В Германия: когато автомонтьорът взема над 200 евро на час

3 Октомври, 2025 18:08 6 218 63

  • германци-
  • автомонтьор-
  • германия-
  • заплата-
  • работа-
  • автомобили

Ремонтът на автомобили излиза все по-скъпо на собствениците в Германия: цената за час труд в автосервизите се е повишила значително

В Германия: когато автомонтьорът взема над 200 евро на час - 1
Снимка: Shutterstock

Ставките за час труд в автосервизите за първи път са преминали границата от 200 евро средно за всички услуги, съобщават от Съюза на германската застрахователна индустрия (GDV). Това означава, че продължава тенденцията от последните няколко години, посочва обществената медия АРД.

Това, че посещението в автосервиза става все по-скъпо, отчитат също и от Федералната статистическа служба: между 2017-а и 2024 г. поддръжката и ремонтите са поскъпнали с 48%.

Застрахователите отчитат дори още по-голямо увеличение. „Средната стойност на имуществените щети по леките автомобили през 2024 г. е достигнала 4 250 евро – с почти 60% повече, отколкото през 2017 г., когато тази сума е била около 2 700 евро“, е цитиран да казва за АРД главният изпълнителен директор на GDV Йорг Асмусен. Това означава, че поскъпването надвишава значително инфлацията, която през същия период е била 24%, допълва изданието.

Застрахователите прехвърлят високите разходи на клиентите

Застрахователите плащат за ремонт средно по 202 евро за час труд в сервиза – примерно за отстраняване на механични и електрически повреди или за тенекиджийски работи. Бояджийските услуги са още по-скъпи – средно 220 евро на час. Освен нарастващите почасови ставки, цените на ремонтите се вдигат и поради все по-скъпите резервни части. Това означава допълнителни разходи и за шофьорите: според GDV, наскоро са били вдигнати и застрахователните премии.

При електрическите автомобили е още по-скъпо

По данни на компанията за технически контрол Dekra ремонтите на електромобили на възраст от три до десет години са с около десет процента по-скъпи от тези на автомобили с двигатели с вътрешно горене на същата възраст. Това е така, защото тези ремонти изискват повече работа – например налага се да бъде изключено електрическото напрежение, което е допълнителна стъпка. Освен това механиците трябва да придобият допълнителни квалификации, за да могат да работят с високоволтови системи, обяснява АРД.

389 евро годишно за ремонт на автомобил

По данни на Федералната статистическа служба на Германия, поддръжката и ремонтът на автомобилите през 2024 г. е струвала на германците общо 22,62 милиарда евро. Средно на собственик на лек автомобил се падат по 389 евро, които той е оставил за едно година в автосервиза.

Данните на Съюза на германската застрахователна индустрия GDV, стъпващи върху експертизите на Dekra, показват същата картина, посочва още АРД.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Който има брада

    66 5 Отговор
    Има и гребенче. Не ги мислете германците, а гледайте автоморгата по улиците ни.
  • 2 прокопи

    53 6 Отговор
    За осем часа работа в сервиза - пет нашенски пенсии. Не е зле ...
  • 3 БГрин

    37 0 Отговор
    Добре. Моите 200 еуро са за седмица и половина. Машина на времето съм яхнал - стареем по-бавно от германеца.
  • 4 Сталин

    58 8 Отговор
    Абе кво не ви е ясно чичо ви Клаус от WEF ви каза ; Няма да притежавате нищо но ще бъдете щастливи.

    PS.Новия изпълнителен директор на WEF e Лари Финк (талмудист) CEO на BlackRock и Алекс Сорос - син на Георги Сорос,чака ви прекрасно бъдеще и голямо щастие

    Коментиран от #7

  • 5 Факти

    22 2 Отговор
    Лудостта , не признава граници …
  • 6 Сталин

    33 4 Отговор
    Още едно ченге за което да ревем,Абе кво стана с онова пияно ченге от Русе
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Професорите стават монтьори

    21 5 Отговор
    Колко часа работи на ден тоя с един час за 200 евро, може би по един час
  • 10 Така е

    26 10 Отговор
    200 евро на час, а нашите атлантенца и тролчета от "Америка за България" са на 3,80-4,5 $ на час

    Коментиран от #11, #16

  • 11 Един

    18 23 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Не завиждай, а накарай рашките да ви плащат повече.
  • 12 Стига сте лъгали

    46 4 Отговор
    Тези пари отиват за собственика на голям гараж, много голям и луксозен, а НЕ при обслужващия персонал. Като пишеше глупости скоро и тука мошениците ше искат тези пари.

    Коментиран от #57

  • 13 Кумпел

    38 2 Отговор
    Я сега да се каже колко социални помощи взимат новодошлите доктори,инженери и да не забравяме нашите лилави гастарбайтери (водещи се българи по паспорт.
  • 14 Асен

    34 4 Отговор
    У нас повечето са автомонтьори са лаици и само гадаят за проблемите даже и диагностика не могат да ти кажат какъв е проблема биха имали същият успех с магическо кълбо за мен са едни завивачи на гайки и 10 лева на час им е много.

    Коментиран от #51

  • 15 "автомонтьорът"

    11 2 Отговор
    Аре продавам ви го... целият сервиз! Тоя дето граничи с бизнес парк Княжево.... 2 784 600 € Вземайте го и работете. Ние вече сме стари ...

    Коментиран от #36, #50, #58

  • 16 Сталин

    17 7 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Троловете на Митрофаннова им плаща по 30Е на час ,днес съм заработил 300Е

    Коментиран от #25

  • 17 брей

    12 0 Отговор
    А в България може 200лв на час, пък в Германия не може 200 Евро. Направа да падладейш начи.
  • 18 Фен

    12 3 Отговор
    Нема се плашите. Скоро, и у нас. Нали вече сме богати....
  • 19 Така е

    4 8 Отговор
    200 евро на час, а нашите атлантенца и тролчета от "Америка за България" са на 3,80-4,5 $ на час !!
  • 20 Монтьорче

    10 0 Отговор
    Аз съм скромен 😊. Взимам по 50 еврака на час.
  • 21 Ама определено е фейк

    25 4 Отговор
    В Германия автомонтьорът НЕ взема над 200 евро на час а точно 34,8 !!! 35 ...

    Коментиран от #26, #29

  • 22 а бе мани ги тея

    10 2 Отговор
    Скъпчии са защото са бивши механици от Формула 1
    И са свикнали да вземат.
    То сега и газ няма, и ток няма, и бенз няма, и денги няма
  • 23 Нах Остен

    16 5 Отговор
    Инфлация,финансова криза,скъпи суровини,безработица.Изходът е един .Война.Трябва да сме слепи и глухи,за да не видим,къде ни тикат.Зорлен.
  • 24 взема....

    14 3 Отговор
    Ама дръжки взема.. и това е поредният фейк
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Механик

    27 6 Отговор
    Пет работни дни са 5Х7=35 работни часа в седмицата. За месец идват средно 4Х35= 140 часа.
    Ако умножим часовата ставка (каквато е написана тук) - 200 евро/час, излиза че 140Х200= 28000 евро. Толкова според дойчевеле получава един немски монтьор/механик. Казано просто, тоя механик получава по
    280000 (два милиона и осемстотин хиляди) евро на година???
    Хахахаха! Видиш ли статия на дойчевеле, изобщо н е чети. Там сто процента има измами и манипулации.

    Коментиран от #39, #44

  • 29 Така е

    15 4 Отговор

    До коментар #21 от "Ама определено е фейк":

    200 евро на час за труд ти вземат в сервиза.За подмяна на батерията на електромобил ми струваше 20000 евро общо, батерия и труд.За автомонтьора заплащането е също на час и е доста по малко.

    Коментиран от #48, #52

  • 30 Дерат яко

    16 3 Отговор
    Тоя съюз скапа всичките му членове. И Германия живееше много по-добре без съюза.
  • 31 Перничан

    3 0 Отговор
    Като карат трошки!
  • 32 Пилотът Гошу

    6 0 Отговор
    Автомонтьорът друг път... Големите сервизи. Малкият сервиз и Декра не е едно и също...
  • 33 Мъск

    3 2 Отговор
    колко печели за секунда?

    Коментиран от #37

  • 34 ЮРО ФОРЕВЪР

    14 4 Отговор
    Мургавите инженери дето Меркел ги внесе и те ли бачкат за 200Е/час
  • 35 Москаль

    4 9 Отговор
    А у нас 164 $ зарплата.
    Мъй р узкие...пиз доузкие
  • 36 Уникален имот

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от ""автомонтьорът"":

    Колко е ? 5,6,7 декара ?
  • 37 Монтьора

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Мъск":

    Мъск, 23 милиона на час!
  • 38 гугутки мамини крадливи

    3 0 Отговор
    Че хрантутим застрахователцитътъ
  • 39 Тее Ба у му ргавия

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Механик":

    Ху ЕСОС! )))) Къде си учил математика, Е--- Балник про ЗДТ?
    ))))
  • 40 Не знам

    11 1 Отговор
    За Германия, ама в България и500 да взима на час пак нищо не прави, щото толкова си може. Поне за 80% от майсторите е така.
  • 41 Фори

    9 1 Отговор
    Обяснете какво означава 200 евро на час в автосервиз?Има ли някаква норма?Защото тук бай Иван може за час да пие две бири и да изпуши десетина цигари например.За каква дейност плащам тези пари?
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Любопитен

    6 0 Отговор
    А колко часа работи. Да не е под 15 на месец? Не случайно 20 милиона души са на непълно работно време в Германия и монтьорите са точно от тях.
  • 44 Опорка

    14 1 Отговор

    До коментар #28 от "Механик":

    Толкова взима сервиза. От там -50% данъци. Колко взима монтьорчето е съвсем отделен въпрос. И там 50% данъци + осигуровки.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Не ми се обяснявай момче

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "Така е":

    Ако искаш плащаш и го получаваш ... и работиш ..

    Коментиран от #61

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 "автомонтьорът"

    5 8 Отговор

    До коментар #15 от ""автомонтьорът"":

    Аре да ви видя гейчовци ? И 30% сконт на някой сериозен ще направя ... Само на тъпотии сте велики жалки пишлемета смотани ..
  • 51 не е така

    11 0 Отговор

    До коментар #14 от "Асен":

    И завивачи на гайги не стават.Всяка гайка има момент на затягане.А инж.Ганчев работи по системата-затягаш до скъсване,и четвърт назад.А мотора го човъркат,човъркат а после ти вика-я иди я разходи из махалата да видиш как е.А новите мотори ги гледат като изкопаема мумия в платото Наска.Дори фирмените сервизи са гола вода.Лъжат,манипулират,сменат и слагат евтини масла,а дори и изобщо не ги сменят.Другата трагедия е тази с ГТП.
  • 52 Хаха

    7 1 Отговор

    До коментар #29 от "Така е":

    А Тресльо разправяше нещо за батерия за 12000 долара,явно е без доставка и труд демонтаж/монтаж.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Фитипалди

    10 2 Отговор
    Мисля без да съм знаещ,даже вече нямам и кола,че всички ремонти са описани в работен конспект.Примерно смяна спирачна течност е 50 минути.Реглаш на клапани-1.50часа.Смяна на масло 0.30 часа.Всяка дейност е нормирана по време.Накрая отиваш при каката и тя ти смята какво са ти правили и по часовата ставка ти издава присъдата.

    Коментиран от #60

  • 55 емил

    10 0 Отговор
    Тези ид..оти за какви 200 Евро на час говорят когато съм останал с години в Германия и не е имало нещо подобно . Влизал съм в сервиза и тогава на час беше някъде към 15 Евро плюс частите отделно се заплащаше . Как нещо което толкова добре знам и като прочетох не можах да повявам . Представете си че колата ви е в сервиза за няколко дена колко ще е цената за ремонта ? Цена на нов автомобил това нормално ли е ? Статията е написал някой сульо , пульо защото много пъти съм бил в сервиза и няма нещо подобно.
  • 56 Дойче веле дори не струва

    6 3 Отговор
    1 сек. от вниманието ни.
  • 57 Кит

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Стига сте лъгали":

    Малко допълнение - преди да попаднат в джоба на собственика и монтьора, тези пари се облагат с дължимия корпоративен данък, , едва след това се разпределят по схемата между собственика на сервиза и работника му, след това двамата чинно заплащат подоходната част от спечеленото и едва след тия отчисления харчат онова, което влиза по сметките им.
    Смятайте, умничета, какъв дял от тия 200Е става разполагаема сума за ония, които са ги заработили!
    / Само на ушенце - под 50% са..../.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Ще ги стигнем

    1 1 Отговор
    Ще впрягаме коня във фолксвагена. И без това няма бензин.
    200 евро плаща шофйора, колко взима техника е съвсем друго число, някъде около 20
  • 60 Лауда

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Фитипалди":

    И в България е така във фирмените сервизи, но при бай Пешо Манивелата на не е и едва ли някога ще стане
  • 61 Така е

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "Не ми се обяснявай момче":

    Къде в Германия се намира този сервиз?
  • 62 456

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "кош кажеш а?":

    Сложи след това около 40% и данъци.
  • 63 Луд

    2 0 Отговор
    В Германия: когато автомонтьорът взема над 200 евро на час .
    Статията е подвеждаща. Автомонтьорът не взима 200 евро на час ,а ги взима сервиза , и като навсякъде има далавера между сервиз и застраховател и си длъжен да извършиш ремонта само в оторизиран сервиз.
    За справка попитайте в Балкан Стар колко е на час.
Новини по държави: