26 Август, 2024 18:10 4 679 12

Tesla Semi бе забелязан в Германия. Вече е ясно дали ще се продава в Европа

  • tesla-
  • tesla semi-
  • semi-
  • европа

Готви ли се компанията да навлезе и по пътищата на Стария континент?

Tesla Semi бе забелязан в Германия. Вече е ясно дали ще се продава в Европа - 1

Пристигането на два прототипа на Tesla Semi в Германия подхрани спекулациите относно плановете на компанията да представи електрическия камион с полуремарке на европейския пазар. Това развитие идва в момент, когато ръководителят на отдела за бизнес развитие на проекта Semi в Tesla Греъм Карол потвърди, че компанията активно търси таланти, които да подкрепят разширяването на програмата Semi в Европа.

Въпреки че Tesla не е обявила официално пускането на Semi в Европа, главният изпълнителен директор Илон Мъск изрази интерес към производството на камиона в Gigafactory Берлин. Това съответства на нарастващото търсене на електрически търговски превозни средства в региона и потенциалните ползи от местното производство.

Пристигането на Semi в Германия бележи важен етап към потенциалния му европейски дебют. Ако Tesla успее да представи успешно Semi на европейския пазар, тя може допълнително да затвърди позицията си на лидер в производството на електрически превозни средства. Възможностите на камиона за дълъг пробег, усъвършенстваните технологии и потенциалните икономии на разходи биха могли да го превърнат в привлекателен вариант за европейските транспортни компании.

Въпреки това европейският пазар на електрически товарни автомобили е все още сравнително нов и Tesla ще се сблъска с конкуренцията на утвърдени играчи и новосъздадени стартъпи. За да успее, Tesla ще трябва ефективно да рекламира предимствата на Semi, да се справи с всички опасения или предизвикателства, свързани с приемането му, и да осигури цялостна поддръжка на клиентите.

В допълнение към техническите и търговските аспекти на въвеждането на Semi в Европа, Tesla ще трябва да се справи и с регулаторните и инфраструктурните предизвикателства. Компанията ще трябва да гарантира, че Semi отговаря на европейските стандарти и разпоредби, както и че е налице подходяща инфраструктура за зареждане, която да подпомага дейността му.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Читател

    14 4 Отговор
    Камион на ток смях в залата.Честно.Следваща крачка кораб на ток и самолет на ток.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Гост

    13 2 Отговор

    До коментар #1 от "К'о речѝ?":

    800 км пробег? С колко зареждания? Защо Пепси използва Семи само за разстояния до 160 км? Въпроси на които Теслю не отговаря.

    Коментиран от #7

  • 5 Прочети

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "К'о речѝ?":

    малко какво правят, представят, продават на реални крайни клиенти, има реални пътни тестове, виж спецификации и различни версии, погледни кабина-интериор и кое каква ергономия има и после квичи тук “ко речи-ко каза…” и после философствай тук за това бутафорно тестово муле, дошло в Европа да им го развият и направят на нещо, зсщото са много тесни специалисти, таблетаджии….
    Мисли малко с тесларската глава-ако дори само 1/3 от всички движещи се камиони в Европа, трябва да заредят в 45-минутната си пауза-колко и какви зарядни ще трябва да има!??

    Коментиран от #9

  • 6 По какво

    2 0 Отговор
    стана ясно или не, дали ще се продава в Европа, Галчо???
  • 7 дрфтгъхуйи

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Не е вярно, че Пепси ползва камиона само на къси разстояния...
    Шефа на Пепси честно си заяви, че туй недоразумение може да изминава близо 400 мили когато разнася снакс и чипс, но при тежки товари ще го ползват само до 100 мили... Що ли...

    И доколкото помня Пепси е изградила зарядни станции за тея камиони и захранването им беше в порядъка на 3 или 5 МЕГАВАТА... Да ги кажем 4 МЕГАВАТА...
    По някакви си там данни намерени у нетя у вас средното потребление на ток е около 350квт на месец... Да ги турим 400квт за по-удобно... Значи 10 жилища ползват НА МЕСЕЦ 4 мегавата... Само дето този ток се подава към зарядните за камиони на Пепси НА ВСЕКИ ЧАС... Тоест на ден за камионите се осигурява ток колкото 240 домакинства ползват за месец... 30 дни х 240 => скромните 7200... Значи тея камиони всеки ден ползват ток колкото малък град с около 10 000 жители...
    Ама това е само Пепси с няколко камиончета... Усещате ли сега защо всякакви видове електрокари дето са 100% на ток НЯМА КАК ДА УСПЕЯТ и да заменят ДВГ-то... Имат си приложение, но масови НЯМА ДА БЪДАТ

    Коментиран от #8

  • 8 Име

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "дрфтгъхуйи":

    Идея си нямам как ги направи тия сметки. В момента най-бързата зарядна станция на Тесла е 1МВч. Къде ги взе тия 4МВч? И как го каза само "НА ЧАС"... Ами да, така се смята! На час! Това не означава, че на всеки час точи по 1МВ постоянно. Просто означава, че има капацитета да зарежда по 1МВ на час 😂😂😂.

    Коментиран от #10

  • 9 Име

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Прочети":

    Преди 100 години не е имало бензиностанции почти никъде, а пробегът на колите изобщо не е бил голям. Сега обаче нещата са различни. Бензиностанции навсякъде, а има и коли, които спокойно си преминават над 1000км. Преди 5-6 телефоните се зареждаха по 2 часа. Сега има телефони дето се зареждат от 0 до 100 за под 10м. В същото време държат по 1-2 дена. Технологията при батериите изобщо не е толкова развита и въпреки това е използваема. След 10 години ще има коли на ток, които свободно ще си минават по 1500-2000км. Всичко е до това, колко наситени можем да направим батериите. Днес се строят фабрики, които ще произвеждат двойно по ефикасни батерии. В лабораториите в момента се разработва батерии с тройна ефикасност. Електрическите превозни средства вече затварят традиционните в редица показатели като скорост, надеждност и функционалност, че дори и в някои случаи удобство. Такива са ако живееш в къща и имаш зареждачка.

    Коментиран от #11, #12

  • 10 дрфтгъхуйик

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Име":

    Дибилски, що мислиш на дребно? Или смяташ, че Пепси имат един камион дето да зареждат? Ако не греша бяха поръчали 50 такива недоразумения... Разбира се говорим за няколко зарядни станции...

    И не е въпроса дали се ползват тея 4мвт постоянно- въпросът е там, че трябва ДА СЕ ОСИГУРИ ТАКАВА МОЩНОСТ само заради камионите на една фирма...
    И преди съм казвал- изключително малко са заводите в света които имат нужда от захранване с повече от 500квт... Дори и големите металургични заводи (макар там пещите да са на газ) рядко ползват повече от 1МВТ захранване... Усещаш ли разликата между ОГРОМЕН ЗАВОД и няколко зарядни станции за някакви си там камиони на ток???

    Жокер: Много отдавна са правени сметки колко ток трябва ако има само електрокари и си карате колите колкото сега... За вашата държава най-общо казано ще са нужни ОЩЕ 2 АТОМНИ ЦЕНТРАЛИ като Козлодуй... Тоест 4 реактора по 1000 мегавата... Сега схващаш мащаба на нещата и защо НЯМА НАЧИН електрокарите да станат масови?
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Почакай

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Име":

    още 100 години тогава...или поне 10 и се надявай...
    Прочети къде са другите традиционни производители на камиони в ел. разработките си и какво реално се движи вече с различни крайни клиенти и какви вариации се предлагат и после се върни пак да обясняваш къде е тресла със семи...