Mercedes вече тества твърдотелни батерии

30 Юли, 2025 11:00 3 104 18

  • твърдотелни батерии-
  • mercedes-benz

Коли с тези батерии могат да изминат повече от 1000 км с едно зареждане

Mercedes вече тества твърдотелни батерии - 1

Най-желаната технология в батериите за електрически превозни средства — твърдотелните батерии — може би ще се появи по-рано от очакваното. Mercedes-Benz вече пусна на пътя прототипи на електрически превозни средства с такива батерии, които могат да изминат повече от 1000 км с едно зареждане.

Компанията вече започна пътни тестове на първия си автомобил с литиево-метална твърдотелна батерия. Тестовете се провеждат във Великобритания с модифицирана версия на електрическия седан EQS. Батерията е разработена в сътрудничество с подразделението Mercedes AMG High-Performance Powertrains, което доставя силови агрегати за болидите от Формула 1.

За да въведе технологията в масово производство, Mercedes-Benz си партнира с американската компания Factorial Energy. Миналия септември те представиха изцяло твърдотелна батерия, наречена Solstice, която обещава да увеличи пробега с 25% в сравнение с настоящите литиево-йонни батерии.

Според директора по развитието на Mercedes Маркус Шефер, първите серийни електрически автомобили с твърдотелни батерии могат да се появят до 2030 година.

В допълнение към увеличения пробег, Mercedes-Benz смята, че новите батерии значително ще намалят цената на електрическите превозни средства. Компанията и Factorial използват твърд електролит на базата на сулфид, който би трябвало да е по-безопасен и по-ефективен.

Например за Mercedes-Benz EQS 450+, който има официален пробег до 822 км, новите батерии означават възможност за изминаване на над 1000 км без презареждане.

Factorial работи и с други големи автомобилни производители, включително Hyundai и Stellantis. Volkswagen, BMW, Toyota, Nissan и Honda също развиват свои собствени технологии. Пазарните лидери като BYD и CATL сащо вече демонстрират технологии, близки до масовото производство.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антиелектрика

    3 1 Отговор
    Цифрите показват нещо маааалко по-различно. Средния разход на електричките вече е ясен. При нормално каране 120 - 140 км/ч реално е 18-20 кВч/100км. За изминаване на 1000 км са необходими 190 кВч. Към момента най-високата постигната енергийна плътност за реално производствона батерии, не лабораторни опити, е 300 вт/кг. Така че батерия за изминаване на 1000 км, била тя и твърдотелна с 300 вт/кг, ще тежи минимум 650 кг. Дизел или бензин за 1000 км пробег тежат 80-90 кг. Времето за зареждане на ток и течно гориво за 1000 км няма да коментирам. Тук всеки мисля че е на ясно.

    Коментиран от #2, #5, #6

  • 2 да повторим за дементните

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "Антиелектрика":

    95% от разстоянията които се изминават са м/у 6 и 22 км. Което е крайно недостатъчно за дизелите и всяка седмица трябва да излизащ да регенерираш DPFa. 1000 км на веднъж се правят веднъж на 10 години с леки коли. ти колко пъти в годината минаваш на ден 200 км? а 300? а 500?

    Коментиран от #15

  • 3 Йдмфйьй

    7 1 Отговор
    Ееех, ще доживеем ли някой от всичките "иноватори" на батерии първо да скочи, пък после да каже "Хоп!"? Хиляди новини за революции при батериите, пък накрая вече 20 години ползваме добрите стари литиеви соли, просто малко тунинговани.

    Всичките технолични скокове все са "ще". Никой не каза, ето купете си тази революционна батерия.

    Коментиран от #4

  • 4 Як тунинг

    2 5 Отговор

    До коментар #3 от "Йдмфйьй":

    Че какво им е на една от най-старите евтини и безопасни литиево-йонни батерии, които според тебе след лек тунинг вече се зареждат за 5 минути от 5 до 70% и вече са в производство? Е вярно само 800 км с едно зареждане и то китайски километри които се постигат само при движение с 67 км в час, ама някои хора с толкова си карат.

    Вярно че за пет минути се зареждат само 520 км, а не 1500 км колко то се изминава със един резервоар на средностатистически автомобил с ДВГ, но какво значение има ако собственикът им така или иначе зарежда по 30 лв на седмица за 150 км седмичен пробег?

    Коментиран от #7

  • 5 Ти летиш ли

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "Антиелектрика":

    Всеки нормален шофьор в България кара с 67 км в час, като картинката на Турбо с 1200 км пробег, а тези които си мислят, че карат с 90 км в час и имат 4,3 разход като Гошо, който си мисли че това е разходът за 90 км в час, се оказа че е изминал 520 км за 9 часа , което е 59 км в час средна скорост.

    Ти откъде ги измисли тези 130 140 км в час средна скорост, не знам! Това е непостижима в реалността скорост. Можеш да питаш 100 антиелектрика да потвърдят. Всеки от тях ще ти кажа че нормалната скорост в България е 67 км в час и нито километър повече. Включително един дето пише със същия като твоя Ник, който го е повтарял няколко пъти.
  • 6 Ти знаеш ли

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "Антиелектрика":

    Колко е разхода на електромобил с 67 км в час?

    Коментиран от #8

  • 7 уауууу

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Як тунинг":

    "1500 км колко то се изминава със един резервоар на средностатистически автомобил" при 50 литра резервоар на средно статистическа кола това е 3,3 литра на 100км. Искам да го видят тоя средностатистически автомобил :)

    Коментиран от #10

  • 8 само да питам

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ти знаеш ли":

    колко литра ракия пие българина. и кой? тоя в София или тоя във Враца.
    Аз само да питам - с каква средна скорост се движите в градовете?

    Коментиран от #9

  • 9 Питай ги

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "само да питам":

    Антиелектриците. Те всички се движат точно с 67 км в час средна скорост със своите автомобили които харчат 4 на 100, но за електромобилите винаги смятат разхода при 140 км в час по стар антиелектришки обичай както виждаш още от първото мнение.


    Можеш да си направиш експеримент и да питаш 100 различни антиелектрически никове колко им харчи автомобила при 140 км в час и колко минават с един резервоар. Най-честият отговор е - не знам колко защото никога не съм вдигал толкова и дори не знам дали автомобила може да ги вдигне, защото не бързам за никъде А и пътищата не стават за повече от 110 км в час максимална скорост, включително магистралите.


    Това ако въобще ти дадат някакъв отговор защото обикновено се крият като ги питаш и започват да обиждат.
  • 10 Всички

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "уауууу":

    Автомобилите на всички антиелектрици изминават минимум 1500 км с едно зареждане. А най-якото е, че редовно минават по повече от един резервоар на ден, като единственото им спиране по пътя е три минути да напълнят резервоара И продължават.

    Затова никога не биха си купили този автомобил от статията само с 1 000 км пробег, дори да се зарежда само за 5 минути, защото нямат време за губене като тръгнат на път. Ама то как да си позволиш да спреш, като си тръгнал на 1500 км разстояние и се движиш със средна скорост 67 км в час.

    Но пък са абсолютно сигурни, че могат да изпреварят електромобил който се движи с 210 км в час средна скорост на движение в продължение на 24 часа, защото няма да спират за зареждане, за разлика от него.
  • 11 Антиелектрика

    3 1 Отговор
    Явно има доста облъчени, от силния ток в батериите ще да е :-D :-D :-D :-D :-D
    Ще ви обясня още веднъж:
    1. На магистрала нормалните шофьори с нормални коли карат със 120-140 км/ч, електричките 80-90 и на моменти 110 км/ч.
    2. Карам 2,2 HDi който има разход от 7 л/100 км при скорост 120-140 км/ч,
    3. Един резервоат 73л. ми стига за 1000 км,
    4. Теглото - 70 л. х 0,875 кг/л = 61,25 кг гориво достатъчно за 1000 км.
    5. Ежедневно минавам 100-120 км, веднъж седмично над 500 км.
    6. Шофиращите по 6 км/ден са селяндурите които си паркират колите на тротоара и ходят до селската бакалия с колата за да си избият комплексите или кифлите които минават две кръстовища за да си закарат дежата на училище а после се връщат 500 м назад до фитнеса където и те си избиват комплексите.

    Ако пак има някой неразбрал дапийне една студена вода, за останалите от мен черпя със студена бира. :Р

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ех хе хе

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    коя е тази кола със 73 литра резервоар дето караш.
    Къде толкова много ходиш бе че по 2 часа на ден въртиш геврека. И не ми казвай, че в града караш със 120.
    Селяндур@ явно си ти... от село до Софето са ти сигурно 100 км... Софиянци повече от 6-10 км не ни трябват.
    Много лъЕш ей. Посмали М@нго.
    Язе па като карам Електричката я карам със 120-140 и гледам дизелите пушат едвам със 80 (щото това е най-икономичното за тях).

    Коментиран от #14, #16, #17

  • 14 е ми

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "ех хе хе":

    100% някое "пИжу партньор" 101 коня дето като вдигне 120 не е кола, а просто 30 000 части движещи се в една посока.
  • 15 Даааа

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "да повторим за дементните":

    Но аз пък изминавам между 80-120км. на ден....и засега дизела ми е най-изгоден(въпреки 3.0 мотор и 330кс.)....динамика,мощност когато имаш нужда и комфорт.....това е засега, а за в бъдеще бих се пробвал на някой електрик, но ще изчакам още да ги "доразвият"...
  • 16 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "ех хе хе":

    Да бе знаемЕ че София е центъра на вселената и задвижва въртенетона Млечния Път.
    Но и вие да знаете че има хора които харесват живота извън панелния кенев, живеем на по-чист въздух в къща с басейнче. Та за това ни се налага да пътуваме по 40-50 км до работното си място.

    Коментиран от #18

  • 17 хе хе хе

    0 4 Отговор

    До коментар #13 от "ех хе хе":

    не отговори на въпросите. знаем защо.
    А и затова ви гоним от Софето, щото само го замърсявате с дъртите си коли. Стойте си там. Копайте. Ползвайте си торшляците с кюмюр до нивата на 40-50км.
  • 18 хе хе хе

    0 4 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    не отговори на въпросите. знаем защо.
    А и затова ви гоним от Софето, щото само го замърсявате с дъртите си коли. Стойте си там. Копайте. Ползвайте си торшляците с кюмюр до нивата на 40-50км.