Шведският производител на батерии Northvolt е разработил първия си натриево-йонен продукт - технология, която може да намали зависимостта от оскъдни суровини и да положи основите на следващото поколение батерии за електрически автомобили на компанията.
Клетката има най-добрата в класа си енергийна плътност от над 160 ватчаса на килограм и е произведена без литий, никел, кобалт или графит, съобщи компанията във вторник в съобщение за пресата.
Въпреки че първите натриево-йонни клетки са предназначени предимно за съхранение на енергия, следващите поколения може да са в състояние да осигурят по-висока енергийна плътност за електрическа мобилност.
"Нашата натриево-йонна технология осигурява необходимата производителност за съхранение на енергия с по-голяма продължителност в сравнение с алтернативните химически батерии, при това на по-ниска цена", казва в изявлението си главният изпълнителен директор Петер Карлсон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Поредния
21:13 23.11.2023
2 Eдин
Коментиран от #4
08:45 24.11.2023
3 Математика
Много добра, няма що. Батериите още са "много далеч от истината". 80 кВч батерия тежи 500 кг и при разход 16-18 кВ/100км ще стигне за около 470 км макс. С 50 кг гориво което е около 65 литра минавам 1000 км. Времето за презареждане не го коментирам.
Коментиран от #5
16:53 24.11.2023
4 гост
До коментар #2 от "Eдин":
Има се предвид стационарно съхранение на енергия , тоест примерно съхранение на ток от ВЕИ в стационарни условия , щото там размера и теглото не са от особено значение , а най-важна е цената !20:05 24.11.2023
5 гост
До коментар #3 от "Математика":
Първо батерията от 500 кг ще "стигне" за 470 000 (ХИЛЯДИ) км и то при минималния живот от 1000 зареждания , а тя съвсем спокойно може да стигне и 2 000 , тоест вече 940 000 км !!! Като при цена от 9 цента на квт това ще струва 16 х 0,09 = 1,44 долара (!!!!!!!!!!) по 4700 прави 6768 долара !!! За 470 000 км , повтарям !!! В твоя случай при 5/100 , което е мноооого оптимистичен вариант ще прави 4700 по 5 е 23 500 литра по 1,5 долара е 35 250 долара !! Без да смятам другите "консумативи" от които се нуждае кюмбето ти за половин милион км , ако въобще ги издържи , щото много добре знаем , че е направено веднага след гаранцията от 150 000 максимум да почнат смените с цена на нов двигател ! Като вземем пред вид , че и цената на електромобил с такава батерия ( поне 2 пъти по-евтина от литиево-йонните) ще е поне същата , а сигурно и ПО-МАЛКА от цената на кюмбето още в магазина много бързо разбираме защо продажбите на кюмбета падат главоломно , а продажбите на електрички растат в пъти !!! Ама ти си пей старата песен за "бързото зареждане " и "хилядите км с един резервоар" , хахахах !! Дано те успокоява , щото друг ефект от нея няма и няма да има !! Между другото преди само 2-3 години тук в мобилето се продаваха 7-8 Тесла , а в момента са 334 !!!!!!!! И само за същите 2 години са регистрирани в КАТ над 1500 също Тесла !! В България , повтарям !! Честито , хахаха !!Коментиран от #6
20:35 24.11.2023
6 Инж.Ганев
До коментар #5 от "гост":
Електричнките и 5g пържат мозъците на собствениците си. Шизофренията е пълна.Коментиран от #10
08:50 25.11.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Електро
02:17 01.01.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.