Президентът на Венецуела Николас Мадуро е готов да напусне поста си при изпълнението на редица условия от страна на САЩ, включително предоставянето на амнистия за него и най-близките му съратници. Това съобщава списание The Atlantic, позовавайки се на източник, участващ в преговорите между страните, пише Фокус.
Според съобщението, Мадуро изисква от Вашингтон да отмени наградата за залавянето му и да му гарантира безопасно напускане на страната. Разглеждането на този вариант се случва на фона на мащабно увеличаване на американските военни сили в Карибския басейн, което изданието нарича най-голямото от времето на Карибската криза през 1962 г.
В публикацията се отбелязва, че официалният повод за военния натиск върху Каракас е обявената борба с наркотрафика, но това обяснение изглежда неубедително. В статията се посочва още, че Венецуела служи само като транзитен пункт за наркокартелите, а истинската причина за ескалацията е интересът на администрацията на САЩ към смяна на властта в страната.
На 5 ноември агенция Bloomberg съобщи, че Съединените щати могат да започнат военна кампания срещу Венецуела "около 15 ноември“, когато самолетоносачът "Джералд Р. Форд“ ще пресече Атлантическия океан.
На същия ден Мадуро одобри план за преминаване към въоръжена борба в случай на агресия от страна на САЩ.
Под дулата на оръдията! Николас Мадуро е готов да напусне Венецуела, но има условия към Тръмп
7 Ноември, 2025 21:01, обновена 7 Ноември, 2025 22:06 8 457 154
Мадуро изисква от Вашингтон да отмени наградата за залавянето му и да му гарантира безопасно напускане на страната
Снимка: БГНЕС/ЕРА
Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 70 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ивелин Михайлов
Коментиран от #11, #86, #140, #145, #150
21:03 07.11.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Последния Софиянец
Коментиран от #7, #8, #15, #65, #104
21:04 07.11.2025
4 Усети дебелия
Коментиран от #46, #149
21:05 07.11.2025
5 Арчи
Коментиран от #17, #87
21:07 07.11.2025
6 Pyccкий Карлик
Коментиран от #18
21:08 07.11.2025
7 Бутача
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
А ПОЛУЧИ СРЕДНИЯ21:09 07.11.2025
8 Ццц
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
Че той по-добре да се беше обърнал към Северна Корея и Иран. По би имал шанс21:09 07.11.2025
9 ИСпражвението дайноф
Коментиран от #57
21:11 07.11.2025
10 Москва
Коментиран от #13
21:14 07.11.2025
11 Вазелин Михайлов
До коментар #1 от "Ивелин Михайлов":
Смени си името на имението!Коментиран от #77
21:15 07.11.2025
12 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
Коментиран от #71, #151
21:17 07.11.2025
13 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #10 от "Москва":
На майка ти ще прави компанияКоментиран от #16
21:18 07.11.2025
14 Крим е Украински завинаги
Коментиран от #19, #22, #36
21:18 07.11.2025
15 Асад Арабина
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
То Расия за тях си нямат та ще раздават на мъдурко.21:19 07.11.2025
16 Абе
До коментар #13 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
Монголоиден варяга ли си?Коментиран от #25
21:19 07.11.2025
17 Мдаа
До коментар #5 от "Арчи":
...следва Гренландия...тя на кой блок е слабо звено?21:20 07.11.2025
18 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #6 от "Pyccкий Карлик":
Татарски късак, нали отричате руска нация, а пишеш на руски и се се кръстил " Руски.. "Коментиран от #31
21:20 07.11.2025
19 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #14 от "Крим е Украински завинаги":
Г точка та ти ли бе жендьо? Хахахах21:21 07.11.2025
20 Факт
21:23 07.11.2025
21 Някой
21:24 07.11.2025
22 Факти
До коментар #14 от "Крим е Украински завинаги":
Украински е на куково лето ….21:25 07.11.2025
23 Тръмполин
Коментиран от #29
21:25 07.11.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #16 от "Абе":
Не ти се разбира безмислицата, Пе де Рас21:25 07.11.2025
26 Посетител
21:28 07.11.2025
27 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
Коментиран от #42, #152
21:29 07.11.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 нямам думи
21:30 07.11.2025
31 Нито отричаме, нито не отричаме
До коментар #18 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
Какво има да дискотираме за една тежко увредена генетично нация, абсолютно вредна и опасна за околния свят, и за себе си, която освен смърт, кръв, разруха и мизерия какво друго полезно е дала на света?Коментиран от #38
21:30 07.11.2025
32 МДАМ
Коментиран от #40
21:31 07.11.2025
33 Списание Атлантик
21:32 07.11.2025
34 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #2 от "Мъдурко":
Сиган, сиган, ама с повече достоинство от всички взети заедно политици от БГ, за последните 35 гВ БГ по принцип достоинство то е много рядко срещано
21:33 07.11.2025
35 ЦИРК
Мадуро дойде на власт с лозунга "Ще дойде време когато САЩ ще ни бомбандират за да ни вземат богатствата". Точно такъв вариант да се предава и да абдикира няма. Дори напротив ако САЩ направят стъпка към война, само ще докажат, колко е бил прав Мадуро. Ще накарат и всички останали държави в Латинска Америка да преосмислят "приятелството" си със САЩ.
В момента се разиграва театър и нищо от това което се тиражира по медиите дори не се докосва до истинските замисли и планове които са зад сцената.
Коментиран от #45, #153
21:34 07.11.2025
36 Не те разбрах
До коментар #14 от "Крим е Украински завинаги":
Точка на какво ?Точка , обикновено е препинателен знак и се пише на края на изречението . ...........
Не е нужно да я изписваш отделно , знаеш ли ?
21:35 07.11.2025
37 Хорхе
21:35 07.11.2025
38 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #31 от "Нито отричаме, нито не отричаме":
"дискОтирано", бегай у лево бе обл, хазз ахахаххахаС такивИ като тебе нямам какво да дискУтирам, хахаха.
Всё едно да ми пиша с " Изпрпжението гайтанджиева", хазазаз
Коментиран от #47, #49, #73
21:36 07.11.2025
39 Ами
преговорите между Венецуела и САЩ. Или това е тайна?
Защото на мен написаното, по-скоро ми прилича на лъжа :)
21:37 07.11.2025
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Хахахаха
Коментиран от #43, #58
21:38 07.11.2025
42 Хахахаха
До коментар #27 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
Явно щот има руски кораби, мадуро е готов да напусне Венецуела. А в сирия путлера имаше армия и бази! И какво стана?Коментиран от #44
21:40 07.11.2025
43 Путлер страхливичкото
До коментар #41 от "Хахахаха":
мнпогоходови сме веееее21:43 07.11.2025
44 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #42 от "Хахахаха":
Базите са си там. Сирийския" Нов президент " И два в Москва на Путин на крака и помоли за увеличиване на руското военно присъствие. Това чете ли го у "КирякФакти"?Коментиран от #51, #64
21:44 07.11.2025
45 Ами
До коментар #35 от "ЦИРК":
Аз съм на същото мнение. Но за съжаление, информацията от там е доста оскъдна.Играе се някаква игра ... Доста по-различна от тази която ни представят.
А и всички знаят, че САЩ в момента нямат възможност за голям конфликт.
Коментиран от #48, #61, #66, #81
21:44 07.11.2025
46 🇺🇲 статуята на свободата
До коментар #4 от "Усети дебелия":
Остава да дойде боклушенко или орган и ще имат за диктаторски каре белот21:47 07.11.2025
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Любо пита
До коментар #45 от "Ами":
Как реши точно че нямат, в интернет ли го прочете?🦩🪓Коментиран от #60
21:48 07.11.2025
49 Лудия касапин
До коментар #38 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
Ами ти в три изречения имаш повече грешки от него, незнам защо се тръгнал да се присмиваш...Коментиран от #67
21:49 07.11.2025
50 пиночет
21:51 07.11.2025
51 аххаа
До коментар #44 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
други вицове знаеш ли? от тези медии дето черпиш информация вече сте в Брюксел, а не на 20 км от руската граница 5та годинаКоментиран от #79
21:51 07.11.2025
52 ГЕОРГИ СТОЯНОВ
21:54 07.11.2025
53 така де
21:57 07.11.2025
54 голем дебил
21:58 07.11.2025
55 Ха-ха-ха
21:59 07.11.2025
56 Zахарова
Коментиран от #59
21:59 07.11.2025
57 Хахаха
До коментар #9 от "ИСпражвението дайноф":
Да,така е, както и твоите овчарски заблуди22:00 07.11.2025
58 верно
До коментар #41 от "Хахахаха":
ама преди това ще иом лапне и златото и доларите на венецуеланките ,А те да одат по улиците на щатите под лампионите из нощите за други долари22:00 07.11.2025
59 Имаш си съперничка
До коментар #56 от "Zахарова":
Путин шаси го сака само за него си у бункерот. Путин не дели нищо!22:03 07.11.2025
60 Ами
До коментар #48 от "Любо пита":
Да. Но дори и в новините го казаха. Дори, го и показаха.Да обяснявам ли, защо в момента САЩ нямат възможност да водят голям конфликт?
22:10 07.11.2025
61 ЦИРК
До коментар #45 от "Ами":
Играта е за превенция на потенциална икономическа заплаха за САЩ. От там и вероятна политическа с големи вътрешни сътресения в щатите. Американските военни просто стоят на границата и показват на Мадуро - "внимавай какво правиш, защото ако се наложи ще унищожим Венецуела". Не искат да го правят, но всъщност точно Мадуро може да срине САЩ, а той не им е близък приятел след като му скроиха номера с онзи не му помня името на "световно" признатия венецуелски президент.САЩ тръгнаха леко агресивно да играят със санкции срещу руският петролен сектор, и ако Мадуро им дръпне кранчето за нефта (не го е направил и не вярвам да го направи), световните цени на петрола ще избухнат. От там голямо и драстично вдигане цената на бензина в САЩ има огромен ефект върху самите американци (нация в която всеки втори се разхожда с оръжие). Това там размирици от сорта на "блек лайф метер" ще е като мирно шествие на фона на това което може да стане. Да не говорим че нито войни нито висока цена на петрола влизат в плановете на Тръмп.
Коментиран от #80
22:10 07.11.2025
62 Комита
22:11 07.11.2025
63 Баш Балък
Коментиран от #92
22:13 07.11.2025
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 койдазнай
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
Сега Тръмп ще му предложи вила във Флорида.Познай какво ще избере шафиорчето.
22:17 07.11.2025
66 ЦИРК
До коментар #45 от "Ами":
Ако се стигне до война, Мадуро ще набере още повече сила, защото ще излезе че е бил прав с лозунгите си. Тогава на Чеврон и БП които спокойно си точат петрола сега и го пращат в САЩ, далеч няма да им е така комфортно, като разни "бунтовници" вземат да им взривяват съоръженията.Прибавете и факта че фентанила, въобще не идва в САЩ от Венецуела... Никой не иска война в онзи регион и няма да има такава, но е интересно как стана се извъртат нещата и Мадуро е хванал Тръмп за ....
Коментиран от #85
22:18 07.11.2025
67 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #49 от "Лудия касапин":
Правил ли разлика от грешки от бързина и от неграмотност? Ако не... Бегай...22:19 07.11.2025
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 ЕДГАР КЕЙСИ
22:20 07.11.2025
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Но пък Аляска е американска завинаги
До коментар #12 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
Всичко е възможно, но предстои да видим.Обаче фактите досега:
Сирия падна. Иран падна (нека да се бият в гърдите, евреите и американците си летят над Иран както си искат, Хизбула я няма, Хамас го няма, загубата е катастрофална), палачинката е обърната безвъзвратно.
Венецуела ще падне до месец, по един или друг начин, целият петрол там ще се контролира от САЩ. Мадуро може да иска от Русия всичко, но реалността е, че е обречен. В перспектива наред е Куба.
И те така…
Коментиран от #74
22:21 07.11.2025
72 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #64 от "ТъпакоТъпако":
Аз съм в Москва бе Пед Рил, хахахх22:21 07.11.2025
73 Точно ти мръс...
До коментар #38 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
.... но руско изпраж.... не си за никаква дискусия, потвърждаваш констатацията за лош генетичен материал.Коментиран от #76
22:21 07.11.2025
74 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #71 от "Но пък Аляска е американска завинаги":
Кое падна на Иран? Какво контролирате там? Нищо, ЗероКоментиран от #84
22:22 07.11.2025
75 Тази
22:23 07.11.2025
76 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #73 от "Точно ти мръс...":
Бегай у лево бе македонец, хахахах22:23 07.11.2025
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Типично говежда мисъл...
РФ и Китай тихичко я въоръжават...
Фаш дори да дебаркират с 10-20 хил моряци ще ядат пердах...
22:27 07.11.2025
79 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
До коментар #51 от "аххаа":
Паживëм, увидим. Поне не чета само "Кирякфакти" КАТО тебе22:27 07.11.2025
80 Ами
До коментар #61 от "ЦИРК":
Тезата наистина е вярна. Но в момента Тръмп има други проблеми и други нужди.В момента на Тръмп най-много му трябват пари. Колкото по-вече, толкова по-добре :)
Коментиран от #89
22:28 07.11.2025
81 Че ще
До коментар #45 от "Ами":
им е много трудно в голям конфликт например с Китай е факт, при условие, че конфликта е за Тайван до китайските граници. При конфликт във Венецуела на една плюнка разстояние от САЩ - детска игра, няма кой да им се опъне. Това да не са руснаците в Украйна…Коментиран от #93
22:29 07.11.2025
82 ?????
22:31 07.11.2025
83 В В.П.
22:34 07.11.2025
84 Айде бе
До коментар #74 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
Дали?Повтарям, Хизбула ги няма, Хамас ги няма. Сещай се защо. ПВО-то на Иран пък съвсем никакво го няма 😢 - така де, С300 и С400, разбираш ли.
Ще поживеем, ще видим къде ще е Венецуела след месец - два, както и Куба след година - две😉
22:37 07.11.2025
85 Ами
До коментар #66 от "ЦИРК":
Военен конфликт межу САЩ и Венецуела към този момент е изключен.В САЩ много добре знаят, че само 5% от наркотрафика идва през Карибите.
Толкова добре, че дори го писаха в тяхната преса.
Да не говорим за договора за сътрудничество между Венецуела и Русия.
И за интересите на Китай в региона.
Коментиран от #102
22:38 07.11.2025
86 Да позная
До коментар #1 от "Ивелин Михайлов":
И Мадуро ще отиде при Садат в Кремъл! Централата на световният комунистически бандитизъм.22:41 07.11.2025
87 не може да бъде
До коментар #5 от "Арчи":
Има доза истина в това -но в същото време Тръмп ще трябва да се справи и с Октомврийската революция в Ню Йорк която даже е по.-опасна от Мадуро!?22:43 07.11.2025
88 В В.П.
22:44 07.11.2025
89 ЦИРК
До коментар #80 от "Ами":
Не точно, пари на САЩ никога не са им трябвали, те просто си ги печатат и с хартия купуват благата и ресурсите на глупаците. Тръмп се опитва да върне част от производството в САЩ, както и да осигури на американците технологичен тласък, просперитет и преимущество. В момента източна Азия е на върха на технологиите, САЩ изостават. Всеки технологично изостанал регион е обречен на мизерия, и това е валидна сентенция за цялата човешка еволюция. Обаче никаква технология не можеш да развиваш без енергия, без ресурси (природни) и без хранително задоволено население. Тръмп просто се опитва да взема от всякъде каквото може.Ето днес едни други новини минаха покрай нашите медии или бяха изкривено отразени - Средно азиатските държави (бивши СССР републики), подписаха споразумение да инвестират 35 милиарда долара в икономиката на САЩ в следващите 3 години и сумарно 100 милиарда в следващите 10 години. Унгария постигнаха споразумение за изграждането на хранилища за ядренно гориво и закупуването на такова от САЩ и инвестиции в проекти за модулни реактори.
САЩ не гонят парите, те гонят технологично надмощие над Китай, същевременно някой друг да плати за това, и да е пълна картинката да стане зависим в бъдеще. И колкото повече другите са зависими от САЩ, толкова по-малко ще са от световните им опоненти. Както самите американци обичат да казват - Роял Флъш.
Коментиран от #99
22:45 07.11.2025
90 В В.П.
22:45 07.11.2025
91 Сус бе!
22:46 07.11.2025
92 Хахахаха
До коментар #63 от "Баш Балък":
Само че за мадуро никой не иска да воюва!22:46 07.11.2025
93 Ами
До коментар #81 от "Че ще":
Тайван е бита карта.TSMC се изнасят в щатите. А САЩ преди половин век са признали, че Тайван е неразделна част от Китай.
Коментиран от #105
22:48 07.11.2025
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 В В.П.
22:50 07.11.2025
96 БОТЕВ
Е, оказаха се стафидки😁
Коментиран от #100
22:51 07.11.2025
97 Сатана Z
22:52 07.11.2025
98 В В.П.
Коментиран от #108
22:53 07.11.2025
99 Ами
До коментар #89 от "ЦИРК":
Като изключим, че на САЩ не им трябват пари ... Другото е вярно.Само да напомня, че парите не ги печата държавата САЩ, а ФЕД.
А САЩ има предостатъчни финансови задължения.
Коментиран от #113
22:53 07.11.2025
100 БОТЕВ
До коментар #96 от "БОТЕВ":
Тия, които ми пишат минуси, и те имат стафидки😉😁😄22:53 07.11.2025
101 В В.П.
Коментиран от #154
22:55 07.11.2025
102 ЦИРК
До коментар #85 от "Ами":
Не е изключен, но е малко вероятен. Това е и другата причина САЩ да си разположат флота близо до Венецуела...Най-вероятно планът им е бърза операция с много хора и завземане на цялата власт в страната, и пълно подчинение на населението. Ако не успеят бързо да наложат тотален контрол, ще предизвикат хаос не само във Венецуела а в цяла латинска америка. Тогава не само че петролът към САЩ ще секне ами ще има и огромни мигрантски вълни точно към САЩ. И двете неща са крайно негативни за Тръмп и САЩ като цяло.
От друга страна ако Мадуро намали или тотално забрани износа на петрол, САЩ няма да имат избор освен да се опитат да си го пуснат пак по военен път.
Коментиран от #107, #110, #114
22:56 07.11.2025
103 Латино Партизани
22:57 07.11.2025
104 фактите
До коментар #3 от "Последния Софиянец":
Русия не разполага с нищо подобно на фона на факта,че руснаците в момента се борят за живота си в Украйна и се налага Северна Корея и Иран да ги спасяват.Още повече Русия е прекалено дребна риба за да се опитва да взима отношение където и да било.и руснаците го знаят много добре.Именно поради тази причина не успяха да спясят терориста Асад ,а сега в случая обърнаха и гръб на молбата за помощ от диктатора Мадуро.22:58 07.11.2025
105 Факт,
До коментар #93 от "Ами":
Признали са го. Но важното е, че TSMC, се изнасят в Щатите, не в Китай 😉То и затова е цялата парлама, пука им на САЩ дали тайванците са китайци или не. Като с Венецуела, флота дали е там заради наркотиците или нещо друго?
Коментиран от #124
22:58 07.11.2025
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 А не може
До коментар #98 от "В В.П.":
Ли само да махнат Мадурката, да сложат нобеловата лауреатка и тя да им свърши работата 🤔Коментиран от #118
23:02 07.11.2025
109 Фейк отвсякъде
23:02 07.11.2025
110 Ами
До коментар #102 от "ЦИРК":
Прекалено си се втренчил в петрола :)Той наистина е важен, но в момента целите са други.
23:05 07.11.2025
111 Никой
23:05 07.11.2025
112 В В.П.
23:08 07.11.2025
113 ЦИРК
До коментар #99 от "Ами":
(карате ме да се усмихна)... Парите са цел на бедния и са средството на богатия. (не е моя мисъл а на много по-умен от мен човек)САЩ не са бедняци в световен мащаб. Въпреки че цялата им финансова ситема е силно сбъркана и много наистина големи финансисти са се чудили как въобще оцелява и работи целият им хаос. Това че правителството им е още в шът даун, заради бюджета, то не е заради липса на пари, а заради лобистки интереси на политическите им фракции. Всеки дърпа чергата към себе си да прилапа по-голямо финансиране за компанията която го е финансирала. От там един друг се блокират. В крайна сметка пак ще си увеличат тавана на дълга и ФЕД ще емитира още хартия и всички ще са доволни. А този дълг ще го плащат всички Американци, и дори всички хора на планетата. Новите технологии няма да са безплатни нито за вас нито за мен, но и двамата ще ги плащаме и от там нашите центчета и доларчета ще ходят в САЩ.
Коментиран от #123, #125
23:09 07.11.2025
114 Случайно
До коментар #102 от "ЦИРК":
да знаеш какъв дял има Венецуелския петрол в американския внос? Около 1%. А да знаеш кой е най-големия производител на петрол в света? И в този ред на мисли, също на природен газ?Пъка ако секне вноса от Венецуела и им е толкова важен - ще си го пуснат с лекота, не Бери грижа.
Коментиран от #122
23:09 07.11.2025
115 Кит
😂😂😂
23:09 07.11.2025
116 Чакай малко.бе
23:10 07.11.2025
117 В В.П.
23:11 07.11.2025
118 ЦИРК
До коментар #108 от "А не може":
Сигурно могат с новичок примерно. Ама едни към 30 милиона венецуелци от които поне 10% може и да не го приемат спокойно.А и ми е любопитно колко е рейтинга на нобеловата в самата Венецуела.
Коментиран от #121
23:12 07.11.2025
119 В В.П.
23:13 07.11.2025
120 Някой
Три дни по-късно, на 07.11.2025г. "Под дулата на оръдията! Николас Мадуро е готов да напусне Венецуела, но има условия към Тръмп". Освен наркоподривната дейност срщу САЩ, Мадуро захранва с наркотици с така финансира ХАМАС и кризата в Близкия Изток. Целта е отклоняване на внимание и ресурси от Украйна, в полза на Русия.
23:15 07.11.2025
121 Ами
До коментар #118 от "ЦИРК":
Явно предстои да разберем как ще го приемат, нали? Защото натам отиват нещата.Коментиран от #126, #129
23:15 07.11.2025
122 ЦИРК
До коментар #114 от "Случайно":
Случайно да знаете с какъв сорт петрол работят 99% от рафинериите в САЩ ? Случайно да знаете какъв сорт петрол се добива в САЩ ? Случайно да знаете кой държи петролните кладенци във Венецуела ? Случайно да знаете защо САЩ внасят петрол (по вашата логика) ?Няма проблем за мен, да си живеете в някаква заблуда, но поне да бяхте си подплатили теориите с някакви знания и реални данни, вместо както обикновенно да разчитате на интуиция, подсъзнание и гадателство.
Коментиран от #130
23:16 07.11.2025
123 Кит
До коментар #113 от "ЦИРК":
Не знам как можеш да наречеш "сбъркана" една финансова система, която е поставила на колене всичко около себе си и е в състояние да разпределя американския дълг върху финансовите шерпи на целия останал свят...Система, която е като инверторен климатик във фаза "отопление" - непрекъснато изсмуква топлината от бедните, за да я потребяват в САЩ.Но ако имаш желание така да мислиш САЩ - защо не?
Коментиран от #128
23:19 07.11.2025
124 Някой
До коментар #105 от "Факт,":
И Самсунг изнася производства в САЩ. САЩ дават големи улеснеия за подобни инестиции, вкл. данъчни облекчения. Друго място, където се изнасят високо технологични производсатва е ЕС. В Германия напр. Intel строи завод за процесори, доколкото знам за 300 млрд. долара. Нови литографски машини на АСМЛ, вероятно няма да има в Азия.Коментиран от #141
23:24 07.11.2025
125 Ами
До коментар #113 от "ЦИРК":
С цитата "Парите са цел на бедния и са средството на богатия", налучкахте какво имам в предвид.Но се съсредоточете върху "Парите са средството на богатия". Там е разковничето :)
23:27 07.11.2025
126 ЦИРК
До коментар #121 от "Ами":
Незнам ще видим. Но нобеловата ще е като "светоно признатия". Съвременната световната история не познава случай в който инсталиран от вън президент се е задържал дълго (дори и в Ирак след войната), и държавата е останала мирна и спокойна.За мен най-вероятният сценарии е "нищо няма да се случи". Там ще потопят още 20-30-100 лодки и с "мегатонове наркотик" и толкова. После ще обявят че са спрели целият внос на наркотици и ще кажат че са победили. А Синалоа, Халиско и Лос Зетас ще си продължат да правят екскурзии с подводни дронове за разучаване на океанското дъно.
23:30 07.11.2025
127 Кит
Да видим, да видим / както е казал мъдрият Омир, иначе слепец!/.
23:33 07.11.2025
128 ЦИРК
До коментар #123 от "Кит":
"It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning."Хенри Форд
23:34 07.11.2025
129 Ами
До коментар #121 от "Ами":
Това което правите ... Нито е морално, нито е почтенно. Да не казвам, че просташко.Разбирам, че Ви липсва творчество, но се постарайте да си измислите друг ник.
Коментиран от #131
23:36 07.11.2025
130 Случайно
До коментар #122 от "ЦИРК":
Знам - основно лек петрол, който е по-лесен за рафиниране, с по-малко изразходвана енергия за процеса, от който основно се произвеждат горивата - бензин, дизел и керосин - и съответно е по-скъп.Кладенците на Венецуела, в огромната си част, са собственост на държавата (засега, ще видим какво ще реши Тръмп).
А САЩ внасят най-много петрол, защото са най-големия потребител, което от своя страна е така, по простата причина, че са най-голямата икономика.
Коментиран от #132
23:42 07.11.2025
131 Не ползвам
До коментар #129 от "Ами":
Никове. Изречението ми започна с думата Ами в полето за име. Преди да давате присъди за простащина си вижте правописа.23:51 07.11.2025
132 ЦИРК
До коментар #130 от "Случайно":
Рафинериите в САЩ са проектирани и работят с тежък петрол (факт, лесно може да го проверите). САЩ добиват лек сорт (правилно сте информиран), той не може да бъде директно преработен от рафинериите там. За това цената на лекият петрол в САЩ е поне 20% по-ниска от цената на петролът по света. САЩ внасят само тежък петрол защото го смесват със собствения си и го рафинират. Без тежък петрол САЩ няма да имат ни бензин ни дизел, ако не изградят изцяло нови рафинерии (що ли не са го направили до сега ?). От лек петрол пластмаси, битум и суб продукти не се добиват, трябват тежки сортове. Е ако продължите да четете написаното из необятното интернет пространство, и да пресявате информацията през реалните числа и солидната логика, можеби следващият път като водим диалог няма да разчитате на случайна вътрешна интуиция...А за това коя е най-голямата икономика на хартия и на практика, може да поговорим друга вечер... (до тогава може да се информирате кого и защо наричат фабриката на света).
Коментиран от #135, #136
23:58 07.11.2025
133 Артилерист
Коментиран от #134
00:01 08.11.2025
134 стоян георгиев
До коментар #133 от "Артилерист":
Това ли успя да измислиш или пак ти го спуснаха?сащ ще фалират без венецуелски петрол щото не могат да преработват своя...хахха...така .разкажи кога пада одеса че нещо се проточи работата...сащ много ще те учудят и този път няма да фалират,а руснаците пък обратното въпреки че преработват лек петрол...хахх00:09 08.11.2025
135 Китай
До коментар #132 от "ЦИРК":
Е първи по индустриално производство, добре, а кой е втори? А на глава от населението като производство къде се нарежда Китай? Защото ако милиард и половина произвеждат по-малко от 300 милиона, не ще да е голям повод за хвалба, нали? Не че не сме виждали 150 милиона от бивша велика сила да произвежда по-малко от 15 милиона холандци де, но това е друга тема.И от китайското производство, колко са китайски марки и колко е на ишлеме? И най-сетне, икономиката само от индустриално производство ли се състои? По тази логика Швейцария ще да е някъде между Уганда и Ботсвана като икономика.
Коментиран от #142
00:19 08.11.2025
136 Странно
До коментар #132 от "ЦИРК":
Как САЩ си произвеждаха всички горива от собствен петрол без никакъв внос чужд до средата на 20-ти век…Но щом казваш, явно е така…
00:30 08.11.2025
137 Кумунист
02:06 08.11.2025
138 До ЦИРК
Коментиран от #148
02:08 08.11.2025
139 На практика
02:16 08.11.2025
140 Пълноистинов
До коментар #1 от "Ивелин Михайлов":
Сега е време и малкия мук от кремъл да направи същото06:45 08.11.2025
141 Пилотът Гошу
До коментар #124 от "Някой":
Интел нищо не строят в Германия, всичко приключи преди месеци. Няма и логика да строят тук... Скъпа работна ръка, ток, данъци и тн...11:11 08.11.2025
142 Притежател
До коментар #135 от "Китай":
Става ясно че не си запознат с икономиката на Швейцария.Дерзай с фантазиите, някой ден може и да начелиш правия път...
14:36 08.11.2025
143 Ха ХаХа
15:34 08.11.2025
144 Гадно
-;-
Този Мадуро, що не поиска помощ от Четвъртия райх?!
И без това трябва да има живи интербригадисти от Афганистан-1 ?!
А и рашиSSтите винаги са готови да помагат и освобождават?!?!!
17:09 08.11.2025
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Мадуро може и да си вярва
-;-
Значи ще има и партизански битки!
Лелее, какво стана с маркс-ленинизъма?!
17:14 08.11.2025
147 Спасение няма
-;-
А какво ли изисква Путлер от Вашингтон?!?!
17:15 08.11.2025
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Червен плъх
До коментар #4 от "Усети дебелия":
Абе всички диктатори като напече работата се крият при кремълската военна хунта18:49 08.11.2025
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Ха така
До коментар #27 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
Нез .уски кораби край венецуела май ще станат подводници скоро19:01 08.11.2025
153 Ха така
До коментар #35 от "ЦИРК":
Ти що не се запознаеш какво е преставлявала венецуела преди мадуро и каква мизерия е сега под управлението на мадурковеца.Всеки може да провери бе червенопитек .Прави ми впечатление че само русофилите са защитници на всички диктатури ама никой от тях не отива там19:07 08.11.2025
154 Бахой
До коментар #101 от "В В.П.":
То и да нямаш петрол не е супер!!21:57 08.11.2025