14 Ноември, 2022 18:41 4 855 36

Зареждането на електрическия Hummer може да се превърне в кошмар

  • hummer-
  • hummer ev-
  • пикап-
  • зареждане

Батерията на пикапа е с капацитет от над 200кВч

Електрическият Hummer продължава да изумява феновете и критиците си, както с добро, така и с лошо. Наскоро ви разказахме за космическата сума, която General Motors може да поиска ако счупите стопа на пикапа, а сега собственик на една от първите бройки на Hummer EV разказва за преживяванията си по време на зареждане.

Оказва се, че както повечето неща, така и зареждането на батерията на електрическия пикап се различава значително от това на другите електромобили и дори може да се превърне в кошмар за някои. За разлика от повечето коли на ток, където батерията е с капацитет от около 70кВч до 90 кВч, то при Hummer EV, тя е значително по-голяма.

Според Кайл Конър, капацитета на батерията при модификацията EV Edition 1 е над 200кВч и вероятно това е много добре от гледна точка на пробега на пикапа, но със сигурност не е най-доброто нещо, когато се отбиете на зарядна станция. При средната цена на зареждането на бързи станции в САЩ, „пълненето“ на Hummer EV би струвало около 100 долара и би отнело около 2 часа и половина. Ако подобно возило трябваше да се зарежда в България, то цената би била около 200 лева, според средните цени на зарядните станции.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Който има пари за звяра!

    25 0 Отговор
    Значи може и да го храни!
  • 2 А руската лада нива вече има

    12 11 Отговор
    ГАЗ! Къде са руснаците къде американците!
  • 3 Шафьор

    28 3 Отговор
    Ако се напълни с електрички, откъде ще вземем толко ток да ги зареждаме?

    Коментиран от #5, #15, #30

  • 4 карчи

    25 2 Отговор
    Продава се и ъпдейт за елджендърхамъра, ремарке с малък еднотонен дизелов генератор за зареждане в движение!
  • 5 Кико

    17 2 Отговор

    До коментар #3 от "Шафьор":

    Това е въпроса, който никой не задава
  • 6 българина

    16 3 Отговор
    ако всички коли минат на ток производството трябва да се удвои. Три зареждания на месец да 300 кв, средно потребление домакинство е 400 кв на месец.. както искате така го смятайте. БМБ и всички козяци ше бъдат обесени за провала на Белене. народния съд идва

    Коментиран от #8, #9

  • 7 Турбо

    15 2 Отговор
    Честито на всички теслари.

    Коментиран от #12

  • 8 Алооу

    3 8 Отговор

    До коментар #6 от "българина":

    300 киловата са 2000 км. Колко е средния пробег на личните автомобили в БГ.

    Коментиран от #21

  • 9 Шок и ужас

    12 17 Отговор

    До коментар #6 от "българина":

    Наистина ще стане страшно за семейния бюджет! Например ако досега си плащал 90 лв за ток и 300лв за бензин, ако минеш на ток, сметката ти ще стане колосалните 120 лева общо за домакинството и за автомобила.

    Почти никой няма да може да си ги позволи и е по-добре вместо 120 лв за ток да плаща 90 лв за ток е 300 лв за бензин, нали?

    Ако 3 милиона шофьора другата седмица решат да извадят по 100 бона и да си купят от най-евтините електромобили за скромните 300 милиарда лева, консумацията в българия ще се увеличи с 900 милиона киловатчаса на месец и 10,8 милиарда киловатчаса на година.

    Тоест няма никакви проблеми с производството на електрическа енергия, защото така или иначе си ги произвеждаме тези киловати.

    Обаче ще има друг проблем. Няма да има кой да прави по 11 милиарда оборот на бензиностанциите .

    Коментиран от #11, #17, #22, #28

  • 10 Патето Яки

    5 1 Отговор
    С тозе хъмър ще си ора лозето и возя тиквит
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Благодаря, да ти се връща

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "Турбо":

    Нали това мечтаеше - баничарка с голяма батерия, която да минава 1000км с едно зареждане? Нали имаше къде да я зареждаш? Тъкмо няма да ти се налага да спираш по пътя.


    Ще изпиташ проблеми само, като тръгнеш за ежегодната екскурзия до Лисабон, за която все говориш, че ходиш с баничарката без да спираш.
  • 13 Клозет (външен)

    2 5 Отговор

    До коментар #11 от "Тоалетна хартия":

    Я кажи кое от всичко написано не е вярно. За разлика от вас сметките ми винаги са верни. Вашите твърдения са смешни, защото никога не сте си направили елементарна сметка, преди да изцепите някоя глупост.

    Покажи ми грешката?

    Коментиран от #16

  • 14 Койчо безделски

    8 0 Отговор
    А ако беше на дизел като другите Хамъри 350 лв един резервоар .
    Така че зависи с какво го сравняваш .
  • 15 Май тай

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Шафьор":

    Добре че си ти да си се замислил на тази тема. Така сме спокойни всички че до 10на години ще си намерил решение на този въпрос в полза на всеобщото благо...
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 БОЙПО ПРАШКОВ

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Шок и ужас":

    Намери учителката си по математика . Помоли я да ти даде едно здраво въже . Вържи го на някой електрически стълб и .....

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Баце Гацо

    9 2 Отговор
    Не разбирам тия журнала , защо винаги сравняват цената на на скъпото място за зареждане ????
    Защо например не написаха още един абзац, анализ за пестеливите хора, че ако си го зареждаш у гаража на нощна тарифа на 15 ст едно зареждане ти е 30 лева. Не че пестеливите хора ще тръгнат точно тоя Хамър да купуват, ама ей така поне да го имаше като текст. НЕ! 200 кинта зареждането , да има някаква сензация

    Коментиран от #27

  • 19 И тебе питам

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "БОЙПО ПРАШКОВ":

    Къде е тази математическа грешка? В коя сметка? Хайде направете същите сметки да видим какво ще изкарате, а аз ще ви намеря грешките!
  • 20 Да тука има една колосална грешка

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "БОЙПО ПРАШКОВ":

    Наистина ще стане страшно за семейния бюджет! Например ако досега си плащал 90 лв за ток и 300лв за бензин, ако минеш на ток, сметката ти ще стане колосалните 120 лева общо за домакинството и за автомобила.

    Условието беше:

    "Три зареждания на месец да 300 кв, средно потребление домакинство е 400 кв на месец.. както искате така го смятайте."

    Да речем 300 киловата дневна и 100 киловата нощна са 75 лв дневна и 14 лв нощна, общо 89лв. За зареждане на електромобила на нощна - 42 лв

    Е вярно не били 120, а 130 лв. Само че това не променя по не какъв начин смисъла и изводите!

    Коментиран от #24

  • 21 Алоууу

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Алооу":

    2000 км по щатските магистрали. А градския трафик,парно/климатик фарове зареждане на телефон жик так. Ако си в Бистрица ще минеш 800 макс 1000 зимата

    Коментиран от #23, #25

  • 22 Да видим другата колосална грешка

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Шок и ужас":

    "Почти никой няма да може да си ги позволи и е по-добре вместо 120 лв за ток да плаща 90 лв за ток е 300 лв за бензин, нали?"

    Както видяхме съм объркал и вместо 120, собственикът на електромобил ще плаща 90 лв за ток за домакинството и 42 лв за 300 киловатчаса за зареждане на автомобила.

    С тези 300 киловатчаса един електромобил изминава между 1500 и 2000 километра. За това разстояние на един бензинов автомобил му трябват между 75 и 160 литра гориво, за разход между 5 и 8 на 100.

    Дали пък тези 300 лв които съм сметнал не са прекалено консервативни и тук наистина има огромна грешка защото са много повече в практиката, понеже точно градско електромобила изминава повече километри с едно зареждане, а точно тогава бензиновия харчи повече.
  • 23 Писали сме заедно

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Алоууу":

    При електромобилите е точно обратното. Най-много харчат на магистрала, защото са много по-ефективни от автомобилите с ДВГ, които на теория също би трябвало да харчат по-малко в града защото автомобилът се нуждае от много по-малко енергия за изминаване на километър.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Фарове и телефон

    4 4 Отговор

    До коментар #21 от "Алоууу":

    И престанете с тези фарове телефон и музика. Колко часа могат да ти светят фаровете с твоя акумулатор?


    Ако е 60 амперчаса, ще светят около 5 часа. А акумулаторът ти е с капацитет само 0,72 киловатчаса.

    С това количество енергия могат да се минат само 3-5 километра. Тоест за пет часа шофиране фаровете ще ти свалят пробега с 3 до 5 км.


    Тези 0,72 киловатчаса можеш да ги компенсираш с едно единствено спиране от висока скорост, като не натискаш рязко спирачката, а просто отнемеш педала на газта и вместо да загряваш спирачните дискове, оставиш тази енергия да се върне обратно в батерията.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Верно ли

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Баце Гацо":

    Ти май не си плащал скоро ток и незнаеш, че нощния отдааааавна е по скъп от дневния. И мислиш ли че ако трябва да напълниш батериятс с примерно 70 киловата и електромера ще ти покаже 70. Да не останеш поле учуден ако покаже повечко, а да не е двоино ама и с 15 %да е си е много.

    Коментиран от #32

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 БЕРИЯ

    3 1 Отговор
    Тия сметки са без кръчмар. Щото момента, в който стане цялата тази галимация с електрификацията на автопарка, буквално за дни всички ще са на свободния пазар, резонно търсенето ще се повиши рязко, а с това и цената, т.е. (400+300), ще се наложи да ги умножаваш по 1лв.+. Специално в БГ цената ще е доста нагоре, щото разпределителните дружества ще изревът на умряло, че системата не издържа, и трябва да се обнови, което си е ревелентно на многомилиардни инвестиции, надути колкото може от всеки по схемата, т.е. 1лв./кв.ч. ще ни се види, като цена подарък. Относно течните горива, то при сегашните цени на входа на Лукоил, цената трябва да е по- ниска от 1.5лв./л. за бензина и дизела, ама...!!!

    Коментиран от #31

  • 30 Селянина с колелото

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Шафьор":

    Бъдещето може би е на електрическите превозни средства. Въпроса е да осъзнаем че не е необходим "камион" като Хамър-а за да отидеш на 500м - от вкъщи до магазина, за цигари например. Като гледам по улиците повечето коли са с по един, максимум двама човека. Но колите не са малолитражки, като в Атина например - Тойота Айго, Пежо 106, а да от Е-Класа нагоре.
  • 31 И след всичкият този апокалипсис

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "БЕРИЯ":

    Който очерта да се случи веднага след като българина извади 300 милиарда за да си купи за една седмица 3 милиона електромобила, се оказва че в най-лошия случай ще плащат за тока за зареждане 300 лв, колкото плащат в момента за много икономичен бензинов автомобил, а за suv горе-долу плащат двойно за тези километри.

    С други думи като се изравнят цените на електромобилите с тези на ДВГ, играта приключва. Остава без предимства, защото към момента единственото му предимство е икономическо и почти няма технически предимства.
  • 32 Тези дни плащах тока

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Верно ли":

    Дневна 25 стотинки нощна 14 стотинки за киловатчас. Ето казвам ти конкретни цифри. Хайде кажи си сега твоите тарифи на които нощната е по-скъпа от дневната и не забравяй да кажеш на кого ги плащаш тези цени да проверим?

    А дано ама надали. Обикновено след подобни въпроси за лъжливи опорки настава една гробовна тишина или в най-добрия случай се минава на личностни нападки, но нищо конкретно по зададения въпрос.

    Коментиран от #33

  • 33 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Тези дни плащах тока":

    Опорка ти ще важи до 2025 година,отложиха излизането на битовите потребители на свободния пазар.Цените за битовите потребители в България, ще бъдат колкото ще бъдат тогава в Европа.

    Коментиран от #34

  • 34 Пътешественико във времето

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Турбо":

    Очевидно не правиш разлика между минало, настояще и бъдеще.

    Очевидно споря с човек който говори, че ниските цени на нощна тарифа са останали в миналото и отдавна вече нощната тарифа била по-скъпа от дневната и струвала много.

    Аз му обяснявам че в настоящето плащам 14 и съответно 25 стотинки за нощна дневна тарифа, а ти ми говориш че това нямало да важи в далечно бъдеще.

    Е хайде влез малко в реалността. Очевидно е че този с който споря лъже на нагло, а ти го подкрепяш по най-долния възможен начин със спекулации и опит за изкривяване на реалността.

    А спекулираш защото до 2025, а дори и да е по-късно не е много сигурно дали няма да се повтори сценария от 2020 година, когато плащахме фирмения ток от свободния пазар на по-ниски цени, отколкото плащахме домашния.

    Всичко ще зависи от баланса между производството и потреблението на електрическа енергия, а предвид бума на инвестициите във възобновяеми източници и три-четири годишния технологичен срок за влизане в експлоатация, точно тогава ще бъдат включени в мрежата огромно количество от тях и ще създадат проблем който е точно обратния на недостига на енергия. Предлагането ще е повече от потреблението.

    И въпросът въобще не е дали това ще се случи, а КОГА! Процесът е необратим, защото това е най-евтиният източник на енергия и съответно може да предложи най-високи надценки и печалби.
  • 35 Българин

    1 0 Отговор
    200лв.- повече от 60л. дизел, не зная този Хамър на ток колко км. изминава, но като че сметката е фифти фифти дизел- ток.

    Коментиран от #36

  • 36 Не ставай смешен!

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Българин":

    Ти сериозно ли си го помисли това? С 60 литра дизеловия hummer ще мине между 200 и 300 км. А електрическия му дават 560, значи градско ще мине повече.