Запис от пилотската кабина на катастрофиралия самолет "Боинг 787 Дриймлайнър" на авиокомпания Еър Индия показва, че капитанът е прекъснал подаването на гориво към двигателите малко след излитането от летището в Ахмедабад на 12 юни. Това съобщи агенция Ройтерс, позовавайки се на The Wall Street Journal и източници, запознати с първоначалната оценка на американски разследващи, предава БТА.
Катастрофата доведе до смъртта на 260 души - 241 пътници и членове на екипажа, както и 19 души на земята. Единственият оцелял пътник е британски гражданин.
Според цитирания доклад, секунди след излитането първият офицер на полета е попитал капитана защо е поставил горивните превключватели в положение „изключено“. И двамата пилоти са имали значителен летателен опит - капитан Сумет Сабхарвал с 15 638 летателни часа, а първи офицер Клайв Къндър с 3403 часа.
В предварителния доклад на индийския Отдел за разследване на авиационни произшествия, публикуван в събота, се потвърждава, че горивните превключватели на двата двигателя са били изключени почти едновременно, с интервал от една секунда, веднага след излитането. Документът обаче не предоставя допълнителни подробности за обстоятелствата.
На този етап нито индийските авиационни органи, нито Министерството на гражданската авиация, авиокомпанията Еър Индия или синдикатите на пилотите са дали официален коментар по случая. Производителят Боинг също отказа изявление.
Разследването продължава, като се очаква окончателният доклад да внесе повече яснота около действията на екипажа и причините за трагичния инцидент.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Е на боингите все пилотите им виновни
09:04 17.07.2025
2 Дякон Унуфрий Араллампиев
09:05 17.07.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Пешо z
09:08 17.07.2025
5 Въпрос
Коментиран от #25
09:11 17.07.2025
6 Кико
1. Капитанът пита първия офицер. Сега първият офицер пита капитана.
2. Изключването на двигателите е станало в рамките на 0,9 секунди. Сега времето е 1 секунда.
И при първата версия, и сега въпросът е само един: някой ще може ли да покаже физически как точно двата двигателя се изключват за 1 секунда при положение, че изключването на само един от тях трае някъде между 2 и 3 секунди?
Задаваме този въпрос и отговор не чакаме.
Ситуация "Боинг". Винаги другите са виновни.
Другите, това е Шишито на компанията "Боинг"!
Коментиран от #16
09:13 17.07.2025
7 Кая Калас
09:22 17.07.2025
8 хахах
С-300ПС се смяташе за една от водещите системи за противовъздушна отбрана в света по време на разпадането на Съветския съюз през 1991 г., въпреки че възможностите ѝ бяха далеч надминати от революционната С-300ПМУ, която започна да влиза на въоръжение в Русия през 1992г.
Толкова за страха на Путин от Щатите ...
09:26 17.07.2025
9 абе
Коментиран от #12
09:31 17.07.2025
10 самоубиство
09:32 17.07.2025
11 Госあ
Коментиран от #14
09:33 17.07.2025
12 Ту 154 катафалка
До коментар #9 от "абе":
Боингите не стават, ама руснаците немат нормален пътнически самолет?????09:33 17.07.2025
13 Госあ
09:35 17.07.2025
14 Госあ
До коментар #11 от "Госあ":
храната им е боклук ! 😂09:36 17.07.2025
15 Кецко
Коментиран от #21
09:40 17.07.2025
16 наблюдател
До коментар #6 от "Кико":
До 6 ком - ако беше прочел статията щеше да прочетеш че са спряли горивото само с натискане на бутони другар а не двигателяКоментиран от #22
10:13 17.07.2025
17 гост
Управляващия пилот, който е младши, е с ръце на кормилото, след като усеща спад в тягата, той пита старишия защо превключвателите са изключени, старищият казва, че не ги е пипал. След това ги включват, но са твърде ниско и макар че двигателите рестартират, нямат височина, за да успят да спасят полета. Превключвателите са изключени по време на излитането, обвиняват капитана, но той на записа казва, че не е той. Пред 2018 ФФА издава предписание да се провери и подобри защитата на тези превключватели, понеже представляват рисков елемент. Еър Индия са ремонтирали този блок през 2023 на този самолет, не се знае какво е направено.
Коментиран от #24
10:13 17.07.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Кико
До коментар #15 от "Кецко":
Не, не са пломбирани, ползват се всеки път при паленето на двигателите преди излитание и за спирането им след кацане.Не са пломбирани, но имат няколко защити срещу случайно задействане. Т.е. - не работят на принципа на бутоните с незабавно действие, там се изпълнява цикъл от сложни движения, което е гаранция, че някой би могъл да направи беля след проста грешка при разцъкването по таблото.
Отделен въпрос е защо в машините на Боинг няма блокиране на възможността за спиране на горивото в критичните моменти от полета - излитане и кацане.
10:21 17.07.2025
22 Кико
До коментар #16 от "наблюдател":
Ахаааааа, значи са спрели само горивото, двигателите са продължили да си работят и без гориво?Е, умното си е умно, винаги има какво да научиш от него!
😂😂😂
10:24 17.07.2025
23 Някой
10:35 17.07.2025
24 плевен
До коментар #17 от "гост":
Едва на седемнадесетият коментар прочетох нещо точно и безпристрастно. При това гарантирам, че и другите шестнадесет знаят тези факти от няколко дена. А те започнаха да се дърлят за американците, руснаците, лошият Боинт и т.н..Но вижте снимката горе. Четири от петте плаката са нарисувани от един човек. И после са раздадени за фотото.
11:01 17.07.2025
25 Таня
До коментар #5 от "Въпрос":
нали чухме записите от черната кутия1 ви пилот пита Защо изключи горивото
2ри пилот Не съм
Обаче го е изключил. И въпреси ,че много бързо пак го включва -не е достатъчно бързо .
А на теб ли да вярваме , каква е твоята история .?Имаш рубли в черепната кутия
12:48 17.07.2025