Интересни подробности относно катастрофата в Южна Корея

30 Декември, 2024 11:37 3 167 45

  • южна корея-
  • катастрофа-
  • самолет-
  • причини-
  • факти

Причина за трагедията може да е неизправност в колесника. През последните си 24 часа машината е експлоатирана над разрешената норма

Интересни подробности относно катастрофата в Южна Корея  - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Функцията за изхвърляне на гориво по време на полет не е налична на самолетите Boeing 737-800, един от които се разби на южнокорейското летище Муан на 29 декември.

Мащабът на пожара на самолета след удар в конструкция в края на пистата не би бил толкова голям, ако в резервоарите е имало по-малко гориво. „Много се говори за гориво; има въпроси защо самолетът не е излял гориво преди кацане. Защото Boeing 737-800 по правило няма вграден метод за изхвърляне на гориво зад борда“, каза проф. Ан Йонг-тае от катедрата по авиация в университета Geuktong.

„В този случай няма друг вариант освен да се кръжи във въздуха, докато се изразходва гориво“, продължи той. При необходимост от аварийно кацане, самолетите се опитват да изхвърлят гориво, за да намалят теглото си и да сведат до минимум риска от пожар. Самолетите имат максимално допустимо тегло при кацане.

Агенция News1 предполага, че пилотът не е имал време да изразходи горивото. Според вестник Hanguk Ilbo в 08:54 местно време самолетът е получил разрешение за кацане и се е приближавал към пистата. Три минути по-късно, диспечерите са предупредили за опасност от сблъсък с птици. В 08:59 местно време пилотът съобщава за сблъсък с птица. Около 09:00 часа самолетът не успя да кацне. Две минути по-късно екипажът се опита да приземи самолета върху фюзелажа, но не успя да намали и в 09:03 самолетът се сблъска със здрава конструкция на 250 м от края на пистата, причинявайки експлозия и пожар.

Според предварителната информация катастрофата е станала поради неизправност на колесника, причинена от сблъсък с птици. Самолетът се опита да кацне, но беше принуден да направи допълнителен кръг. Очевидци разказват за появата на пламък в двигателя на самолета още във въздуха.

Западни експерти предполагат, че основната причина за смъртта на пътниците е конструкцията в края на пистата - земен насип, върху който са монтирани на бетонна основа радиофарове.

Самолетите на Jeju Air са прекарали повече часове във въздуха средно през третото тримесечие, отколкото пътническите самолети на други южнокорейски нискотарифни авиокомпании, съобщава агенция Yonhap.

Jeju Air е авиокомпания с един от най-високите нива на използване на самолетите. Между юли и септември самолетите на Jeju Air са прекарали средно по 418 часа на месец във въздуха. Това е най-високата цифра за този период сред шест южнокорейски нискотарифни авиокомпании, включително Jin Air (371 часа), T'way (386 часа). Средно самолетът на редовна авиокомпания прекарва още по-малко време във въздуха - 355 часа за Korean Air и 335 часа за Asiana Airlines.

Боинг 737-800, който се разби в Муан, е извършил 13 полета за 48 часа преди катастрофата, включително полети до Пекин, Банкок, Нагасаки и Тайпе. Според агенцията това поставя под съмнение дали натоварването на самолетите е било адекватно през празничния сезон.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гейчо

    36 16 Отговор
    Американски боклуци падат като джанки

    Коментиран от #22

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 честен ционист

    15 13 Отговор
    Вече разбирам на Баце, какво му е било като колеснилът е отказал да се спусне.
  • 4 Пич

    37 7 Отговор
    От ЦРУ са засекли доставка на клещи до дачата на Путин , а от Мосад са установени доставки на две кълбета стоманена тел от Иран , пак до същата дача ! Така МИ-6 е направило заключване , че Путин лично е вързал с клещите колесниците на самолета !!!

    Коментиран от #32

  • 5 Злобното Джуджи

    31 13 Отговор
    Васална Южна Корея е Задължена да купува Американски лайнери без други опции и алтернатива.
    Да си сърба попарата, аз няма да се извинявам ))
  • 6 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.

    26 9 Отговор
    Боинг - синоним на боккклук...
  • 7 Алфа херинга

    23 6 Отговор
    Скоро независими експерти ще установят, че Путин в виновен.

    Коментиран от #20

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 007 лиценз ту кил

    21 3 Отговор
    Вчера втори самолет от същия модел 737 300 е кацнал аварийно в Норвегия също заради колесник. При покупка на билети проверявайте каква машина извършва полета и не се качвайте на Боинг 737.

    Коментиран от #11

  • 10 456

    23 2 Отговор
    Преди година четох за един инженер от Бойнг, които каза ,че никога повече няма да лети на тези самолети заради пониженото им качество. Направете си сметка ,щом служителите им отказват да пътуват с тях ,каква е сигурността им.

    Коментиран от #12

  • 11 456

    20 1 Отговор

    До коментар #9 от "007 лиценз ту кил":

    Вече са три за 24 часа : Норвегия, Канада и Ю.Корея.

    Коментиран от #21

  • 12 така е

    27 1 Отговор

    До коментар #10 от "456":

    И после този служител почина скоропостижно при неизяснени обстоятелства. И конструкторът, който публично обяви проблемите на Боинг, също скоропостижно се спомина. Кратък преглед на хронологията на самолетните катастрофи неизбежно води до извод, че най-много смъртни случаи има именно с Боинг.
  • 13 Опааа

    9 1 Отговор
    Интересни…???🤦‍♂️ Миленоооо! Мисиркоооо!
  • 14 Търновец

    17 3 Отговор
    Отговорност за жертвите носи и многокултурна глобализация в САЩ спонсорирана от Барак Хасан Обама и екипът му които задължиха Американски университети получатели на федерални средства да приемат ускорено малцинствени кандидати - особено много Индуси се възползуваха а след това има и федерален закон даваш правилегии на малцинствени студенти при кандидатствуване за работа - и Boeing натрупа дългове...
  • 15 А50

    19 1 Отговор
    НЯма дневна часова норма за експлоатацията на един самолет, има си ресурси по часове и цикли на агрегати , и на самолета за полагащи се прегледи и ремонти. Всяка компания се стреми към минимален престой на самолета на земя. Най-голямата идиотщина е бетонните стени в двата края на пистата. Хора които летят по света да кажат, колко често се виждат подобни безумия и при положение, че от другата страна са полета.

    Коментиран от #23, #27

  • 16 Амии

    15 3 Отговор
    "Западни експерти предполагат, че основната причина за смъртта на пътниците е конструкцията в края на пистата...", верно ли бе, каква изненада!!! Колко им плащат на тези западни експерти, за да направят такова сложно заключение?!?
  • 17 Минувач

    13 2 Отговор
    Който гледа Разследване на смолетни катастрофи по Нешинъл Джеографик е наясно, че южнокорейските авиолинии са едни от най-опасните в света. А за техните евтини, нискобюджетни превозвачи, направо не ми се мисли... ЮК е известна с това, че много главни пилоти идват от техните ВВС, нямат адекватен опит на граждански самолети, рискуват прекомерно, не познават добре гражданските самолети и на всичко това помощник пилотите не смеят да им кажат и копче в кабината, дори да виждат, че ще се разбият. Не смеят да коригират явните грешки на главните пилоти, заради силното азиатско разделение и почит към по-висшестоящите (много силно е и при японците, донякъде и при филипинците и т.н.). Затова и техните авиолинии са мега опасни и бяха с най-много инциденти. Вероятно все още държат този анти-рекорд.

    Коментиран от #33

  • 18 Мишел

    6 3 Отговор
    Вчера беше публикувано последното съобщение на пътник от самолета до негов близък: " Птици удариха самолета. Не можем да кацнем. Мисля, че е дошло времето да се простим."

    Коментиран от #24

  • 19 Невярно

    9 1 Отговор
    Няма такова нещо като "разрешена норма" за експлоатация на самалет за 24 часа, а ако колесникът е повреден от сблъсък с птици, това ще бъде за първи път в историята на гражданското въздухоплаване. Опит да се припише отговорност на авиокомпанията, а ако не стане - поне на птиците, само за да не се признае, че изделието е некачествено...
  • 20 Проскубана скумрия

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Алфа херинга":

    Тоя е Невменяем и не може да бъде обвинен!
  • 21 Субар

    11 1 Отговор

    До коментар #11 от "456":

    В Канада самолета е с витла и е значително по-малък.
    А за корейският самолет, остават въпросите :
    защо не са пуснали колесниците ръчно, защо не са отворили предкрилките и задкрилките (увеличават площта на крилото и позволяват излитане и кацане с по-ниска скорост) , да ли са използвали цялата дължина на пистата или са се приземили в средата ?
    Има много човешки фактори, които трябва да се проверят.
    Най-очевидният въпрос е кому е нужно в края на пистата да се строят железобетонни антени, които да гарантират унищожението на всеки самолет излязал от пистата?!

    Коментиран от #28

  • 22 руски боклуци

    3 9 Отговор

    До коментар #1 от "Гейчо":

    Руските друсалници не падат...щото нямат пътнически самолети. ТУ стават само за превоз на добитък!

    Коментиран от #43

  • 23 Търновец

    5 5 Отговор

    До коментар #15 от "А50":

    Има часова норма за летателен ресурс и даже има и максимално позволени летателни часове след които задължително самолетът спира за технически преглед и обслужване - преди да пишете прочетете повече. А Руското гражданско самолетостроене никак не се чува даже Русите опитаха да изкупят цени книжа от Airbus. За Ваше сведение Boeing 737 400 и 500 имат около 40 години употреба и само 19 фатални катастрофи средно една на 4000000 излитания и сега продължават машини на 35 години да летят. А аз така и не разбрах защо се подпали самолетът на Паша Христова Ил 76?

    Коментиран от #25, #26

  • 24 Мда

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Мишел":

    Колко удобно... Малко като забравените Коран-и и лични карти на "терористите" след акция... Те същите терористи станаха борци за свобода в Сирия, ама едно нещо не се е променило: използването на мобилни телефони по време на полет, не е разрешено...

    Коментиран от #34

  • 25 А50

    6 0 Отговор

    До коментар #23 от "Търновец":

    Абе ти прочете ли с разбиране какво съм написал и къде съм говорил срещу Боинг, Еърбъс, Ембраер или Ил. Пак изпъкнахте, като свински мада в редка кал
  • 26 Здр

    10 0 Отговор

    До коментар #23 от "Търновец":

    Разбира се, че има часова норма за летателен ресурс между техническите прегледи, но няма часова норма колко време самолетът може да е във въздуха в рамките на 24 - 48 часа. И да, Боинг 737 поколения 400 и 500 са били много добри самолети, проблемите започват при по-новите поколения, а последните са направо опасни... Жаждата за печалба, така характерна за онази част от света, кара компанията да използва все по-евтини компоненти и все по-нискоквалифицирана работна ръка - резултатите са налице...

    Коментиран от #29

  • 27 Хохо Бохо

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "А50":

    Подобни бетонни постаменти има на всяко себеуважаващо се летище, абсолютно на всяко с изключение на турбо селски летища без инструментална система за кацане. Повечето драсканици са плод на журналистическа неграмотност и цитиране на псевдо експерти и псевдо професори. Всеки експерт с поне капка самочувствие не коментира преди да излезнат официални данни. Иначе въпросите са много. Защо не е спуснат колесника? Ако е бил спуснат и повреден защо е прибран и как е прибран при вторият кръг? Дори и без хидравлика колесникът може да се спусне гравитационно. Ако е спрял единият двигател и едната хидравлика не е работила то другият двигател би трябвало да захрани отказалата? И двете хидравлики да откажат има ел. помпа. Защо каца без механизация и без граунд спойлери? Ако не е имало хидравлична течност в двете системи как и защо реверсите са отворени? Как са отворени реверсите без да е спуснат колесника? Защо каца с огромна скорост на средата на пистата? Защо не са изразходвали горивото? ..........Въобще имало ли е пилоти в кабината?????? А тази стена си е постамен на антената на локалайзера и я има навсякъде

    Коментиран от #38

  • 28 Хохо бохо

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Субар":

    Ми щото антената на локалайзера трябва да е по оста на пистата. От страни ли да я сложат? Ако измислиш радиовълни, които да се движат както ти е удобно сподели

    Коментиран от #40

  • 29 Търновец

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Здр":

    След многокуптурната глобализация много чужденци от Азия и Латинска Америка седнаха на властови постове във фирмите - и старите Боинги на 35 години летят и пеят а новите падат. Жалко за хората дето загинаха. А Паша Христова беше най талантлива и нейния Ил 76 се самозапали при излитане.
  • 30 Ха сега де...

    2 1 Отговор
    Шест южнокорейски нискотарифни авиокомпании редовно практикуват от 335 до 418 часа месечна експлоатация над препоръчаната от производител. Това прави средно по 50% допълнителни часове дневно. Какво друго може да се очаква от такова претоварване на машината, независимо от марката?

    Коментиран от #36

  • 31 МаДа

    1 0 Отговор
    Пилотът едва ли в видял птица да се шмугва в двигателя при 500 км/ч.
    По-вероятно е казал, че може птица да е причината.
    Всички проблеми почват когато пилотите се опитват да пуснат колесниците за кацане.
    Отказват всички налични системи за спиране, включително реверса на двигателите, и то точно на тази писта.
    Трябва да се повиши сигурността сред обслужващият персонал на летищата.

    Коментиран от #37

  • 32 стоян

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Пич":

    До 4 ком -в кой клас си малчик
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Мишел

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Мда":

    Когато самолетът е в аварийна ситуация, никой не следи дали се нарушават забраните.
  • 35 Той

    2 0 Отговор
    Добре е че гледаш NG, аз също, но точно след последния голяам ицидент в края на епизода по NG, казаха че корейските авиолинии с въвели редица промени в обучението на пилотите си, подобрили са много и практиките във авиолиниите, тоест от дълги години насам безопасността е подобрена многократно и сега нямат такива проблеми. Няма никакви данни (загинали са) към момента за действията на пилотите по време на този инцидент и дори не може да се каже кое точно е предизвикало аварийното кацане, а имало ли е възможност за друг заход, въпроса с невъзможността да изхвърлят гориво ако е факт е много лошо обстоятелство, а най-лошото е тази дига, в която са се забили. Въпросът е имало ли е начин самолетът да бъде приземен на друга писта и като цяло с по-раличен подход при кацане. Това са все неща, които ще станат ясни след месеци в разследването. Не хвърляйте вина нито на Бойнг, нито на пилотите или на корейските авиолинии. Твърде рано е за това.
  • 36 А50

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "Ха сега де...":

    Няма такава норма за месечна или дневна експлоатация, стига да се извършва техническото обслужване , както е заложено в документите на производителя.А това ще бъде проверено със сигурност, другото са журналистически спекулации
  • 37 Хохо Бохо

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "МаДа":

    Ма той реверса отворен ма. Знаеш ли какво е реверс и къде се намира? Щото на клипа се вижда, че е отворен. И още един гаден въпрос. Защо двигателите работят на макс ? При кацане по корем се изключват. Жълтите в кабината яко са се омазали. Няма да се учудя и ако лицензите са ги спечелили от лотарията

    Коментиран от #41

  • 38 А50

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Хохо Бохо":

    Такива антени има на почти всички летища, но такива стени не съм виждал. Антените не изискват бетонни огради а само основи.При много такива случай антените и осветлението го отнасят без да разрушават самолета катастрофално. На наще летища няма такива стени. Най-вероятно има пилотска грешка, но на земята е лесно да търсим причини и кусури, горе оцеляват само подготвените и със здрава психика. А преди да се случи никой незнае кой как ще реагира в такава ситуация. Ако е малка компания могат да се комбинират пилотите, при големите е просто график и дори не се познават, човешкия фактор е от значение

    Коментиран от #39

  • 39 Хохо Бохо

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "А50":

    А ти колко точно антени на локалайзер си виждал изобщо? Доближавал ли си ги та да видиш на какви постаменти са? Или си мислиш, че май ти се струва, че знаеш? Идея имаш ли стойките на антените от какво са направени? Посочих ти поне 10 въпроса, които нямат логично обяснение освен пълни левади в кабината, ама пълни. Имали са поне 100 опции, от които една фатална и баш нея са избрали
  • 40 Субар

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Хохо бохо":

    Ми то , някой не е казал да няма антена, въпросът е защо е толкова УСИЛЕНА!
    Схвана ли разликата ?
    Такива, като тебе и шишове и динамит и цистерна с керосин ще й турят!
    За още по-сигурен и зрелищен резултат!
    Т. ъ.п.у.н.г.е.р.
  • 41 МаДа

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Хохо Бохо":

    Федал ма ще викаш на мъжъ си.
    Клапите на реверса са полуотворени и реверса не работи.
    Като има тяга и напред, и на зад кво стаа?
    Особено когато тягата напред е по-голяма?
    Що пилотите не форсират двигателите,а?
    Сигурно са по-остри от теб?

    Коментиран от #42

  • 42 МаДа

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "МаДа":

    За да работи реверса клапите трябва да са напълно отворени за да обърнат посоката на реактивната струя.
    Освен това не са спуснати задкрилки и въздушните спирачки на крилете. Това са два различни механизми макар че задкрилките освен че повишават подемната сила при по-ниска скорост също и намаляват скороста.
    Насочващите антени ги има на всяко летище, но едва ли монтирани на висок железобетонен фундамент.
    Обикновено само антените стърчат от земята.
  • 43 Герчо

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "руски боклуци":

    Значи са пододящи за теб. Купи си билет, кво чакаш?
  • 44 Факт

    0 0 Отговор
    Не знам кои самолети какви са що са но ми направи впечатление че и този дето падна в казакстан и този в Южна Корея минават над нещо като море ..с по спомен някъде имаше случай в който са се презимили във река или нещо такова и не е имало проблем ..и се чудя не е ли по удачно пилотите да опитат да кацнат именно във водата вместо да се стремят да стигнат до пистата ..още повече че пилотите доста добре са се справили съд самото приземяване плъзгайки самолета по корем...ако това същото кацане е било направено във водата според е имало доста голяма вероятност самолета да не се разбие и да са оцелели всички ...а и това че сега по празниците самолетите ги претоварват от към експлоатация също не е удачно все пак доста неща в самолета се управлява от двигатели и електроника а те също се повреждат при прекалено натоварване...удара на колесника със земята със сигурност натоварва устройството което отваря и затваря колесника и ако този самолет наистина е правел това спускане на колесника нищо чудно да се повредил..за станат в края на пистата ..ами реално тя е убила хората ..ако някой е помислил преди да я построи сега могло въобще да няма жертви ..но както се казва когато нещо трябва да се случи нещата се подреждат така че просто да се случи ..жалко за хората ..и нека не се подиграваме ..все пак заради една или 5 птици са починали 200 човека ...
  • 45 Факт

    1 0 Отговор
    Аз не че съм много наясно с устройството на самолета и двигателите но на мен ми е интересно защо не се слага някаква мрежа или нещо такова пред двата двигателя за да не може да влезе птица в двигателя а да се закачи на тази мрежа примерно ...освен това не знам как една такава мрежа пред двигателите но нарушила работата им...но взе пак доста от тези фатални инциденти се стига заради птици ..инженерите за толкова години не могат ли да измислят нещо което да предпазва двигателите от птици ...все си мисля че ме би трябвало да е толкова сложно да се измисли нещо по този въпрос ..доста фатални инциденти биха се предптввратили ако се измисли нещо което да предпазва двигателите от птици !
Новини по държави: