24 Септември, 2013 13:03 2 633 0

Капитанът на потъналия "Коста Конкордия" иска нови експертизи

  • "коста конкордия"-
  • лайнер-
  • остров джилио-
  • капитан-
  • франческо скетино

Франческо Скетино обвини индонезийския кормчия за корабокрушението

Капитанът на потъналия "Коста Конкордия" иска нови експертизи - 1
Снимки: ЕПА/БГНЕС

Франческо Скетино - капитанът на потъналия миналата година край остров Джилио круизен лайнер „Коста Конкордия“, обвини по време на процеса в италианския град Гросето кормчията на кораба за катастрофата, отнела живота на 32-ма души, и поиска нови експертизи, съобщи "Ил Джорнале". По време на изслушването вчера той заяви, че индонезийският рулеви Джейкъб Русли Бин, че закъснял с 13 секунди да изпълни негова заповед да завие наляво, като първо обърнал руля надясно.

Според Скетино, кормчията или не го разбрал, или нямал нужните рефлекси да изпълни командата.
Скетино е обвинен за непредумишлено убийство на множество хора - освен жертвите, още двама се водят безследно изчезнали и издирването на техните останки трябва да се възобнови в най-скоро време.

При инцидента капитанът напусна кораба няколко часа преди всички оцелели пътници да бъдат изведени на безопасно място, като не се съобрази с настоятелните призиви на командването на пристанището в Ливорно да се върне на борда, за да координира спасителните работи.

Според Скетино и адвокатите му отговорността за катастрофата е на рулевия, но експертизите от реконструкцията на инцидента опровергават твърденията му. Според показанията на адмирал Джузепе Каво Драгоне, командир на Военноморската академия в Ливорно, фаталният изход е бил неизбежен независимо дали последната команда на капитана е щяла да бъде изпълнена или не.

Сега защитата на Франческо Скетино иска нови независими експертизи на разкритите след изваждането на кораба негови части. Адвокат Марко де Лука, който по време на процеса защитава интересите на компанията, оперирала с лайнера - Costa Crociere, заяви, че ще изчака решението на съда относно новите искания на обвиняемия. 

Според защитата на Скетино, ако корабът е бил технически изправен по време на сблъсъка със скалите на остров Джилио, той би трябвало да потъне вертикално. Друг неизяснен момент е защо аварийният генератор не се е включил.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

Новини по държави: