Електрическият Hummer продължава да изумява феновете и критиците си, както с добро, така и с лошо. Наскоро ви разказахме за космическата сума, която General Motors може да поиска ако счупите стопа на пикапа, а сега собственик на една от първите бройки на Hummer EV разказва за преживяванията си по време на зареждане.
Оказва се, че както повечето неща, така и зареждането на батерията на електрическия пикап се различава значително от това на другите електромобили и дори може да се превърне в кошмар за някои. За разлика от повечето коли на ток, където батерията е с капацитет от около 70кВч до 90 кВч, то при Hummer EV, тя е значително по-голяма.
Според Кайл Конър, капацитета на батерията при модификацията EV Edition 1 е над 200кВч и вероятно това е много добре от гледна точка на пробега на пикапа, но със сигурност не е най-доброто нещо, когато се отбиете на зарядна станция. При средната цена на зареждането на бързи станции в САЩ, „пълненето“ на Hummer EV би струвало около 100 долара и би отнело около 2 часа и половина. Ако подобно возило трябваше да се зарежда в България, то цената би била около 200 лева, според средните цени на зарядните станции.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Който има пари за звяра!
18:44 14.11.2022
2 А руската лада нива вече има
18:45 14.11.2022
3 Шафьор
Коментиран от #5, #15, #30
18:58 14.11.2022
4 карчи
19:06 14.11.2022
5 Кико
До коментар #3 от "Шафьор":
Това е въпроса, който никой не задава19:15 14.11.2022
6 българина
Коментиран от #8, #9
19:38 14.11.2022
7 Турбо
Коментиран от #12
19:49 14.11.2022
8 Алооу
До коментар #6 от "българина":
300 киловата са 2000 км. Колко е средния пробег на личните автомобили в БГ.Коментиран от #21
19:58 14.11.2022
9 Шок и ужас
До коментар #6 от "българина":
Наистина ще стане страшно за семейния бюджет! Например ако досега си плащал 90 лв за ток и 300лв за бензин, ако минеш на ток, сметката ти ще стане колосалните 120 лева общо за домакинството и за автомобила.Почти никой няма да може да си ги позволи и е по-добре вместо 120 лв за ток да плаща 90 лв за ток е 300 лв за бензин, нали?
Ако 3 милиона шофьора другата седмица решат да извадят по 100 бона и да си купят от най-евтините електромобили за скромните 300 милиарда лева, консумацията в българия ще се увеличи с 900 милиона киловатчаса на месец и 10,8 милиарда киловатчаса на година.
Тоест няма никакви проблеми с производството на електрическа енергия, защото така или иначе си ги произвеждаме тези киловати.
Обаче ще има друг проблем. Няма да има кой да прави по 11 милиарда оборот на бензиностанциите .
Коментиран от #11, #17, #22, #28
20:09 14.11.2022
10 Патето Яки
20:13 14.11.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Благодаря, да ти се връща
До коментар #7 от "Турбо":
Нали това мечтаеше - баничарка с голяма батерия, която да минава 1000км с едно зареждане? Нали имаше къде да я зареждаш? Тъкмо няма да ти се налага да спираш по пътя.Ще изпиташ проблеми само, като тръгнеш за ежегодната екскурзия до Лисабон, за която все говориш, че ходиш с баничарката без да спираш.
20:19 14.11.2022
13 Клозет (външен)
До коментар #11 от "Тоалетна хартия":
Я кажи кое от всичко написано не е вярно. За разлика от вас сметките ми винаги са верни. Вашите твърдения са смешни, защото никога не сте си направили елементарна сметка, преди да изцепите някоя глупост.Покажи ми грешката?
Коментиран от #16
20:21 14.11.2022
14 Койчо безделски
Така че зависи с какво го сравняваш .
20:29 14.11.2022
15 Май тай
До коментар #3 от "Шафьор":
Добре че си ти да си се замислил на тази тема. Така сме спокойни всички че до 10на години ще си намерил решение на този въпрос в полза на всеобщото благо...20:31 14.11.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 БОЙПО ПРАШКОВ
До коментар #9 от "Шок и ужас":
Намери учителката си по математика . Помоли я да ти даде едно здраво въже . Вържи го на някой електрически стълб и .....Коментиран от #19, #20
20:34 14.11.2022
18 Баце Гацо
Защо например не написаха още един абзац, анализ за пестеливите хора, че ако си го зареждаш у гаража на нощна тарифа на 15 ст едно зареждане ти е 30 лева. Не че пестеливите хора ще тръгнат точно тоя Хамър да купуват, ама ей така поне да го имаше като текст. НЕ! 200 кинта зареждането , да има някаква сензация
Коментиран от #27
20:37 14.11.2022
19 И тебе питам
До коментар #17 от "БОЙПО ПРАШКОВ":
Къде е тази математическа грешка? В коя сметка? Хайде направете същите сметки да видим какво ще изкарате, а аз ще ви намеря грешките!21:55 14.11.2022
20 Да тука има една колосална грешка
До коментар #17 от "БОЙПО ПРАШКОВ":
Наистина ще стане страшно за семейния бюджет! Например ако досега си плащал 90 лв за ток и 300лв за бензин, ако минеш на ток, сметката ти ще стане колосалните 120 лева общо за домакинството и за автомобила.Условието беше:
"Три зареждания на месец да 300 кв, средно потребление домакинство е 400 кв на месец.. както искате така го смятайте."
Да речем 300 киловата дневна и 100 киловата нощна са 75 лв дневна и 14 лв нощна, общо 89лв. За зареждане на електромобила на нощна - 42 лв
Е вярно не били 120, а 130 лв. Само че това не променя по не какъв начин смисъла и изводите!
Коментиран от #24
22:15 14.11.2022
21 Алоууу
До коментар #8 от "Алооу":
2000 км по щатските магистрали. А градския трафик,парно/климатик фарове зареждане на телефон жик так. Ако си в Бистрица ще минеш 800 макс 1000 зиматаКоментиран от #23, #25
07:13 15.11.2022
22 Да видим другата колосална грешка
До коментар #9 от "Шок и ужас":
"Почти никой няма да може да си ги позволи и е по-добре вместо 120 лв за ток да плаща 90 лв за ток е 300 лв за бензин, нали?"Както видяхме съм объркал и вместо 120, собственикът на електромобил ще плаща 90 лв за ток за домакинството и 42 лв за 300 киловатчаса за зареждане на автомобила.
С тези 300 киловатчаса един електромобил изминава между 1500 и 2000 километра. За това разстояние на един бензинов автомобил му трябват между 75 и 160 литра гориво, за разход между 5 и 8 на 100.
Дали пък тези 300 лв които съм сметнал не са прекалено консервативни и тук наистина има огромна грешка защото са много повече в практиката, понеже точно градско електромобила изминава повече километри с едно зареждане, а точно тогава бензиновия харчи повече.
07:23 15.11.2022
23 Писали сме заедно
До коментар #21 от "Алоууу":
При електромобилите е точно обратното. Най-много харчат на магистрала, защото са много по-ефективни от автомобилите с ДВГ, които на теория също би трябвало да харчат по-малко в града защото автомобилът се нуждае от много по-малко енергия за изминаване на километър.07:25 15.11.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Фарове и телефон
До коментар #21 от "Алоууу":
И престанете с тези фарове телефон и музика. Колко часа могат да ти светят фаровете с твоя акумулатор?Ако е 60 амперчаса, ще светят около 5 часа. А акумулаторът ти е с капацитет само 0,72 киловатчаса.
С това количество енергия могат да се минат само 3-5 километра. Тоест за пет часа шофиране фаровете ще ти свалят пробега с 3 до 5 км.
Тези 0,72 киловатчаса можеш да ги компенсираш с едно единствено спиране от висока скорост, като не натискаш рязко спирачката, а просто отнемеш педала на газта и вместо да загряваш спирачните дискове, оставиш тази енергия да се върне обратно в батерията.
07:37 15.11.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Верно ли
До коментар #18 от "Баце Гацо":
Ти май не си плащал скоро ток и незнаеш, че нощния отдааааавна е по скъп от дневния. И мислиш ли че ако трябва да напълниш батериятс с примерно 70 киловата и електромера ще ти покаже 70. Да не останеш поле учуден ако покаже повечко, а да не е двоино ама и с 15 %да е си е много.Коментиран от #32
10:58 15.11.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 БЕРИЯ
Коментиран от #31
11:43 15.11.2022
30 Селянина с колелото
До коментар #3 от "Шафьор":
Бъдещето може би е на електрическите превозни средства. Въпроса е да осъзнаем че не е необходим "камион" като Хамър-а за да отидеш на 500м - от вкъщи до магазина, за цигари например. Като гледам по улиците повечето коли са с по един, максимум двама човека. Но колите не са малолитражки, като в Атина например - Тойота Айго, Пежо 106, а да от Е-Класа нагоре.12:21 15.11.2022
31 И след всичкият този апокалипсис
До коментар #29 от "БЕРИЯ":
Който очерта да се случи веднага след като българина извади 300 милиарда за да си купи за една седмица 3 милиона електромобила, се оказва че в най-лошия случай ще плащат за тока за зареждане 300 лв, колкото плащат в момента за много икономичен бензинов автомобил, а за suv горе-долу плащат двойно за тези километри.С други думи като се изравнят цените на електромобилите с тези на ДВГ, играта приключва. Остава без предимства, защото към момента единственото му предимство е икономическо и почти няма технически предимства.
13:29 15.11.2022
32 Тези дни плащах тока
До коментар #27 от "Верно ли":
Дневна 25 стотинки нощна 14 стотинки за киловатчас. Ето казвам ти конкретни цифри. Хайде кажи си сега твоите тарифи на които нощната е по-скъпа от дневната и не забравяй да кажеш на кого ги плащаш тези цени да проверим?А дано ама надали. Обикновено след подобни въпроси за лъжливи опорки настава една гробовна тишина или в най-добрия случай се минава на личностни нападки, но нищо конкретно по зададения въпрос.
Коментиран от #33
13:32 15.11.2022
33 Турбо
До коментар #32 от "Тези дни плащах тока":
Опорка ти ще важи до 2025 година,отложиха излизането на битовите потребители на свободния пазар.Цените за битовите потребители в България, ще бъдат колкото ще бъдат тогава в Европа.Коментиран от #34
18:17 15.11.2022
34 Пътешественико във времето
До коментар #33 от "Турбо":
Очевидно не правиш разлика между минало, настояще и бъдеще.Очевидно споря с човек който говори, че ниските цени на нощна тарифа са останали в миналото и отдавна вече нощната тарифа била по-скъпа от дневната и струвала много.
Аз му обяснявам че в настоящето плащам 14 и съответно 25 стотинки за нощна дневна тарифа, а ти ми говориш че това нямало да важи в далечно бъдеще.
Е хайде влез малко в реалността. Очевидно е че този с който споря лъже на нагло, а ти го подкрепяш по най-долния възможен начин със спекулации и опит за изкривяване на реалността.
А спекулираш защото до 2025, а дори и да е по-късно не е много сигурно дали няма да се повтори сценария от 2020 година, когато плащахме фирмения ток от свободния пазар на по-ниски цени, отколкото плащахме домашния.
Всичко ще зависи от баланса между производството и потреблението на електрическа енергия, а предвид бума на инвестициите във възобновяеми източници и три-четири годишния технологичен срок за влизане в експлоатация, точно тогава ще бъдат включени в мрежата огромно количество от тях и ще създадат проблем който е точно обратния на недостига на енергия. Предлагането ще е повече от потреблението.
И въпросът въобще не е дали това ще се случи, а КОГА! Процесът е необратим, защото това е най-евтиният източник на енергия и съответно може да предложи най-високи надценки и печалби.
09:22 16.11.2022
35 Българин
Коментиран от #36
14:54 16.11.2022
36 Не ставай смешен!
До коментар #35 от "Българин":
Ти сериозно ли си го помисли това? С 60 литра дизеловия hummer ще мине между 200 и 300 км. А електрическия му дават 560, значи градско ще мине повече.17:28 16.11.2022