82 Приключих разговора с тебе, Хайл
Няма българска болница която да разчита само на UPS при спиране на тока и всички болници са с оловни акумулатори на UPS. Точка. Няма за какво да се спори, но ти продължавай да пишеш обиди и глупости. Просто не ме занимавай.
Коментиран от #83, #84, #85, #86
09:39 01.08.2021
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Драг
До коментар #82 от "Приключих разговора с тебе, Хайл":
И в болниците ли горят оловни батерии като в Австралия да се стоплят? ЕС е заръчало да не използват дизел за горене а сами оловни батерии нали??? Аааа дизел и болница, болница и дизел няма такова животно.10:09 01.08.2021
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Драг
20:12 01.08.2021
90 правоимащ
Коментиран от #91
12:36 03.08.2021
91 Тези за в мазето
До коментар #90 от "правоимащ":
Са с друга химия батерии, който не се палят, а и нямат токсични газове. И между другото, при този пожар са изследвали качеството на въздуха през цялото време и въпреки пушека не е имало токсични газове и опасност за хората наоколо. Тоест отпадна още една опорна точка на противниците на батериите.13:52 03.08.2021
92 Теменужки
Ахаааа и аз си мислех че така се превежда, но не бях сигурен, мерси че ми помогна.
Коментиран от #94
13:57 03.08.2021
93 незнайко
15:57 03.08.2021
94 Дозата прави отровата
До коментар #92 от "Теменужки":
От ауспуха на автомобилите също излизат отровни газове, които биха те убили на място за секунди, ако ги дишаш директно. Правиш ли разлика обаче за концентрацията им във въздуха? След измерване на чистотата на въздуха в близост до пожара и в съседните градове, не са открити високи концентрации на токсични газове. А иначе токсични газове има и на тротоара пред дома ти, които също не са в опасни концентрации. Вероятно въздуха покрай мариците в момента е по-мръсен отколкото покрай пожара на батериите. Защото комините им бълват много по-голямо количество вредни газове и концентрацията им е по-голяма.16:34 03.08.2021