Porsche представи опционална индуктивна зарядна плоча за предстоящия изцяло електрически Cayenne, функция, предназначена да предложи по-удобна алтернатива на традиционното зареждане с кабел у дома. Представена на изложението IAA Mobility Show в Мюнхен, системата позволява зареждането на автомобила просто чрез паркиране върху плочата, което елиминира нуждата от кабели.
Системата поддържа скорост на зареждане от 11 kW, което е сравнимо със стандартен домашен заряден уред от ниво 2, което я прави подходяща за нощно зареждане. Процесът е улеснен от функцията за паркиране Surround View на автомобила, която помага на водача да се позиционира правилно. След като автомобилът е подравнен, въздушното окачване на Cayenne автоматично се понижава, за да намали разстоянието между приемника на автомобила и плочата до оптималните 10-15 см. Porsche твърди, че ефективността на зареждането достига до 90% и е оборудвала системата с функции за безопасност, които откриват чужди предмети или живи същества между плочите.
Макар Porsche да не е първата компания, която проучва тази технология, тя е първият голям производител на автомобили, който пуска на пазара индуктивна система за зареждане с висока мощност за електромобили. Компанията все още не е обявила официалната цена на опцията, но предварителните данни сочат, че тя ще бъде сравнително скъпа. Опцията за безжично зареждане ще бъде пусната на пазара в Европа през следващата година, преди да стане достъпна и на други световни пазари. Porsche представи и новия прототип на електрическия Cayenne с уникална флуоресцентна боя, която излъчва светлина при променливо напрежение, функция, предназначена да подчертае динамичния му дизайн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мишо
Коментиран от #2
12:07 04.09.2025
2 Мишка
До коментар #1 от "Мишо":
Батерията на Porsche Cayenne е 108 kWh и се зарежда напълно за 10 часа. Следователно 80% се зареждат за около 8 часа на нощна тарифа за 15 лв.С тези 80% можеш да изминеш 400 км - тръгваш сутрин с 500 км зареден пробег и ти остават 100 км, когато се върнеш. Тоест зареждането до 80% не отнема два месеца - за два месеца би заредил 12 000 км, а годишно спокойно можеш да зареждаш 150 000 км, което на бензин би струвало 45 000 лв.
Коментиран от #5
12:46 04.09.2025
3 Мишел
Коментиран от #4
00:39 06.09.2025
4 Мишок
До коментар #3 от "Мишел":
Като ни изкарат на либерализирания пазар ще стане точно това което казваш - цената на тока постоянно ще се мени.Например в момента от 19:00 до 20:00 часа тази вечер, цената на тока е BGN/MWh 371.63, което ще рече 37 стотинки без ддс и никакви такси още на борсата.
Като сложиш и таксите и ДДС, отива около 60 стотинки все едно зареждаш на бърза зарядна станция.
Но пък ако си се сетил да заредиш по обяд цената беше отрицателна. А утре ще е още по-отрицателна
-104.44 което ще рече минус 10 стотинки за киловатчас, при положение че такса пренос ти е 7 стотинки. Тоест ако утре можеш да заредиш 15 kWh за 100 км, ще ти платят 45 стотинки, че си го направил. Почти през целия обяд цените са отрицателни, така че може да напълниш батерията за жълти стотинки
19:36 06.09.2025
5 Мишо
До коментар #2 от "Мишка":
Ахааа, а зарядното си го оставил на тротоара до панелката където паркираш със захранващ кабел до общото мазе, че да ти излиза още по- евтинко.16:25 09.09.2025