Проблемите със сервизната акция на Tesla надхвърлиха границите на Северна Америка, тъй като китайските регулаторни органи вече изискват от автомобилния производител да въведе същите актуализации на системата Autopilot, които бяха обявени в отговор на разследване на NHTSA, обхванало 2,1 милиона автомобила. Това разширява обхвата на изтеглянето до още 1,6 млн. автомобила, продадени в Китай, отразявайки опасенията и в двата региона за потенциална злоупотреба с функцията Autopilot за самоуправление Autosteer. Реакцията на Tesla включва засилване на аудио-визуалните предупреждения, за да се подобри информираността на водачите за оперативното състояние на Autopilot и необходимостта от възобновяване на контрола. Китайските регулатори подчертават, че тези промени са от съществено значение за намаляване на рисковете от сблъсъци.
Както в САЩ, така и в Китай, засегнати са и четирите моделни линии на Tesla, които обхващат внесените електрически автомобили Model S и X и произведените на място автомобили Model 3 и Y, произведени между 2014 и 2023 г. Необходимите поправки, за щастие, не изискват физическа намеса от страна на техниците в отделните автомобили. Вместо това Tesla използва актуализации по въздуха и в двете страни. Едновременно с това Tesla решава проблеми със софтуера за заключване на вратите на сравнително малък брой автомобили Model S и X (7538) в Китай, след подобно изтегляне на 120 000 автомобила в САЩ поради опасения за автоматично отключване и отваряне по време на катастрофа.
Засега няма индикации, че Европа ще се присъедини към инициативата за изтегляне на автомобили с Autopilot. Въпреки че Autopilot е стандартна функция във всяка европейска Tesla, системите са конфигурирани по различен начин, за да отговарят на местните разпоредби, като включват различни функции за наблюдение на водача и предупреждение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ❕❕❕
19:38 05.01.2024
2 Гост
Коментиран от #3
08:35 06.01.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Гане
03:50 08.01.2024