Пет грешки на родните шофьори, които водят до сериозни повреди по автомобила

2 Юли, 2025 09:12 15 008 22

  • поддръжка на автомобил-
  • грешки-
  • съвети

Спазването на правилата за поддръжка ще спести не само пари от ремонти на колата, но и нерви

Пет грешки на родните шофьори, които водят до сериозни повреди по автомобила - 1
Снимка: Shutterstock

Много автомобилисти в България, пренебрегвайки рутинната поддръжка, по-късно се сблъскват със сериозни повреди по автомобилите си. Разказваме ви за петте типични грешки и техните последици, които са често срещани и сред българските шофьори.

1. Забавена смяна на двигателното масло

Ако не сменяте маслото в двигателя навреме, то губи свойствата си. В резултат на това частите на двигателя започват да работят без достатъчно смазване, маслените канали се запушват с отлагания, което в крайна сметка води до основен ремонт на двигателя. Редовната смяна на маслото е от ключово значение за дълголетието на всеки двигател.

2. Пренебрегване на почистването на дроселовата клапа

Забравяйки да почисти дроселовата клапа, собственикът на автомобила се сблъсква с плаващи обороти и увеличен разход на гориво. В напреднали случаи електрониката спира да управлява двигателя правилно, което може да доведе до по-сериозни проблеми и необходимост от скъпи ремонти.

3. Ненавременна смяна на ангренажния ремък

Особено опасна е ненавременната смяна на ангренажния ремък. Скъсването му води до среща на клапаните с буталата, а това изважда двигателя от строя и изисква изключително скъпи ремонти, често равняващи се на стойността на автомобила. Този елемент е жизненоважен за синхронизираната работа на двигателя.

4. Подценяване на спирачната течност

Не забравяйте за спирачната течност. С течение на времето тя абсорбира влага, губи свойствата си, което влошава ефективността на спирането. Това може да причини инцидент, застрашавайки както шофьора, така и останалите участници в движението. Редовната ѝ проверка и смяна са критично важни за безопасността.

5. Запушен горивен филтър

Запушеният горивен филтър принуждава помпата да работи под повишено натоварване, намалявайки мощността на двигателя. В най-лошия случай това води до повреда на горивната помпа за високо налягане, което е сериозен и скъп проблем. Чистият горивен филтър осигурява оптимална работа на горивната система.

Струва си да отбележим още и, че спазването на правилата за поддръжка ще спести не само пари от ремонти на колата, но и нерви. Редовните прегледи и навременната подмяна на консумативи са най-добрият начин българските шофьори да избегнат скъпоструващи ремонти и да гарантират дълъг живот на своите автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БгТопИдиот🇧🇬

    13 19 Отговор
    Като не подценяваме смяна ангренаж другото е ала,бала.

    Оказват влияние но не съществено.
  • 2 Циник

    72 4 Отговор
    Конспект на статията: най-голямата грешка на родния шофьор е, че не му стигат парите да си поддържа старата кола.
  • 3 Механик

    23 16 Отговор
    Искам да попитам аФтора, може ли да ми каже, какво става ако не се сменим спирачната течност и тя абсорбира влага? М?
    Хайде да видим дали знае или само си пише.

    Коментиран от #6

  • 4 1488

    11 37 Отговор
    " Редовната смяна на маслото"

    за мен редовна е на 3 г или 30 хил км
    което дойде първи

    Коментиран от #12, #16

  • 5 Сила

    14 5 Отговор
    Ремонт зад блока , или на двора ....самосиндикално !!?
  • 6 1337

    23 22 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    "какво става ако не се сменим спирачната течност и тя абсорбира влага"

    как ше абсорбира влага, мозька ти или квото и било като е затворена под капачка ???

    Коментиран от #11

  • 7 Пич

    18 7 Отговор
    Не е точно така ! Ти си караш колата в сервиза , ония ти гарантират че всичко ще направят , а единственото което правят е да ти връчат сметката ! Не ги обичам тези работи , но едни толкова бяха изнаглели , та ги посетих с тези мойте квадратните , та собственика и майсторите си смениха собственото масло и грес и свършиха работата !
  • 8 Субар

    42 5 Отговор
    Можем да добавим и умишленото подстрекаване към унищоаване на двигателя, от страна на фирмата производител:
    1. Смяна на маслото на 30 000 км.
    2. Вискозитет на маслото, подобен на водата 0W20 и надолу. При положение, че 20 сантистокса е при t 80С, а двигателчетата с 1,2 л обем и тегло 2 т на автомобила, често работят при t над 100С! Като добавим и директното впръскване, което разрежда маслото с бензин, докато разхода на масло от 1л на 1000 км, поддържа нивото нормално на щеката, престъплението е брутално!

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Някога имах

    25 1 Отговор

    До коментар #4 от "1488":

    Пежо 607. Чисто ново. Поддържаше се само във франс ауто запад. Сервизен интервал за смяна на маслото- 20 хил. км, но за БГ със сервизна нота интервалът беше 16 хил. км.
  • 13 ангренажния ремък се нарича

    9 16 Отговор
    по просто зъбен ремък и се сменя след пробег между 80000 и 160000 км

    Коментиран от #15, #22

  • 14 Това е!

    32 2 Отговор
    Най - голям проблем в България е купуването на автомобил над 500 х. км. и искаме да върви като нов, ремот след ремонта!
  • 15 Пилот на Ферари

    15 21 Отговор

    До коментар #13 от "ангренажния ремък се нарича":

    А стига бе !! Я прочети какво пишат за ангренажа . Препоръчителна смяна до 50 000 километра .
  • 16 Пилот на Ферари

    35 8 Отговор

    До коментар #4 от "1488":

    Смяна на масло 10 000 - 12 000 километра . Иначе после за боклука .
  • 17 Субар

    8 5 Отговор

    До коментар #9 от "голям смях":

    20W50 го има, като вариант в старите упътвания.
    В момента карам с 10W60 и двигателя работи страхотно.
    За твое успокоение, когато палиш през зимата, вискозитета на маслото е няколко хиляди сантистокса - между 3000 и 9000 !
    За нормалната работа на двигателя вискозитета на маслото , трябва да е между 500 и 10 сантистокса.
    Така, че споко, освен при арктически температури, високия вискозитет не може да навреди на двигателя!
    Само малко, може да ти качи разхода на гориво. Въпрос на преоритети.
  • 18 Турбо

    18 8 Отговор
    Спирачната течност е вид масло,вода и масло не се смесват.Периодите за смяна на масло, филтри и ремъци се определя от производителя.Всичко останало е свободно съчинение.
  • 19 Субар

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "голям смях":

    От упътването на известна германска марка:

  • 20 истина ти казвам

    15 1 Отговор
    А шофьорките си мислат че требва само да въртиш геврека и че индикатора за ниско ниво на маслото означава че е време за кафе или чай!
  • 21 Нов внос

    17 1 Отговор
    Само опитните водачи могат да се справят с кризата на средната възраст и менопаузата, с 20-25 годишни бръмчалки всеки може.
  • 22 Виж сега

    13 7 Отговор

    До коментар #13 от "ангренажния ремък се нарича":

    Оригиналния ти " зъбен ремък" е предвиден за 120 хил. км. Следващите макар и маркови, но не ОЕМ, ремъци имат пробег до 60 хил. км. по протокол, сега ако някой изкара повече - имал бонус, при следващата му смяна ще сменяш и двигател.