Неотдавнашно обширно проучване, в което са участвали 2000 шофьори, хвърли светлина върху най-разочароващите и нежелани характеристики на съвременните автомобили, като показа значителна разминаване между технологичните постижения и предпочитанията на шофьорите. Начело в списъка с недоволствата, значителни 22% от анкетираните посочиха системите за подпомагане при смяна на лентата като най-досадна и смущаваща технология в автомобила.
След тях, системите за разпознаване на глас събраха 17% от гласовете заради досадния си характер. Това мнение не е изненадващо, особено за потребителите, които са запознати с непостоянното представяне на Google Assistant на Android Auto и Siri на Apple на CarPlay. Широкото недоволство от тези често капризни системи подчертава защо технологичните гиганти като Google и Apple според информациите се ориентират към по-усъвършенствани, задвижвани от изкуствен интелект наследници, като Gemini и Siri от следващо поколение, с надеждата да предоставят наистина безпроблемно и интуитивно преживяване при гласовите команди. Проучването допълнително подчертава общата безполезност на вградените от производителите системи за разпознаване на глас, усилвайки призива за по-компетентна интеграция на изкуствен интелект.
Спорният въпрос за функциите на абонаментен принцип зае трето място, което е предсказуем резултат, като се има предвид общата неприязън на потребителите към продължителните плащания за функции, които вече са присъщи на закупения автомобил – точка, която без съмнение резонира с последните начинания на General Motors в тази област. Освен това 14% от шофьорите смятат, че системите за автоматично стартиране/спиране са особено дразнещи, докато сензорните екрани, въпреки повсеместното си присъствие, се нареждат на пето място, като 13% от анкетираните ги намират за досадни.
Бързото приемане на технологиите от ново поколение в съвременните автомобили не се приема добре от всички шофьори. Мнозина все още изразяват носталгия по определени практични функции от това, което считат за „златната ера“ на автомобилите. Типичен пример е пълноразмерното резервно колело; докато съвременните автомобили често са оборудвани с комплекти за ремонт с цел спестяване на място и тегло, шофьорите в преобладаващата си част желаят сигурността на подходящо резервно колело, дори ако това води до допълнителни разходи. По същия начин физическите бутони, които някога бяха нещо обичайно, сега са рядкост, но все още са много ценени заради тактилната обратна връзка и лекотата на употреба.
Други традиционни елементи, които шофьорите биха искали да се завърнат, са ръчната спирачка, предпочитана пред все по-разпространените електронни версии, и общо намаляване на броя на натрапчивите помощни средства за шофиране. Проучването също така разкри, че усъвършенстваните навигационни решения, въпреки своята сложност, често могат да се възприемат като объркващи и отвличащи вниманието. Шофьорите подчертаха, че отчитането на трафика в реално време е незаменима навигационна функция, без която всяко приложение е на практика безполезно.
Всъщност шест от десет анкетирани заключават, че съвременната автомобилна технология може да бъде объркваща или прекалено сложна. Въпреки това се появи и положителна страна, като 58% от шофьорите признават, че въпреки неудобствата, новите технологии в крайна сметка подобряват цялостното преживяване при шофиране. Тази нюансирана обратна връзка показва, че докато автомобилните производители се стремят към иновации, неумолимото преследване на по-големи приходи често води до включването на излишни функции, които могат да влошат, вместо да подобрят, потребителското преживяване. Абонаментите са отличен пример за тази тенденция, което подтиква потребителите да се откажат от такива оферти, освен ако те не предоставят наистина незаменими функционалности.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПЕНСИОНЕР
17:20 30.07.2025
2 нормално
17% не могат едно изречение да състават без грешка и "ъъъъъъ"
14% гледат как да сиу форсират колата на сфетофар да си покажат селянията.
Коментиран от #4
17:27 30.07.2025
3 кй87ъ6трхуй
Явно на минимум 22% от тъпунгирити им е сложно да дават мигач при маневра...
Коментиран от #5, #8
17:27 30.07.2025
4 Нормал2
До коментар #2 от "нормално":
Тези проценти са за избор на най-досдна екстра. 22% не означава, че останалите 78% одобряват екстрата. Останалите 78% считат друга екстра за по-досадна, не е ясно мнението им за лейн асистента.Коментиран от #6
17:38 30.07.2025
5 трхелертрл
До коментар #3 от "кй87ъ6трхуй":
Лейн асистента го изключвам задължително всеки път. Задейства се за щяло и нещяло. И не - не пестя подаването на мигачи. Не карам нито БМВ, нито Ауди, нито пък Шкода, така че нямам повод да се срамувам от подаване на мигач.17:43 30.07.2025
6 нормално
До коментар #4 от "Нормал2":
Не съм казал, че тези които секат пътя, не са и същите които не могат да съставят едно изречение без да засекат на "ъъъъъъ" и после да се жалват от системата за разпознаване на глас. 100% се припокриват.17:58 30.07.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "кй87ъ6трхуй":
Явно караш премиум автомобил от миналия век.Проблемът идва когато се налага рязка маневра именно с цел избягване на внезапно излязло животно, човек или друга опасност. Тогава вместо да отклониш автомобила и да избегнеш конфликтна ситуация " ЕКСТРАТА" те блъска в нея❗
При това ЕсеС изисква тази "ЕКСТРА" да се включва сама винаги при стартиране на двигателя🚘
19:05 30.07.2025
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
( защото производителят е спестил 2€ от физическо ключе)❗
Коментиран от #13
19:15 30.07.2025
10 Екстра
19:24 30.07.2025
11 Бегай
Това , че някои не пускат мигач , за да не се издават къде отиват, е друг въпрос.
Коментиран от #12
19:40 30.07.2025
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #11 от "Бегай":
Проблемът не за магистрала и не е за асистента който само пиука. А самият проблем е , че НЕ МОЖЕШ да го настроиш и той да работи или не до нова промяна на настройката.🚘Коментиран от #16
20:49 30.07.2025
13 защото
До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
при едното едната ти ръка е заета с телефона, и погледа ти е концентриран да намери текста в 100см2 дисплей докато скролваш по него и ЧЕТЕШ или ГЛЕДАШ КЛИПЧЕТА. Докато на колата имаш 250см2 и поглеждаш да видиш параметрите на дадена функция за секунда. На старата ми Голф 8 това става с плъзгач под дисплея или с гласова команда и не отнема повече от гледането на циферблата докато въртя копчето за климатика на друга кола.ама сега ще почнеш да носиш вода от 100 кладенеца, защото не те интересуваше отговора на въпроса, а просто да се направиш на интересен като си набиеш сам 14 плюсчета и да си мислиш, че можеш да излъжеш хората ,че си умИн и хитър.
Коментиран от #14
09:19 31.07.2025
14 Госта.
До коментар #13 от "защото":
И как до сега сме карали без асистенти и телевизори в колите ?Коментиран от #15
10:13 31.07.2025
15 защото
До коментар #14 от "Госта.":
И как до сега си писал във Факти без компютър или телефон. С писма по гълъби.Ма как така сме изкарали и без климатик в колата.
Ма как така сме карали колите и без система за звук
Ма как така сме карали колите и без топлене на предното стъкло
Ма как така сме карали коли само 45 коня по соца, па сега искате 300.
Ма как така ... аре обратно в пещерата и впрягай магарето... само гледай да не е зад каручката.
10:22 31.07.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.