8 Юни, 2022 22:01 2 112 48

ЕП предлага от 2035 г. да бъдат забранени продажбите на коли с двигатели с вътрешно горене

  • коли-
  • двигатели-
  • вътрешно-
  • горене-
  • предложение-
  • еп-
  • забрана

Ако разпоредбата влезе в сила, това най-вероятно ще сложи край на колите и вановете с ДВГ в блока

ЕП предлага от 2035 г. да бъдат забранени продажбите на коли с двигатели с вътрешно горене - 1
Снимка: Shutterstock

Европейският парламент одобри днес проектодокумент за забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ), която да влезе в сила от 2035 година, предаде ДПА.

Ако разпоредбата влезе в сила, това най-вероятно ще сложи край на колите и вановете с ДВГ в блока, предаде БТА.

Предстои ЕП да започне преговори със страните членки на общността, след като те приемат обща позиция, което означава, че все още е възможно окончателният текст да бъде изменен или "разводнен".

Проекторазпоредбите са част от пакета на ЕС за борба с климатичните промени, наречен "Готови за 55" (Fit for 55). С него блокът цели да намали парниковите емисии с 55 процента до 2030 г. спрямо нивата от 1990 година, а до 2050 г. да бъде постигната климатична неутралност.


Поставете оценка:
Оценка 1.4 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тишо

    79 7 Отговор
    До тогаз няма да има ЕС, а кафето ще е в рубли.
  • 2 Помак

    44 8 Отговор
    ...ас предлагам от 2024 да няма повече тромаво, скъпо арчешто безсмислени мелиарди еП
  • 3 Хмм

    26 9 Отговор
    Ще ае возим на електрически тротинетки.
  • 4 ОМЕГА

    70 6 Отговор
    Край на средната класа в ЕС, колите стават лукс, ще караме велосипеди и тротинетки.
  • 5 Я камилата ,

    51 3 Отговор
    я камиларя !
  • 6 Джамбaза

    63 6 Отговор
    Импотентна работа!
    За коли не може, за тирове може.
  • 7 Мюмюн

    22 0 Отговор
    чоксиким е ше караме бисиклет.
  • 8 Ами

    45 2 Отговор
    То хубаво,ама ако нема ток

    Коментиран от #9, #15

  • 9 Хахаха...

    26 5 Отговор

    До коментар #8 от "Ами":

    Бойко каза,че в Банкя нема ток заради бурята.
  • 10 А бе

    52 3 Отговор
    Звучи разумно по принцип, но анализирайки действията на ЕС през последните години, направо се плаша. Честно да си кажа, според мен не знаят какво правят и защо го правят.
  • 11 ГУМЕН КРАДЕВ

    45 4 Отговор
    Едно време имаше едни хора , идваха и ни убеждаваха че автомобила е империалистически лукс , след това се качваха на служебната Волга и заминаваха да пазаруват в " Кореком -а " ! Партийни секретари им викаха ! А тия в ЕС какви са ???
  • 12 Нефта постепенно става непотребен

    13 14 Отговор
    Водорода е технологията която има потенциала да изхвърли завинаги двигателя с вътрешно горене, а петрола, газа и другите изкопаеми горива да останат само в историята. За разлика от електрическите коли тези на водород имат този потенциал защото при тях няма недостатъците на електрическите, а имат всички техни предимства.

    Коментиран от #24, #27

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 оптимиста

    33 3 Отговор
    да се махаме докато тия еврожендъри не са ни направили индианци

    Коментиран от #17

  • 15 Закс

    15 3 Отговор

    До коментар #8 от "Ами":

    Забравяте, че имаме обещан евтин ток !
  • 16 оня с коня

    16 5 Отговор
    Ама НЯМА ТАКИВА Неангажирани подмятания като например въпросната Идея за забрана на Продажбата на МПС с Двигатели с Вътрешно горене да се пробутват на НЕВИННИЯ Евро-Електорат!- ЗАДЪЛЖИТЕЛН следва да се посочи КОНКРЕТНО КОЙ Депутат и от коя Държава прави подобно предложение, а не да се крие зад ОБЩАТА ФРАЗА че "Европарламентът бил предложил"...Ма КОЙ СИ ТИ БЕ "Предложител" -Трите имена,Дата на Раждане ,Дом. Адрес,Документ за Съдимост,Сем. положение,Пари в Банки и Имотно състояние,Принадлежност към Чужди Разузнавателни Служби...Ще ми се прави на целия ЕП Завалията "Х",също както наще Русофили се правят на Целокупния Бълг народ!?!
  • 17 Да ама

    20 3 Отговор

    До коментар #14 от "оптимиста":

    Никой не ни пита ! Тука НЕ ти е демокрация !
  • 18 бегай от тука

    37 3 Отговор
    450 млн. които живеят в ЕС срещу 7,5 милиарда в останалия свят. И като примерни облъчени Европейци като яхнем магарета ще спасим света. Смех...

    Коментиран от #20

  • 19 Анонимен

    3 0 Отговор
    Eine Mehrheit der Abgeordneten stimmte am Mittwoch in Straßburg dafür, dass Autohersteller ab Mitte des nächsten Jahrzehnts nur noch Fahrzeuge auf den Markt bringen dürfen, die KEINE klimaschädlichen Treibhausgase ausstoßen.
    Прието вече! Пак превода куца!
  • 20 Така така

    7 16 Отговор

    До коментар #18 от "бегай от тука":

    Да ама от тези 450 всеки трети има кола, а на оставите 6.5 милиарда се падат по една кола на1000 човека. В Африка и даже не е хиляда, а на няколко десетки хиляди

    Коментиран от #28

  • 21 Хаджи Генчо

    30 3 Отговор
    Ритуално зелено самоубийство! Особено сега когато либерастията отива в канала. Останалия свят ще си ползва коли с вътрешно горене и дори хората с ниски доходи ще си вършат работата. Въздуха е един за всички. И какво като Европа тръгне масово пеша, ще дишат въздух дошъл от Китай.

    Коментиран от #25

  • 22 Луд

    25 1 Отговор
    Забрани ,Забрани ,Забрани ,Забрани ,Забрани ,Забрани и пак Забрани .
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Хаджи Генчо

    15 3 Отговор

    До коментар #12 от "Нефта постепенно става непотребен":

    Откъде се взЕма тоз водород? От язовиро ли че го точим?

    Коментиран от #30

  • 25 Да бе да

    3 13 Отговор

    До коментар #21 от "Хаджи Генчо":

    Едно време когато е навлязъл петрола така за мислили и за парната машина, но прогреса не може да бъде спрян и тя вече е в историята. Същото ще се случи и с двигателя с вътрешно горене и нефта съвсем скоро.

    Коментиран от #34

  • 26 не на прогреса

    9 7 Отговор
    ДВГ Е МЪРТЪВ! Обединена Европа

    Обединена Европа е мъртва! ДВГ
  • 27 ДиД

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "Нефта постепенно става непотребен":

    Безрезервно съм съгласен. Колите с ДВГ на водород е правилното решение за екологията. Всичко друго досега е само изместване на проблема, там където по-малко се вижда. Факт.

    Коментиран от #29

  • 28 куку

    16 4 Отговор

    До коментар #20 от "Така така":

    а тия 7.5 милиарда извън Европа знаеш ли всекидневно колко метан отделят в кендзефите?
  • 29 няма лошо

    16 2 Отговор

    До коментар #27 от "ДиД":

    катърите на зелена трева са бъдещето
  • 30 Да бе да

    4 4 Отговор

    До коментар #24 от "Хаджи Генчо":

    Може и от язовир. Достатъчно е да има вода и електроенергия. Зелена електроенергия се добива лесно и точно във водорода е едно от решенията за осигуряването на равномерност.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 даже е късно

    3 3 Отговор
    2030 ми звучи по-добре.
  • 33 Име

    8 0 Отговор
    За чии ой бачкаш тогава ако не ще можеш да си купиш нищо
  • 34 Име

    6 2 Отговор

    До коментар #25 от "Да бе да":

    Не няма на автосалона видях шкоди за по 150000 лева преди на тия цени се купуваше Порше.Няма масовост а щом няма масовост ще фалират и автомобионите ищкомпании.
  • 35 за водорода

    6 3 Отговор
    Понеже много водородници се събраха тука ще питам само едно нещо, че не ми се спори. Що е то горивна плътност и има ли то почва у нас?

    Коментиран от #39, #48

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Както е

    9 2 Отговор
    Тръгнало мииии то май до 2035 г. не се знае ще го има ли този съюз
  • 38 естествен подбор

    5 2 Отговор
    Ако едно нещо е хубаво, то се налага от само себе си. Парната машина не е била налагана политически, нито парната турбина, нито газовата турбина, нито ДВГ.
    Новото заменя старото. Но кое е новото? Няма принципно ново задвижване.
    Антигравитационно, ядрено, телекинетично, друго.... В момента няма алтернатива.

    Коментиран от #40

  • 39 Има почва и е в полза на водорода

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "за водорода":

    При водорода специфична енергия е около 140 MJ/ kg, а на бензина е около 46 MJ/ kg. При природния газ специфична енергия е около 53 MJ/ kg
  • 40 Реална алтернатива има

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "естествен подбор":

    Водородното е принципно новото и не е в сферата на научната фантастика като час от изброените от теб, а е реалност която има пъпния потенциал да измести нефта. За съжаление политически се налагат електрическите коли с батерии вместо да се заложи на тези с водород, които имат потенциала и могат да напълно и доста бързо да изхвърлят петролната индустрия на бунището на историята.
  • 41 оф не ми се спори

    0 3 Отговор
    Прав си за специфичната енергия. Сега виж 1кг Н2 в колко обем се разполага при различни температурни условия.
    По друг начин казано, при еднакви температурни условия (обкръжаващата среда) с 1л обем дизел минаваш примерно 20км, с бензин 18км с пропан Бутан 15км, с метан 10км с водород 2км. Ако не вярваш, пробвай! За другите неща няма да пиша. Чао и лека нощ!

    Коментиран от #42

  • 42 Така така

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "оф не ми се спори":

    Освен при каква температура е съхранението има значение и при какво налягане е съхранението.При нормални температури и високо налягане обема изобщо не е толкова голям. Просто бутилката е малко по-дебела и тежка, но и за това вече има съвременни решения като се използват композитни материали. Пробега на водород с едно зареждане е съизмеримо с този на един резервоар бензин. Проблема е единствено с липсата на зарядни водородни станции и затова технологията все още не става масова въпреки всичките си предимства.
  • 43 Да се закрие ЕС

    7 2 Отговор
    А пък ние предлагаме да се закрие ЕС
  • 44 Соломон

    6 0 Отговор
    Изглежда след 2035 г. ще трябва да ползваме КОНСКИ ВПРЯГОВЕ ?! :)
  • 45 Гост

    3 1 Отговор
    Тия са малоумни. Няма европейска държава чиято енергийна система да издържи това натоварване. Едно малко зарядно е 5-11 KW На тесла са 22-200 KW...
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 От страни

    0 1 Отговор
    Даже знам защо - ще минават на каручки. Щото няма да има сос-гас...
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по държави: