На 22 август 1941 г. червеноармейците започват да получават „наркомовските” 100 грама водка. Председателят на Държавния комитет по отбрана на Съветския съюз Йосиф Сталин подписва Постановление №562 за всекидневно получаване от войниците по половин чаша алкохол.
Снабдяването на армията с водка било ръководено лично от члена на Политбюро на ЦК на ВКП(б), народен комисар (министър) на хранителната промишленост Анастас Микоян. За разпределението на напитката трябвало да следят лично командващите на фронтовете.
Този ход на Сталин има своето обяснение. На същия ден нацистките войски достигат до Ленинград. Блокадата на Ленинград през Великата отечествена война продължава 872 дни.
Войските на Вермахта, под командването на фелдмаршал Лееб, блокират Ленинград - блокирани са всички шосета и железопътни линии с изключение на тайния „Път на живота”, минаващ през замръзналото Ладожско езеро. Жителите на града търпят огромни лишения, гладът и силните студове убиват цели фамилии.
На 14 януари 1944 г. Ленинградският и Волховският фронт преминават в настъпление. Целта е да се пробие обръчът и да се обкръжи блокиращата Ленинград германска армия между Красно село и Ропши, което става на 18 януари 1943 г. Германските части са принудени да отпуснат примката от града и на 27 януари 1943 г. блокадата около Ленинград окончателно е свалена.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 No comment
Коментиран от #68, #70
04:56 22.08.2020
2 Гого
04:57 22.08.2020
3 среднощен
Коментиран от #16, #25
05:18 22.08.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Шалом
05:28 22.08.2020
6 Шалом
СЪВЕТ НА НАРОДНИТЕ КОМИСАРИ – РУСКИ МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ
Председател – Ульянов Ленин – евреин по майчина линия; Комисар по външните работи-Лев Троцки, евреин, сменя го Чичерин – полуевреин; Комисар по националностите – Джугашвили Сталин– евреин*; Председател на съвета на народното стопанство – Лури (Ларин) – евреин; Комисар по възстановяването – Шлихтер – евреин; Комисар по държавните земи – Кауфман – евреин; Комисар по държавния контрол – Ландер – евреин; Комисар по обществените работи – В. Шмидт – евреин; Комисар по селското стопанство – Прошян – арменски евреин; Комисар на Армията и Флота – Троцкий – евреин; Комисар за социалните помощи – Е. Лилина (Книгиссен) – еврейка; Комисар по образованието -Луначарский (Баилих Манделштам) – евреин; Комисар по вероизповеданията – Шпитцберг – евреин; Комисар по вътрешните работи – Зиновиев (Апфелбаум) – евреин; Комисар по финансите – Исидор Гуковский – евреин; Комисар по изборите – Урицки – евреен; Комисар по правосъдието – И. Штейнберг – евреен; Комисар по евакуациите – Фенигштейн – евреин, заместен от – Равич и Заславский – и двамата евреи;
Коментиран от #12, #84, #90, #96
05:30 22.08.2020
7 Шалом
Коментиран от #10
05:32 22.08.2020
8 Даката
До коментар #4 от "Шалом":
Айде сега Ленин избил 30 милиона, Сталин 20 милиона и още 20 милиона по време на втората световна война. То ще излезе още малко, че руснаците са били повече от китайците.Коментиран от #49
05:34 22.08.2020
9 Шалом
Коментиран от #36, #39, #59
05:38 22.08.2020
10 Трикстер
До коментар #7 от "Шалом":
Забравяш за учителя на Ленин, който се казва Александър Парвус - евреин.05:44 22.08.2020
11 на война като на война
05:46 22.08.2020
12 веселяк
До коментар #6 от "Шалом":
Ееей, в тема за сто грама водка изброи поименно целия еврейски народ! Добре, че не ставаше въпрос за един литър!Коментиран от #13, #33, #81
06:03 22.08.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Активист на БКП
Коментиран от #78, #94
06:21 22.08.2020
15 Дедо Пенс
Коментиран от #19, #82
06:30 22.08.2020
16 Наташа Винокурова
До коментар #3 от "среднощен":
Е тя хубаво да почерпи ама Сталинка от МВФ праща пари другаде06:31 22.08.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Вповече
07:03 22.08.2020
19 Звездно
До коментар #15 от "Дедо Пенс":
И джудже да е бил, какво значение има, важното е че е бил голям ЧОВЕК и държавник. Победител.Коментиран от #26, #29
07:12 22.08.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Сандо
Коментиран от #23, #28
07:42 22.08.2020
22 Сибирь
07:57 22.08.2020
23 пройчо
До коментар #21 от "Сандо":
имало е....т.нар "гвардейска норма"=200гр.08:19 22.08.2020
24 конкурс
08:54 22.08.2020
25 Фидосова колко време
До коментар #3 от "среднощен":
са я раждали? Питам за една приятелка, учи акушерство.08:59 22.08.2020
26 Не съм сигурен
До коментар #19 от "Звездно":
Много от действията му даже спомагат за достигането на германците до Сталинград , познания може да е имал само милиционерски но не и военни , даже поначало не се е доверил на собствените си генерали и разузнаване т.е. колко да е велик ? единствения му ,,принос,, е бил да излезе пред тълпата и да вика ,,Скачайте в огъня другари, че друг начин няма,, много велико няма що. Баталий заслужават такива като Жуков и подчинените му, а иначе всеки може да излезе и да убеждава народа. Харесвам руските генерали и съм впечатлен от тях, истински заслужили са тези, които са се жертвали, а не този, който ги е натирил, мразещия руснаци ДжугашвилиКоментиран от #83
09:00 22.08.2020
27 конкурс
Коментиран от #38, #47
09:14 22.08.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 фактор
До коментар #19 от "Звездно":
Сталин е бил чашата с много горчивото лекарство , изпито от руският народ , в момент на смъртна опасност. Държавник поел страна с дървено рало , оставил я в космоса , и ядреното всемогъщество. С безопасни граници в които се мият световни морета и океани. С решени вътрешни проблеми и междуособици , и етнически мир . Само Петър 1 би могъл да се сравнява в някаква степен с него. Капитала натрупан от Сталин беше небрежно пропилян от цяла плеада руски безхаберни ръководители . Както се казва в една народна мъдрост 3 поколения събират имане едно поколение го пропилява . В Русия едно поколение събира , три поколения го пропиляват.Коментиран от #40
09:44 22.08.2020
30 Бай Стойчо
Първият път oт eврeйcкo-бoлшeвишкaтa мaфия в Руcия, нaчeлo c Трoцки, Зинoвиeв, Бухaрин, Тухaчeвcки... кoятo изнесе златото за милиарди в Англия и САЩ, унищожиха страната до основи, избиха милиoни прaвocлaвни руcнaци, цaрcкoтo ceмeйcтвo и рaзруши cтoтици прaвocлaвни църкви, зaeднo c Прaвocлaвнaтa Руcкa импeрия.
Втoрият път Cтaлин cпacи cвeтa oт гeрмaнcкия нaцизъм и хитлeрo-фaшизмa, кaтo уби мeрaцитe нa хрaнитeлитe и пoкрoвитeлитe нa Хитлeр в CAЩ дa ликвидирaт държaвaтa нa трудeщитe ce - CCCР - чрeз Хитлeр.
Cтaлин cпacи oт плaнирaн нaциcтки гeнoцид руcкия нaрoд и нaрoдитe нa cлaвянcкитe държaви и нa първo мяcтo нaрoдa нa Пoлшa, a cлeд Пoбeдaтa нaд фaшизмa Cтaлин рaзшири Пoлшa и cпacи Бългaрия oт трeтa нaциoнaлнa кaтacтрoфa.
Коментиран от #34, #66
09:58 22.08.2020
31 Може
Коментиран от #60
10:00 22.08.2020
32 Хрис8
10:00 22.08.2020
33 Тъпо !
До коментар #12 от "веселяк":
,,Като няма какво да кажеш, не е срамно да помълчиш" !Сентенция все едно създадена за теб.
10:05 22.08.2020
34 един от стадото
До коментар #30 от "Бай Стойчо":
и какво и спаси на Полша- стара вековна вражда ръжда не хващаКоментиран от #45
10:25 22.08.2020
35 и още
10:28 22.08.2020
36 Един
До коментар #9 от "Шалом":
Да, ама мразим евреите!10:39 22.08.2020
37 стоян георгиев
Коментиран от #44
10:56 22.08.2020
38 стоян георгиев
До коментар #27 от "конкурс":
тва сигурно си го чел в маша и мечока?германците след като достигат града нямат никакво намерение да го превземат.изтеглят почти всички ударни части от зоната и оставят минимални обкражителни отряди.защитниците на ленинград са поне три пъти повече и поне 10 пъти по-добре въоръжени.опититие им да разкъсат блокадата обаче три години не довеждат до нищо освен до купища жертви.ссср губи целия си северен флот.руснаците от страх го потапят в залива.тва е върха на разсипията.свалят матросите на брега и ги правят без подготовка пехотинци,при което губят за броени дни целия личен състав ,предвид пълната неподготвенност на моряка за сухопътни битки.голям трън бил ленинград в германската пета!!!!!хахахахахаха!демек задържаики в града огромно количество воиници и техника с минимални усилия било голям проблем за немците!!!!хахахахах!и другата дългоповтаряна лъжа ,че цивилните жерви били заради усилията на немците !!!що няма умрял ни един военен от глад бе другарю?или от студ?умрелите са само цивилни.демек снабдяване за военните е имало доволно,а цивилните вълци ги яли.квато е тактиката на сталин през целия пердиод на управление,дори и в мирно време.аман от плоски лъжи!Коментиран от #73
11:09 22.08.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Сандо
До коментар #29 от "фактор":
По-точно украински11:25 22.08.2020
41 един от стадото
Коментиран от #53, #71
12:17 22.08.2020
42 Ами
12:26 22.08.2020
43 8382837473892922927473783373737773737575
12:30 22.08.2020
44 Дано се оправиш
До коментар #37 от "стоян георгиев":
Деси ти изперка тотално "мой човек" много си ходил по слънцето без шапка . Това което си написал , е откровена шизофрения , и не се коментира. Няма кой да пада на подобно ниво.12:34 22.08.2020
45 друг от стадото
До коментар #34 от "един от стадото":
и кво, като имат вражда не могат да я спасяват ли?или пишеш ей така, само за пълнеж.
Коментиран от #46
13:10 22.08.2020
46 един от стадото
До коментар #45 от "друг от стадото":
Русия не спасява Полша тогава, а териториятаКоментиран от #56
14:05 22.08.2020
47 Порно
До коментар #27 от "конкурс":
Къде ги тия калибри 400 мм у руснаците ? Най големия им калибър е 305 , а 400 мм и нагоре са имали само американци и японци. А по отношение на водката , спомням си преди много години , бях дете , и ни гостува възрастен руснак. Каза , че е оцелял през войната , защото не е пил водка , създавала еуфория и човек ставал непредпазлив. Но в мирно време пиеше за да наваксва за войната.Коментиран от #48
14:12 22.08.2020
48 инфо
До коментар #47 от "Порно":
Съветската корабна артилерияСъветска 76/59 артустановка АК-726 на стражевия кораб проект 1135 „Жаркий“, 1987 г.
За начална в историята на съветската корабна артилерия може да се смята 1930 г. – именно тогава започват изпитанията на нови образци въоръжения. До началото на ВОВ са проектирани и създавани нови артилерийски системи за корабите и боеприпаси към тях с калибър от 25 до 406 mm. С началото на войната главна заплаха за корабите става не главния калибър на противника, а авиацията, затова и започва масово производство на зенитни системи – както на нови, така и на съществуващи образци. Работите по създаването на нови корабни оръдия среден и голям калибър (до 305 mm) са възобновени едва през 1944 г.
14:48 22.08.2020
49 руски краварски соросоид
До коментар #8 от "Даката":
Еми учи история бе невеж.Какво ни обясняваш кой бил повече от кой.Като си неук подобни факти,ще ти се струват невъзможни нали ?!15:06 22.08.2020
50 Инфо
Коментиран от #51
15:06 22.08.2020
51 лека поправка
До коментар #50 от "Инфо":
Пардон , най голям калибър при линейните кораби има "Мусаши" .Коментиран от #52
15:11 22.08.2020
52 Допълнение
До коментар #51 от "лека поправка":
Мусаши притежава главен калибър 9бр. х 460 мм.15:20 22.08.2020
53 Ъхъ
До коментар #41 от "един от стадото":
По-интересното е, че още в семинарията, Джугашвили развива ненавист срещу руснаците, и дори е изрекъл думите ,,Трябва да хвърчат главите на руснаците,, . Не вярвам, че току така ги е заобичал, само защото е завзел властта над тях. Руснакът е горд човек, не би трябвало да титулува подобна личност. Аз съм фен на руските генерали, а Сталин не може и на малкото пръстче да им стъпиКоментиран от #63
15:48 22.08.2020
54 Браточката
16:05 22.08.2020
55 Мария
Коментиран от #95
16:10 22.08.2020
56 друг от стадото
До коментар #46 от "един от стадото":
не е врат, ами шия. пак безмислен пълнеж.16:20 22.08.2020
57 ПЕНКО
Коментиран от #64
16:29 22.08.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 НА БАЦЕ
До коментар #9 от "Шалом":
ПРИ ВОЙНА 100 гр.водка е много нещо .А шефати при мир-даде по-едно кисело мляко на песионерите-ГЕРБЕРИС ФАШИСТ.18:38 22.08.2020
60 Историята
До коментар #31 от "Може":
е проститутка, готова да даде на всеки ,каквото й поискат. Но истината е една, колкото и да не се нрави на много съвременни "историци" - победител във Втората световна война е Съветският съюз, ръководен от Сталин. Грешки могат да се открият - но нима няма грешки при Хитлер или дори в считащата се за всемогъща Америка?18:52 22.08.2020
61 Есаул
18:57 22.08.2020
62 Есаул
Коментиран от #65, #89
19:03 22.08.2020
63 Подобно противопоставяне
До коментар #53 от "Ъхъ":
е по-скоро контрапродуктивно. Огледайте близкото му обкръжение, вижте какъв е процентът на руснаци сред най-висшия генералитет. Може би е имало - най-вероятно наистина е имало - подобно отношение, но то е било в един по-ранен период. А и общата съдба на народите на Съветския съюз в голяма степен унифицира етническия произход, превръщайки го в неотменима, но не толкова значима характеристика. Не е случаен фактът, че в художествената литература и пропагандата от и за периода се акцентира върху характеристиката "съветски човек".Коментиран от #67, #69
19:05 22.08.2020
64 Може може
До коментар #57 от "ПЕНКО":
-както може и всеки недообразован "политик" да си мисли, че може да напише конституция...19:08 22.08.2020
65 При една война
До коментар #62 от "Есаул":
таланти в боя има и от двете страни. Да припомням ли древната традиция, при която враговете ритуално почитат достойния противник? Има го още в "Илиада". Но в една - недай,боже - съвременна война това просто няма как да се случи...19:11 22.08.2020
66 100 %100 ВЯРНО 100..100..
До коментар #30 от "Бай Стойчо":
НЯМА СПОР ЗА ТОВА. ..МЕЧТАТА НА ЕВРЕИТЕ Е БОГАТСТВАТА И ТЕРИТОРИЯТА НА РУСИЯ. .И ВИНАГИ С ЧУЖДИ РЪЦЕ ВАДЯТ КАРТОФИТЕ ОТ ОГЪНЯ. ..В МОМЕНТА ИЗПОЛЗВАТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ И АМЕРИКА ПРОТИВ РУСИЯ19:18 22.08.2020
67 Есаул
До коментар #63 от "Подобно противопоставяне":
Да! Има много филми за войната, с много положителни коментари на хора от бившите съветски азиатски републики! Споделят техни дядовци къде са се сражавали и загивали. Недоволстват, че в някои филми, особено по новите не се показват лица от техните националности. То няма и такива масовки като при филмите от времето на СССР. А в германски мемоари има спомени точно за 1941 г., че когато л.с. е повече от азиатци са по склонни да се предадат, но ако са повече или руснаци се бият до последно.19:22 22.08.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Йо Несбьо
До коментар #63 от "Подобно противопоставяне":
Едно време се пишеше така: "...широката душа на съветския, руския човек.. ". Руснаците и тогава, и сега, са все около 50-55% от населението на страната. Опитът е за съветизация, а през нея и за русификация на различните народностни групи, което би премахнало опасността от етнически бунтове и сепаратизъм. Имайте предвид, че ред територии в бившата имперска Русия са завладяване след 1848 г., което оставя спомена за етническата различност достатъчно силен, за да е стимул за отцепване. Бившата Източна Европа щеше да служи като по-нататъшна база за русификация, ползвайки проруски медии, образование, политика. За малко не успяха и то защото загубиха Студената война. Ние на 2 пъти бяхме на позиция да се включим в състава на СССР и между тогавашните наши политици нямаше несъгласни. Единствената причина планът да не се осъществи бяха притесненията на елита на СССР от международния отзвук- всички щяха да си помислят, че СССР анексира България, а не, че България се самопредлага! Ако ни бяха приели, считайте, че днес едно 45% от нас щяха да са билингуални с водещ език руски и в България щеше да е пълно с поне милион-два руснаци!19:36 22.08.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Йо Несбьо
До коментар #41 от "един от стадото":
Говориш чисти глупости! Какъв героизъм, какви пять рублей, пацаньчик?! Работата е там, че зад всеки нормален батальон от армията има един батальон заградителни отряди на НКВД и дебне СМЕРШ. Иван получава шамари от Ханс, търси да бяга и там друг Иван го стреля с картечници, за да не отстъпва! Неслучайно всеки пленник на германците след завръщане в СССР бива изпратен в концлагер за поне 10 години. Това ли ти е героизма?! Истината е, че от времето на Първата световна война до 1950 Русия губи над 1 милион кв. км територия и вероятно около 100 милиона души население! Това са бившите балтийски страни, Полша, Финландия, части от Украйна и Армения. Отделно са човешките загуби в трите големи руски войни от периода - Първа и Втора световна, и Гражданската война. Отделно са жертвите от сталинските чистки и концлагери, отделно са гладоморите, отделно са НЕП и Ленин... Накрая дойде и разпад на бившата имперска Русия в нейните мюсюлмански територии - Казахстан, Узбекистан и т.н., които са завладяване с реки от кръв!19:48 22.08.2020
72 ХЛЯБ И СОЛ
20:00 22.08.2020
73 Йо Несбьо
До коментар #38 от "стоян георгиев":
Никога не съм си представял, че ще го кажа, но ти си напълно прав! Германците не са имали потенциал да завладеят С. Петербург, затова го обсаждат и оставят за после, когато Москва ще е срината и Русия завладяна! Не става точно така. Германският блицкриг се проваля по много причини, а германската армия е доста слаба, но въпреки това целият Първи ешелон на кадровата Червена армия е унищожен. Бедата на Хитлер е, че след Първи стратегически ешелон следва Втори, по нататък е Трети, а започва и формирането на Четвърти. Общата численост на съветските армии е достигала вероятно 10 милиона души, военните заводи са бълвали танкове, а немските танкови заводи дори не са били на военен режим, без да броим обявяването на война на практически целия свят! Дори при това положение Хитлер би могъл да спечели, стига да не бяха Великобритания и Франция зад гърба му и активната американска помощ за СССР. Това са само 15%от общата военна продукция и нужни суровини, но точно те оказват онзи нужен прелом във войната, който позволи СССР да задържи Източна Европа в орбитата си за 45 години. Русофилите могат да си представят какво щеше са стане, ако СССР не беше претърпял такова нахлуване и колосални човешки жертви и материални разрушения - вероятно съветските граници щяха да са днес някъде при Португалия и комунизмът щеше да бележи славна 103 годишнина от изстрелите на крайцера "Аврора". Същите моряци впрочем загинаха в Кронщадския бунт, потушен от масовия убиец Тухачевски...20:03 22.08.2020
74 Ivan S
Публикувано във факти.бг: Германските части са принудени да отпуснат примката от града и на 27 януари 1943 г. блокадата около Ленинград окончателно е свалена.
Първата битка назад във времето. Драскач, оправи си датите, че е тъпо.
Коментиран от #77
20:04 22.08.2020
75 Патето яки
20:13 22.08.2020
76 ИДЕЯ
Решението има за цел Вермахтът да не превземе Ленинград .............................................БОЙКО МОЖЕ ПО СЪЩИЯ МЕТОД ДА ЛИКВИДИРА ПРОТЕСТИТЕ И ДА ПРОДЪЛЖИ С КРАДЕНЕТО .
20:24 22.08.2020
77 бл.134 в Зап. парк
До коментар #74 от "Ivan S":
Нищо особено.Сега раздават бъри кредити , помощи, базов доход ....20:54 22.08.2020
78 До Активист на БКП
До коментар #14 от "Активист на БКП":
На територията на днешните държави САЩ и Канада — са живели в доколумбовата епоха приблизително десет милиона индианци, разделени на около шестстотин племена. Панимаеш ?Коментиран от #79
21:10 22.08.2020
79 НА ТЕРИТОРИЯТА НА
До коментар #78 от "До Активист на БКП":
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ СА ЖИВЕЛИ ПРИБЛИЗИТЕЛНО 9 МИЛИОНА БЪЛГАРИ. ..СЕГА СА 7 МИЛИОНА. .ПОНЕЖЕ СОБСТВЕНОТО ПРОИЗВОДСТВО Е УНИЩОЖЕНО. ..И ГЕНОЦИДА ПРОДЪЛЖАВА ОТ УПРАВЛЯВАЩАТА ПАРТИЯ. .СЕ ОЧЕРТАВА В БЛИЗКОТО БЪДЕЩЕ. ..ДА ИМАМЕ ПОПУЛАЦИЯ ОТ 5 МИЛИОНА ВКЛЮЧИТЕЛНО 4 МИЛИОНА СИГАНИ УБИЙЦИ. .21:45 22.08.2020
80 да живее Русията
Коментиран от #106
21:52 22.08.2020
81 Перо
До коментар #12 от "веселяк":
За литър,в Австрия,Щатите и др.22:22 22.08.2020
82 Ами ленин метър и педесе с каскета
До коментар #15 от "Дедо Пенс":
Ако някои не вярва да се нареди на опашката00:14 23.08.2020
83 В голяма заблуда си
До коментар #26 от "Не съм сигурен":
Сталин не е евреин. Това първо. Защото ако беше евреин, нямаше да е християнин и възпитаник на семинарията в Тифлис. Не друг, а Сталин възстановява Руската православна църква през 1942 г. Не друг, а Сталин спасява православния руски народ - това второ.Защото ако не беше Сталин, руският народ щеше да е унищожен още преди Хитлер да нападне СССР и то именно от еврейските болшевики, начело с Троцки, Бухарин, Зиновиев...
Трето, дълбоката еврейска държава в СССР е разбита именно от Сталин. Това е бил смисълът на така наречените "репресии" през 1937-1939 г. Евреинът маршал Тухачевски, комисар по отбраната по онова време, е бил за съюз с Хитлер. Такъв съюз, какъвто имаше през 90-те години на XX век между елцинска Русия и САЩ.
Не всички врагове на руския народ успя да неутрализира Сталин преди началото на хитлеристкото нахлуване в СССР. Такива като генерал Павлов, който отвори Западния фронт пред група армии Център на Вермахта, в началото на войната, не бяха неутрализирани. В резултат, Минск е овладян от Хитлер на седмия ден от началото на войната.
Четвърто. Сталин не само спаси Руския народ от евреина Троцки и от еврейския слуга Хитлер, но спаси и целия свят от еврейската мафия за 70 години напред.
Пето. Без Сталин, Молотов, Георги Димитров, ОФ начело с БКП, българската граница с Гърция сега щеше да минава по билото на Стара планина.
01:08 23.08.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Ало шалом
През 1942 г. Сталин възстановява Руската православна църква, забранена от най-гадните евреи в Русия - Свердлов - министър председател опитал да убие Ленин на два пъти и ликвидиран от московските работници, и Троцки - еврейският месия...ликвидиран от германски работник в гр. Мексико.
Защо евреите толкова много мразят Сталин?
01:42 23.08.2020
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Пройчо, Пройчо.....
02:20 23.08.2020
89 Допълнение
До коментар #62 от "Есаул":
Всъщност Марат е само полупотопен . Две 50 килограмови бомби взривяват боеприпасите в предната оръдейна кула . Взрива откъртва оръдейната башня , обшивката на горна палуба , и бака .Предната част на носа е потопена и ляга на грунта (дъното) но задната част е над водата , и продължава да води боя с останалите си оръдия. Марат не е единственият пострадал кораб , има и други такива , но като цяло германската авиация там се проваля и не може да постигне очакваният прелом.03:40 23.08.2020
90 Ebter
До коментар #6 от "Шалом":
Всичко което пишеш е вярно, с изключение на това, че изброените не са евреи, а хазари а се преструват на евреи и говорят хазарски-тоест идиш!!! А Сталин се преструва на Хазар уж евреин и избива тези които са избивали руснаци-тоест цели централни комитети! Името му е Соса Джугашвили-можеше да бъде Сергей Стоманов-тоес Сталин!Коментиран от #108, #109
07:59 23.08.2020
91 Антон
08:43 23.08.2020
92 Абе
08:54 23.08.2020
93 rambaldievskievich
10:04 23.08.2020
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 rambaldievskievich
До коментар #55 от "Мария":
Само за зависимости недей да дрънкотиш! Русофилчови-антибългари не бива да говорят за зависимости. Вейте си там бяло-синьо-червените парцаляци, захласвайте си се от разните му там "безсмъртни" полци (пардон - полкове), подмокряйте си се от умиление и лигавщене пред ботоксовото джудже и т. н. и т. н., но за зависимости - млък...13:17 23.08.2020
96 Матю
До коментар #6 от "Шалом":
Всичко ни е безразлчино. Не ни пука за това население доволно от КОЧИНАТА СИ. Не ме интересува Булгаристан.13:51 23.08.2020
97 rambaldievskievich
15:34 23.08.2020
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 педал миризлив
22:44 23.08.2020
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Георги
22:53 23.08.2020
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Белуга
07:28 24.08.2020
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Има разлика
До коментар #90 от "Ebter":
между надод, нация, религия.Не всички хазари са юдаисти и не всички юдаисти в Русия (СССР) са хазари.
Евреин не е народност, а посветен на Бог. В този смисъл истинските евреи са православните християни, защото православните християни са в Божията църква, чрез която са посветени и свързани с Бог; основана от самия Бог, от Исус Христос, който е единосъщ със своя Отец.
А онези, които забраниха православната религия в Русия (СССР), избиха православното царско семейство, избиха милиони православни хора, воглаве с техните водачи - свещенниците, разрушиха техните църкви и манастири - юдо-болшевиките и крипто юдаистите, водени от Свердлов, Троцки, Зиновиев... те са част от сатанинското зло, което и днес шества по света.
Сталин никого не е убивал и никакви комитети не е избивал. Той умело е лавирал между сатанистите, като ги е оставил да се избиват помежду си.
Сталин възстановява Руската православна църква през 1942 г.
19:44 24.08.2020
109 Има разлика
До коментар #90 от "Ebter":
мeжду нaрoд, нaция, рeлигия.Нe вcички хaзaри ca юдaиcти и нe вcички юдaиcти в Руcия (CCCР) ca хaзaри.
Eврeин нe e нaрoднocт, a пocвeтeн нa Бoг. В тoзи cмиcъл иcтинcкитe eврeи ca прaвocлaвнитe хриcтияни, зaщoтo прaвocлaвнитe хриcтияни ca в Бoжиятa църквa, чрeз кoятo ca пocвeтeни и cвързaни c Бoг; ocнoвaнa oт caмия Бoг, oт Иcуc Хриcтoc, кoйтo e eдинocъщ cъc cвoя Oтeц.
A oнeзи, кoитo зaбрaнихa прaвocлaвнaтa рeлигия в Руcия (CCCР), избихa прaвocлaвнoтo цaрcкo ceмeйcтвo, избихa милиoни прaвocлaвни хoрa, вoглaвe c тeхнитe вoдaчи - cвeщeнницитe, рaзрушихa тeхнитe църкви и мaнacтири - юдo-бoлшeвикитe и криптo юдaиcтитe, вoдeни oт Cвeрдлoв, Трoцки, Зинoвиeв... тe ca чacт oт caтaнинcкoтo злo, кoeтo и днec шecтвa пo cвeтa.
Cтaлин никoгo нe e убивaл и никaкви кoмитeти нe e избивaл. Тoй умeлo e лaвирaл мeжду caтaниcтитe, кaтo ги e ocтaвил дa ce избивaт пoмeжду cи.
Cтaлин възcтaнoвявa Руcкaтa прaвocлaвнa църквa прeз 1942 г.
19:47 24.08.2020
110 СУПЕР БОГАТ
22:42 24.08.2020